Újabb lehetőség ingyen sokat telefonálni

"Kezdetben teremté az Úr az ő VoIP-kliensét, és leküldé őt az emberek közé, hogy azok örvendjenek és ingyen telefonáljanak. És elnevezé őt az Úr VoipBusternek. Majd megszünteté, és nevezé őt VoipCheapnek. Aztán VoipStuntnak. Aztán..."

Lapozzunk előre a könyvben, hogy megtudjuk, ezúttal melyik programmal tudunk internetről ingyenesen hívni magyarországi vezetékes telefonszámokat a Svájcban bejegyzett Finarea S.A. sokadik klónprogramja közül. Ez a program jelenleg az InternetCalls.

Előnyére kell elmondanunk, hogy a szofver minden korábbi elődjénél több országot tartalmaz az ingyenes vonalas előhívószámok listáján, szám szerint negyvennégyet. Hosszú felsorolás helyett ajánljuk figyelmükbe az InternetCalls weboldalát, ahol mindez megtekinthető. A tarifák oldalán tájékozódhatunk a nem ingyenes hívásirányok díjszabásáról is – köztük arról, hogy a magyarországi mobilhívásokért átszámolva 72 forintot kell fizetnünk percenként, ez tehát borsosnak számít.

A kliens használatához mindenképpen új felhasználót kell regisztrálnunk, a VoipBuster-, VoipCheap-, VoipStunt-accountok nem működnek, viszont nagyon úgy tűnik, hogy az ott választott felhasználóneveket mégsem használhatjuk, mivel azokat foglaltnak jelzi a rendszer. Az emailcímmel viszont nincs hasonló gond, így egy címről több felhesználót is regisztrálhatunk. (Erre valószínűleg szükség is lesz, ha a programban limitálva van az ingyenesen lebeszélhető percek száma, és kimerítjük a keretünket.)

Az ingyenes VoIP-kliens legnagyszerűbb újdonsága, hogy már alapszolgáltatásként lehetőségünk van bejövő hívásaink továbbítására (értelemszerűen, amennyiben fizetős irányba, például mobiltelefonunkra irányítjuk a hívásokat, azért a díjszabás szerinti árat kell fizetnünk). Szintén ingyen juthatunk egyéni VoIP-telefonszámhoz, amellyel számítógépünk hagyományos telefonkészülékről tárcsázva is elérhető lesz.

A programhoz 10 eurós egységekben vásárolhatunk krediteket, amelyekkel egyrészt fizetős irányokba is használhatjuk a programot, másrészt regisztrált felhasználói leszünk, így a várhatóan bekövetkező későbbi szigorítások – például a regisztráció nélkül indítható hívások idejének radikális csökkentése – nem fog érinteni minket. Ezt azonban, látva a Finarea S.A. "üzletpolitikáját", csak azoknak ajánljuk, akik e 10 eurót más módon amúgy is gyorsan letelefonálnák, és nem számítanak hosszú távon a program ingyenességére. A bevezetőben említett programokkal kapcsolatos eddigi tapasztalatok ugyanis e reményeket nem támasztják alá.

Előzmények