- DIGI kábel TV
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Netflix
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
Új hozzászólás Aktív témák
-
nobeige
tag
Minden LFP akkumulátor lítium ionos de nem minden lítium ionos akkumulátor LFP kemiaju. Legalábbis az ingyenesen hozzáférhető, népszerű Wikipédia szerint.
-
CriticalHit
őstag
Az akkucsomagok tömege csökkenjen, elfogadható 600-800 km-es valós hatótávval. Minden logikával ellentétes a 400-500 kg-os akkucsomagot cipelő 1, 8t < elektromos autó.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
bteebi
veterán
1000 km-t mehetnek az új akkuval? WTF??? Me' nem úgy van, hogy ez csak kapacitás kérdése? Inkább mondják meg az energiasűrűséget, akkor abból lehet valamit okoskodni.
Ráadásul ugye hatótáv = kapacitás / fogyasztás, melyből az előbbi teljesen tetszőleges. A 4,37 tonnás Hummer EV-ben pl. bruttó 246,8 (nettó 212,7) kWh-nyi akku van, amivel papíron 480-600 km-t tud menni, vagyis névlegesen, bár valószínűleg nagyon nem valósan 35-44 kWh/100 km-es fogyasztással elvan. Ezzel szemben a Model 3 kb. 16-18 kWh valós, egy Model X kb. 25-30, de a kisebb autókkal, városban 10 kWh körülre, vagy akár az alá is be lehet nézni.
Viszont amíg a Hummerben 212 kWh-nyi akkuval kell kihozni a hatótávot, addig egy sima Model 3-nál már "csak" 57,5-ből (kb. negyedannyi), egy Nissan Leafben 39-ből (alig több, mint hatodannyi), egy Dacia Springben meg csak 25 kWh-ból (nyolcadannyi se). Szóval ez az "1000 km-t egy akkuval" ebben a formában egy orbitális baromság.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Aprósólyom #5 üzenetére
Na, az már egész jó . (De miért nem lehetett amúgy ezt a nagyon is fontos adatot megemlíteni a cikkben? ) LFP-vel eddig leginkább talán 160 Wh/kg körül jártak, ez meg már NMC szint, vagy (egy kicsit) jobb.
Mondjuk az 1000 km-hez egy pl. 16 kWh/100km-es fogyasztást feltételezve 160 kWh-s akkura lenne szükség, ami még így is vagy 800 kg lenne. De egy energiasűrűség-duplázással már 400 kg alá érnének, ami már nem is lenne akkora teher. Csak jelen állás szerint jó eséllyel nem fogják elérni 5-10 éven belül... vagy talán sohase. (Bár azért ez a része nem annyira valószínű.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-
bteebi
veterán
Az alapvető probléma az, hogy rövid távon egyik se fog érdemben változni. Amúgy meg épp azért kérdeztem az energiasűrűséget, mert gyakorlatilag az határoz meg mindent racionálisan. Mert amúgy akár 500 kWh-nyi akkut is bele lehetne pakolni egy Leafbe is - a jelenlegi csúcsakku esetében ez alig 2,5 tonna lenne. Hogyha élünk azzal a hanyagsággal, hogy ez a 2,5 tonna érdemben nem befolyásolná az autó fogyasztását (de), akkor egy nagyon jófej 12 kWh/100 km-es városi fogyasztással számolva egy töltéssel bő 4000 km-t megtehetne az autó.
Aztán ha ezt az autót 1 fázisról (16 A) 3,7 kW-tal próbálod feltölteni nulláról, akkor alig öt és fél nap alatt már végzel is vele.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
EXIEZ
senior tag
A gyorstöltés idővel megoldja ezeket a gondokat, az hamarabb fejlődik lásd mobilok esetén pl.
Itt azért problémás televerni akkuval az autót mert a súly mellett azért kockázatosabb ha a fél autó akkubol áll
-
EXIEZ
senior tag
Ez köztudott és mobiloknál is ez van.
De általában sok éves garancia van az akkukra, így ha már az akkuk legalább oda kerülnek vissza ahol valószínűleg újra felhasználásra viszik vagy továbbítják már elértek egy nagy célt.A nagy pakkok rendes "lassú" töltése sehogy sem lesz jó hosszú távon.
-
bteebi
veterán
válasz CriticalHit #10 üzenetére
Én is így gondoltam, meg talán így is van némelyik gyártónál, de a Teslás tapasztalatok alapján elvben nem. Régi, csak Superchargeren töltött Model S-ekkel szoktak ennek kapcsán példálózni. A kulcs talán leginkább az akku kondicionálása (előmelegítése), illetve - még jó hogy eszembe jutott - hogy mennyire merítetted le. Szóval nem a sebesség gyilkol, hanem a "túlzott" (talán 20% alá?) lemerítés.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Raijin
tag
[ Szerkesztve ]
Live long and prosper.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs