-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Logapeti #55205 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyiért vennéd, itthon 130k HUF körül látom. Én nemrég 400 EUR-ért vettem egy Edifier S2000 mkiii-at, ez nem sokkal több, de spec alapján az Edifier egy (másfél) kategóriával a Magnat fölött van (a Magnatot nem hallottam még, az Edifier gyönyörűen szól)... Ha meg tudod hallgatni őket, tedd meg, sztem 150 körül jobb vétel az Edifier, mint a Magnat 130-ért.
-
senior tag
A fotód alapján a TV-n van COAX output, ami digitális audio kimenet. Az 1280DB-n van COAX input, tehát nem kell semmilyen átalakító, csak egy COAX audio kábel (kb. 3k HUF). Másrészt a TV leírásában megnézheted, hogy hol van a fülhallgató kimenet. Lehet, hogy nem hátul, a többi csatlakozó mellett, mert onnan macerás használni - gyakran teszik valamelyik oldalélre. Ha van fülhallgató kimenet, akkor arról mennie kell az 1280T-nek is a jack-RCA adapterrel.
Én a jövőállóság miatt a DB-t venném, már csak a Bluetooth miatt is. -
senior tag
válasz Citroware #56049 üzenetére
Fél éve használok s2000 mkiii-at. Simán megvenném újra, nagyon elégedett vagyok a hangjával, mind zenére, mjnd filmre remek egy 30-pár nm nappaliban. Vannak hibái, de a hangja sztem pazar.
Szerintem aptx << aptx HD <= LDAC, én ragaszkodom az LDAC-hoz, úgy használom. Digitálisan érdemes mindenképpen meghajtani. -
senior tag
válasz Boss81 #56261 üzenetére
Ha van rá lehetőség, én a TV optikai kimenetét kötném a hangfalra. Ilyenkor tipikusan kell távirányító is, mert a TV saját hangerőszabályzója az optikai kimenetre nem hat.
Én Edifier S2000 mkiii-at használok, optikai bemenetre kötöttem a TV-t, szépen szól, basszus is van elég - mondjuk ez a megadott keret felső határán van. Jó lehet Edifierből még az S350 (ha kell subwoofer), vagy S880 is, vagy akár egy kategóriával lejjebb pl. R2000DB. Hasonló készülékek vannak más brandeknél is, a többiek majd alkalmasint javasolnak továbbiakat. -
senior tag
válasz Boss81 #56270 üzenetére
Nálam 30+ négyzetméteres nappaliban bőven elég a basszus. Filmeknél nem zavar a dübörgés, de zenéhez korrigálom EQ-val a basszust (elsősorban a szoba módusok miatt, ami tesz bele néhány nagy csúcsot). Szerintem neked is elég lesz a kisebb helyiségben, pláne, ha nem akarod nagyon döngetni.
Az S3000 pro valóban jobb, ahogy @Lezso írja, meg is éri az árkülönbséget, de ha nem létkérdés az USB bemenet, én nem azt venném a helyedben. Hang (közte basszus) szempontjából az S2000mkiii is bőven elég lesz.
A treble / basszus egyébként +/- 6 dB tartományban állítható a hangfalon. -
senior tag
válasz Boss81 #56279 üzenetére
Adnak hozzá 3,5mm jack-RCA és RCA-RCA, valamint optikai kábelt is (75 Ohmos digit coaxot nem). Mindegyik szűk 1.5 méter hosszú, nekem vennem kellett hosszabb optikait, illetve coaxot, mert egy másik digit forrást is használok a TV mellett. A tápkábel fix, szintén 1.5 m, nekem majdnem rövid volt az is. A linkelt kábel amúgy megfelelő.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz keménygödör #56300 üzenetére
Én azért simítanék még a frekvenciameneten, 1500Hz alatt elég rakoncátlan. Ha már Room EQ...
-
senior tag
válasz SpaceJam #56447 üzenetére
Ez egy 5.1 rendszer, mindenféle Dolby / DTS dekóderekkel, én mindenképpen a digitális (optikai) csatornán hajtanám. Ahogy látom, a Soundblaster Z-n van optikai output, úgyhogy ez sima ügy kellene, hogy legyen. Ha kétségeid lennének, érdemes lehet a hangkártya topikban is érdeklődni, hogy van-e bármi ismert probléma az SB digitális kimenetével...
-
senior tag
válasz Hauptmann #57013 üzenetére
Semmiképp sem érdemes. Ahogy fentebb is írták a többiek, a modern, natív digitális aktív hangszórók a keresztváltást DSP-vel végzik (mivel manapság azonos költség mellett jobb eredményt ad, mint egy analóg aktív crossover), így az analóg jelet is digitalizálniuk kell. Maga az extra DA-AD konverzió-pár egyébként kb. transzparens, viszont az analóg jeltovábbítás veszteségeit nem lehet kikerülni, ezért érdemesebb végig (ill. általánosságban, amíg csak lehet) digitálisan vinni a jelet. A DAC-ok minősége ebből a szempontból indifferens, pl. az Edifier közép-felső kategóriában használt TA5754 platform-ba integrált DAC ~105dB jel/zaj viszonnyal rendelkezik (ez konkrétan egy ca. 20 éves, akkor top diszkrét PCM1792 leszármazottja) - ez nyilván kisebb, mint a modern külső DAC-ok >120 dB értéke, de kb. édesmindegy, amikor lakossági viszonyok között ebből reálisan 60dB-t tudunk használni (csendes környezet alapzaja kb. 30+ dB, a max hangerő pedig tipikusan 90+ dB).
Röviden: az integrált digitális megoldásoktól nem kell félni, pont az benne a jó, hogy a valódi szopással (=analóg problémák) nem kell foglalkozni, hiszen jó eséllyel ezt legoptimálisabban nyákon/IC-n belül oldja meg a gyártó. Ha lehet, válasszátok a digitális inputot.
Én konkrétan aktív (stúdió) monitorból is olyat vennék, ami DSP-s crossovert használ ÉS van rajta digit input (akár USB is, nemcsak Spdif).
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szerintem az Spdif tökéletes, akár optika, akár koax. A professzionális digitális audio protokoll lakossági implementációja, szerintem a HDMI semmivel sem jobb (sztereó esetén, nyilván modern multichannel kontent más tészta). Az optoelektronikai konverzió technikai színvonala pedig réges-rég sokszorosan overkill az audio savszélesség-igényhez mérten, ennél kb. milliószor nagyobb bitráta sem gond manapság.
Kieg: abban egyetértek, hogy minél többfajta input támogatott, annál jobb a usernek. Ráadásul a HDMI tévé esetén alap, míg optika / koax nem mindig elérhető. Ráadásul HDMI-AVRCP segítségével az is megoldható, hogy a TV-n lehessen állítani a rákötött monitor hangerejét digitálisan (pl. Nubert nupro X-3000/4000 tud ilyet).
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz lezso6 #57019 üzenetére
Gondolom, stúdió oldalról hagyományosan a balanced analóg input a standard, így sokan csak azt teszik rá, még akkor is, ha a csati után egyből AD jön - csak tippelek, hogy alapvetően interfész késleltetés okok miatt.
Ami a Benchmark DAC-ot illeti, good for you :), de szerintem minden más DAC-ot is meghálálna, aminek a SINAD-ja jobb, mint a monitor AD (+DA) jel-zaj viszonya. Vakteszt stb ;) -
senior tag
válasz domedee #57056 üzenetére
Én így is a digitális inputra szavazok (ha jól értem, az a kérdés, nem érdemesebb-e az analóg input +AD használata, ha a külső DAC "jobb").
Egyrészt a digitális oldalon szerintem nincs érdemi különbség, 44k/16-tól 192k/24-ig a fülünknek minden egyformán jól szól, emiatt elég lenne a 44k/16 mindenre is.
Másrészt a digitális átvitel lényegében bithelyes, a nulla az nulla, a digi csönd kvázi tökéletes. Az analóg csendben viszont mindig van valamennyi zaj, amit a monitor bedigitalizál és felerősít, vagyis a csend is zúgni-susogni fog _valamennyire_. Persze az ingerküszöb mindenkinek más és más, illetve a konkrét setup is számít. Az én tapasztalatom az Edifier S2000mkiii kapcsán az, hogy a digitális csend tökéletes, míg az analóg input csendje tartalmaz egy halk, de folyamatos alapzajt (más szóval, digitális input használatával jobb az effektív SNR). Csak a számok között vehető észre, de engem zavar...[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz domedee #57062 üzenetére
Értem, amit írsz, csak nem teljesen értek egyet. Szerintem a 96k/24 a 44k/16-hoz képest nem jelent érdemben "jobb felbontással érkező információt" - a hallásunk korlátait figyelembe véve pontosan ugyanolyan minőséget jelent szvsz... (a fényképes analógia mentén, maga a leképezett tárgy rendelkezik olyan elemi pixeles jelleggel, amit a nagyobb felbontás is ugyanannyi információra képez le).
Ne agyald túl, szerezz kölcsönbe egy DAC-ot, próbáld ki, van-e/mi a különbség a 44k/16 direkt digitális vs. 96k/24 DA-AD között. Én arra tippelek, hogy az alapzaj kivételével minimális lesz a különbség (esetleg hangerőben lehet lényeges difi, akkor ezt nyilván az összehasonlítás közben is kontrollálni kell). -
senior tag
válasz pruzsi #58407 üzenetére
Sajnos a keret kevés az egyértelmű feljebb lépéshez. Ahogy @gubabela is írja, akár "lakossági", akár "studio" aktív monitorra váltasz, minimum 5.5-6" méret kell a mélyközéphez. Ilyen pl. az Edifier S2000mkiii, ami egyértelműen jobb is, de 3x ennyibe kerül. 2.1 vonalon az S350/S360 lenne az ésszerű ajánlat, de azok is 100k felett mennek... sztem ez így nehéz ügy, ha nincs konkrét hangzásbeli problémád a mostanival, inkább gyűjts még egy darabig.
-
senior tag
válasz elmepocok #58904 üzenetére
Reagálok én is, nálam a nappaliban (TV, xbox, zene) Edifier S2000mkiii szól, hobbi zenéléshez pedig Eris 3.5 (ezt még keveset használtam).
Ha TV az egyik fő felhasználás, akkor az Eris 5-ök közül mindenképp az XT modell javasolt, pont a @lezso6 által írt két előnye miatt: mélyebbre megy, és szélesebb teret tud jól beszórni a magassugárzó, ami lényeges, ha pl 2-3 ember nézi a filmet, és nem egyetlen hallgatói pozíció számít. Hangra valószínűleg magasan veri az R akárhányat IS (az S2000mkiii már elég jó, de a középtartomány részletességében még az Eris 3.5 is veri - persze nem alma-körte, mivel az egyiket 3+ méterről, a másikat 1- méterről hallgatom).
Másrészt tény, hogy multimédiás dobozok (a szóban forgó Edifierek) használata a nappaliban sokkal kényelmesebb - a hangerőszabályzás, illetve bemenetválasztás (ha más forrás is van, mint a PC) kínkeserves, ha nincs távszabályzó - szerintem.
Egyébként a véleményem az, hogy egy S2000mkiii (vagy S3000pro) hangban már bőven elég jó TV+zenére is, szerintem itt a plusz kényelem többet számít, mint amennyivel jobban szól egy hasonló kategóriájú stúdió monitor (mint az Eris 5). Viszont hallva, hogy egy 3.5 is milyen jó hangú, és tudva, hogy az S széria általában egy jó kategóriával feljebb áll, mint az R sorozat, nem vennék jó szívvel R akárhányat se :(
Nehéz döntés :)Edit: püffögő basszusod a studio monitorokkal IS lesz, ha a szoba akusztikája olyan, az ellen nem véd, de ez mondjuk PC-n pont jól kezelhető (EQ-Apo).
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Mivel mindkettő stúdió monitor, és a nyilvánvaló méretbeli különbségektől eltekintve hasonló a spec, nem hiszem, hogy az angol vs. amerikai "hangkarakter" közti különbséget hallod. Szintén nem valószínű, hogy a (korral járó) hallásromlás lenne az ok. Simán lehet, hogy egymás mellett hallgatva nem észlelnél ilyen különbséget, de ezt, gondolom, most már nehéz ellenőrizni.
Másrészt két dologból valóban adódhat differencia:
1. Boundary EQ: a Kalin van, igen részletes beállítási lehetőségekkel, a Tannoyon semmi ilyesmi nincs. Adott esetben ez lényeges különbséget ad basszusban. A Kali default beállítás (minden DIP switch -> 0) pont a boundary hatásoktól mentes (de nem anechoic) állapotnak felel meg: állványon, falaktól messze. Ezzel a beállítással falra / sarokba tolva túl fog tengeni a basszus (az ideálishoz képest). Kérdés persze, hogy a Tannoy milyen boundary feltételekhez van gyárilag beállítva...
2. Pozícióból (magasság) fakadó különbség a magas tartományban: általában fontos, hogy a tweeter kb. fülmagasságban legyen. A waveguide-ok egyre nagyobb szöget szórnak be vízszintesen, de vertikális irányban nagyobb lehet a különbség a magas tartományban, ha nem ideális (on-axis) a hallgatói pozíció. Ebből fakadóan lehet, hogy nálad a hallgatói pozícióban a Tannoy több magasat produkál, ami miatt relatíve basszusban szegénynek hallatszik...
Mindkettő csak feltevés, biztosat akkor lehet mondani, ha side-by-side (Illetve ugyanabban az elhelyezésben) közvetlenül össze tudnánk hasonlítani (ideális esetben mérőmikrofonnal) őket. Egyébként a szoba elég pici, valószínűleg eleve nem ideális a basszus akusztikai kezelés / DRC nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nem potikra gondoltam, hanem a hátoldalon lévő 8 mikrokapcsolóra (kb másfél centis kis kék egység pirinyó fehér pöckökkel), ezzel lehet állítani a Kalin a basszus kiemelés profilját (meg mást is). Az alapértelmezett állásban (minden kapcsoló -> 0) kiemeltebb a basszus, mint a többiben, mivel ez olyan (szabadon álló) elhelyezéshez passzol, ahol nincs természetes kiemelés. Emiatt, ha ilyen beállítással mégis sarokba / asztalra / falhoz közel (fél méternél közelebb) helyezed el, kicsit sok lesz a basszus (ismét: a többi profilhoz képest).
DRC alatt a "Digital Room Correction" fogalmára gondoltam, vagyis bármilyen szoftveres PEQ-ra, amivel az ilyesfajta (tipikusan 300Hz alatti) anomáliákat lehet bizonyos keretek között korrigálni.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz racskobalazs #58935 üzenetére
"Esetleg valami más ötlet egy kis extra mélyre?"
EQ? Nem viccből kérdezem...
-
senior tag
S2000 mkIII esetén hallható a különbség, de csak csönd / szünet esetén. A digitális alapzaj kb. 0, analóg inputtal hallható némi susogás (laptop jack output). A környezeti zajszinttől, hangerőtől, távolságtól függ, hogy nálatok ez mennyire zavaró, ha egyáltalán. Műszerrel biztosan mérhető lenne az analóg input csökkent jel/zaj viszonya, de egyáltalán nem biztos, hogy hallható is.
Mondjuk nálam is elvi kérdés, ha lehet, én is kizárólag digitális inputtal használom... -
senior tag
Áll az, ha nem fektetve teszed a polcra viccet félretéve, nem mondtad, hogy a földön kell állnia. Tipikusan mindegyik polcsugárzó "álló" orientációjú, és főleg a magasak iránykarakterisztikája miatt (még a waveguide-os megoldások is elsősorban horizontális "szórásra" optimalizáltak).
Én kipróbálnám az S3000-et, amit @lezso6 írt. Ha nem tetszik, visszaküldöd...
Másrészt az álló hangfalak gyakran nagyobb teljesítményűek / nagyobb térbe / távolabbi hallgatásra valók. Nem írtad, mekkora a hallgatói tér (helyiség), ha nem túl nagy, oda még az S3000 is sok lehet, nemhogy egy álló monstrum... -
senior tag
válasz AuraSync #59394 üzenetére
TL;DR van basszus bőségesen (kb. 40 m2-ig biztos), ha nincs extrém stílusigény (elektronikus zene pl.).
Hello, kb. 45 Hz-ig használható. Bass poti 0, treble -2, mivel az AMT tweeter picit harsány. Így neutrális EQ ("monitor") presettel filmhez, játékhoz is erős, dinamikus a basszus. Zenét PEQ-val korrigálva hallgatom, pont a basszus csökkentése miatt. Kb. 70-80 m3 lehet a nappali, és zenében erősen döng a basszus, pl. 44 Hz-en -10 dB, 73 Hz-en -5 dB filter az első két EQ sávom, és a targetem eleve kb. 7-10 dB kiemelést tartalmaz 250 Hz alatt.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Pont a wireless audio protokoll jelenthet problémát, ugyanazokat a frekvencia-sávokat használja, mint a 2.4 GHz WiFi. Nubertnek van hasonló hangfala (ugyanezt a protokollt használja, mint az S3000), azokra is panaszkodnak, hogy a channel hopping nem működik bennük, ami miatt WiFi-vel összeakadhat a forgalom.
-
senior tag
válasz Molydeus #59434 üzenetére
Az alis cucc jónak tűnik, valószínűleg az is. Nyilván elterjedt vélekedés, de hülyeség (bocs ), hogy a DAC chip maga okozna bármilyen hallható hangkép-anomáliát. Ami azt illeti, lényeges, hallható (értsd: ABX vakteszttel jól kimutatható) különbségek még komplett DAC-ok között is ritkák, nemhogy a chipek között. Másrészt a geometria (a hangszórók elhelyezése, szoba akusztika) biztosan hallható módon befolyásolja a tonális karaktert, de ezért van hátul a bass/treble poti (még a játék az elhelyezéssel)...
A másik DAC esetén ez nem világos: "egy koax bemenet az USB IF-hez" - ezen mit értesz pontosan? -
senior tag
válasz time_drainer #59597 üzenetére
Mennyire fontos a mélytartomány? ha nem kritikus, szerintem is elég lehet egy 2.0 setup. Mekkora a helyiség? S3000 jó lehet, de akár az S2000 mkiii is, bár fontos, hogy azon nincs sub out (az S3000-en van, ahhoz később is illeszthető egy aktív sub). S2000 mkiii 140k körül volt mostanában pár helyen...
Illetve lényeges, hogy mindkét Edifiernek csak egy optikai bemenete van (de van még coax, illetve az S3000-en USB is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Zenehallgatásról dióhéjban III.
- Teszt A zenehallgatásról dióhéjban II.
- Elemzés A zenehallgatásról dióhéjban I.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs