Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #13303 üzenetére
Ja!
Nekem marad a nem világtós fém kiegészülve a most rendelttel. Kissé karcos ugyan, de előbb-utóbb az új is az lesz, mert hiába figyelek oda, néha nekem sem sikerül eléggé megemelnem a lábam.
OFF: Ezt direkt napszemüvegre méretezték?
[ Szerkesztve ]
-
VMatteo
őstag
Sziasztok,
Tudna valaki beszúrni képet olyan belső lámpáról, amiben van ambient light /hangulativlágítás? Legjobb lenne sötétben kép, hogy mennyire szép / vagy full fölösleges. Elgondolkoztam rajta, hogy a Grandéba kicserélem ilyenre a belső világításom, de csak akkor ha tényleg megéri. Úgyis jönnek a sötét hónapok
Tisztelet a Gépésznek!
-
zefran
csendes tag
Sziasztok!
Voltam megnézni egy eladó Giuliettát. 2013-as évjárat, 1.4 Tjet, 175ezer km. Külsőre, kényelemre nagyon bejött. Kipróbáltam, jól ment, szép volt a hangja is. 2 éve hozták be Ausztriából. Viszont a tulaj elmondása szerint 2 olajcsere között, ami elvileg 10ezer km, majdnem 1 liter olajat utána kell tölteni. Megnéztem a motort, pár helyen láttam, hogy ráégett az olaj. Megkértem, hogy adjon pár kövér gázfröccsöt, de nem láttam a kiput füstölni. Ha jól emlékszem Platinum Expert 5w-40 volt az olajcserés matricára írva, azt mondta Castrol. Én ilyet nem találok... Mennyire jellemző ezeknél a motoroknál az olajfogyasztás? Nem gondolom, hogy egy 10 éves autónak kellene ennie az olajat... -
hobizoli
nagyúr
válasz zefran #13306 üzenetére
kollegam 8-9 eves 1.4TSI-je masfel liter olajat evett 2-2.5k km-n
de a kipuffon ott sem latszott fustoles, mar a turbot is kicsereltek rajta, de nem csokkent attol se... annal tipushiba a gyuruk kopasa
volt egy Ignisunk, ~4000rpm koruli tartos autopalyazasoknal az is ette az olajat, es volt benne akkor 120-130k km
igy ket olajcsere kozott annal is kellett +1 liter, azon sem latszott amugy nyoma sehol porszaraz volt a motor
ha csak siman varosban volt hasznalva akkor semmi
10k km alatt 1 liter az 1000km-kent 1 deci, azzal semmi gond nincs
a gepkonyvben benne szokott lenni mennyi a gyari megengedett ertek mivel ez vezetesi stilus fuggo is
kihuzatod ilyen 5500-6000rpm-g, akkor akarmit nezel minden eszi
aki mast mond, azt siman hazudik
nem akkor hogy probakeppen 1-2x elszurod neki, es akkor az most nagyon megvolt, hanem ha szinte mindig ott valtod csak el a kovetkezo fokozatbatöbb drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz zefran #13306 üzenetére
"Mennyire jellemző ezeknél a motoroknál az olajfogyasztás? "
Bőven jellemző, de a leírt fogyasztás a "nem kell foglalkozni vele" kategória. Majd ha motorfék után belenézel a tükörbe és nem látsz a füsttől, akkor kezdj el spórolni a gyűrűzésre és a hengerfej felújtásra!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13309 üzenetére
altalaban az mondjuk PCV szelep hibaja, ami ekkora fustolest okoz
több drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #13310 üzenetére
Igen-igen! Én arról beszélek amit nem old meg egy PCV szelep csere!
És hidd el, van bőven! Annyira kilágyult gyűrűk, hogy kiegyenesítem mint egy drótdarabot, betonkemény szimmeringek. És mind T-Jeten!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13311 üzenetére
eloferdul az is, igen
pl pont ezert kell rendszeresen olajat cserelnitöbb drón kell ;P
-
zefran
csendes tag
válasz tboldi #13307 üzenetére
Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Közben rákerestem az említett olajra és persze, hogy nem találtam a Castrolnál, ugyanis az Orlen gyártja...
Ha normálisan karban van tartva az autó, pl betartva a 10ezrenkénti olajcserét, normális olajjal, szűrővel, és normálisan közlekedek vele, akkor ez az olajfogyás szinten tartható? -
426os
őstag
válasz gipsztigris #13311 üzenetére
Enyém is kb 10e km alatt szürcsöl be 1l olajat. Ez legyen a legnagyobb baja. Érdekes ez a motorfékes füstölés, nálam úgy néz ki, hogy olajfüggő. Seleniaval nem füstöl, korábban Xado olajjal (amiről úgy tudtam, hogy Selenia van benne) meg füstölt. Olajfogyasztás kb hasonló volt mindkettővel.
Más: életemben először kipróbáltam mi az autóm végsebessége. Óra szerint 205ig (Gps
192 körül mutatott) ment, utána már nem igazán akart gyorsulni. Klímát most is elfelejtettem kikapcsolni Gyári adat 196, ha jól emlékszem. Bravo T-jet 120 Eu5. Próbának jó volt, nem ennyi..
-
hobizoli
nagyúr
en meg gondolkodtam rajta, hogy a TS 6-s valtojan kene modositani
kiprobaltam mi lenne, ha a 4.-bol egybol 6.-ba valtanek, es szerintem akkor esik jol az rpm
az 5.-6. egymas utan tul rovid
nyilvan azert van ez igy, mert eredetileg egy 2-300kg-val nehezebb tepsi bodes vasba volt szanva...nem ebbe
szoval arra gondoltam, hogy a mostani 6. beugrik az 5. helyre, a 16v JTD 0,61-s 6.-a lenne a 6. ebben is
a diffi rovidebb a benzinesben
kiszamoltam, hogy sacc/kb ~2800-t forogna azzal 6.-ban 120-nal
a 6 sebesseges 1,4-s Stilo 0,77-s 6.-l es ugyanilyen 4,07-s diffivel "csak" 3200-t forog
itt meg 128Nm at 4500 helyett 181Nm at 3800 van, szoval elbirna
nekem most 0,86 6. sebesseg attetele, es ennek kene lennie az 5.-nek
kerdes, hogy ezt ezen a C630-s valton ki lehet-e ugy cserelni, hogy a hatso fedel van csak leveve rola ehhez a bal elso kereknel, es nem kell levenni meg szetboritani hozza a valtot
vki vmi input errol?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
meg vmi... 147-hez 3 gombos taviranyitos kulcsot hol lehet csinaltatni meg feltanitani?
az egyik autohoz csak 1 kulcsom vantöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13311 üzenetére
több drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13321 üzenetére
PCV szelep elhunyt vala...ez a 2., resze videonak az 1. resz vegen ugy fustol az auto, mint egy ködgyertya
a 30k USD-s taksalt motorcsere helyet egy ~50 USD PCV szelep + uj gyufak + uj legyszuro + par palack fektisztito csere megoldotta a temat...osszesen kerult az egesz ~110USD-be
amugy ezeknek vannak ilyen Boxster-s videoik meg
masik Boxster-t ugy hozzak nekik egy telephelyrol egy hosszuvillas targoncaval, hogy olyan porreteg van jarganyon, hogy nem latszik az auto szine...azt asszem 1600USD-ert vettek meg
akksi merult benne, akkor szar melo kinyitni, mert elektromos zar van, de van ra egy trukk, hogyan lehet akkoris kinyitni... uj akksi bele es mar megy is
ja meg ha ezeknek van egy olyan tipushibaja is, hogyha sokat allnak ( =2-3 het, pl elmentel a nyaralni), akkor ugymond kiszárad a hengerfej, mert lefolyik az osszes olaj a karterba, ugyhogy inditaskor ugy zakatol a motor, mint egy varrogep
elso reakcio erre: motor kaputt...eladjak fruttiert, mert a motorcsere 15-20k USD legalabb ezekben, meg hasznaltan is
de ha csak siman leszarod azt a zakatolast, es alapjaraton uzemmelegre jaratod, es a hirdotokek feltelnek az uzem meleg olajjal, megszunik a szelephang, es amig nem all ujra hetekig, akkor nem is jon elo ujra ez...nyilvan azert ilyenkor mar ajanlott egy olajcsere, szoval mondhatni ezzel hanggal jelzi a technika a juzernek, hogy kerem az uj olajat
szoktak adni hozza olyan Liquy Moly hidrotoke adalekot is
de nezd meg azt a garazst is, aminel butykolnektöbb drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz hobizoli #13322 üzenetére
Ok, van ilyen is, de nem kell elbagatelizálni a füstölést mert lesz meglepetés. Mostanában ez volt kb. az ötödik T-Jet motor ami ilyen állapotban volt. És mondta az ügyfél mikor meghozta a kocsit (mert olvasta valahol), hogy elég lesz csak egy olajleválasztót cserélni.
[VIDEÓ]"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
rendszámtábla keretet akartam cserélni hátul és beesett a csavarfogadó műanyagelem a csomagtérajtóba. Mit javasoltok? Egyrészt attól tartok, hogy zörögni fog, másrészt ha megmarad a lyuk, akkor simán bejut a nedvesség.
-
hobizoli
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KilgoreTrout #13327 üzenetére
Szerintem kárpit le, törött darab kihalász, aztán új megvesz (patent depo/márkaker).
Ideiglenesen meg sima metrikus csavar, kívül a feje, belül meg anya.[ Szerkesztve ]
-
KilgoreTrout
senior tag
Csomagtér kárpit bontásához van esetleg leírás valahol? Gondolom pattanókötésekkel van rögzítve, szóval kicsit tartok tőle, hogy a vége az lesz, hogy a fél autót cserélnem kell azért, mert nem tetszett a rendszámtartó....
Delta 3 egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
erik365
aktív tag
válasz gipsztigris #13323 üzenetére
Szeretem, ha valaki nem csak a minőségi szerszámokat szereti, hanem a munkavédelmi cuccaikat is. (csak a Milwaukee)
1.4 T-jet M32
-
csongi
veterán
Milyen programmal lehet erdemben torolni a szerviz allast, ugy alatalonas az olasz autokban?
Ki tudom olvasni a hibakodokat, meg jopar elo adatot, de nem tudom torolni.
Koszi.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz KilgoreTrout #13327 üzenetére
Ragaszd oda kétoldalúval
-
csongi
veterán
Melyik gyarto torony csapagyat erdemes megvenni?
Punyesz, 14. 8v -
TheProb
veterán
No, meghajtottam Hungaroring-en is a Julist. Megin sikerült esős kifogni...
Érdekes, míg a BPC-n szakadó esőben sem különösebben csúszkált az autó. Addig itt kb nem volt olyan kanyar vagy tempó, ahol ne "darált" volna az autó.Illetve kb a 10. perctől érdekes hangok jöttek az autóból, azóta sem tudom, hogy mi lehetett. Kanyarokban, kanyar iránnyal ellentétes oldalon valami "eresztő", sistergő hangja volt az autónak. Kicsit ahhoz tudnám még hasonlítani, mit ha eresztene egy gumi vagy valami. Valakinek van esetleg ötlete? Menetteljesítmény nem romlott egyébként. Már azon voltam, hogy kiállok, mert nem akartam szétcseszni az autót, aztán kicsit kevésbé gyilkolva, de maradtam a pályán.
+1: Kanyarokban ezek a "darálások" csak a gumi (nem)tapadásából erednek vagy ilyenkora diffi is kapja az ívet keményen? Azon lamentáltam, hogy ilyenkor nem kap-e extra terhelést pl a Q4-es osztomű is.
Érdekességnek a legjobb kör:
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
tboldi
nagyúr
Próbáltam AUX-ot varázsolni a MiTóba a Blue&Me megtartásával, és amellett, hogy nem sikerült működésre bírnom, még egy 10 A-es biztosítékot is kilőttem.
Szerencsére azt kicserélve minden a régi lett, legalább nem csináltam belőle rosszabbat.
Ja, és a rádió kivételéhez ha nincs célszerszámunk, akkor 2,5-3 mm vastagságú kötötű is megteszi.Lehet, hogy csak Bosch-sal megy ilyen formában? Nekem Blaupunkt van, és erre nem találtam választ.
Mindenesetre a 13-14-es pint kellene összekötni a funkció aktiválásához és a 18-19-20 pedig a jack csati földje, illetve bal és jobboldala. [link][ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Grand punyeszben 1.3JTD esetén is ha 6-ost látok az M32 lesz ugye?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Micsurin #13343 üzenetére
M20, lényegében ugyanaz. Kettőstömegű van, féltengely eltérő. Ha nemrég felújított, vehető, vagy legyen olyan áron, hogy beleférjen javítás szükség esetén. 5 gang sem feltétlenül örökös, difi hiba előfordul, bár nem tűnik gyakorinak és 75 lovashoz van is sok bontott. 5-öshöz sima lendkerék járt.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz molnarpeter #13344 üzenetére
Csak az M32 rokon érdekelt a hisztis mivolta miatt . 90-est néztem de így még rágok egy kört rajta mert lenne kintről azonos árban 1.4T is egészen tűrhető állapotban, ha már megkártyázom azt a váltot akkor az erősebb benzinesre szavazok.
edit.: Nem 75/90 szimpla és 95le(itt a turbó is változós ha jó infókat találtam) kettős lendkerék a szórás? Lehet félreolvastam akkor az angol FIAT fórumot.
Semmi se örökös de per pill élvezhetőbb és tetszetősebb formájút nézünk párommal amolyan első négykerekűnek külön költözés előttre. Ez maradna egy pár évig szóval ha valami borul nem vészes, magunknak javítjuk hosszabb távra úgymond. Bravo 1.4t, GP 1.3 1.9 1.4t amik első körben most játsszanak, mindkettőnknek beragadt a forma.
tboldi Nincs kedvem faragni veszek egy jó alapot, első kör szerviz amit kell összerántunk aztán 4-5 év esetleg 6 legyen benne állag megóvva.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Micsurin #13346 üzenetére
Grande 1.4 T-Jet 120 LE 5 sebesség, nincs M32 gond. (MultiAir inkább ne.) 1.9 az M32 váltós megint, DPF nélkül nem tudom létezett-e.
Váltó függő a lendkerék, nem lóerő, szóval 5 sebességeshez nincs, 6-oshoz van. 95 lovassal kapcsolatban addig mentem, hogy az már mind részecskeszűrős, többi nem érdekelt innentől kezdve Ilyen szempontból a 90 LE egyszerű eset, hazai piacról mind DPF nélküli, 75 LE esetén euro 4 mentes, euro 5 ami már kapott, de motorkódot is lehet ellenőrizni és kiderül.
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #13348 üzenetére
M32 temara:
egyik kollegamnak van egy 1.6TDI 105lojjos mk7 Golf-ja
valto szethullott, fogaskerekekrol fogak tortek le, egyik csapagy feszek korbenyalodott az alu otvenyben, masikban kette tort kulso gyuru, es az adta meg a mattot
bontott valto (fogd meg ami a kezedben van): 320k... a bontos is tudja miert kell az neked
plusz egy kuplung akkor mar... 550-600k korul lesz a vege
mutatta a kepeket, ugy keni az 5. fogaskerekpart, hogy egy muanyag kabelcsatorna szeru izere veri az 1-4. fokozat az olajat, es az az ize vezeti at 5. fogaskerekpar kamrajaba az oiltot.
most is ugy kell majd szintre tolteni benne az olajat, hogy eloszor feltoltod, mesz par km-t, aztan ujra feltoltod, mert abba a kamraba átpacsál vmennyit belole, es a fo kamraban annyival csokken a szint
mondjuk nem ertem miert nem furjak at ketto kozott azt a valaszfalat "lent" egy 10-12mm-s furoval, hogy eleve legyen ott is oil, mert azzal alul egybe lenne nyitva a ket kamra, de aszondja, ot egy ilyen bontottan 300k+ cuccot nem mer megfuratni sehol
ez valto vmi mk3 Golf-nal is volt alkalmazva allitolag anno, csak ott kicsit kisebb volt a nyomatek...vagy mittudomain
...es akkor merjen vki nyigni az M32-retöbb drón kell ;P
-
erik365
aktív tag
De jó, hogy előjött az M32 téma, olajat kellene cserélnem.(Bravo 1,4T-jet)
Most Tutela Trans Matrix 75w-85 van benne.(ez valami GL4+ szabvány)
Motul olajkereső Opel M32-höz hozza a Motylgear 75w-90-et, valamint a Gear 300-at, ha jól tudom mindkettő GL4/Gl5. Na most nem az van, hogy ebbe a váltóba inkább GL4 kellene? Külföldi fórumokon nagyon sok helyen Fuchs Titan Sintopoid 75w-90-et használnak hozzá vagy Sintopoid 75w-80-at, amik szintén GL5 szabványúak.
Ki mit tenne bele?[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen