- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Aliexpress tapasztalatok
- Netflix
- Mikrotik routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Bittorrent topik
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pn4hvq
senior tag
válasz havri1 #33339 üzenetére
"Nem merem megrendelni itthon addig, mert ha utolsó pillanatban mégis feladja, lesz dupla."
Én tavaly a páromnak vettem ablaktisztító robotot GB-ről. Azonban nem látszott, hogy hol tart (ez természetes, máskor is vásároltam már így), de ugyanígy bennem volt a félsz, hogy nem ér ide. Karácsony előtt 2 héttel lett másik típusú robot EU raktárból. Gondolkoztam, hogy mi legyen -> most kettő van itthon...
"A legjobban az bosszant, hogy atverve érzem magam. Vásárlás pillanatban ezt a hosszú feladast nem láttam, fizetés után jelent meg."
Tudom, mikor megláttam ugyanezt, pont ugyanígy éreztem, hogy wtf lesz most. Rendeljek máshonnan, várjak, stb. A "legviccesebb", hogy a 42 nap a rendelés és fizetés után került elő.
Együttérzek
Megoldás lehet, bár szerintem gondolatban végigjátszottad már: veszel egyet máshonnan, ha ezt is feladják, akkor egyiket megpróbálod eladni. Csak tudom, gyerek, karácsony, szorít az idő. -
pn4hvq
senior tag
válasz pn4hvq #33315 üzenetére
Egyre érdekesebb a kapott tn (már Magyarországon van): az általam rendelt termék kb 2-2,5kg lehet, a tn alapján viszont a Posta appban 201g látszik . Felhívtam a posta üfsz-ot és megkérdeztem a kapott tn-hez tartozó irányítószámot (mármint ahová küldik). Meglepő módon nem arra a településre jön, ahová én kértem .
Így rákérdeztem az eladónál (becsatoltam a képet a súlyról és rákérdeztem a címzett irányítószámára is) és várom a válaszát. -
pn4hvq
senior tag
Az irányítószámról vagy a súlyról gondolod, hogy téves?
Mert az irányítószám 2400 helyett 2700 (kétszer is rákérdeztem), olyan pedig van, Cegléd.
Mit tanácsolsz, folyamatosan figyeljem a csomag útját és ha nem vennék át (mert téves a címzett), akkor telefonon jelezzem a Postánál? Más kérdés, ha átveszi valaki a nem neki jövő csomagot...
(#33527) V/ Ja, nekem is ez volt az első tippem. Bár mivel 11.11-ei rendelés és a kuponok miatt harmadáron volt, szerintem nem véletlen[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
válasz Fr@nkieWilde #33590 üzenetére
"shipping company=hajózási társaság" - Digitális hozzászólásából
Csak ebben a szövegkörnyezetben ez szállítmányozó társaságot jelent. (Nem neked szól ) -
pn4hvq
senior tag
válasz pn4hvq #33524 üzenetére
Válaszolt az eladó: azt mondja, hogy rendszerhiba miatt kaptam a nem nekem szóló tn-t. Hmm...
A ténylegesen nekem szóló csomagot viszont visszafordították, mert megsérült a csomag és egy hét, mire újra kapnak szállítmányt, akkor feladja ismét. A sérült csomag tn-jét nem adta meg (csak, hogy láthassam, ténylegesen volt-e másik csomag). Hmm...
Hááát, nagy számok törvénye (elég sok szerencsétlenség éri ezt az egy rendelést), de ez a csomag nem szeretne elérni hozzám. Még jó, hogy nem karácsonyi ajándéknak lett rendelve. Mindamellett lehet, hogy valóban ez a valós történet, de felvontam a szemöldökömet. -
pn4hvq
senior tag
válasz pn4hvq #33603 üzenetére
V/ segítséget szeretnék kérni két Alis ügyben:
1. eset:
Előzmények: pn4hvq (#33524) majd (#33603) pn4hvq
Most ott tart a dolog, hogy a tőlem távoli postásnál van, vélhetően vagy már kézbesítették, vagy 1-2 napon belül megtörténik az átvétel (jelenleg még csak postáshoz van rendelve a csomag). Namost mivel regisztrált a küldemény, az látszani fog az Alinál is, hogy kézbesítve lett (csak nem nekem és nem az én csomagom). Fentebb írtam a store válaszát: "egy hét, mire újra kapnak szállítmányt, akkor feladja ismét". Mit tegyek? Nyissak dispute-t, és ne refundot, hanem újraküldést kérjek? Jelenleg nincs raktáron a termék náluk (ha dispute-t indítok, lehet, hogy visszadobja, hogy nincs termék és refund), de ugye írta, hogy 1 héten belül elérhető lesz. Vagy várjak, mert a kézbesítést követően van 15 napom, hátha addigra befut hozzájuk és elküldi?2. eset:
11.11-én rendeltem EU raktárból egy 3D nyomtatót és filamentet (alapanyagot) is hozzá egy "csomagban" (úgy értem, hogy választható volt olyan szett a vásárláskor, hogy csak nyomtató, nyomtató+alapanyag, stb és a nyomtató+alapanyagot választottam). Feladták magát a nyomtatót (partially shipped lett a státusz), menetközben át is vettem. Kérdeztem a store-t, hogy a filament mikor várható, erre időt kért, mert kifogytak, úton van Kínából az EU-ba. Írtam, hogy megvárom és kitoltam a shipping time-ot 7 nappal. Ez kb. most kellett volna, hogy lejárjon (tegnap este még 1 nap és 11 órát írt), de ma reggelre átváltott "teljesen" shipped státuszra a megrendelés. Ismét írtam a store-nak, akik visszaírták, hogy még úton van a filament, 15-30 nap, míg beérkezik EU-ban (és onnan még ide). Namost Awaiting Delivery a státusz még Your order will be closed in: 17 days 8 hours 18 minutes-ig. A megrendeléseknél egy tn látszik, ez a nyomtató, ami már kézbesítve. Kérdés: miért váltott át "teljesen" shippedre idő előtt? Kérdés2: ha végéhez közeledik a 17 nap és 8 óra és még nincs másik csomagom, akkor kérjek vásárlói védelem hosszabbítást?
Köszönöm a válaszokat. -
pn4hvq
senior tag
Köszönöm a tanácsokat .
Az elsőnél már a feladástól fogva voltak gyanús jelek. Pont most néztem, kézbesítve a csomag.
"Az elsőnél az a gond hogy mi van akkor ha elveszik szállítás közben az újraküldött?"
Hopp, erre nem gondoltam, de ha "véletlenül" ismét valami probléma lenne, akkor így jártam.A második esetén viszont azt tartom kérdésesnek, hogy ha nem akarja elküldeni a hiányzó tételeket, akkor hogyan bizonyítom? Egy tn van, azt pedig átvettem. Az Ali tudja olvasni a store-okkal folytatott beszélgetéseket vagy kezdjek el screenshotokat készíteni?
-
pn4hvq
senior tag
válasz pn4hvq #33648 üzenetére
2. eset: mai napon feladásra került a hiányzó termék, van DHL-es csomagszámom is, amin tényleges látszik, hogy ma adták fel és csehektől jön hozzánk . A store jelezte is ezt.
1. eset: a store kéri, hogy personal reasonra hivatkozzak dispute-nél, mert amúgy nekik rossz lesz blablabla. Egyrészt, mivel több dologban is
hazudtaktévedtek, így nem az én hibámból kifolyólag fogom nyitni a disputét, hanem leírom a történteket. Másrész pedig az Ali trackingje szerint is delivered a csomag, de a rendelésnél awaiting delivery a státusz. Emellett a tényleges megrendelő, aki átvette a csomagot, nem jelölte, hogy átvette. Ha dispute-ot indítanék, akkor "Reminder:You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller.", pedig tracking alapján 11.12-től úton volt tegnapig. -
pn4hvq
senior tag
válasz t72killer #34206 üzenetére
A két rendelési képre gondolsz? Az nálam is többször előfordult az elmúlt 2-3 hónapban. Valamiért akkor jelenik meg, ha (nem kísérleteztem ki) talán az orderek közül rányomsz a contact seller-re. Először én sem értettem, de mindig az én cselekedetemkor jelent meg (az időpontból látszott).
-
pn4hvq
senior tag
válasz p@gabi #67372 üzenetére
Ezt valaki átvette (vagy tévesen rögzítették). Tatabányai logisztikai depóból vitték ki, valahol arrafelé laksz, értem úgy, hogy nem pl. Pécs, Debrecen? (Nekem Dunaújvárosba a székesfehérvári logisztikai központból szoktak jönni az üzleti csomagjaim.)
Amikor nekem nem érkezett meg évekkel ezelőtt "sima" aliexpresses csomagom, csak a kézbesítést láttam a posta oldalán, akkor felhívtam a postát és a csomagszám megadása után rákérdeztem, hogy az én városom/címem szerepelt-e a csomagon, amire az ügyintéző mondta, hogy nem (nem mondott konkrétumot, csak annyit, hogy nem én voltam a címzett). Mivel tőlem távol került kézbesítésre, ment a dispute az alin, amit el is fogadtak. -
pn4hvq
senior tag
válasz bigdady #67441 üzenetére
Pedig ott van pirossal:
2. Vásárlás folyamata az AliExpressen, EU raktáras keresés és a szállítási módok
Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik, milyen szállítási módok állnak rendelkezésre, valamint tipp EU raktáras eladó kereséshez.
Az AliExpress alapdevizája USD, más devizára ők konvertálnak és nem egészen jó az árfolyamuk, így USD-ben célszerű fizetni. -
pn4hvq
senior tag
válasz Szandi 2023 #67594 üzenetére
Fentebb nem olvastad, hogy nem illik vastagon szedett betűket használni?
-
pn4hvq
senior tag
válasz Szandi 2023 #67596 üzenetére
Nem nekem probléma, hanem már fentebb is leírták, mik a megszokottak itt, de ezekszerint nem sikerült beilleszkedned a fórum életébe. Vagy csak sz*rsz rá, és itt csapkodod az asztalt a még meg nem érkezett csomagod miatt. Mintha bárki is tudna ittlévők közül mit tenni.
-
pn4hvq
senior tag
válasz Mulholland #67641 üzenetére
Saját tapasztalataim szerint ha megrendelek valamit, utána 30 percig (ebben nem vagyok 100%ig biztos) törölhetem a rendelést egy szó nélkül, pénz vissza, mindenki boldog. A 30 (?) perc után a feladási idő alatt, ami lehet akár 10-14-30 nap is már csak kérheted a rendelés törlését, amit vagy elfogad az eladó, vagy nem. Utóbbi esetben feladhatja a feladási idő utolsó napján is, nem fog az Aliexpress a javadra dönteni törlés kérése kapcsán, mert az eladó betartotta a rá vonatkozó határidőket.
-
pn4hvq
senior tag
válasz herion #67891 üzenetére
Nekem kiskínaikacatoknál stimmelni szokott a súly. De amit ott látsz, azt még nem az EO mérlegelte (még nem is kapták meg), hanem a feladó adott meg súlyt.
Jelenleg két Aliexpresses csomagomat hozzák, még nem érkezett meg az EO-hoz, de nem egyforma súlyúnak vannak írva és valószínűleg jók is a megadott értékek (gyereknek vizibomba, m.2 ssd csavar+bak, kiskacatok, így nálam a 0,13 és 0,12kg súlyok helytállónak tűnnek). -
pn4hvq
senior tag
válasz malisonX #69666 üzenetére
Nem, ugyanilyen csomagom áll nekem is 2 hete ebben a státuszban . "Félretolhatták" a konténert, amiben jöttek a csomagjaink?
Rákérdeztem a csomagom helyzetére a European Chinese Supply Chain Zrt oldalán lévő űrlapon három napja, de választ nem kaptam .
Nekem is jött már meg másik PNLUC-os csomagom azóta.[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
válasz deveng #69834 üzenetére
Megtippelem az időpontot: 2023.09.15. 8:28. "Vígasztaljon", nem vagy egyedül . Alin próbáltam kérni valami megoldást, refundot, mondván beragadt (a tervezett kézbesítés 09.22 lett volna), de elutasítva, mert még úton van, ráadásul megkapta a szállító cég (Arrived at local delivery center. Received by local delivery company. - tracking szerint, pedig mi tudjuk, hogy a MPL nem kapta még meg), érdeklődjek náluk. Posta nem kapta még meg, nem tud információt adni, a vámolós cégnek írtam az űrlapjukon múlt héten, ehéten hétfőn e-mailben, tegnap megint az űrlapjukon, válasz semmi.
Az Aliexpress szempontjából egyelőre én nem megyek a szállítócéghez átvenni a csomagot (amit meg sem kaptak), miattam nincs kézbesítve. Mutattam képet az Alinak egy már megkapott és ezen csomag posta.hu-s nyomkövetésről, miszerint meg sem kapták még, csak várják, de azonnal jött a (vélhetően automata) válasz, hogy még úton van, menjek érdeklődni.Szerk.: vajon ismeretlen tettes ellen lehetne feljelentést tenni? Nem egyedi a probléma, mint látható.
[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
Mint információ, jött válasz a legelső, múlt hét elején űrlapon beadott érdeklődésemre a csomag miatt:
"Tisztelt Uram!
A European Chinese Supply Chain Zrt. logisztikai szolgáltatóként világszerte, így Magyarországon is eljuttatja a Vásárlókhoz a Kínából online rendelt termékeket. Mindazonáltal a megrendelt termékek minőségével és egyéb tulajdonságával kapcsolatos ügyfélszolgálati tevékenység a webáruház hatásköre.
Ezért kérjük, panaszával, kérésével forduljon a webáruházhoz, ahonnan a terméket rendelte. Önnek az a teendője, hogy az alábbi honlapon bejelentse a webáruház felé az igényét/panaszát a kapott termékkel kapcsolatban. Kérem töltse ki a honlapon található mezőket értelemszerűen, a kért adatoknak megfelelően.
http://banlingkit.com/
Kérjük hivatkozzon a csomagoláson szereplő PBLUC kezdetű 26 karakteres teljes azonosítóra.
Miután kitöltötte válaszfelületet, fel fogják Önnel venni a kapcsolatot és tájékoztatni fogják arról, hogy hova juttassa vissza küldeményt és hogyan kaphatja vissza a kifizetett összeget. Amennyiben a csomagot visszaküldte már nekünk és hozzánk beérkezik, úgy mi azt továbbítjuk a webáruház felé."
A linkelt oldalra kattintva megadhatok néhány információt, de miért kell bankkártyaszám (a SWIFT kód még a visszautaláshoz érthető lenne)? De feltételezem, hogy ezt az űrlapot nem is nekem, hanem a feladónak kéne kitöltenie, így továbbra is lóg a rendelés a levegőben. Mivel 3 hete áll már, elveszettnek tekintem, az Aliexpress szerint pedig mennem kéne a helyi szállítóhoz átvenni, de ugye a MPL nem is kapta meg. Így sejtésem szerint bebuktam az árat (3db edzőgatya a gyereknek 46$ értékben) -
pn4hvq
senior tag
Ezt írtam az űrlapjukra (a válaszlevél, amit ma reggel másoltam be ide, tartalmazta az eredeti kérdésemet, így ctrl+c, ctrl+v a szöveg):
"Tisztelt Cím! Érdeklődni szeretnék a PNLUC130790260012400000000 nyomkövetési számú csomagom kapcsán, mert a Magyar Postával történt telefonos egyeztetés során azt a választ kaptam, hogy a csomag még nem érkezett meg hozzájuk, jelenleg Önöknél várakozik. Az első és egyben utolsó postai bejegyzés: 2023. 09. 15. 8:28, ennek már 12 napja. Szeretném kérni a segítségüket a csomagom helyzetének meghatározásában, továbbításában. Köszönettel, "Szerk.: mivel ez a kérdésem kb. 10 nappal ezelőtti, hátha kapok választ az ehéten feltett "holacsomagom"-ra is, és talán ténylegesen arra
[ Szerkesztve ]
-
-
pn4hvq
senior tag
válasz malisonX #69892 üzenetére
Kösz a tn-t, hozzácsaptam a most beírt újabb bizonyítékhoz a tiédet is.
Én indítottam Eva segítségével "order not received"-et, de a hozzászólásaim után szinte azonnal jön a (feltehetően automata) válasz, hogy no refund mert még úton van, menjek a helyi szállítócéghez és kérjem el én, mert náluk van. De itt megállt a tudomány, mert a Postánál nincs, az Aliexpresses utolsó tracking bejegyzésben pedig "Arrived at local delivery center" szerepel (felteszem, ezt tekintik annak, hogy a szállítónál van), de gyakorlatban ugye ez még az ECSC-nél van, nem a tényleges szállítócégnél.
Szerintem bebuktam/tuk a rendelést és az árát is. De a gyereknek az edzőgatyái nagyon kellettek volna, ráadásul az áruk, a 46$ bukó sem dob fel. -
pn4hvq
senior tag
válasz Satoru29 #69899 üzenetére
Üdv a köreinkben
Tiéd a negyedik tn a topikból, ami ugyanebben az időpontban rekedt meg: [link]
Én is automatikus(nak tűnő) válaszokat kaptam. Revoluttal fizettem, ha az Ali végleg elutasítja meg fogom próbálni rajtuk keresztül visszaszerezni.Szerk.:
#69901 DJ. Ru$y Nekem PNLUC csomagom rekedt meg, az Aliexpress Standard shippinges volt.[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
válasz _mate_ #69924 üzenetére
Aliexpress nálam is elutasította fellebbezés után is a refundot .
Közben 09.02-ai emailmre válaszolta az ECSC:
"Tisztelt Címzett!
Mi azt látjuk a rendszerünkben hogy a küldemény mint adat létezik egyenlőre, tehát nagy valószínűséggel még fel sem adták a csomagot. Kérem vegye fel a kapcsolatot a webáruházzal ahonnan a terméket rendelte.
Tisztelettel,
ECSC Ügyfélszolgálat"
Ma reggel, még ezen válasz előtt írtam nekik emailt és az űrlapjukra is írtam megint, mondván legalább 4 csomag ugyanebben a státuszban van, az itteni tn-eket beleírtam, valamint belengettem egy rendőrségi feljelentést is, mert nem egyedi a csomagom hiánya, hanem üzletszerűen, folytatólagosan van elkövetve. Erre még nem érkezett válasz.Csak mert nem hagy nyugodni a dolog, felhívtam a Ghiblit (+36-1-801-8600), ott konkrét információt nem tudtak/akartak mondani, elvileg akivel beszéltem, nem tudja nyomkövetni a csomagomat. Adott egy vam@ghibli.hu címet, hogy kérdezzek rá ott a csomag helyzetére. Írtam ide az előbb, várom a választ. Viszont ami ellentmondás(nak tűnik): a Ghiblis úr azt mondta el kérdésemre, hogy köztük és a MPL között nincs másik cég. Leegyeztettük (azok alapján, amit én látok), hogy tracking szerint a vámolás megtörtént, de elméletileg náluk nincs a csomag, a MPL-val telefonon egyeztetve még nem kapták meg a csomagot, az ECSC pedig szintén csak előrejelzett adat szerint látja. Így igazából járt valahol a csomag, tracking alapján fel is lett adva Kínában, vámolták is itthon (ha jól sejtem, a Ghibli), aztán a tracking szerint átadásra került és itt rekedt meg a történet: kinek lett átadva? Ghibli vámolta, átadta, ECSC szerint nem került feladásra, MPL-nél csak előre lett jelezve, de meg nem kapták. Hol a csomag?
-
pn4hvq
senior tag
"ECSC szerint nem került feladásra, mellébeszélnek a Ghiblli adja át nekik"
Ha a sorrend Ghibli (vámolás) -> ECSC (MPL-nek/EO-nak szállítás) -> MPL/EO házhozszállítás a folyamat, akkor viszont vagy a Ghiblinél, vagy az ECSC-nél kell lennie az elveszett csomagoknak.
Megvárom, hogy a Ghiblis vvámos emailről milyen választ kapok (ha kapok), aztán haladunk tovább. Legyen írásos nyoma annak, hogy a Ghibli átadta és, hogy kinek. Utána jön az email azoknak a megkapott infókkal.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen