Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    válasz myckey #2611 üzenetére

    A GPU-k (és CPU-k, stb) alapjául szolgáló szilícium lapka ami egy szilícium korongon (slicon wafer) van, eltérő mennyiségben és minőségben sikerül a gyártás során: GLOBALFOUNDRIES Sand to Silicon

    A szivárgási áram működés során egy kész szilíciumlapkánál állandóan jelenlévő tényező, amit a gyártástechnológia fejlődésével-csiszolásával lehet csökkenteni a gyártó részéről a gyártáskor és azután szerzett tapasztalatok alapján.
    De ezt a szivárgást teljesen megszüntetni nem lehet, sőt az AMD-nek ezzel nem is olyan rég volt problémája:

    "A legutóbbi pénzügyi jelentés szerint az AMD legalább 33 millió dollárt dobott ki 20 nanométeres GPU-k tervezésére, melyekből végül csak tapasztalat lett, piacképes termék nem. A problémát a magas szivárgási áram okozta, nem lehetett kordában tartani a grafikus processzorok fogyasztását. "
    Forrás: A Sarkcsillagból merítenek erőt az új Radeonok

    Ha megvannak ezek a tapasztalatok mondjuk (csak írok valamit) 20ezer egység gyártása után akkor a gyártósoron lehet módosítani és az addig tapasztalt hibákon finomítani vagy megszüntetni azokat (attól függően mik az elképzelések a cégnél a saját termékével kapcsolatban amit a piacra szán és el akar adni).

    Az oké, hogy van a gyártó által készített alap-referencia felépítéstől eltérő egyedi nyákos és egyedi hűtős példány amik közül elvétve néhány tudja az 1400Mhz-cet, 59°C-on játékban, de az már más kérdés, hogy a szoftver amivel tuningolták (ezt még csak a Wattman tudja) tudja-e tartatni a GPU-val azt az órajelet és nem esik be az alá másodpercenként 100-200Mhz-cet ugrálva órajelben és így teljesítményben, akár gyári alap órajelre terhelés alatt amikor igazán szükség lenne az erőre.
    Plusz az első verziós GPU-k nagy átlaga szerintem nem fogják tudni normális azaz hűthető hőmérséklet mellett hozni ezt az órajelet.

    Ezért is mondják, hogy a tuning az lutri és aki nem akarja az alkatrészeit kinyírni az tesztel... alaposan tesztel és csak azután véglegesít bármit 24/7-re.

    Erre jön még rá a VRAM ami megint nem mindegy melyik gyártótól van (Samsung, Micron, Elpida, Hynx stb) és melyik generáció (DDR3, GDDR3, GDDR4, GDDR5, GDDR5X, HBM1-2) mekkora gyári órajelen.

    VGA tuningnál meg akkor van értelme az egésznek, ha a GPU-ból és a VRAM-ból is az elérhető és még hűthető stabil-hiba nélküli maximumot kihozzuk.

    Nem szokott meglódulni egy kártya sem ha csak valamelyiket húzzuk egyedül.
    Kell mind a kettő mert az adja a kártya összteljesítményét.

    Viszont a memória ha nem jófajta (Elpida-n kívül kb mindegyik jó...) akkor hamar véget érhet a történet és értelmetlen a kártya tuningja ha a memóriát nem lehet a gyáritól (típustól függően) pár száz mhz-cel magasabb órajelen üzemeltetni stabilan hiba nélkül. Viszont a memória egy VGA által felvett áram elég nagy részét kiteszi, így ha azt nincs külön hűtve megfelelően akkor arról gondoskodni kell, mert szétsül, aztán a forrasztások elengednek és jönnek a grafikai hibák majd a használhatatlan VGA... ami kezdetben 3D-ben hibázik végül 2D-ben sem tud hiba mentes képet adni mert szétesik a kép... végül nem ad egyáltalán képet és kész ennyi volt a VGA. Lehet sütögetni meg trükközni de az már nem lesz olyan mint gyári állapotában volt, és később megint elkezdi a grafikai hibákat csinálni amik utána állandóak lesznek

    Szóval aki tuningol és nem ész nélkül csinálja annak sok mindenre figyelnie kell és ki kell tesztelni alaposan mi az amit az adott komponens bír.

    (#2658) =WiNTeR=

    Helló!

    A 0.8.9-es GPU-Z szerint UEFI kompatibilis azaz ott a pipa, szóval jónak kell lennie:

    Az alaplap oldalán is van ezzel kapcsolatban infó: ClickBIOS: Easy-to-use UEFI BIOS interface

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák