- ASUS routerek
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Windows 11
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
attiLANte
tag
Vagy esetleg megbicsaklott valahol a hosszútávú stratégia - nem úgy alakulnak a dolgok egyéb frontokon (Tegra, Ion), ahogy tervezték. Időben jobban elhúzódik az átállás/felfutás, így hát kiderül, hogy mégsem annyira érdektelen a PC-s 3D piac és igyekeznek menteni a menthetőt - visszaszerezni valamennyit az elvesztett részesedésből.
(Egyébiránt a fölös készletet eladhatnák kulcstartónak is... )
Nem baj, ezzel mi csak jól járhatunk - végre. -
Bluegene
addikt
Miért a 3850 35K és a 4850 38K volt Magyarorszáon mikor megjelent, akkori felső közép
ez pedig ráadásul középkategória, a 6770 elődje az 5770 kb 40K végfelhasználói árral jött
jó legyen 50K
65K és/vagy felette pedig a 6850 lesz, persze nagyobb teljesitménnyel, de majd meglátjuk
jó a 40K tényleg túl optimista volt, az 5770 árából indultam ki
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Crytek
veterán
válasz Bluegene #1403 üzenetére
Ha a 6770 jobb lesz mint a GTX 460 és már a 5850-et is kaparássza akkor miért adni olcson?
Ez lenne az értelemszerű ,mert akkor kutya nem venné az nvidiát.
De ha a mostani hd árakat nézem ati elvan szédülve.Majd novemberben meglátjuk én mindenképpen megvárom!
Next PC Upgrade: 2022
-
Bluegene
addikt
válasz ittakary #1405 üzenetére
tanulj meg olvasni ki beszélt itt 4870-ről?
Crytek:Ha a 6770 jobb lesz mint a GTX 460 és már a 5850-et is kaparássza akkor miért adni olcson?
Ez lenne az értelemszerű ,mert akkor kutya nem venné az nvidiát. én is ezt mondom, olcsón adja hogy befűtsön a zöldeknek, most már talán nincsenek gyártási problémák a TSMC-nél, igy jöhet az invázióazért lesz olcsóbb, mert idővel amúgyis esnek az árak, sztem 6770 40-45-50K lesz és ez középkategóia
[ Szerkesztve ]
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Crytek
veterán
Jaj de nehéz már várni!
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
cowboy_bebop
őstag
Pláne novemberig. Radeon HD 6000 Series Launch Delayed to November
[ Szerkesztve ]
-
aram01
nagyúr
szevasztok most álltam neki építeni az új gépem(még csak fejben ) de már most bajban vagyok a vga kártyákkal NV párti voltam az első 3850 em ig utána 4850 és 5770 de ez most mindegy lényeg hogy 5850-et vettem volna és abból is vapor x-et de nem tudom hogy érdemes e most vennem.Mikor jönnek ki az új kártyák? 5-ös vagy 6-os sorozatot böngésszem? 6770 szimpi lenne de 55k nálam a plafon.Valaki nyissa már fel a szemem,várjak még a gépépítéssel 1 hónapot vagy csak a vga vásárlással?
köszi fiúk előre isJah sokan a 460 1gb-ot ajánlják hogy most az a best buy de nekem valami veres kéne
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
-
DeckardCain
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
Na, várom ám már én is ezeket! HD4870 X2 meghalt->gariban, meg 2 hétig használtam egy HD5970-et, de sajnáltam érte a 120k-t, úgyhogy nem vettem meg. Most már megvárom ezeket. Az X2 helyett nem tudom mit kapok, de ha nem 5870, akkor eladó lesz akármi jön...
Jó lenne már valami biztos infó, mert gyönge a GTX-460.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
keIdor
titán
-
keIdor
titán
Itt is van. Szerintem nekik lehet hinni, mert még sosem írtak hülyeséget. Mindig el szokták találni az elnevezéseket, teljesítményt, mindent. Legalábbis eddig...
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod, hogy a VP8-as kodek támogatása 2%? Manapság mindenki videót néz az interneten, és HTML5 vagy WebM felületen ez az egyetlen út a gyorsításra. A 3D az valóban rétegfícsőr, mint az Eyefinity.
A DX12-ben valszeg össze fog jönni. Talán alkalmazni is lehet a játékokban úgy, hogy a karakter ne süllyedjen bele a talajba. Sajna a DX11-ben durván elbaszarintoták a dolgot. A Siggraph-on volt róla szó, hogy mit kell változtatni. Kell a vertex shader elé, és mögé is egy tesszellátor motor. Mögötte megvan, míg előtte csak a Xenosos motor létezik, ami nem a legjobb a mikropoligon renderingre. Az alapok megfelelőek, de szükséges elé egy diagnosztikai motor, mert a vertex shadernek nem tesz majd jót, hogy tízszer annyi dolga lesz.
Esetleg ha már változtatunk, akkor nem árt az árnyalási problémákra is megoldást találni. A renderelés elvégezhető Quadpixelekben.Nem is érdemes ide pazarolni a tranzisztorokat, mert sok eredménye a játékokban nem lesz. Persze a professzionális piacon már hasznos fícsőr. Az a gond, hogy a gyártók marketingben ráálltak a tesszellálásra, és a júzerek várják a Heaven szintű megváltást, persze fogalmuk sincs, hogy ez nem lehetséges a DX11 alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Pedig egy éve ez még micsoda fontos dolog volt, és mennyire temetve volt a GF100, mert hogy nem lesz benne fixfunkciós tesszelláció (most mellékes hogy lett, és hogy erős)... mára meg mellékes lett, és mindössze egy bencsmárk progiban van igazán kihasználva... azért ez valahol szánalmas ám a nagy DX11-nek, és az előzetes DX11 meg tesszelláció hype-oknak....
-
keIdor
titán
válasz simlisgumis #1439 üzenetére
Akkor jobban jártál, mivel ha meghúzod ugyanott vagy és csak 1 GPU.
Igaz hogy a CF rengeteget fejlődött 1-2 év alatt, de még mindig vannak olyan helyzetek, amikor jobb az 1 GPU.
A fele akkora fogyasztás szintén jó.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én is azt hittem, hogy jó dolog lesz. Az AVP egyik fejlesztője mondta, hogy szívás az egész. El is mesélte, hogy az AVP-ben volt több tesszellációs szint. Ezt láthattad is az előzetesből. A Medium volt a karakterekre, és a High a felületre, valamint a karakterekre. Ebből maradt egy medium közeli szint a karakterekre, mert High-on nagyon ronda volt, amikor az Alien fél karja is eltűnt a tesszellált falban. Nyilván elképzelve messze nem lehet szép. A Heavenben is ezért nem járkál senki azokon az utakon, mert bokáig besüllyednének.
A gyártóknak hypeolni kell a tesszellációt. Az, hogy ez szánalmas-e más kérdés. Nyilván üzletileg fontos szempont, és sokan nem tudják, hogy lehet-e alkalmazni. Na de majd talán a DX12 ... Tessellation done right!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
válasz schwartz #1442 üzenetére
Ezt már én is kérdeztem, de úgy tűnik mégis lesz 12. Szerintem csak azért, hogy az új kártyáknál tudjanak ráírni megint valamit a dobozra nagybetűvel. A DX10 óta vicc a DirectX, mert a DX9 óta én semmi látványos fejlődést nem vettem észre.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schwartz #1442 üzenetére
Inkább azt mondtam, hogy a geometrikus transzformációkból nem lehet kihozni többet, mert a mikropoligon render az utolsó lépcső. A DX-ek fejlődnek tovább, mert kell egy API a gyártóknak. Meg is van az irányvonal a DirectCompute-on belül. Ez még nem olyan fejlett, mint mondjuk az OpenCL (a fejlettséget a benne rejlő lehetőségekre értem), de némi megkötéssel lehet egy szoftveres futószalagot írni benne. A kötött futószalag megmarad mindig, mert a szoftver renderingnek is meg van a hátránya. Nem mindegy, hogy minden architektúrához tervezel egy kódot, vagy használod a DX futószalagját, amihez tervezik az architektúrát. Előbbi esett mellett azért van Tim Sweeney, mert pontosan tudja, hogy mennyire költséges, és komoly meló, megírni egy szoftver rendert több különböző architektúrához pedig pláne szívás. Már most is elgondolkodtató, egy komplett motor licenszelésének lehetősége, mert anyagilag lehet, hogy többe van, mint egy saját fejlesztés, de az idő szempontjából összehasonlíthatatlan előny. Mivel a szoftver render több pénzt és időt igényel, gyakorlatilag borítékolható, hogy nem sok motor marad a piacon, és azt fogják vásárolgatni/licenszelni a kiadók.
Például Sweeney mellett van ellenvélemény is. Andrew Richards például továbbra is amellett áll ki, hogy a kötött futószalag jobb dolog, mert generációnként továbbfejleszthető és könnyebb vele bánni, gyakorlatilag minden szempontból. Nyilván a kipukkadt Larrabee-lufi eléggé komoly problémákat is felvet ezzel a szoftver renderrel kapcsolatban, mert az nyilvánvaló, hogy a HPC-piacon baromira felesleges számos olyan rész, ami egy GPU-nak kell, de ezek nélkül jelenleg nem GPU a GPU a PC tekintetében. A DX12 valószínűleg megoldja a DX11 tesszellálással kapcsolatos problémáit, mert van bőven ilyen. Persze ha ez meg lesz oldva, akkor ott lesz a millió dolláros kérdés: elértük, hogy a triangle kisebb, mint a pixel (mikropoligon rendering), innen hova tovább? A DX12-ben talán olyan szempontból is érdemes gondolkodni a problémán, hogy a DirectCompute képességeit kiterjesszük. Egyelőre a kötött futószalagon belül a pixel shaderhez van hozzárendelve a rendszer egyfajta kiegészítésként. Lehet használni még a renderelés előtt is, de logikailag csak az inputba lehet bekötni az eredményt. Talán érdemes lenne egy olyat megoldani, hogy a DirectCompute felületen végzett munka bárhova beköthető legyen, ez azt a szabadságot adná meg a fejlesztőknek, hogy igény esetén lecseréljék a futószalag egy részét. Persze lehet, hogy ebből csak a DX13-ban lesz valami.(#1443) Keldor papa: A DX9 SM3.0 alatt bármit meg lehet oldani, ami ma a modern grafikához kell. Az egyetlen probléma a flexibilitás, és a szükséges teljesítmény. Ezt javítja a DX10 és a DX11, majd a DX...
Csak egy egyszerű példával élve ott az AMD-nek a HDAO algoritmusa. Ez letölthető a DX SDK-ban. Az a jó ebben az algoritmusban, hogy szépen skálázható, így nagyon jó összehasonlítást ad a DX verziókra. DX9-ben is lefut, csak borzalmasan lassú, mivel semmi olyan dolgot nem használhat, ami növelné a sebességet. DX10.1-ben már négyszeres sebesség érhető el a Gather4 által, míg DX11-ben a LDS ezt a tempót is a háromszorosára emeli. Persze ez az effektre levetített gyorsulás, mert egy játékban más is renderelésre kerül, de a BattleForge alatt látható, hogy mennyit gyorsul a rendszer a DX10-től a DX11-ig +45-55%-ot lehet mérni. A többi játéknál (nem mindben) ez nincs meg, mert a fejlesztők úgy döntöttek, hogy DX11 alatt eleve lassú lenne az effekt, így nem is engedélyezték. Lényegében maradhatott volna a DX9 SM3 is, mert közel ugyanarra a látványvilágra képes, de mindezt feleakkora sebesség mellett. És még akkor ott van a DX11 egyik legjobb fícsőre, amit még nem is implementáltak teljesen a gyártók a driverbe. Ugye ez a rajzolási parancsok többszálú feldolgozása. Mondjuk eddig csak a Civ 5 támogatja ezt a funkciót.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
"A DX10 óta vicc a DirectX, mert a DX9 óta én semmi látványos fejlődést nem vettem észre."
Dehogynem! Látványosan csökkent az fps, pedig mennyivel gyorsabb minden DX11-ben... így legalább rohanhatunk majd a legújabb vgakert, amik DX11-ben már hozzák azt, amit évekkel korábban DX9-ben megszoktunk
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
szerintem inkább az a millió dolláros kérdés, hogy miért egy fix futószalagos rendszerben kínlódunk a nagyobb szabadsági fok megteremtésével, és miért nem egy flexibilis rendszerben csináljuk meg a jelenlegi fix futószalagot - pl. egy specifikus API formájában.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz S-Attila #1447 üzenetére
Nem biztos. A rendezvény lesz akkor. Nem tudjuk, hogy az NDA akkor jár-e le. Amint ki lehet rakni kirakjuk a hírt.
(#1446) gbors: Mert a fejlenlegi futószalag már két API-ban is kész van, csak a pénzt vinné ha valaki ezt átültetni egy harmadik felületre. Felesleges munka lenne. A futószalag problémáira kell összpontosítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hugo chávez
aktív tag
Ööö, eddig nem arról volt szó, hogy megoldható a normális (felületi+karakter) tesszelláció DX11-ben, csak akkor el kell felejteni a visszaskálázódást DX10-DX9-re (aminek véleményem szerint amúgy sincs már értelme 2010 végén-2011 elején)?
Egyébként szerintem, (meg mások is írták már a fórumon), mivel a DirectX-et is, meg az X360-at is a Microsoft csinálja, ezért amíg ki nem jön az új generációs Microsoft konzol (talán 2013 körül), addig nem érdekük a komolyabb előrelépés a látványban PC-n, mert akkor kevesebb konzolt tudnának eladni és, ha ki is adnak egy új DX-et, mondjuk a Windows 8(?)-hoz, azt csak azért, hogy jobban fogyjon az új oprendszer (földművesvakítás), de jelentős különbség (szerintem, de ne így legyen) nem lesz a DX11-hez képest.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PayPal
- Konteó topic
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen