- Max
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Obliterátor
tag
válasz Ren Hoek #32598 üzenetére
Én is azoknak ajánlom akik eddig kivártak a vásárlással. Karácsony előtt általában felpörögnek az eladások. Október vége-December környékén olyan árba lesz a hardver ami tényleg valós alternatíva lehet. Remélhetőleg addigra elárasztják a szétbányászott RX-ek a piacot és még lejjebb tolják az árakat A mondó vagyok érdemes lesz kivárni a Q4-et. És akkor a Vega 11 és 12-ről még nem is volt szó ,ami szintén befolyásoló tényező lesz.
-
nubreed
veterán
válasz velizare #32602 üzenetére
Van egy játék amiben über jó az AMD. Az összes többiben meg olyan amilyen. Most akkor itt annak a jövőnek az első jeleit látjuk, amit az AMD vízionál vagy egyszerűen csak arról van szó, hogy eddig a stúdiók túlnyomó többsége egyszerűen nV-re optimalizált? Vajon mi kell ahhoz és mennyi idő, hogy az AMD féle jövőkép megvalósuljon? És ez vajon elvezethet e oda, hogy megfordul a piaci részesedés abszolút az AMD javára?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nagyúr
-
Malibutomi
nagyúr
válasz ->Raizen<- #32595 üzenetére
Ez a kijelentes igy ahogy van konkretan hulyeseg annak a fenyeben hogy tudjuk hogy a Vega most ugy mukodik mint egy magasabb orajelu Fury mert gyakorlatilag minden ujitas ki van meg kapcsolva
-
Raymond
félisten
válasz Malibutomi #32607 üzenetére
Igen, igy viszont az a Dirt 4 eredmeny nem mas mint egy anomalia aminek erdekes lenne tudni a okat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #32545 üzenetére
"Egyébként ha az amdnek célja jelenleg a gaming, akkor úgy tudna még javítani a helyzetén, ha csinálna egy 48CU-s vágást full sávszélesség, de fele hbm-mel, $300-ért. A vega 56 nál magasabb órajellel."
Ez lenne a logikus, de nem fogjak megcsinalni szokas szerint a Vega48-t.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz UnSkilleD #32599 üzenetére
Akkor ez az, amit írtam. Ha az 580 így megy, a Fury X pedig így nem megy, akkor az tipikus regiszter vagy LDS limitáció. A Polaris és a Vega valamennyire fel van készítve erre, ezért jobbak. Nagyobb felbontáson tuti máshova kerül a limit az EGO-ban, szóval ennek az előnynek 4K-ban azért jelentősen apadnia kell.
Abból kiindulva teljesen reális lehet, hogy az Intel nem igazán törődik az erőforrás-allokációra való optimalizálással. Annyira tele van pakolva a Gen9 regiszterrel és cache-sel, hogy számukra ebből szinte sose lesz probléma. Az nyilván más kérdés, hogy ettől az ultrát nem tudod bekapcsolni Intel IGP-n, tehát haszna sincs annak, amit csinálnak. Viszont nézd az ő szemükkel. Polaris és Vega IGP még nem létezik, és ez nekik egy nyert csata így a szimpla GCN2/3-as IGP-k ellen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jacek
veterán
válasz Raymond #32608 üzenetére
Techspot.
"Gondolom azért, mert az ultra beállítást használtak. Az egy olyan szint a high-hoz viszonyítva, ami tényleg nagyon durván bánik a GPU-kkal, és igen regiszter/LDS-igényes shadereket enged rájuk. Ezt a helyzetet a Vega kifejezetten jól kezeli, ahogy például a Polaris is. Az utasítás-előbetöltésük nagyon jól dolgozik, míg más architektúrának a nagy terhelésű übershaderekre ilyen megoldásuk nincs. Csak úsznak az árral, ami rossz kihasználtságot eredményez. Ha növeled a felbontást, akkor a ROP limit egyre inkább úrrá lesz majd a rendszeren, és akkor kevésbé jön ki az utasítás-előbetöltés hatása. Esetleg vissza lehet váltani simán high grafikába, akkor sokkal kedvezőbb lesz a statikus erőforrás-allokáció, nem kellenek komoly architekturális trükkök, hogy meglegyen a minimum wave-szám." -
HSM
félisten
válasz stratova #32603 üzenetére
Nekem ami gyanús, hogy nem úgy működik még a memória, illetve raszterizációs rész, ahogy kéne neki. Nem volt még időm elolvasni a whitepapert, de úgy emlékszem, volt róla szó, hogy egy sávszélesség takarékosabb raszterizációs módot fog bevezetni a Vega, illetve ennek megfelelően a cache rendszere is át lett dolgozva. Nekem az a gyanúm, ez állhat a háttérben, hogy még ez a rendszer driverben nincs még kész, így nagyobb felbontásban halmozottan elfogy a HBM sávszélesség. De ez csak personal találgatás jelenleg.
(#32606) gbors: Pontosan.
Viszont itt jön a képbe a gyanú, hogy sanszosan azért sincs sok ilyen játék, mert egyszerűen a GPU-k többségét kinyírja, ha ilyen "optimalizálatlanul" komplex shaderek dolgoznak benne, amit így nem is raknak bele ebben a formában. Feltéve, ha tényleg ez az ok, amint Abu megjelölte.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Crimson ReLive Edition a Radeon RX Vega
ismert problémák
A Radeon WattMan nem érheti el az alkalmazott overclock állapotokat.What ???
-
nagyúr
válasz nubreed #32605 üzenetére
az amd az összes játékban olyan, amilyen. kivétel nélkül. ebben valószínűleg a körülmények miatt néz ki jobban, mint várható lenne. szerintem az amd víziója nem arról szól, hogy mindenféle broken effektkódot az ő hardverük hogyan bír futtatni. szóval ne ez legyen a kiindulási alap.
@gbors: ismered a mondást az egy fecskéről, és a nyárról. ez inkább ilyen nice2have, nem a mainstream.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
HSM
félisten
válasz velizare #32614 üzenetére
Na ezaz... "broken effektkód". Miért broken? Mert a zöldek optimalizálási tanácsai ellenére valami komplexebb cucc van benne?
No offense, csak arra próbálok célozni, hogy lehet, hogy ez a "broken" kód nem feltétlen broken azért, mert a mai hardverek többségét megeszi reggelire....Persze, azzal is egyetértek, hogy kevés esély van rá, hogy hirtelen ez legyen minden programban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
akkor azt írom inkább helyette, hogy nyers/poc állapotú. másrészről meg az intel nem pénzel túl sok játékfejlesztést gpu fronton ahhoz, hogy jelentősége legyen.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nubreed
veterán
válasz velizare #32614 üzenetére
Miért lenne broken? Én nem ismerem a Dirt 4 fejlesztési körülményeit, de az nem lehet, hogy a Codemasters (ha még ők csinálták), leült beszélgetni egy jót az AMD-vel, aztán kapott egy brutálisan jó optimalizációt? Ez mitől lenne broken? Nem hiszem, hogy létezik ilyen, maximum alpha állapotban.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
stratova
veterán
válasz #45185024 #32613 üzenetére
Az lenne a meglepő ha 50% power limit kitolással még a vizes Vega sem tudna érdemben gyorsulni (mert kifagy az alkalmazás) és ez normális lenne.
Z10N: Igen... nagyon kellene egy tier3-as 3072:192:64-es magas órajelű lapka, csak éppen ezzel lehetetlenítenék, el a jelenlegi csúcslapkát, mert esélyesen a játékok kis részénél lenne komolyabb hátránya egy Vega 56-tal szemben, bakcendlimites szituációkban pedig beelőzné és < 399$-os árazással drága lenne rá a HBM is.
Egyébként szvsz még idén befuthat az RX Vega Nano is, kérdés annak a bemutatkozásával megvárják-e a Reduxot. Mindenképpen érdemes lenne, mert ez éppen az a kártya ahol már kritikus pont lenne a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Omli85 #32618 üzenetére
Nekem nincs bajom a tesszelációval. Az ok nélküli túlzott tesszelációval van, amikor kisebb háromszögeket kellene létrehozni, mint amekkora egy pixel, pl. Azt nem szeretik pl. a Radeonok sem, nem csak én.
Arról nem is beszélve, ha a város alatt vannak, ahol nem is látszanak.
-
Habugi
addikt
Ebben is lehet valami olyasmi, mint az RE7 esetén a ShadowCache nevezetű opció a graf beállításokban, amit ha bekapcsolt az ember akkor egy 1080as/minden más hirtelen bezuhant a 290/390 széria mögé/alá..
Látványban shemmi extrát nem adott, tán VS-be lett leírva később a technoblabla, miszerint pusztán a GCN 1.1 kezelte a leggördülékenyebben ezt a konzolokra optimalizált valamit.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
-
Petykemano
veterán
Azt hallottam, hogy az AMD dobja a csillag nevezéktant és Raja nyomására egy az indiai kultúrához közelebb állót vezet be.
Az új csúcs kártyák elnevezése a következő lesz:
2017Q4: Wait (Vega11 helyett)
2018: Patience (Navi helyett)
2019: Hope
2020: PeaceTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #32627 üzenetére
Vagy "2020: Piece" mert csak egy darabot kapsz belole ha nem lesz kesz teljesen
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
Amennyiben lehet kapcsolgatni, végeztek kísérletet az egyes funkciókra? Hogy pl mit számt a HBCC ON/OFF, vagy DSBR OFF/FORCED
Az AVFS-hez meg ott van a marketing rizsa: Accordingly, “Vega” 10 carries over the Adaptive Voltage and Frequency Scaling (AVFS) technology from prior AMD GPUs. A network of AVFS sensor modules distributed across the chip allows the silicon to self-tune, in real time, for optimal voltage levels at the present temperature and clock frequency.
Ez nekem azt mondja, hogy a rendszerben tisztában kéne lennie azzal, hogy adott hőmérsékleti viszonyok és terhelés mellett milyen feszültség szükséges adott frekvenciához, vagy milyen frekvencia állítható be a rendelkezésre álló feszültséghez. És ezt real-time kéne tudnia állítani. Ehhez képest olyan nagy pufferrel dolgozik, hogy az bődületes többletfogyasztást eredményez.
De ezt a vitát már lefolytattuk egyszer.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Omli85 #32625 üzenetére
Jobb később, mint soha...
(#32626) Pepeeeee: Igen, lehet az a gond, hogy nem ittam még meg a második kávém, akarom mondani, nincs bedugva a második tápcsatlakozó, így csak fele sebességen zakatol a DDR memóriám.
(#32631) Petykemano: Az felejtődik el, hogy attól, hogy a csip sok-sok érzékelővel mér olyan dolgokat, mint hogy mekkora a csipen belüli fezsültségesés, terhelés, hőmérséklet, még mindig nem fogja tudni, pontosan mennyi feszültség is kéne, ezzel csak annyit nyernek, hogy közelebb vihetik az aktuális feszültséget a ténylegesen szükségeshez, tehát kevesebb tartalékot kell a csipben hagyni ehhez. Ez nem fogja varázsütésre kitalálni, hogy a csipben az XYZ játék ZYX beállításhoz éppen 1,1386543V kell, nem több, nem kevesebb. Ez annyit fog tudni, ha a csip legszélsőségesebb körülményei meleltt kellene 1,25V, akkor ha jobbak a körülmények, lehet csak 1,2V-ot fog adni, de attól te még továbbra is ezt alulfeszelhetnéd, ha neked a játékhoz éppen 1,1386543V is elég.... De ezt az AVFS nem fogja tudni neked "kitalálni".
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #32631 üzenetére
HBCC-t lehet kapcsolgatni. Néha gyorsabb, néha lassabb, de nincs nagy különbség, +/-1 fps. Ez a fícsőr ma az AMD szerint is csak memóriatörlésből eredő akadásokat tünteti el. Mi bekapcsolva hagytuk a tesztre, mert nem volt vele gond, és úgyis így használja majd a user, hiszen játék közben nem akarsz a WDDM többletterhelésétől szenvedni. Egy csomó akadást ki lehet szűrni vele.
A DSBR nem paraméterezhető. A profilban dönti el az AMD, hogy aktiválja-e. Ha valamit döntöttek, akkor azt nem tudjuk felülbírálni.
Ezt az AVFS meg is oldja. De úgy kell neki megtennie, hogy ne fagyjon le. Amikor manuálisan állítod be, akkor ez nem követelmény, nem tudod meggátolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Ha nem a dizájnbeli különbség (mert állítólag Vega esetében a ~3,9 mrd tranzisztortöbblet jelentős része a magas órajel elérését szolgálja), akkor mi lehet az oka annak, hogy AMD 1670 órajelhez AVFS mellett is 1,2 V-ot ad meg (ami ahogy a whitepaper is írja jelentős előrelépés Fijihez képest), ezzel szemben más hasonló méretű lapka képes 1800+ MHz-es órajelet 1,062 V-tal elérni.
Más tesztkörnyezet, kihozatal, gyártástechnológia, micsoda?[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
Egyébként van olyan jelenleg nem működő extra tudása a VEGA-nak, amelyek - amennyiben driver-ben engedélyezve lesznek - a DX11-es játékok tempóját növeli? Vagy valamennyi új feature már a next-gen játékokra van / lesz kihegyezve?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz =WiNTeR= #32635 üzenetére
Ezek a driverből elérhető dolgok a Vegánál függetlenek az API-tól.
(#32634) stratova: Mert ennyi kell neki. Ezek a dolgok pusztán a méretből nem összehasonlíthatók. Egy rakás tényező befolyásolja a lapkán belül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz stratova #32634 üzenetére
Más felépítésű csip. Pl. a zöldeknél amennyire tudom, több órajel domain van, míg a pirosaknál egy órajelen megy minden. Amúgy inkább a csip tervezésénél dőlnek el a dolgok.
(#32636) Petykemano: Csodaszép ábra. Én is éppen erről beszéltem. De ami az ábrán nincs, hogy mi az a tényleges minimum, ami az adott munkafolyamat hibátlan elvégzéséhez kell az adott csip-példánynak. Ezt tudod te otthon szépen kitesztelni, hogy a te csipednek a te programjaidban mennyi az abszolút minimum, ahol te nem látsz/tapasztalsz még hibákat. Gondolom, átmegy, mennyi szubjektív változó van itt. A DVFS-t viszont úgy kell belőni, mi az a minimum feszültség, ami az adott környezeti körülmények között (ehhez alkalmazkodik, ellentétben a fix feszes megoldással), minden csipnél, minden programban elég kell legyen.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #32636 üzenetére
Honnan lehet tudni hogy nem működnek a részegységek ?
Hát hogy nem forog a hozzátartozó Fan -
nagyúr
válasz velizare #32614 üzenetére
No itten van a baj. Most akkor hiszünk abban, hogy 3-6 hónap múlva qrva jó lesz, vagy nem hiszünk? Ha hiszünk, akkor már most kellene lobogtatni ezt a DIRT4 eredményt, mint a forradalmi zászlót. Ha meg nem hiszünk, akkor ne etessük a népet a "power of majd" elvére alapuló jövőbeli driverekkel és feature-ökkel.
Nekem a legnagyobb gondom a Vega launch-csal (meg úgy általában az összes AMD VGA-éval, kevés üdítő kivételtől eltekintve), hogy holt homályos, maszatolós az egész kommunikáció. Eddig mindig menetrendszerűen el is maradt a csoda. Egyrészt most ezt racionálisan nehezen tudom elképzelni, mert tényleg jó, gyakorlatias feature-ök kerültek a GPU-ba, viszont a launch minta annyira illik az eddigiekre, hogy felelőtlenség lenne fogadást kötni a csudadriver eljövetelére...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt 4-et nem éri meg lobogtatni. Ez csak azért van, mert a régebbi hardverek kifutnak az erőforrásokból. Ugyanígy kifut a Polaris és a Vega is, csak az előbetöltés miatt jóval hamarabb megjön az adat, tehát kevesebb ideig malmozik a multiprocesszor. Szóval itt nem igazán driverből oldja meg ezt a Vega.
A népnek ezt nem lenne érdemes általánosan eladni, mert ezt nem tudja befolyásolni az AMD. Elképzelhető, hogy lesz még ilyen játék, elképzelhető, hogy lesz több is az év végéig, de az AMD tipikusan nem javasolja azokat az übershadereket, amelyek ennyire erőforrás-igényesek. Ezeket az Intel szokta nyomatni.
Sokkal inkább lényeges, hogy ha aktiválják a primitive shadert, akkor a tipikus ~4 tri/clockból ~17 tri/clock lesz. Ez az, amit elmondtak, de végleges teljesítményadatot itt sem mondtak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Botrány szagot érzek
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz =WiNTeR= #32645 üzenetére
Ha lesz kártya, akkor igen. Miért ne? De elvileg lesz még a Nano modell. Az már kész van, de vissza van tartva. Az OEM-ek viszik el Vega 56-ként. [link] - Ezt az AMD szándékosan visszatartja, szóval a Nano lesz valószínűleg az a verzió, amit majd kiadnak az új meghajtó mellett. Akkor meg kötelező újratesztelni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sutyi^
senior tag
válasz Cathulhu #32646 üzenetére
Vihar a teás csészében.
Mi ebben a botrány? Hogy rebate dealt csinált Gibbo az AMD-vel a launch készletre? Vagy hogy elfogyott az induló készlet teljesen és a következő adag amire már nem ad kedvességet az AMD az drágább lett a boltokban? Shocking!
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Politika
- Monitor hiba topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Tudományos Pandémia Klub
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen