- Milyen routert?
- Windows 11
- ASUS routerek
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
regener
veterán
-
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek #44550 üzenetére
Szerintem ez nagyjából annyit takar hogy bizonyos AMD támogatott címekben (pl. Doom) amikkel alig játszik valaki, ott van mondjuk 10-30% előrelépés, ami tényleg szép és sok csak hát ugye ki a francot érdekel?...
Kíváncsi leszek hogy olyan játékokban amikkel egyébként játszanak is tömegek, ill. úgy nagy átlagban mennyi lesz az előrelépés, ha lesz egyáltalán... Ilyen alkalmazásspecifikus optimalizálásokkal a szememben nem sokra mennek, szerintem sokadmagammal inkább általános teljesítménynövekedésre vágyunk. Az emberek mindenfélével játszanának, nem csak az aktuális AMD-s húzó nevekkel. Pont nem érdekel hogy pl. az RDR2 alatt milyen gyors a Navi, ha közben pl. Star Citizen alatt meg lassabb az 5700 mint egy 1070Ti, ami nevetséges... És több ilyen játék is van, amiben a Navi-k elég rosszul szerepelnek.
Majd ha ezt megoldják akkor lesz csodadriver, amíg csak benchmarkokban meg a "saját" játékaikban gyors addig meg dugják oda ahova gondolom...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
“Pont nem érdekel hogy pl. az RDR2 alatt milyen gyors a Navi, ha közben pl. Star Citizen alatt meg lassabb az 5700 mint egy 1070Ti”
Én meg pont fordítva vagyok az említett két címnél, amúgy szerintem félreérted Abut, nem kell itt még 10%-ra sem számítani és majd mindegy mit hoz a driver ha nincs hozzá vga. (5600(XT), 5800(XT)) Az 5500 jön csak de az se lesz egy népkártya.Amúgy ezek után nem ér az AMD-t ekézni a “csoda driver” miatt, mert Abu beböfögéseiből keltett hype nem az ő saruk.
[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
Tyrel
őstag
Az volt a mondandó lényege hogy nagyok a kilengések teljesítményben. Van pár cím amikre optimalizálnak, mert vagy alapból AMD szponzoráltak vagy simán csak húzónévnek gondolják őket, a többiek ill. az általános teljesítmény meg le vannak ejtve.
Pl. ha régi játékokkal, indie játékokkal, népszerűtlenebb játékokkal vagy épp még el nem készült alpha verziókkal akarsz játszani, ott sokszor nem hozzák a Navi-k a szintet (míg zöldeknél általánosan mindenhol meg van a kártya kategóriájához illő sebesség). Persze közben Superposition-ban meg fhúúúdeb*szó pontszámokat tud csinálni, csak nem azzal játszok, meg szerintem te se...
Általánosan kellene rendbe rakniuk a drivert, hogy extrémebb/ismeretlenebb játékok vagy motorok ne fogjanak ki rajta, ne legyen ilyen könnyű megakasztani. Mindenben szerepeljen az árkategóriájának megfelelően, aztán ha ez meg van utána lehet méregetni hogy RDR2 alatt kinek hosszabb...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem néztem még, hogy mi mennyit gyorsult. A funkciókat nézegetem, abból van egy rakás. Most olvasom a guide-ot, de már elvesztettem a fonalat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tyrel
őstag
válasz
hokuszpk #44556 üzenetére
Jó a Navi még új cucc, pár százalékot tényleg illene találniuk benne... Deee sztem Abu valami szélsőséges esetet vehetett alapul, olyan programban amiben valami okból nagyon jól teljesíthet a Navi, ugyan azt az összképben viszont nem hozza már... legalább is tippre nem, de kíváncsi leszek...
Szerk.: na akkor ennyit a gyorsulásról.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Petykemano
veterán
Valószínűleg valami ilyesmiről van szó.
Amit én hallottam/olvastam , de talán láttam is, vagy köztudomású, hogy vannak bizonyos címek, amikben az RX 580-at hozza kb, de van, amiben eléri a vega56-ot is.Abu(ék) jellemzően újabb játékokkal tesztelnek, mert inkább az mutatja meg, hogy a kártya hogy fog muzsikálni a következő 1-2-3 évben (megjelenő játékokban)
Emiatt várhatóan Abuéknál lényegesen jobb eredményt fog elérni, mint ott, ahol még a mai napig Crysis3-mal tesztelnek.
A naviban egyébként van potenciál. Ugye ne felejtkettünk meg arról, hogy a GCN 4db 16 hosszú SIMD feldolgozásra képes, ami 64 wavelength esetén (a GCN ezt tudja) egy ilyen wave feldolgozát legkevesebb 4 órajelciklus alatt teszi lehetővé. az RDNA viszont 2db 32 hosszú SIMD egységekből áll, és képes 32 wavelength feldolgozására (ha jól tudom ez az nvidia standard) ami azt jelenti, hogy ilyen esetben egy wave feldolgozása akár 1 órajelciklus alatt is megtörténhet.
Feltehetőleg a "nagy kilengések" ennek, vagy ilyesmiknek köszönhető.
A trollkodás kedvéért meg lehetne fordítani a kilengések irányát firtató kérdést. Mert ha az AMD-hez viszonyítod, akkor onnan nézve, meg az nvidia kártyák teljesítménye ingadozó: hol jobb, hol gyengébb.
Abban persze lehet, hogy igazad van, hogy ebből a perspektívából nézve jelenleg több az olyan játék, ahol az "ingadozó nvidia teljesítmény" épp magasabb, mint a példa kedvéért most referenciavonalnak tekintett AMD teljesítmény.
A kérdés az, hogy vajon milyen irányba tartunk? Az RDR2 egy kivétel, vagy a jövő előfutára?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
X2N
senior tag
válasz
Petykemano #44561 üzenetére
"Abuék" nem újabb játékokkal tesztelnek, hanem azzal amit az AMD ajánl. Több tesztet kell nézni, és aból levonni a konklúziót. A Navi driveres gondokat meg előbb-utóbb úgyis megoldják a fejlesztők.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Abu85
HÁZIGAZDA
AZ AMD és az NVIDIA nem ajánl játékokat.
Mi pedig explicit API-t használó játékokkal tesztelünk, mert explicit API-ra tervezett hardverek jönnek a piacra, és ma már szinte mindegyik nagy cím rendelkezik Vulkan vagy DX12 leképezővel, esetleg mindkettővel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #44572 üzenetére
Arra csak akkor lesz lehetőség, ha a Microsoft visszarakja a DXGI-ba a V-Sync alkalmazáson kívüli beállítását. Ezt a Windows Vistában eltávolították. Ellenben van lehetőség keret nélküli ablak módra, amivel a V-Sync kötelezően aktív.
Persze, de az OpenGL nem is a DXGI-on keresztül működik, tehát a DXGI-ban felállított akadály nincs hatással rá. Windows XP-n megy, ha ez egy fontos tényező.
Kerülőút még a G-Sync és a FreeSync. Ott a driver egy specifikus modulon kontrollálja a frissítés szinkronizációját, és úgy már be lehet rájuk kapcsolni a V-Sync-et.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyártó döntésétől függ. Az AMD néha leveszi róluk a védelmet, így publikusan is megnyithatóvá vállnak. Valaki fel szokta tölteni, a Videocardz-nál volt rá példa. Az NV nem szokta, ott egyedi belépés kell a megtekintéshez, amíg a guide-ot nem törlik. Ha ez megtörténik, akkor már az egyedi belépővel sem nyitható meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
Ha mar nincs ertelmes tema...
Custom Radeon RX 5500 XT pictured: ASRock Challenger and Gigabyte Gaming OC
Akarhogy nezem ezek oem kartyak tobb ventivel es bordaval es ennyi...
ref boost 1717 / oc boost 1737
Sot meg rosszabbak, mint az oem tesztben az orajelek.
So underwhelming...
Ui: A hab a tortan: "pure OC model which only has a clock of 1733 MHz"
OC kartyak?! Szanalmas...[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
KillBorn
senior tag
Jövő tavasszal szeretném lecserélni az RX480-at. Ha jövőre jön új széria az AMDtől, akár az év második felében, az eddigi hírek alapján nem érné meg nekem megvenni az 5500XT-t az RX590 körüli teljesítményével. Nagyjából 3 évig használok egy vga-t, az RX480 még éppen bírja 1600x900-en ~ultra-n (Control, FallenOrder, FarCryok, ACk, Rage2, TombRaiderek). Jó lenne feljebb lépni 1080p-re. Az 5700 drága nekem. ~100k körül szánnék az újra. Pont a kettő közötti résbe lenne nekem jó valami a következő 3 évre, de ha nem jön, és jövőre tényleg cserélik az RDNA-t, inkább kispórolom annak az újnak az árát. De ha jönne egy 5600XT 8GB mondjuk, az pl. szerintem már elég lenne. Zöld oldalon ha szerettem volna, már találtam volna az 1660Ti-t. De már évek óta AMD-re vagyok berendezkedve.
"I guess your purge wasn't efficient enough, Vader!"
-
Jack@l
veterán
válasz
huskydog17 #44588 üzenetére
Mert tudnak dirvert írni?
lásd még: DXR
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #44588 üzenetére
[link] - azért mert nem működik. Az is csak egy OpenGL-re ható beállítás. Mint írtam a maga a DXGI nem engedi ezt meg a Windows Vista óta. Maga a modul, amivel ez működött Windows XP-n, kikerült belőle, tehát addig nem definiálja a V-Sync-re vonatkozó rutint a rendszer, amíg ezt az alkalmazás nem kéri a swap chaintől. A driver ezt külsőleg nem kérheti, mert azt a Microsoft illegális módszerré minősítette nagyon régen. Ami miatt erre a gyártók nem igazán reagálnak valami megkerülő megolással az a WHQL. A Microsoft nem írja alá a meghajtót, ha az valamilyen DXGI-ra vonatkozó kerülő hacket tartalmaz.
Két amolyan legális megoldás van, kényszerített V-Sync-re, amit a Microsoft, ha nem is fogad el, de nem balhézik miatta. Az egyik a G-Sync/Freesync aktiválása melletti V-Sync. Ilyenkor a driver is kényszerítheti ezt. A másik a keret nélküli ablak, ugyanis akkor az alkalmazás alapvetően ablakban fut, tehát a V-Sync kikapcsolhatatlanná válik. Bizonyos alkalmazásoknál ki is lehet választani a teljes képernyős mód jellegét. Lehet exkluzív, vagy normál. Ha exkluzív, akkor nem ablakban fut, míg a normál lényegében egy keret nélküli ablakot jelent.
Ez picit bonyolódott a Windows 10 óta, ugyanis a DirectFlip mellé a Microsoft bevezette a DWM-et, ami arra szolgál, hogy kevesebb legyen képtörés szinkron nélkül, illetve a kép ne menjen át egy rakás szoftverrétegen, mire eljut a kijelzőre, ami miatt természetesen csökkenni fog a fogyasztás. A DirectFlip már egy agyondoppingolt rendszer, amiben már nincs fejlődési lehetőség, így nyomta egy resetet. Na most a DWM sok szempontból másképp működik, mivel nem is támogat exkluzív teljes képernyős módot, legalábbis a hagyományos értelemben nem, hanem alapvetően mindig keret nélküli ablakban fut, de úgy, hogy függetleníteni tudja magát az asztali beállításaitól, tehát nem muszáj a kötelező V-Sync-et benyelni. Másrészt a DWM úgy van kialakítva, hogy a taszkváltásokkal kifejezetten nagy legyen a kompatibilitása. Tehát egészen ritka lesz, hogy egy DWM-en futó játék ALT+TAB-ra lassan reagál, netán visszatéréskor összeomlik. Nyilván nem kizárható, mert azért a taszkváltás nem egy egyszerű művelet az OS szintjén, de az esély minimális. Ellenben a DirectFlip mellett az összeomlás esélye igen nagy, főleg exkluzív teljes képernyős módban, akkor azért nagyon imádkozni kell ám, hogy az ALT+TAB működjön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
"azért mert nem működik." - egy user panasz alapján általánosítasz, mint mindig, miért nem lep meg nem tudom
XD, ez aztán a magyarázat, csak kár, hogy pár másodperc alatt találni sok olyan videót/cikket, amely ezt megcáfolja. Köszi, hagyjuk a témát, szokásodhoz hűen nyomod az elméletet, ami viszont ismét szembe megy a gyakorlattal és mivel utóbbi szembe megy az elméleteddel, így azt ignorálod.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #44591 üzenetére
Nem user panasz. Leírtam, hogy magában a DXGI-ban nincs benne.
Mint írtam keret nélküli ablaknál az asztal alapból ad V-Sync-et, de ez nem a driverbeállítástól van, az már csak OpenGL alatt működik. Egyébként tök nyugodtan próbáld ki. Rakj egy D3D-s játékot exkluzív teljes képernyőre, és a V-Sync-et csak a driverbe állítsd be. Nem fog működni a WDDM-es Windows-okkal. Ha meg nem rakod exkluzív teljes képernyőre, akkor nem a driverbeállítás miatt kapsz V-Sync-et, hanem az asztal beállítása miatt. Ilyet bármikor elő lehet hozni Radeonon, hiszen nem a driver adja a V-Sync-et, hanem a Windows asztal módja.
Remélem nem hitted azt az elmúlt majd egy évtizedben, hogy ez a driver gondja. Az OS-ből hiányzik az a funkció, ami miatt régen működött exkluzív full screen mellett a driverből kényszerített V-Sync a D3D-s programokban. Sima keret nélküli ablakos programfuttatásnál ma is van V-Sync, függetlenül attól, hogy erre a beállításra mit adsz meg a driverben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
"Radeon boost"
Chill alapon
Ha a kamera mozog, lecsökkenti a felbontást (feltehetőleg a már ismert technológiákkal javítja a képet) ezzel növekve az fpst.
(Src)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
válasz
Petykemano #44593 üzenetére
Szóval játék közben rosszabb képminőséget kapunk, de az állóképek szépek lesznek?
Gratulálok, újabb feature, aminek nincs értelme, de majd lehet a tesztekben mutogatni, hogy mennyivel több lesz az FPS.
Attól a gyártótól, aki hajdan melldöngetve mondta, hogy a képminőséget tartják elsődlegesnek....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ezt a fejlesztésre elpazarolt időt felhasználhatták volna másra, optimalizálják tovább a drivereket, vagy folytassák a TressFX-et, a lényeg, hogy tényleg hasznos dologra használják az erőforrásokat.
A dinamikus felbontásváltás nem ilyen dolog...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Pécsi gyerek
addikt
[link] Csepegtetnek...
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Tyrel
őstag
Szerintem meg tök jó ötlet, csak tartok tőle hogy sok játékban nem fog jól működni, vagy nem értem hogyan oldják meg. Pl. nagyon soknak az UI méretezése és elrendezése fix egy-egy adott felbontáshoz, és ha a driver folyamatosan változtatgatja azt a felbontást (olyan értékekre is amik nem szabványosak) akkor kíváncsi leszek mi fog történni...
Sok játékban van 'resolution scale' beállítás, szerintem ez is tök ugyan azt csinálja csak épp dinamikusan tekergeti, de amelyik játék/motor nincs erre alapból felkészítve ott szerintem lesznek gondok. Értsd. szerintem nem lehet csak úgy resolution scale-t állítani egy olyan motoron ami nem tudja hogy az micsoda, így marad az a lehetőség hogy a tényleges resolution-t változtatja (nem a display outputét, hanem a vászonét amire a játék rajzol), azt viszont sztem sok játék rossz néven veszi majd.
Maga az alap ötlet egyébként szerintem tök jó, mivel (gyors) mozgás közben nem látod amúgy sem olyan tisztán a képet, ha meg megállsz akkor visszakapod a rendes képminőséget. Cserébe több lehet az fps, ill. remélhetőleg főleg a min fps.
Szerintem ez a feature elsősorban azoknak szól akik 4K monitorokon játszanak, mert sok olyan játék van amik egy 5700-tól erősebb videokártyát is letérdeltetnek ekkora felbontáson.
Cifu te azért nem látod ennek az előnyét mert (profilod szerint) még mindig meg vagy rekedve FHD-n, neked a Virtual Super Resolution szól.
Ahogy nagyfelbontású kijelzőre váltasz te is rögtön értékelni fogsz egy ilyen feature-t, ami megengedi hogy a monitor natív felbontásán maradj (!!!), de közben szükség szerint csökkenti a resolution scale-t, és a RIS segítségével annak negatív hatását is megpróbálhatja kicsit elfedni.
Papíron nincs ezzel a világon semmi baj, sőt nagyon jó ötlet, csak érteni kell mire való. Majd a gyakorlatban lesz vele baj, mikor kiderül hogy sok játékkal nem működik...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz
Pécsi gyerek #44597 üzenetére
Mi a francnak kell ekkora hűtés egy 5500-ra, hova van gyárilag OC-zva ill. túl fesz.-elve az a szerencsétlen GPU?
Ez viszont jó nagy gyökérség AMD részéről, hogy minden kategóriában eggyel alatta lévő GPU-val akarnak versenyezni úgy, hogy annak gyárilag kinyomják a szemét. Fogyasztás elszáll a p*csába, de persze az őket nem érdekli, a villanyszámládat nem ők fizetik meg a hűtést se ők hallgatják... gyártani viszont olcsóbb ugye a kicsi GPU-t, szóval nekik jó. Te meg így jártál.
Sürgősen le kéne szokniuk erről, hogy mindennek kinyomják a szemét ahogy leesik a futószalagról, sokkal jobb perf./watt arányú termékeik lehetnének akkor és a hűtéseiket se kritizálná senki.
Turenkarn
-
Egyetértek.
Mondjuk érdekes lesz majd olvasni azok hozzászólásait akik szerint a DLSS szar volt képminőségre ez meg ficsőr...
Én minden ilyen eljárást ignorálnék mindkét oldalon ,de szerencsére PC-n kikapcsolható opció egyenlőre..valószínűleg ezt az eljárást konzolra fejlesztették és onnan ér most ide.
Persze várjuk meg a független teszteket, lehet hogy használható lesz...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- KFA2 GeForce RTX 3070 EX LHR OC 8GB GDDR6 256bit
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC 8GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER 8GB GDDR6
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen