-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Felesleges a texel/pixel fill rate-et és a számítási teljesítményt hasonlítgatni. Az arányok azért ilyenek, mert az AMD úgy tudja skálázni az RDNA-t, hogy nem kell az ideális arányokat felrúgni. Az NV úgy tudná jobban skálázni az Ampere-t, ha több GPC-t építene be a rendszerbe, de a belső buszuk ideálisan nem tud kiszolgálni 6-nál több GPC-t, a 7 az már túl van a határon. A GPC-n belüli TPC-k száma is limitált, azokat sem lehet a végtelenségig beépíteni, a raszterizálójuk kb. 5-6 TPC-t tud normálisan kezelni. Ha beledobnak tízet, akkor csak azt érik el, hogy lesz négy kihasználatlan TPC-jük per GPC. Emiatt csinálták azt, hogy rámentek a co-issue-ra a TFLOPS-oknál, mert az még egy vállalható tényező, hogy egy ütemezőre ráraknak két SIMD-et, és ha van két egymástól nem függő warp, akkor az úgy skálázódik, és aránylag kis tranzisztorköltség is, de ők is tudták, hogy ahhoz, hogy egy játékban ezek a TFLOPS-ok elérhetők legyenek, kis, na jó nagy túlzással a bolygók ideális együttállása is kell, tehát a gyakorlatban a megadott TFLOPS felével érdemes számolni, mert az mindig elérhető, nem kellenek hozzá ezer évente bekövetkező csillagászati eseménye. Úgy már azért nem olyan eltérők az arányok.
#51451 arn : 184 TOPS-szal, ha a Navi 21 elméleti maximumát tekintjük. De a valóságban ennél azért komplexebb a dolog, mert erősen számít a cache-rendszer is, illetve a multiprocesszorok belső felépítése. Az eddigi mérések alapján viszont az Infinity Cache durván meg tudja ám boostolni a gyakorlati AI eredményeket. Emiatt az elmélet sokszor nem sokat ér.
#51452 Mumee : Mert a Rage mód nagyon függ a környezettől. Hidegben működik erősen. Erről elég sok adat van már a másik doksiban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
"Akkor irom ugy, hogy nagyobb reszesedest fog az amd szerezni ebben a korben, az eddig latottak alapjan."
Igy legyen. Meg is erdemelnek mar. Csak nem kene elfelejteniuk, hogy a banyasz laz idejen mennyi Polarist vettek a nepek (tobb okbol is). Meg az rx480 idejen szajkozott sweetspot termek otletet. Aztan kaptunk egy vicc kategorias5500XT-t. $200-ert ennel tobb kell (1440p), ha mar az XSS komplett rendszerkent tudni fogja $300-ert."Az nv is csinalhat meg olyan refresht, ami kevesbe szamolas orientalt es jobban fokuszal a raszterre - a kisebb gpui alkalmasabbak erre"
Peldaul egy "2600" szeriat? Az erdekes huzas lenne."Szvsz az nv at fogja gondolni hamar ezt az egeszet, es gyorsabban jon valasz, nem ket ev mulva."
Remeljuk ez versenyt fog indukalni, mert mar raferne a piacra.# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
awexco
őstag
Nézd meg a grafikonon az nvidia kártyák rt teljesítményét majd próbáld értelmezni a 6000 es AMD karik ról írt PCX cikk egy részletét :
" A gond ott van, hogy az Nvidia mindezek mellett fejlettebb, lényegében végre használható Ray Tracing lehetőséget kínál, "
Nemtudom , sírjak vagy nevessek ... Sok köze nem volt a témához aki irta kb ...I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Callisto
őstag
"Mert a Rage mód nagyon függ a környezettől. Hidegben működik erősen. Erről elég sok adat van már a másik doksiban."
Akkor havas/téli pályákon több FPS-t kapunk a játékokban? Bocs, nem tudtam kihagyni."A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
arn
félisten
Itt nem csak a lehetosegeknek van szerepe, hanem annak is, hogy ebbol mit tudnak a kozeljovoben tegylegesen kihasznalni. A 2000el elindultak egy uton, most folytattak, de ha a piac masfele megy, akkor feldughatjak. En az amd megoldasat most konzervativabbnak gondolom, rajuk volt eddig jellemzo ez az eloreszaladas, amivel sokszor belefutottak egy pofonba a piac reszerol.
a dlss2 nekem jo dolognak tunik a rt mankozasara, a megvalositas remek. Az amdnel meglatjuk mire mennek, az nvnal valszeg nem veletlenul csinaltak dedikalt egyseget erre, es a video enkodolasnal is hasznaljak zajmentesitesre, es a gyakorlatban is nagy ugras volt a realtime videokodolasnal.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #51455 üzenetére
Ez a fejlesztokon mulik, lehet lesz opcio ra, hogy skalazhasd, es az egyik opcio ok lesz, a masik meg leterdel a lassabb kartyan.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz #32839680 #51459 üzenetére
A cunkent egy rt accelerator erre utal az ilyen prezentaciok mindig a pozitivumokra koncentralnak, biztos vagyok benne lesz hatulutoje is, a tensor es a feltolt rt magok nem disznek vannak az nv gpujaban.
a videokodolasos reszere mar en is varok, mert az rtx nagy dobas volt, ezt a reszet sokkal tobbet hasznalom, mint a rt egyseget (asszem techdemokat neztem meg osszvissz).facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
awexco
őstag
Gyanítom , hogy sw lehet rdna2-re is írni. (Videós Cucok)
Én úgy látom , AMD a piaci igényeket akarja kielégíteni , Mig az NV a saját ötleteit akarja a piacra ráerőltetni.DLSS illetve az AMD féle megoldásban lehet utóbbi gyengébb de nem hibás képet fog eredményezni. Sebesség kérdéses. Az lesz a befutó , azt fogják alkalmazni ami kevesebb munkába kerül .
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Z10N
veterán
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #51455 üzenetére
Meg annyi, hogy pcn, mivel a konzolok elott jarnak sebessegben, regota az megy, hogy teljesitmenytemetoket talalnak ki, hogy feltornazzak a felhasznaloi igenyeket.
Ilyen pl az fps, az egeszen retegigenyeket kiveve siman elvoltak az emberek 30-60 fpsel a gyorsitas feltalalasa ota (elotte a 30fps uber volt), belottek ennyire, a tobbi meg ment a grafika tupirozasara. Amikor ennek is elertek esszeru hatarait, jott, hogy legyen 4k meg 120 (+++) fps. A raytraceszel viszont jol labon lottek magukat, mert nem tudnak ilyen teljesitmenyigenyes dolog mellett ennyi kepet.
Szoval epp olyan mesterkelt lenne ennek eltulzasa, mint a korabbi dolgok, mert be lehet loni egy jol kinezo dolgot, de az emberek uberhighexteme modban akarnak jatszani kiscsillio pixel mellett, es azon fogjak mericskelni ezeket a kartyakat. Nem a szukseg, hanem az igeny megteremtese vezet ide.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz #32839680 #51471 üzenetére
Nem tudom hogy masok hogy csinaljak, de en ott is ugyanugy az nvencet hasznalom, mert a proci nem fog tudni nekem 4k60p x265 videot realtime kodolni. A proci nem eleg, es nincs mar tul nagy elteres minosegben, plane ha utana youtubera lovod, ami eleve sokkal nagyobb kulonbseget csinal a minosegben, mint ami az nvenc es az uberpengere belott swes enc kozott lenne.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
-
awexco
őstag
-
awexco
őstag
válasz Malibutomi #51479 üzenetére
DLsS az elképzelés jó , csak a megvalósítás túl erőltetett lett.
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
arn
félisten
válasz #32839680 #51477 üzenetére
encodolashoz nem kell, a jobb minoseghez kell. nezz osszehasonlito videokat.
de engem igazabol nem erdekel hogy csinaljak, csak legyen jo[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
X2N
senior tag
válasz Malibutomi #51479 üzenetére
Tensor Core nélkül nem lenne rtx se, nézz egy Quake 2 RTX-et denoiser nélkül, az is Tensore core-on fut... Szerinted minek készítette az nvidia a Titan V-t évekkel ezelőtt? Az a kártya még ma is megállná a helyét.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
paprobert
senior tag
"A neuronhálóra az AMD ad sajátot, de elfogadja például a Microsoftét is, vagy a fejlesztőknek fel lesz kínálva, hogy az Azure-on készítsenek saját verziót. Aki Xboxra kiadja a játékát, annak ez ingyenes."
Akkor ezzel meg is válaszoltad a néhány hete tárgyalt kérdést, hogy ki fogja belerakni a pénzt abba, hogy legyen egy elterjedt, nem NV-only megoldás.
Jó lesz ez.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Jack@l
veterán
válasz awexco #51487 üzenetére
A saját "szarjukat" már 10+ éve "eröltetik". Nem találsz olyan céget aki ne cuda-s kártyákkal dolgozana deep learning, AI, képfeldolgozás, renderelés ágazatokban. Sw támogatás a két oldalon kb 1:10 arányu. Persze ha lövésed sincs ezekről akkor nyilván minden rózsaszín. Volt Pl. egy híres cég aki a maga nemében a legjobb render engine-t szállítja, pár éve megpróbálkoztak egy cuda-opencl forditóval, ami elvileg lehetővé tedszi a programjukat AMD kártyán futtatni. A kezdeményezés elég gyorsan kifulladt, azóta sincs amd támogatásuk.
Játékra jó lesz az amd, ha igazak a kiszivárgott mérések, komolyabb dolgokra nem.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
válasz keIdor #51440 üzenetére
Hát jelenleg kiszivárgott tesztek szerint 3-5 % lesz a különbség ha megnézd ezt a SAM táblázatot.
A memória ugyan kevesebb de gyorsabb, ami miatt jó a sávszél plusz az RT teljesítmény is jó ami vagy számít vagy nem nehéz megmondani, egyén függő. Szerintem nem fognak hozzányúlni az árához.
Amihez hozzá kellene az a 3070 mert ennyiért viszont nem jó így egy 6800 mellett ennyi rammal és kisebb teljesítménnyel.
A 3070 ára 420$ MSRP-n jó lenne ( mint a Pascalnál az GTx 1070 , az is annyin jött) a 3070 Ti pedig még ha csak 10 GB GDDR6 ( x?)rammal jönne akkor is jó lenne 499 dolláron . Akkor ez megszabná a kisebb 3060 -3060 Ti árát is ,amihez AMD is kénytelen lenne hozzá árazni 6700 - 5700 kártyák árait nagyjából. Ezzel ha nem is olcsó, de elfogadható szegmensbe menne bele újra a középkategória mindkét gyártónál,minek nagyon sokan örülnénk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #51456 üzenetére
Nagyjából. De valójában ez már régebb óta benne van a driverben, csak Turbo néven. Most meg Rage mód lesz a neve. Egyszerűen csak egy alapértelmezettől eltérő órajelskálázási profil. Az ötlet tehát nem új, de láthatod, hogy a Rage mód jobban hangzik, mert erről beszél mindenki.
#51459 morgyi : A multimédiás blokk a Renoirban található VCN továbbfejlesztése. Tudja ugyanazt, plusz még tud AV1-et. Ezeknél a blokkoknál már nem nagyon lehet újat mutatni, mert alapvetően csak az új formátumok támogatása kerül beléjük. Ez megtörtént.
#51462 arn : Az AMD megoldása ugyanaz. Ugyanazokat a DirectML kódokat tudja futtatni. Ez egy szabványos API, ami akármelyik, compute shadert futtató hardveren lefut. A különbség annyi, hogy az RDNA2 tartalmaz dedukcióra szabott adattípusokat is, így nem kell például FP16-ban dolgoznia, hanem jó int4-ben is. Ebből szedik a teljesítményt az AI hardverek, hogy a pontosságit visszaveszik eléggé kicsire, mert a dedukcióhoz az is elég. A tréninghez kell nagy pontosság. A dedukcióhoz csak el kell döntened, hogy a képen az a róka róka-e, és ezt meg tudja csinálni a hardver alacsony precizitással is, innen jönnek azok a veszettül nagy TOPS értékek.
A hardveres implementáció sokban különbözhet, mert a DirectML nem igazán szab meg erős feltételeket erre. Kb. compute shadert kér és ennyi, ez a de fakto követelmény, amin túllépve metaparancsokkal lehet kezelni a hardveres specializálódást. Ilyenek lesznek minden hardveren.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #51491 üzenetére
Durva lenne, ha nem lehetne mátrixműveleteket mással csinálni. Azt hiszem sokmillió program nem futott volna az elmúlt 30 évben a számítógépeken.
Mint írtam a DirectML alapvető követelménye a compute shader. Bármelyik hardver, ami képes compute shaderre, már képes lefuttatni egy DirectML-re írt, mátrixműveletekkel turván teletarkított kódot. Tehát úgy 2009 vége óta majdnem minden GPU. A modernebb hardverek abban különböznek, hogy ezeket a mátrixműveleteket gyorsabban is megcsinálják, mert a feldolgozóik modernebbek, és/vagy nincsenek FP32-es precizitásra korlátozva, hanem menet int8, vagy kellően modern rendszer esetében az int4 is. Nyilván nem mindegy, hiszen int4 mellett nyolcszor annyi operációt is elvégzel, mint FP32/int32-ben, és a dedukció így is működni fog. Nem mellesleg a modernebb hardverek sokkal robusztusabb cache-rendszeréről, ami a gépi tanulásnak eléggé fontos eleme, hiszen akkor igazán optimális a végrehajtás, ha a feladatokat a lapkán belül tartod. Ezért vannak durván kitömve cache-sel a direkten AI-ra tervezett gyorsítók.
#51463 Z10N : Úgy tudom, hogy 6T SRAM. Tehát eléggé más, mint a rég box eDRAM-ja.
#51471 morgyi : DXR 1.0-ban is mindegy ez. Sosincs olyan helyzet a DirectX pipeline-ján belül, ahol egyszerre történik textúra mintavétel és ray intersection. Akkor kellene külön busz az RT-re és a textúrázásra, ha lenne fixfunkciós BVH az RDNA 2-ben, mert akkor az a részegység is ide lenne felfűzve, és akkor már lehet számítani konkurens végrehajtásra. De a Microsoft és a Sony programozható bejárást kért az AMD-től, így a fixfunkciós módszert már az elején elvetették. Helyette intrinsics ops van bejárásra.
Az NV azért használ független adatbuszt, mert nekik van fixfunkciós BVH-ra szabott részegységük, amit etetni kell textúrázás közben is. De textúra mintavétel és ray intersection egymással párhuzamosan náluk sincs, ezt maga a DirectX pipeline nem engedi.#51477 morgyi : Az NV is csinálhatná azt, hogy a fő ALU-kat egészítik ki int16/8/4 feldolgozásra, és akkor nem kellene nekik sem tensor core, de mivel van tensor core, így felesleges tranzisztort költeni a fő ALU-k okosítására, eleve baromira sokat elköltenek a tensor core-ra. Tehát jelenleg az igaz, hogy az NV-n ezek nem működnének tensor core nélkül, de ha másképp tervezik a hardvert, ahogy mondtam fő ALU-kat kiokosítják, akkor persze ugyanúgy mennének a tensor core hiányában is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
félisten
-
Televan74
nagyúr
-
félisten
válasz Laja333 #51498 üzenetére
nem az ár hanem a kisebb kártyák tulajdonságai a lényegek, abban nincs hiba ahogy néztem a nagyoknál.
Televan :
Hát elméletileg 2 napos hír hogy mégis lesznek idén kisebb SKU-k.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen