-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azt tudom, hogy maga a MAntle megy Intel CPU-val is.
Az nekem most a homályos folt, hogy Mantle mellett is ugyan olyan égető-e még a HSA, mint enélkül lett volna, vagy ad-e valami más egérutat a problémákra, illetve, hogy esetleg Mantle használata mellett még kívánatosabb-e a HSA.
Magyarul, a később bejelentett Mantle változtatott-e valamit azon a korábban beharangozott híresztelésen, hogy erősen ajánlott lesz majd egy Kaveri a normális next-gen konzolportokhoz.
Még fontosabb, nincs összefüggés, vagy még kevésbé fontos így?
(Beleszámolva azt is, hogy mit tud a Mantle, amit a DirectX nem, és azt is, hogy ha már így is úgy is Mantle-özik valaki, akkor mer-e messzebbre menni a HSA felé, mint amúgy...)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
veterán
Nézd Abu értelek, és elfogadom, hogy ez a jövő, és pár év múlva én is váltok majd arról az FX konfigról amit ma veszek meg, de per pillanat, ha egymás mellé rakjuk a PC-s és a konzolos fifa-t kb semmi különbség nincs a két verzió között, és ameddig nincs, addig szerintem felesleges még direktben ki is mondani hogy ez csak a next gen-en fut így. A véleményem az, hogy azt a konzolos fifa-t tuti hogy ugyan más algoritmusokkal, de per pillanat még akár szebbre is meg lehetne csinálni PC-n, jobb fizikával, MI-vel stb, mint mondjuk egy konzolon. (az persze más kérdés, hogy az EA-nek nem érné meg, mert kb 10/9 warez)
Ameddig a fejlesztők képesek a DX-ből kihozni egy BF4-es, Crysis3-at, nem érzem létjogosultságát, az olyan kijelentéseknek, hogy a PC többéves hátrányban van. Maximum azt lehet mondani, hogy majd lesz. De egyelőre a Ryse, illetve a Killzone-t leszámítva kb minden legalább ugyan olyan PC-n is.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
veterán
Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de miért nem lehet paraméterezni a fizikát is? Mint ahogy nincs mindenkinek 100e+-os vga-ja úgy procija sem. A menüben kapcsolható lenne, hogy ki, milyen animáció-t szeretne. Elvben a physx is ezt tudta, mert ott is sok minden mint kiderült a procin futott, és ott lehetett állítani, hogy milyen minőségben történjen.
A legjobb példa pl a maffia 2 ahol a csávó egész ruhája, és a mozdulatai is mások voltak ha be volt nyomva maxra a physx, de ott is lehetett állítani a minőséget.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
FireGL
aktív tag
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
nagyúr
-
Ha már itt járunk: Az új Dragon Age vajon nyújt majd valami érdemi pluszt a Kaveri APU vitorlásoknak egy például Sandy Bride motoros csónakhoz képest?
Idén még gyakorlatilag csak a Thief-et játszottan végig, de az közel sem kötött le annyira, mint a DA és ME sorozat eddig részei.
A Theif TrueAudio része kifejezetten csalódás volt számomra.
Térleképezés és visszaverődés/tompítás terén kicsit a késő '90-es és korai 2000-res évek EAX 2-4 implementációira emlékeztetett, csak magasabb felbontású hanganyagból és precízebben, de nem sokkal pontosabban keverve.
Például egy épületen belül ablak mellett sétálgatva egy lépés előre, és máris tisztán hallom a kinti esőt, egy óvatos lépés hátra és máris néma csend.
Illetve a pincéből is úgy hallatszott fel az éjszaka vélhetően halk sopánkodás, mint ha mellettem állna az emberke, és nem tudtam merre merjek mozdulni, míg "na jó, legfeljebb nyomok egy quickload-ot" stílusban elkezdem körbejárni a házat és végre megtaláltam valahol jó pár fallal, vagy legalább is folyosó/lépcső-fordulóval arrébb a hang tulajdonosát...Grafika sem volt annyira lenyűgöző, hogy indokoltnak tűnjön, ha Mantle kell a stabil 60fps-hez a picit OC-s 290X-el és 4.5Ghz-es 2500K-val. Bár a lényeg, hogy így hozta stabilan a kellő teljesítményt és élvezhető volt grafikai minőség.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
MLAA, FXAA-t köszi nem kérek, régen ezeket motion blurnek hívták, csak nem fullscreenre alkalmazták.
Szóval én nem nevezném élsimításnak, ami nemcsak az éleket, hanem mindent összemos.SMAA, SSAA, MSAA, ezeket lehet értékelhető minőségűnek nevezni az általam ismertek közül. Persze, ahogy írtam, egy idő múlva jó lehet ez, de addig már a kutya nem fog ezekre emlékezni sem.
-
veterán
Nekem meg úgy tűnik, hogy mind1iken Elpida van, kivétel nélkül:
Sapphire R9 285 Dual-X OC 2 GB
The GDDR5 memory chips are by Elpida and carry the model number W2032BBBG-6A-F. They are specified to run at 1500 MHz (6000 MHz GDDR5 effective).
GPU-Z szerint ezeken is:
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
"Ennek viszont a játékokban nem lesz akkora jelentősége"
És összességében a Tonga újításai inkább a "Mantle 2"-t, vagy a HSA-t igyekeznek inkább jobban kiaknázni? Gondolok ezalatt arra, hogy a GCN1.0-s termékek esetleg nehezebben viszik majd azonos körülmények közt az új Mantle cuccokat, mint a Tonga, vagy kb az a helyzet várható, mint amit már látunk?
Bár gondolom a PS4/XO miatt egy darabig úgyse fognak a fejlesztők annyira előre rohanni.
-
-
Crytek
veterán
Amit leírsz az még jobban bullshitnek hangzik.
Szoftveres oldal ja persze majd 6 évre visszamenőleg fejlesztenek kiknek? A kutya nem foglalkozik már a "régi" kártyáikkal!
Szimplán annyi van megijedtek NV-től ,mert túlzottan elmentek a kurvajó/semmit nem fogyaszt irányba ami nekik nem biztos hogy menni fog ezért jön a terelés.
Next PC Upgrade: 2022
-
félisten
Szerintem gbors úgy értette, hogy ha a juzerek a jobb teljesítmény / fogyasztás mutató miatt nV-t vesznek, akkor hiába szeretik a fejlesztők az AMD-t, kénytelenek lesznek nV kártyákon is jól futó kódot kiadni, különben nem lesz kinek eladni a játékot.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
daveoff
veterán
Mielőtt megjelent a Mantle ugyanezt mondtad, hogy az majd ki fogja használni a hardvert 40% helyett 80-90%-ban, és nem így lett. Csak gyengébb processzor esetén van előnye, a VGA ereje semmivel nem lett több tőle (talán egy kicsivel, minimális). Vagy én értek valamit rosszul?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
Engem a StarSwarm pont nem érdekel, mert az nem játék. A jelenleg elérhető Mantle támogatott játékokban minimális a gyorsulás DX-hez képest, átlagosan 5% körüli. Na most akkor ennyit jelent, hogy a hardver jobban ki van használva, 5%-ot?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
tök jó lesz, ha az egyik IHV-nek lesznek kiadói, a másiknak meg vásárlói... én örülök, hogy John Kloetzli & co. are Mantle, de amíg a Mantle nekik jó, a játékosok meg alig vesznek észre belőle valamit, addig fogyasztóként irreleváns. OK, aláírom, pont JK-ék a Civ-ben csináltak valamit, ami frankó - nem nagy, de frankó. csakhogy abból a nagy propagandából, amit többek között Te is folytatsz 1+ éve, már rég ki kellett volna esni valaminek, ami AMD-n besza-behu, nVidián meg összesza-összehu én hót komolyan mondom nVidia tulajként, hogy nagyon szeretnék látni már egy ilyet - nekem az lenne a fejlődés, nem az, hogy gyorsabban optimalizál a dev társadalom.
(#8570) HSM: ne már, Te annál sztem okosabb vagy, mint hogy ezt a demagóg marhaságot terjeszd... mi változott pl., amikor megjelent a DX11, és már az nVidia is tudta a 10.1-et? a nagy büdös semmi. ugyanez van most a DX 11.akárhánnyal - sőt, most már maga a DX11 az ellenség, az meg már csak nem az nVidia bűne...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
Ha a Mantle hardverkihasználása annyival jobb, mint a DX, akkor az miért csak a gyenge CPU-nál okoz gyorsulást? Egy erős CPU-nál miért nem nő a hardverkihasználtság? Az én konfigommal, egy 290-el, thief-ben DX-el 73fps volt az átlag, Mantle-el 79. Én, mint laikus csak ennyit látok belőle, nekem ez semmi. Inkább veszek egy erősebb hardvert, aztán lesz 100fps-em, na az már érezhető gyorsulás. A másik meg, hogy DX-el is bőven játszható a játék egy 290-el is. Én értem, hogy az irány jó, meg szűkséges, de amit eddig láttam az nem győzött meg egyáltalán.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
nVidia VGA-val DX alatt sem esik le a Thief 18 FPS-re, még egy 2 magos Sandy Pentium mellett sem. a Dragon Age-ről sem találok sehol ilyen degradáló eredményeket, még az FX4000-es AMD-kkal sem.
no meg elég visszás, hogy úgy próbálod igazolni a modern technológia eredményességét, hogy egy 6 éves architektúrájú CPU-t teszel a vadonatúj AMD VGA mellé ezt hívják corner case-nek, és minden, csak nem bizonyíték.a Civ6 AI mitől gyorsabb? átad a VGA-nak is számításokat?
(#8590) HSM: asszem belefutottunk vmi csillagközi anomáliába, és eltérő univerzumokból beszélgetünk. a DX 10.1 komoly upgrade volt? wtf? a kompjútséder meg má' nem is menő?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem inkább egy optimalizációs probléma egy olyan CPU esetén, ami 2 éve már a térképeken sincs rajta?
amit a Civ-ről írsz, az elég érthetetlenül hangzik. mit csinál a driver három szállal? de mondjuk ez már itt nagyon off...
(#8595) HSM: yep, úgy rendben van - a DX11 valóban némileg half-assed kísérlet (bár javaslom, olvass vissza, miket írtak róla anno egyes pingvinek ). akkor viszont tényleg nem értem, miért az nVidia fogja vissza a fejlődést, amikor több, mint fél évvel korábban volt DX10-es cuccuk...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
és esetleg Atom N2800-zal nem próbáltad? ne komolytalankodjunk már
amit a driverekkel kapcsolatban írtál, az elég vicces - majd veszek olyan CPU-t, ami 2C8T felállású (ie. mindkét fizikai maghoz 4-4 logikai szál tartozik) ettől függetlenül, amikor a Civ az AI-t számolja, akkor a balanszon éppen lehetne állítani...
(#8601) HSM: ne haragudj, de kevered a szezont a fazonnal. low level API-t simán lehet csinálni bármelyik DX10-es VGA-n, maximum convenience feature-ök hiányoznak mondjuk egy 8800-ból vagy 2900-ból, amitől hatékonytalan lenne programozni rájuk. a DX11-gyel való szenvedésnek az a fő oka, hogy a nagyon kényelmes és sokáig olcsó raszterizációs modellhez és multilevel API-hoz ragaszkodott mindenki, amíg lehetett. most már sokaknak fáj, és még ez sem kényszerítette volna ki a DX12-t, ha az AMD meg nem lépi a Mantle-t (amiért, hangsúlyozom, nagyon tisztelem őket - a b@szogatás az eredményességnek szól, nem a koncepciónak). hogy a félig CPU jellegű GCN mennyivel jobb low level API-hoz, azt nem tudom megítélni, de ez nem is fontos - ha lenne standard API, akkor lehetne rá fejleszteni, és kiderülne, ki a legény a gáton. az nVidiának ebben a versenyben a Maxwell az első tétje - ők vállalják ezzel az esetleges kockázatot, teljesen irreális emiatt rájuk kenni az iparág töketlenségét.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
HSM
félisten
Ugyanakkor amennyire tudom, még mindig nem könnyű bizonyos kódokat hatékonyan futtathatóra megírni VLIW-re. Bár nyilván, ha a fordító adott, azért egy fokkal könnyebb a helyzet.
Tévedsz viszont a HT-vel. Az nem erőforrás kezelés, ez a probléma. Az erőforrás megosztás. Arra való, hogy a memória-eléréseket és pipeline kiürüléseket megelőzve gyorsuljon a végrehajtás. Ugyanakkor pont emiatt folyamatosan nyomja mindkét szál a parancsokat, amiket a hardver oszt be magának, innentől pedig az OS időszeletes ütemezője értelmét és működőképességét veszti. Ahogyan a %-os terhelésmérő is. Egyszerűen át van verve az OS, hiszen 4 magot lát, pedig csak 2 van.
A HT jó lesz, ha eltűnnek a kritikus, soros részek, és jól párhuzamosítva lesz minden, de amíg ez nem áll fenn (DX11), könnyen lehet hátrányosabb, mint előnyös. Volt alkalmam megtapasztalni.(#8621) daveoff:Meglátjuk. Legalább lesz végre valami közös alap, ha nem is közös tudás. Mivel a DX12-ből is csak a a tervezett közepes szintet tudja a Maxwell, míg a GCN a magasat.
[ Szerkesztve ]
-
pp193474
újonc
Köszönöm a gyors választ!
Megpróbáltam ahogy tanácsoltad, de semmi eredmény. Az eszközkezelőben megvan a két videokártya de nincs ott a Dual Graphics jelző.Az asrock biosában nincs külön IGP funkcio viszont a memóriát auto-rol átálítottam 1GB-ra a,pci-express az elsődleges és engedéjezve van Dual graphics.A videokártyáról megy a monitor.
A legújabb illesztőprogram csomag van fent (14.501.1003-141120a-177998c)
De semmi eredmény.Arra gondoltam hogy újrarakom a windowst ha lesz egy kis időm.,kb már fél éve fentvan,hátha az segít.
Eggyenlőre még semmi ötletem...
-
HSM
félisten
Természetesen működik a HT, nem mondtam egy szóval sem, hogy nem működik. Csak elveszi a szoftveres priorizálás lehetőségét, amiből könnyen gondok sülhetnek ki. Ugyanakkor ha jól van párhuzamosítva az API/Driver/játék, akkor jelentős extra teljesítményt hoz.
A notis procimban is ki-be kapcsolgatom, mikor mire van épp szükség. Sajnos ez ilyen... -
nagyúr
nem a CPU-kkal van a gond, hanem azzal, hogy játék szempontból sarokesetek, és velük akarod bizonyítani a Mantle világmegváltását. sure, elvi síkon szép, hogy pusztán szoftveres úton a legolcsóbb CPU-k is alkalmasak játékra, thanks to AMD, de ez nem egy széles körben létező igény (még szűkben is alig). továbbra is várom az első földbedöngölést (ami az első driver fix után is az marad) - legyen mondjuk a viszonyítási alap az én konfigom (i3-3220 + GTX660).
2T/8C-vel csak vicceltem. Civ-et nem akarom átíratni a fejlesztőkkel, de amíg az AI-t számolja, addig bátran takarékra lehet tenni a renderert és a VGA-kommunikációt.
(#8615) HSM: erre most két részben:
1. még messze nem tartunk ott, hogy hányféle verzió, 2015 végén lesz egyáltalán IHV-független API. ezt hogy a jó égbe' lehet az egyik IHV számlájára írni?
2. low level API mellett minden architektúrára külön kell optimalizálni, a low level API hype cycle-jében ez a felismerés (ill. amikor a felismerés alapján dolgozni kell) lesz majd a disillusionment trough.VLIW-re valóban nehéz lehet optimalizált renderert írni, de ennek semmi köze a DX10-hez. a G80-ra pl. shader fronton kifejezetten komfortos lehet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
és azt is mutatja a survey, hogy ezekhez a CPU-khoz R9-285-öt applikálnak a delikvensek, és high detailben tolják?
(#8629) HSM: ja, ameddig van 2-3, amivel számolni kell. majd amikor lesz 6-8, akkor lesz nagy pislogás.
a második paragrafus nem tudom, mire válaszPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
akkor konklúzió: azért jó a Mantle, mert az amerikai vásárlók hülyék. thank you
(#8632) HSM: értem. én úgy látom, hogy az AI-ra meg a fizikára eddig is magasról tett mindenki, függetlenül a számítási kapacitástól...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
"nem tettünk?" no mesélj csak, melyik cégnek vagy a beépített embere?
úgy látom, megint gond van a memóriáddal. a 4 magos CPU-k közel 8 éve vannak velünk, tavaly pedig pont Te nyomattad a leghangosabban, hogy a DX milyen szar, mert csak 1 szálon képes dolgozni (leszámítva a deferred contextet, ami - szintén Tőled idézve - bukta). akkor most hol van az a cirka 6.5-7 év, amíg parlagon hevert a legtöbb játékban legalább 2 mag?
(#8638) HSM: biztosan léteznek kivételek, de ezek pont azok, nem pedig trendsetterek. a legtöbb shooterben még mindig gyengébb AI van, mint a 2005-ös FEAR-ben.
a PhysX pedig jelenleg nem fizika, hanem eye candy. én a magam részéről nagyon szeretem a jól sikerült implementációkat, de ettől még ez csak vizuális extra.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez nekem már x-akta. írod, hogy a FEAR AI kb. a PC-s csúcs - ugye mindezt egy magon. azt is írod, hogy egyre nő a HW-ek ereje -> magasabb IPC és több mag. sure. ezek után meg írsz egy olyat, hogy az extra számítási kapacitást nincs lehetőség befogni. ugyan miért nincs? ki akadályozta meg pl. a Cryteket vagy a 2K Bostont, hogy a 2007-es játékaikba erősebb AI-t tegyenek több CPU-használat árán? szerintem azon kívül, hogy sajnálták rá a pénzt, semmi...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
HSM
félisten
No igen. Ezt én is megtapasztaltam BF4 multiban. A cél kb. 70FPS tartása volt, és DX alatt le kellett butítanom a grafikát Ultra+4X MSAA-ról High + 4X-es MSAA-ra, mert különben néhány helyen procilimitbe ütközött és leesett az FPS az 50-es tartományba. Mindezt egy i5 4690K-n, 4,4Ghz-en, 4*4GB 2133Mhz-es rammal, tehát egy igen erős, modern rendszerrel. Mantle-n ezzel semmi gond nem volt, simán tartotta az elvárt szintet Ultra+4X MSAA grafikán is.
Nálam szerencsére a BF4 DX alatt is meglehetősen stabil volt, nem voltak fagyások 1-2 óra alatt sem.
Ami viszont érdekes, bár nem szorosan a témához kapcsolódik, hogy Nv-n Dx alatt nem esik le ennyire az FPS a tulajok beszámolója szerint. Ott vajon mivel trükközik az Nv/Driver, vagy mit csinál rosszul az AMD-s DX driver? Erre gondolok: [link]
Főleg Shanghai mapon a ledőlés után mutatott siralmas FPS-eket nálam a DX, amíg Ultra-n tesztelgettem, tehát magam is tapasztaltam, hogy ott beesik. -
nagyúr
nagyon informatív ez a kisregény, csak éppen semmi köze ahhoz, amit kérdeztem. 2007-2008-ról van szó - akkor DX11 még nem volt sehol. akkor is szartak a fizikára és az AI-ra, most is. nehéz ebben nem közös okokat látni, még akkor is, ha jelenleg nem csak a lustaság az akadály.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- iPhone topik
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen