Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
válasz paprobert #12 üzenetére
Óriási bullshit. Évtizedekre vagyunk ettől.
Mármint mitől? Egyáltalán nem lepne meg, ha a közeljövőben (1-2 éven belül) az nVidia kijönne valami hasonlóval:
https://www.youtube.com/watch?v=P1IcaBn3ej0A(z egyébként már 2 éves!) videóban normál beállítások melletti raszteres render outputot javítottak fel, de nem kell hozzá sok fantázia, hogy valami hasonlót lehessen csinálni lebutított renderre is. A hagyományos raszteres pipelineból lecserélhető lenne csomó utólagos gagyi effekt ilyen AI alapú képtranszformációval. A játék motorja lerenderel egy buta, 2000-es évekbeli szintet megütő kimenetet, amit aztán az AI felhúz fotorealisztikusra, a videóban látottakhoz hasonlóan.
Annyira nem sci-fi amiről beszélünk, hogy konkrétan a DLSS 3.5 path tracing módja is valami hasonlót csinál. Megkap a játéktól egy marha zajos, gagyi path tracing kimenetet, a textúrákat, meg pár metaadatot amit egységes kimenetté gyúr, felskálázza, majd kitol egy olyan képet, ami nem 100%-ig tökéletes, de 95%-ban túlzás nélkül az. Olyan minőséget képvisel, amit a szakmabeliek még pár éve évtizedekkel későbbre vártak volna.
Szerintem ez már annyira a jelen/közeljövő, hogy nem ahhoz kell igazán fantázia, hogy mégis mit lehetne kezdeni az AI-val játékoknál, hanem érveket találni ahhoz, hogy miért nem lesz mégse használva akár már a közeljövőben. Utóbbi elég nehéz szvsz az elmúlt 2-3 év fejlődését látva.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz paprobert #39 üzenetére
Ha elmaszatoljuk az "AI-t használnak majd a grafikához" kifejezés jelentését, akkor könnyen eljuthatunk oda, hogy igazából már 15 éve AI-t használunk a HW Tessellation bemutatása óta, csak nem vettük észre. Ne tegyük.
A "semmi AI" és a "beírod a promptba, hogy akkor most FPS-t akarok játszani, majd elindul egy full egyedi generálású fotorealisztikus játék" közt elég sok szint van. Megkockáztatom te se az utóbbiról beszéltél. Ha már a definíción akarsz kötekedni, kiköthetnéd konkrétan hol húzódik nálad a határ, enélkül felesleges erről vitatkoznunk.
Ha a pipeline utolsó pár lépése már full AI alapú, az nálam már bőven megfelel az "AI-t használnak majd a grafikához" kitételnek. (Ugye kizárólagosságot senki nem írt!!!)
A példád nem real time
3-15fps volt, 2 éve. Itt egy kutatásról beszélünk. Optimalizált kóddal, következő generációs vason nem látnám miért ne tudna 60 FPS-sel futni egy ilyen.Megjegyzem igazán minőségi AI alapú upscale/frame generation se volt realtime pár éve még, ma meg...
csak fresnel pingálás és tonemapping réteg szint.
Ezt mégis honnan veszed?Én is már várom 1-2 éve, hogy a DLSS mikor válik sebességnyerő funkcióból egy extra grafikai szintté (a ray reconstruction már majdnem ez), de még nincs itt, és nem tudjuk mennyire lesz fajsúlyos.
Full hamis a dilemma amit felvázolsz. A sebességnyerés és a minőség javítás egy és ugyanaz a feladat, csak az érem két oldala. Ha egységnyi hardveren teljesítményt tudsz felszabadítani egy részterület optimalizációjával, akkor több teljesítmény marad egyéb területeken a minőségjavításra. DLSS path tracing jó példa. Ha bekapcsolod, egyazon vason DLSS nélküli variánsnál jelentősen jobb grafikai szintet érhetsz el.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz paprobert #52 üzenetére
Csak nézd meg alaposan, hogy mit adott a képhez. Felturbózott fények az autókon, és zöldesszürkés közép-európai tonemapping a sárgás kaliforniai helyett.
Ja értem, te szemre ennyi változást vettél észre a rojtosra tömörített yt videón az eredeti/AI enhanced változatok között. A gyakorlatban nagyon nem erről van szó, teljesen átgyúrja a képet az AI feldolgozó. Ha próbálgattál már mondjuk stable diffusiont controlnettel, nagyon leegyszerűsítve valami olyasmiről van szó. A videóban elmagyarázzák részletesen a feldolgozás lépéseit, ezek szerint nem nézted végig, csak az előtte/utána részeket láttad.Őszintén szólva nem sok értelmét látom a vita folytatásának. Láthatóan nem igazán vagy képben, de még csak végig se nézted a videót, úgy állítasz róla mindenfélét. Komolytalan ez így.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Okos Otthon / Smart Home
- Sony PSP
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- Doctor Who (2005)
- Vírusirtó topic
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen