Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz paprobert #12 üzenetére

    Óriási bullshit. Évtizedekre vagyunk ettől.

    Mármint mitől? Egyáltalán nem lepne meg, ha a közeljövőben (1-2 éven belül) az nVidia kijönne valami hasonlóval:
    https://www.youtube.com/watch?v=P1IcaBn3ej0

    A(z egyébként már 2 éves!) videóban normál beállítások melletti raszteres render outputot javítottak fel, de nem kell hozzá sok fantázia, hogy valami hasonlót lehessen csinálni lebutított renderre is. A hagyományos raszteres pipelineból lecserélhető lenne csomó utólagos gagyi effekt ilyen AI alapú képtranszformációval. A játék motorja lerenderel egy buta, 2000-es évekbeli szintet megütő kimenetet, amit aztán az AI felhúz fotorealisztikusra, a videóban látottakhoz hasonlóan.

    Annyira nem sci-fi amiről beszélünk, hogy konkrétan a DLSS 3.5 path tracing módja is valami hasonlót csinál. Megkap a játéktól egy marha zajos, gagyi path tracing kimenetet, a textúrákat, meg pár metaadatot amit egységes kimenetté gyúr, felskálázza, majd kitol egy olyan képet, ami nem 100%-ig tökéletes, de 95%-ban túlzás nélkül az. Olyan minőséget képvisel, amit a szakmabeliek még pár éve évtizedekkel későbbre vártak volna.

    Szerintem ez már annyira a jelen/közeljövő, hogy nem ahhoz kell igazán fantázia, hogy mégis mit lehetne kezdeni az AI-val játékoknál, hanem érveket találni ahhoz, hogy miért nem lesz mégse használva akár már a közeljövőben. Utóbbi elég nehéz szvsz az elmúlt 2-3 év fejlődését látva. :)

    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz paprobert #39 üzenetére

    Ha elmaszatoljuk az "AI-t használnak majd a grafikához" kifejezés jelentését, akkor könnyen eljuthatunk oda, hogy igazából már 15 éve AI-t használunk a HW Tessellation bemutatása óta, csak nem vettük észre. Ne tegyük.

    A "semmi AI" és a "beírod a promptba, hogy akkor most FPS-t akarok játszani, majd elindul egy full egyedi generálású fotorealisztikus játék" közt elég sok szint van. Megkockáztatom te se az utóbbiról beszéltél. Ha már a definíción akarsz kötekedni, kiköthetnéd konkrétan hol húzódik nálad a határ, enélkül felesleges erről vitatkoznunk.

    Ha a pipeline utolsó pár lépése már full AI alapú, az nálam már bőven megfelel az "AI-t használnak majd a grafikához" kitételnek. (Ugye kizárólagosságot senki nem írt!!!)

    A példád nem real time
    3-15fps volt, 2 éve. Itt egy kutatásról beszélünk. Optimalizált kóddal, következő generációs vason nem látnám miért ne tudna 60 FPS-sel futni egy ilyen.

    Megjegyzem igazán minőségi AI alapú upscale/frame generation se volt realtime pár éve még, ma meg...

    csak fresnel pingálás és tonemapping réteg szint.
    Ezt mégis honnan veszed?

    Én is már várom 1-2 éve, hogy a DLSS mikor válik sebességnyerő funkcióból egy extra grafikai szintté (a ray reconstruction már majdnem ez), de még nincs itt, és nem tudjuk mennyire lesz fajsúlyos.

    Full hamis a dilemma amit felvázolsz. A sebességnyerés és a minőség javítás egy és ugyanaz a feladat, csak az érem két oldala. Ha egységnyi hardveren teljesítményt tudsz felszabadítani egy részterület optimalizációjával, akkor több teljesítmény marad egyéb területeken a minőségjavításra. DLSS path tracing jó példa. Ha bekapcsolod, egyazon vason DLSS nélküli variánsnál jelentősen jobb grafikai szintet érhetsz el.

    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz paprobert #52 üzenetére

    Csak nézd meg alaposan, hogy mit adott a képhez. Felturbózott fények az autókon, és zöldesszürkés közép-európai tonemapping a sárgás kaliforniai helyett.

    Ja értem, te szemre ennyi változást vettél észre a rojtosra tömörített yt videón az eredeti/AI enhanced változatok között. A gyakorlatban nagyon nem erről van szó, teljesen átgyúrja a képet az AI feldolgozó. Ha próbálgattál már mondjuk stable diffusiont controlnettel, nagyon leegyszerűsítve valami olyasmiről van szó. A videóban elmagyarázzák részletesen a feldolgozás lépéseit, ezek szerint nem nézted végig, csak az előtte/utána részeket láttad. :U

    Őszintén szólva nem sok értelmét látom a vita folytatásának. Láthatóan nem igazán vagy képben, de még csak végig se nézted a videót, úgy állítasz róla mindenfélét. Komolytalan ez így.

Új hozzászólás Aktív témák