Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz hobizoli #638 üzenetére
pl? miből? mennyit? milyen árért? pl ha az usa autóinak a fele hidrogénel menne annak a hidrogénigényét milyen megújuló energiaforrással fedeznéd, úgy hogy a kilométerenkénti költség ne legyen nagyobb mint benzinnel?
ja és vajon hol fog az autós hidrogént tankolni? ( benzinkúton )
akárhogy sűrjük csavarjuk az olajhoz csak rövidtávú érdekek fűződnek, a háttérben már mindenki az olaj utáni időre készül lásd a linkek amiket lejebb írtam, az átmeneti időszakban meg az olajnak is meglesz a helye, csak nem közvetlenülfogjuk a kocsiban elégetniwww.simson4t.hu
-
TéKrys
senior tag
válasz hobizoli #643 üzenetére
Nálunk még ezek ellen is tiltakoznak(tak) - főleg a zöldek - , mert rontja a táj összképét, meg a madarakat zavarja.
De kérdem én mondjuk egy ilyen zöldszínű aktivistát, ha nem atom, nem szélerőmű akkor mi????http://www.hackthat.net/df/ddos/13300/index.html - egy jó kis oldal, nem kell félni tőle :D
-
BobMaster
senior tag
válasz hobizoli #643 üzenetére
Csak az a gond, hogy nem vagyunk elég szeles területen. Tengerparton, norvégiában működhet a dolog, de itt a kárpát medencében nem. Nem beszélve arról, hogy bár én szeretem nézni, elég nagy ''szélzajt'' csinál. Meg állíts fel egy masszív darut a puha szántőföld közepén, hogy össze tudd rakni. A magyar jóföldmunkásember meg beleakad a reggeli pálinka után a traktorral, szlalompálya lesz a veteményesből. Szóval _nekünk_ nem teljesen okés.
A tényleges szűk keresztmetszet a júzer.
-
Den
veterán
válasz hobizoli #643 üzenetére
hát spec ha nekem lenne vmi fasza szeles helyen területem,és meg akarnák venni erőmnek, el nem adnám hanem csak bérbe, és megkérném az árát
másrész a menyiséget figyelmen kívül hagyod. oké falukat stb ellátnak, de most a kérdés pogy az usa autó felét akarnád ellátni hidroggénel azt hogy?
előbb utóbb meg fogják oldani biztos más forrásból nem olajból, mert dolgoznak rajta, de addig is az olajra szükség lesz. és utána meg a idrogént eőállítani szllítani, kúthálózatot fenntartani is kell vkinek. szal az olajcégeknek nincs hosszútávon érekükben megakadájozni az átállást az ''ingyen '' energián ők fognak a legtöbbet profitálni (a bp pl mostanában a bp-t a beyond petroleum trövidítésének mondja, és a világ legnagyobb napelem gyártója)
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: linkwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz hobizoli #643 üzenetére
ja és ahol régóta használnak ilyet ott sem azért mert olcsóbb, ugyanis drágább. a hagyományos erőművektől beszredett pénzzel támogatják hogy piacképes legxen az ára.
de akkor rez még csak elektromos áram, ebből elektrolízissel 60%-os hatásfokkal lehet hidrogént csinálni, ami nem az olcsóságot segíti.www.simson4t.hu
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #945 üzenetére
Figy: 20 évig nem volt autónk, mégis jártunk erre arra kirándulni, stb.
Igaz a mi csaádunk nem nagy család volt,csak két gyerek volt.
Fura módon nem volrunk kénytelenek autóval járni, mivel nem tehettük meg. De ha megtehettük volna se sok értelme lett volna.(Fenntartási költségek + szinte nulla kihasználás) Most hogy faternak van kocsija csak amiatt jó, mert gyalogolni 300 métert is már csak úgy tud, hogy le kell ülnie, meg kell állnia, illetve engem szokott újszászra a vonathoz átvinni, mert busz csak 2 db. megy át naponta.
Ahol meg 3-4 gyerek van ott a volánra 90%-os jegyet, vonatra is 90%os jegyet lehet venni(nagycsaládnak számít).
Olcsóbban kijön, mint a kocsi, nem kicsit.
Gyártsanak fedett motort, ami ''vízálló'', azt járjon olyannal.Szerintem ez lenne a megoldás. Keveset is fogyaszt (kismotorok százon kb 2 litert), meg nem is foglalja el úgy az utat. Mert arra , hogy egymagára elpüfklje azt a sok benzint, amiért még rinyál is , hogy drága, nos az nem éri meg.
Talán eljön az az idő, mint amikor londonban is azt mondták, ha ígynövekszik a lovaskocsik száma tovább,akkor ki sem látszunk majd a lósz.rból. Valami ilyesmi lesz benzines kocsik esetén is.
Szvsz a városokban a tömegközlekedésnek van/lesz jövője, kár hogx kevesen ismerik ezt fel.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #947 üzenetére
Van aki nem tud másképp eljutni a munkahelyére, de nem az a nagy többség
Aesir:így van. Ezt pontosan így gondolom én is. Hála égnek a munkahelyemen van már rá példa, a rendszergazdák többnyire otthonról dolgoznak.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #947 üzenetére
Akkor el kell gondolkodni egy elköltözésen Én annak idején csak 2*30at utaztam, mint ahogy most anyám, és hugom is. Kocsival ez ugye 2*25 perc, busszal 2*(35-45) perc..
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Coyot
őstag
válasz hobizoli #972 üzenetére
Én csak azt nem értem,hogy a média mért nem beszél erről a dologról
Én fel vagyok háborodva, és ez ellen tenni kell valamit, nem szabad hagyni, hogy a MOL ezt megtegye, mi az hogy vasúti szállítási költségek?? és mi az hogy a nyugati árak, holott semmi köze hozá??Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz hobizoli #978 üzenetére
Én arra próbálok célozni,hogy lehetne olcsóbb is a benzin, ha mondjuk nem számolnák bele a vasúti szállítás költségeit(ami nincs),és nem tudom hogy az oroszok mennyiért adják a kőolajat, de ha már onnan kapjuk akkor igazodjunk ahhoz, ne a nyugati árakhoz, de természetesen ahhoz igazítanak mert az drágább... és milyen büszkék rá, hogy 800millás nyereséggel zár a mol.
És akárhogy is nézem e benzin ára mindenre kihatással van, a kenyeredet és mindent mi hozzátartozik a mindennapokhoz étel, használati eszközök azokat bizony valahogy szállítják, enenk csak az a vége hogy előbb utóbb minden drágul.
És ha azért drágul, mert ilyen csalás miatt drága az üzemenyag, az midnenkit érint.Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz hobizoli #1136 üzenetére
De itt az a lényeg,hogy ne huzkodjon má le a MOL jobban, ha elolvasod akkor azt írják, hogy olyan költésgekért fizetsz, ami nem létezik, mi ez ha nem átba**ás?? És ezzel a nem tankolokkal szeretnénk tenni valamit ellene.
Egyetértek a magas adótartalommal,mert tény hogy az a több,de arra várhatunk,hogy csökken.
És tök jó lenne ha lenne egy kis összefogás az emberekben, nem csak leszólni azt aki próbál tenni valamit, szövegelni könnyű...Má' nem
-
nagyúr
válasz hobizoli #1641 üzenetére
Az automata váltó országúton kb. semmivel sem roszabb hatásfokú, mint a kézi. Egyedül akkor fogyaszt többet, amikor dugóban araszolsz, és állandóan sebességben van, és a fékkel állítod meg, mert akkor próbálna menni, de nem bír. (Viszont rohadt kényelmes, hogy nem kell állandóan a kuplungot nyomni, csak a féket egy leheletnyit. Ha meg sokáig áll, akkor csak egy pöccintés a váltón üresbe...) Egyébként semmivel sem rosszabb, sőt, inkább jobb.
A régi amcsi autók, amikben csak 3 fokozatú váltó volt, azok esetleg többet ettek az automata miatt, mert nem volt elég hosszú a hármas, de a mostani 5 fokozatúak pont úgy váltanak, mint a kézi, sőt még jobban is, mert hamarabb felvált, nem pörgeti annyira.
A nagy autók azért fogyasztanak kevesebbet a kicsiknél tömegarányosan, mert jobb a légellenállásuk (ugyan az a magasság, de jóval hosszabb). A nagy tömeget meg csak egyszer kell felgyorsítani, utána már szinte csak a légellenálláson múlik a fogyasztás. Emiatt persze városban meg sokkal roszabb, mert ott állandóan fel kell gyorsítani a nagy tömeget, légellenállás meg 50-nél nem számottevő.
Ráadásul a nagy autókban nagy motor is van, ami ugynazt a nyomatékot jóval kisebb fordulaton leadja, mint a pici motor. Ezért van, hogy soxor 150-es tempónál egy böszme autó kevesebbet eszik a nagy motorjával, mint a suzuki vagonerr-, ami csak tolja maga előtt a levegőt...
Az enyém is kb. 6-7 litert eszik országúton, igaz az nem 5 literes, csak 2,5. Városban meg 14-et... Bár ott is attól függ, hogy nyomod. Azért amikor 50-nél forog rettentő 1400-at a motor, akkor azért jobb a fogyasztás egy kicsit, mint sport fokozatbanAki él és nem boldog, az téved!
-
-
-
Notes
senior tag
válasz hobizoli #1975 üzenetére
Ez már ezerszer ki lett tárgyalva. A MOL a drága tengeri szállítást veszi figyelembe az árképzésénél a költségoldalon, miközben az oroszoktól veszi a nyersanyagot vezetéken. No erre mondják sokan, hogy tisztességtelen piaci magatartás. De mivel monopólium, s mivel a magas üzemanyagárakkal az állam is jól jár, ezért hagyják ezt a helyzetet.
Romanes eunt domus!
-
kymco
veterán
válasz hobizoli #1980 üzenetére
'' A jovedeki ado merteket pedig meg a Viktor bacsiek hataroztak meg par eve.'' és Feri bácsi most nagyon élveszi a heti plussz milliárokat. Ne kenjük Orbánra ezt is már. Viktor bátyánk felelőssége ebben már csekély. A szoci kormány mindenhol spórolni akar a választásokig.... pld a közszféra a jelenlegi struktúrákkal és csökenő pénzügyi fedezettel nem fog kibírni még egy évet. Mi (egy állami intézmény) tavaly november végére futottunk ki a pénzből, az idén az elvonások miatt már szeptember végére elköltjük az egész éves keretet.... Nos ilyen helyzetben miért nem szóltak hónapokig kormányoldalról az adócsökkentésről?
www.refujvaros.hu
-
kymco
veterán
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #2150 üzenetére
Csak saccperkb írtam-> már semmi hatása sincs, de még enm ürült kis azservezetből. (lizergsav pl a hajból/gerincvelőfolyadékból évek múltán is...)
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
joysefke
veterán
válasz hobizoli #2164 üzenetére
Valószínűleg náluk államilag támogatott a benzinár, vagyis nem pakolnak rá adókat stb. Türkmenisztánban nincs annyi autó, hogy ezt ne lehessen megcsinálni. (és ezáltal nem csak népszerűségre tesz szert a türkmén basi,
hanem az ország is nagyobb tempoban fejlődik) Külföldre nyilván drágábban adják a naftát. (de nem 290 ért) -
Integra
titán
válasz hobizoli #2608 üzenetére
az, hogy kint etanolra épitett autókat árulnak gyárilag, semmit sem jelent. itt nem erről van szó alapvetően, ez maszlag, senkit sem érdekel. ez annyi, hogy egy ostoba politikai döntés után csak ugrott rá az autóipar a bevétel érdekében, miért ne tennék? a kialakult helyzetért nem az autóipar a felelős, hanem a buta politikusok. francot sem érdekel ez a része, mert nem ez a lényeg, amiről te beszélsz.
a német üzemanyag fogyasztásról és kialakult helyzetről nem sokat tudsz ahogy látom, de hagyjuk is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz hobizoli #2614 üzenetére
most megint beszéltél jó hosszan arról, ami pont nem lényeges. igenis jól tették hogy az egekbe küldték az e85-öt, vicc, hogy állami meg egyéb támogatással támogassunk meg hogy kajából üzemanyagot csináljunk. csak azért, hogy pár ember jól járjon. etanol exportőr országok meg élelmiszer importra szorulnak. nem érzed, hogy itt nagy a baj?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz hobizoli #2616 üzenetére
több oka van. egyrészt ez is (ugyanakkora etanol ellenesség van, mint atomenergia ellenesség), továbbá azért, mert maga a német állam sem vállal szerepet az e10-ben, a német rendőrség konkrétan közölte írásban, hogy nem használnak e10-et. szerintem le fogják nyomni a torkukon egyébként (remélem nem), de ettől még ez nagyon nincsen rendben. csináljanak lpg meg cng autókat többet. ott van, adott. de élelmiszernél megálljt kellene parancsolni. ez sehol sem normális. nem véletlenül tolják állami támogatással. ha akkora biznisz lenne, anélkül is működne.
lenox: konkrétan ezért csinálják, mert akkora rajta a támogatás, hogy inkább ezt termelik a biztos felvásárlási ár miatt és vágják ki amit kivágnak helyette termőföldön. ezek a baromarcú politikusok inkább az élelmiszer piacon raknának rendet, de nem.. igaz, ebben az egészben nem csak a magyar, de főleg az eu döntésének van nagy felelőssége, mert nem a magyar kezdte.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen