- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- ASUS routerek
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
mynames
senior tag
Sziasztok!
Most kaptam ezt a mailt.
Kicsit hosszú, de kérlek olvassátok végig!
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható... A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van. A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt. A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt. Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára. A pert az Autóklub megnyerte! Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján
kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi
figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban.
Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!! SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDÕKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET! LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
Mi a véleményetek? -
mynames
senior tag
Most már beírom én is a véleményem:
Tavaly -pont egy éve vettem az autómat-, hosszas gondolkodás után dízelt. Akkor még 210 köröl volt egy liter gázolaj. Most már egy árban van a kettő és azt látom, hogy jobb lett volna egy benzines amit átalakítok gázra...
A MOL csak a profitot nézi, ami természetes részéről...De ennyi erővel akár holnaptól 300Ft-t is kérhet, meg akármennyit is. Ha 350 Ft lenne én -és még nagyon sokan- akkor sem tudnék kimenni külföldre tankolni, mert egyszeren fizikailag lehetetlen lenne. Szerintem a MOL kurvára visszaél a monopol helyzetével, a GVH meg nem meri őket baszogatni (vagy vezetőink nem engedik, hogy baszogassák).
Egyébként elviselhető lenne ez az ár is, csak kicsit többet kellene keresni...Én már nagyon unom, hogy ebben az országban minden kormány hülyének nézi az embereket, ahogy tudok el is megyek nyugatabbra és vissza sem jövök. Mert ott van értelme, látszata, ha dolgozok.
Na berakom inkább offba... -
mynames
senior tag
válasz BobChemistry #1439 üzenetére
Azért van 1 árban mindkettő mert nagyon megnőtt a dízelek száma az egész világon (kiforott a dolog és még mindig van benne távlat). Ezért több gázolaj fogy. A MOL pedig szépen sunnyogva hozzáemelte a dízelt a benzinhez, hát ne hogy má' ezen ne kaszáljunk felkiáltással.
-
mynames
senior tag
válasz dabadab #1651 üzenetére
Szerintem te hidrodinamikusra akartál gondolni. Igen a csúszás (slip) miatt effektíve több a veszteség viszont az autómata váltó számítógépe mindig hajszál pontosan foja tudni, hogy mikor kell kapcsolni. Mindezek ellenére városi forgalomban ált. rosszabb hatásfokú. + még rengeteg hátránya is van (pl. az autamata váltós autóra drágább a cascó, javítani ha kell az már gáz, eladhatatlan a piacon...)
-
mynames
senior tag
Még egy nagyon fontos a miért nem megy a bioüa annyira témához:
1. Sok autógyártónál ugrik a garancia, a tulaj pedig nem kockáztat
2. A kb. 3-4 éve széleskörben terjedő common rail diesel motorokhoz nem igazán jó
3. Átalakítással jó lehet de ez kb 2600Euro (ezt most olvastam a totalcaron)
4. Az EU már az Euro V emissziós normát erőlteti amihez tuti koromszrő kell, a biodízel pedig álítólag kinyírja a koromszűrőt
5. Az állam nem fog lemondani a tuti bevételéről, a biodízelt pedig nem olcsó gyártani...támogatni kellene nekik
Az alkoholos üa. (bioetanol) az jó lehet, hisz Braziliában nagyon megy, de többet erről nem tudok. -
mynames
senior tag
válasz zfarkas #1682 üzenetére
Ne is mondd!
Tavaly július végén vettem, akkor 195 volt a gázolaj...(ha benzinest veszek akkor 350.000 Ft-tal beljebb vagyok) most pedig min. 270 Ft...
A MOL élet-halál ura nálunk...Egy szűk részvényesi kör profítja miatt egy országot szop@tnak...
Ezek a alig várták a Catrinát, hogy legyen miért emelni... -
mynames
senior tag
válasz BobChemistry #1726 üzenetére
Bicajra Magyar!!!
Ha a vietnámiak megérzik a riksa biznicet, jajj lesz a taxisoknak! -
mynames
senior tag
A forint gyengülés 3 hónapon belül teljesen biztos...Most 244 a Ft/Euro. Ennél erősebb nem igen volt a Ft az utóbbi pár évben, és havi viszonylatban a Ft árfolyamnak van egy 3-5 Ft ingadozása. Tehát most tuti gyenülés jön. Szerintem.
(Egyébként én ezt kiválóan látom az autóm törlesztő részletein is.)
Azért ez nem rossz ám még így se. Persze a mol 1Ft árfolyamesésre min. 2 Ft-ot fog emelni, amit majd valami f@sza magyarázattal fog ködösíteni... Vagy belesz@rik az egészbe és nem mond semmit. Simán visszaél a monopol helyzetével, mint mindig... -
mynames
senior tag
Áruld már el légyszi melyik Jet volt az, mert én is Jet-nél tankolok, de kb fél éve elkezdett ''fogyasztani.''
Voltam szervizben, diagnosztika stb...a kocsival minden ok...Én most is ugyanúgy vezetek mint eddig.
mondjuk nekem is van 5 lityós manyag kannám...ki fogom próbáni én is! -
mynames
senior tag
Áááá....Biztos nem ment a lobby(pénz)...
Tipikus magyar politka a PM-től, szarnak bele a Kyotoi Egyezménybe meg a Zöldek arcába is!!!
És mi a kurv@ annyukért kell a használt autó kereskedők kedvére tenni???? Még nem keresték magukat elég zsírosra???
Az én kedvemre mikor tesz a kib@szott PM??? 176k bruttóból megkapok 105k-t...helo,szia,szevasz...
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Xbox Series X|S
- Politika
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen