- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Windows 11
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Manjaro Linux
- Bittorrent topik
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
RedDot
tag
Sziasztok!
Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw), 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.
- motor controll lámpa NEM világit
1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelt. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.
A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.
2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva. (#44030 H.Ezredes által belinkelt egység)
Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...
Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.
[ Szerkesztve ]
-
RedDot
tag
Nagyon köszönöm mindenki hozzászólását és segítségét! Elviszem egy jó kis szakihoz!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen