-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
válasz szabi325 #57267 üzenetére
A "fékenergia visszanyerés" kábé annyi, hogy motorfék üzemben tölti jobban az akkut a generátor. Aztán üzemi körülményektől függően lehet olyan, hogy szinten tartja, vagy éppen meríti is. Ezt az akku állapota, a fogyasztók és a környezeti változók alapján állítgatja az autó.
Elvileg az AGM-es jobban bírja a kiképzést, plusz eleve magasabb kapocsfeszültsége is van. Szóval jobban menedzselhető és ezáltal jobban passzol az ilyen környezetvédelmi hókuszpókokhoz. (Saccra kábé annyi hatása lehet, mint az adaptív fékhűtésnek. Szóval lepkefing)[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz molnarpeter #57712 üzenetére
Ó, köszi szépen!
-
koanla
aktív tag
válasz Shadowbull #62086 üzenetére
MIt gondolsz, mikorra várható a teljes és korlátlan önvezetés?
-
koanla
aktív tag
" Sokan ezt nem mérlegelik, csak puffognak, hogy ha el kell menni 4-500km-t akkor mi van."
Kicsit olyan ez, mint a csomagtartó. Sokan esküsznek a nagyra, mert ha egyszer kell, akkor ott van, és ezért olyanok is kombit vesznek, akiknek "semmi szükségük" rá. Szeret az ember felkészül(ebb) lenni, ez van.
-
koanla
aktív tag
válasz Chris0321 #62096 üzenetére
Sanszosan az a kulcs, hogy - ahogy Te is írod - a legtöbben egyautós háztartásban élnek és ott muszáj kompromisszumot kötni. (Ha az árát nem nézzük, akkor) többautós esetben már el lehetne menni olyan irányba, hogy az egyik elektromos rövid távokra (családi háznál saját töltési lehetőség, esetleg napelem, stb.), míg egy (vagy több! ) másik hosszabb távokra, pályanapra , stb. .
Ami viszont utóbbi esetben a nagyon bajos lesz, hogy a hosszabb távra valót meg nem éri majd meg tartani, ha csak évi 6-8-10-12 /havi 1-2 alkalomra kell csak. Arról nem is beszélve, hogy például az én kis drágám imád megsértődni, ha nem használom huzamosabb ideig (köcsög pandémia!). Szóval csak állni a legtöbben akkor sem vennének (és igazuk is van!), ha még lenne is pénz lóvére.
Bazira nem egyszerű ez a téma; de legalábbis nagyon nem annyira, mint első pillantásra látszik... -
koanla
aktív tag
válasz Chris0321 #62102 üzenetére
Akkor az enyém kifejezetten hisztis lehet, mivel szerintem mikor legutóbb egy hetet állhatott kábé, már dobta is a kormányszög-jeladó hibát
Sajnos mióta (ami persze valahol nem baj, a környezet meghálálja) nem megy minden nap, azért megérezni rajta. Épp a napokban számoltam, hogy másfél éve, mióta ez a szar velünk van, 20000km-em esett ki kábé. -
koanla
aktív tag
A csomagtartó jelentősége akkor értékelődik fel, amikor nem egy-két személynek kell, hanem családnak. Gyerekholmik bármit meg tudnak tölteni (pótos IFA-t is! ). Mióta "magunkra maradtunk", nekünk sem necces, de azért amikor két és félórás ottópályás zötykölődéssel haza kell zötyögtetni a fiamat és belongingjait, azért nem haragszom meg, amikor nem mondjuk egy Z4-gyel mentünk érte, amibe eleve be se férnénk hárman. Attól még persze baromira tetszik (tetszene!) a Z4, de csak sokadik ótónak.
-
koanla
aktív tag
válasz kardkovacsi #62105 üzenetére
Ahogy nő(nek) a gyerek(ek), úgy lesz majd egyre kisebb jelentősége a csomagtartónak - jó esetben. Tetőboxtól meg meg is őrülnék (oké, mondjuk a kombitól is - kivagyok a hátsó futóművüktől! )
-
koanla
aktív tag
válasz Shadowbull #62119 üzenetére
Hát, az elég lehangoló. Személy szerint már nagyon várom.
-
koanla
aktív tag
válasz KAMELOT #62134 üzenetére
"Önvezetés nem lesz és jó sem."
Remélem, hogy nem Neked lesz ebben igazad.Sok mindent lehetne erre írni, de kerülném a hitvitát. Azért egyet hadd írjak ide mégis: Anno mennyi "Lada" volt és azokat mennyit használták is? Most mennyi "nem-Lada" van és mennyit mennek velük? Nem muszáj válaszolnod, félig-meddig költői a kérdés.
-
koanla
aktív tag
válasz Puma K #62135 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy olyan sem figyel oda, aki nem nyomkodja a telefonját, nem eszik-iszik, nem túrja az orrát, stb.
Sőt, a legfontosabb probléma, hogy a legtöbb a gondolkodás képességét is levetkőzi, amint autóba pattan. És ez azokra is igaz, akiknek amúgy tényleg van esze. De mintha megszűnne használni azt, amint magára csapja az ajtót (vagy hogy picit on is legyek: az ajtószervó ráhúzza )Szerk.: a listádhoz én még felírnám a követési távolságot nem tartókat, a kanyar- és kereszteződést levágókat. Foglalkoznék azzal is, hogy a legtöbb agyhalott nincs tisztában az elsőbbségi viszonyokkal, nem tud normálisan világítani, előzni, stb. Ja, és ezek többsége legalábbis Hamiltonnak képzeli magát. Ráadásul a kormány tekeréséhez nem fűlik igazán a foguk, a sávváltás intézményét sem sajátították el jól, indexet csak hírből látnak (az agyhalál kompenzálására lehet, hogy visszaadott valamit nekik a sors és cserébe a gondolatolvasás képességével ruházta őket fel, dunno).
Sok dolgot fel lehetne sorolni, ami (JÓ!) önvezetéssel meg fog szűnni egy csapásra.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Sajnálom, hogy belementem (fene se tudja, honnan indult, de talán mindegy is), de ahogy jeleztem feljebb, nem óhajtok hitvitát folytatni, szóval a magam részéről hiszek, amiben hiszek - és mást is ugyanerre tudok biztatni.
Nem szeretnék ebben a témában mást mondani, köszönöm. Még egy felet fogok reagálni, ami félig-meddig vonatkozó téma, de aztán annyi. -
koanla
aktív tag
"Idősekkel, mozgáskorlátozottakkal, demenciában szenvedő utasokkal kell a mindennapokban találkozni,"
Nagyra becsülendő, hogy ilyen megértő, türelmes, inkluzív stílusod van; üdvözítő ezt olvasni.
Mégpedig azért, mert a mai közlekedésünkre inkább pont ennek ellentettje a jellemző.
Egyszer azt olvastam, hogy egy társadalom fejlettségi fokát abban lehet lemérni, hogy hogyan bánik a gyengékkel, elesettekkel. Nálunk mintha pont elitista lenne a közlekedés és a gyengébbeket pont hogy eltiporni szeretnénk. Hát ez van, még itt tartunk. -
koanla
aktív tag
Sziasztok, N53-as motor 2C2D, 2C39, 2C3D kódok változatos elegye esetén mi lehet a jellemző probléma, valamint Bank1 vagy Bank2 katalizátor előtti szondáról van szó? Szonda vagy kábel lehet a probléma és mit érdemes megnézni - egyelőre műhely bevonása nélkül (jövő kedden megy, de ha addig sikerülne valami közelebbit megtudni, az nem lenne baj)?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz Fr3eWar #68280 üzenetére
Annyira fejlett a töltésvezérlése, hogy rá lehet programozni nem-AGM-es akkut is; akár még a kapacitásást is át lehet - sőt, muszáj is! - írni.
Ha ugyanolyan kapacitású és technológiájú akkut cserélne újra, akkor elég lenne csak regisztrálni a cserét (még az új akkut is másképp tölti, mint a régit!). Felteszem, az az ember, akihez viszi, megoldja az akkutechológia- és a kapacitás váltását is, ha szükséges. -
koanla
aktív tag
Majd elmondanád, hogy milyen kapacitást programozott rá az ember? Ha jól tudom, csak 10Ah-s lépésekben lehet és kíváncsi vagyok, hogy vajon a 90 vagy a 100Ah az ajánlott érték a 95Ah-s akku esetén.
Persze ha más is meg tudja mondani ebben a tutit, akkor ne tartsa magában.
Köszi! -
-
koanla
aktív tag
válasz Tsebacsi #68662 üzenetére
Személyes élmény, nem is régről:
E60-nal voltam, M1-esen jobbról "kellett megelőznöm" egy talán Seat Ibizát (az se volt már mai csirke). Kisvártatva utolértem egy másik autót, erre az ibizás majom mér jött is a seggembe.
Érdekes módon egyiket se toltam, villogtam vagy akár csak indexeltem le, de engem azért sikerült mind a 68 ló együttes erejével.
Szóval kábé ennyit a ród prizenszről. Óriási bullsit az egész - normálisan kéne menni. Csak az annyira nem sikerül a legtöbb idiótának valamiért. -
koanla
aktív tag
válasz KAMELOT #68688 üzenetére
Németországot ne vedd ide. Ők szegények iszonyúan el vannak maradva társadalmilag, közlekedési kultúrában, mindenhogyan. Úgy tudom, hogy a nagy elmaradottságukban mintha a nem elégséges követési távolságot náluk jobban szankcionálnák, mint kábé bármi mást. Szerencsétlenek, még a mindennapi kis letolás se jár Nekik....
-
koanla
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #68833 üzenetére
írd át a linkben a 'de'-t 'en'-re és meg is érkeztél
-
koanla
aktív tag
válasz simii16 #69045 üzenetére
Szia, esetleg érdemes a mostani akksit megnézetni egy akksiboltban is. Rendszerint van olyan eszközük, amivel meg tudják mérni a jelenlegi kapacitását (azt mondják, hogy 60% körül számít elhalálozottnak).
Illetve az is kérdés, hogy a mostani akku AGM-es vagy sima és hogy ehhez képest az autó milyen akkura számít. Az lehet gond, ha ezek nem stimmelnek.
Ha mindezek rendben, akkor tényleg villamoságishoz érdemes menni következő lépésben. -
koanla
aktív tag
válasz aliali #72393 üzenetére
Hadd segítsek némi kontextussal:
Ha 38 millióért veszel autót, és mondjuk jófejségből azt számoljuk, hogy négy év után az újkori árának a 60%-át éri, akkor (tudjuk, hogy ez sem lineáris, de számoljunk most így!) évi 10%-ot fog veszíteni minden évben, azaz 3,8 milliót.
700Ft-os benzinár mellett, évi 25ezres futásteljesítményt feltételezve a 10 literes átlagfogyasztás mellett 1,75m, 15 literes esetén pedig 2,62m lesz az éves üzemanyagköltség.Szóval az értékvesztés négyszer annyi négy év alatt, mint a fogyasztásbeli különbség. Ennek fényében milyen jelentősége van a fogyasztásnak? Pedig egyéb, fenntartással kapcsolatos költségekkel nem is számoltam..
-
koanla
aktív tag
És akkor hadd legyen nekem is kérdésem:
LED mátrix fényszóró. Nyáron egész szépen muzsikált, aztán látszott, hogy ködben már hajlamos volt hibázgatni, esőben pedig különösen.
Viszont most legutóbb pár napja (tiszta idő, de talán párás hideg, de nem volt köd) csak akkor takart ki, amikor a szembejövők villogása adott annyi plusz fényt, amitől "észrevette magát" és onnantól fogva jól csinálta a kitakarást.
Aztán mikor utolértem valakit, akkor viszont teljesen megbolondult, úgyhogy ki is kapcsoltam.Mintha az érzékelés kisebb fényerőre nem menne - legalábbis hátsó lámpákra nem (jól) reagált és a szembejövőkre is csak azok villogása után.
Ez bug, fícsör? Időjárás-függő? A szélvédőt is mostam pont azért, hogy tiszta legyen a kamerája előtt, de az sem segített.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SSD kibeszélő
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Politika
- Windows 11
- Sweet.tv - internetes TV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- World of Warships
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs