- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cattus
őstag
Hali!
Augusztusban szeretnénk kimenni csillaghullást nézni valahova Budapest környékén. Előny nyilván a viszonylag alacsony fényszennyezettség, illetve ha éjfél után be lehet jutni a belvárosba éjszakai BKV-val. Tudnátok ilyen helyeket ajánlani?
Do the thing!
-
cattus
őstag
Mi az hogy minek? Azért kérlek hogy aki bringával szeretne közlekedni, annak egy minimálisan is kényelmesebb legyen / kevésbé halálfélelemmel kelljen járjon ha el akar jutni A-ból B-be. Azt már csak mellékesen tenném hozzá, hogy a jobb kerékpáros infra azoknak is jó akik mindenképp autóval akarnak menni, mert emiatt kevesebb autó lesz az utakon.
Do the thing!
-
cattus
őstag
Nem, nem elég széles, évtizedek óta tudjuk hogy a járdára felvezetett bringasáv, ha nincs fizikailag elválasztva, jóval veszélyesebb. A gyalogosok sokkal kiszámíthatatlanabbul mozognak, mint az autók.
A körúton a bringasáv előtt is dugó volt, nem attól állt meg a forgalom hirtelen, csak most van egy bűnbak amire könnyű mutogatni.
De ha itt tartunk, te miért a gyalogosokat akarnád hátrányba helyezni egy ilyen döntéssel? Miért lenne jobb egy ilyen megoldás azon túl hogy a szent autó infrához véletlenül se nyúljunk? Hogy nézne ki ez a kereszteződésekben / zebránál?
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #128736 üzenetére
Mert ha nem lenne parkoló a körúton az azt az üzletek sínylenék meg
Ez úgy ahogy van nem igaz, pont ennek az ellenkezője történik (statisztikailag, hosszútávon). Ezen logika mentén az összes sétálóutcának kihalt senkiföldjének kéne lennie. Valahogy mégse hallom senkitől, hogy könyörögnének hogy a Váci utcán újra járhasson autó, vagy hogy a Vörösmarty tér megint parkolóként funkcionáljon.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz sutszi #128744 üzenetére
Bármennyire is hihetetlen, a több autósáv hozzáadása hosszú távon nem oldja meg a problémát. [link]
Az meg más kérdés hogy belvárosi forgalomban nincs hova bővíteni a sávokat mert nincs hely.
Érdekes a 3-as pótlót felhozni, szerintem azok kicsit több embert szállítanak mint ugyanazon a szakaszon az autók. Vagy ők is inkább álljanak ugyanúgy a dugóban?
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #128747 üzenetére
De baszki nem az történik hogy az autósáv helyett nem lesz semmi, hanem buszsáv vagy kerékpársáv lesz a helyén. Amivel az autó alternatíváját segítik. Ami miatt az autósok folyamatosan nyavajognak hogy ezt kéne csinálni. Amit nem lehet nem az autók rovására csinálni mert jelenleg a városi felszíni közutak vagy 90%-át a parkoló vagy haladó autók foglalják el. Hiába sűrítenél mondjuk egy buszjáratot, ha nincs dedikált sávja ugyanúgy a dugóban fog állni a többi autóval.
Attól, hogy feltorlódik egy 26 sávos autópálya az nem azt jelenti, hogy több idő bejutni a városba, mint egy 14 sávoson lett volna. Mert van lehetőség korábban lehajtani róla, stb.
??? Mert a kevesebb sávos autópályán nem lehet lehajtani? Az ilyen projektek kimondott célja hogy a dugót/ congestion -t csökkentse, de ha ugyanúgy fel van torlodva akkor a célját nem érte el, cserbe végtelen pénz ki lett rá dobva, amit mondjuk a közösségi közlekedés fejlesztésére is kehett volna költeni (ami cserébe hosszú távon tényleges megoldás a problémára).Amerikában nincs alternatívája az autós közlekedésnek, a tömegközlekedés alig van kiépítve.
Pedig Amerikában volt fejlett, hatékony és jó lefedettséggel rendelkező tömegközlekedéi hálózat, csak az autógyártók/ olajcégek szisztematikusan felvásárolták ezeket azt ígérve hogy majd fejlesztik, aztán szépen lassan leépítették/ megszüntették az egészet hogy mindenkit attereljenek az autóra.
Do the thing!
-
cattus
őstag
Nem tudom honnan vetted ezt, egyszer sem írtam/ implikáltam meg hasonlót sem.
Te meg ezek szerint egy város egyetlen plazajaban eltöltött fél-egy óra alapján tudsz következtetést levonni az egész ország lakosságának vagyoni helyzetére. Kifejtenédbezt a forradalmian új kutatási módszertant, szerintem sok statisztikával foglalkozó embert boldoggá tennél.
Do the thing!
-
-
cattus
őstag
Én meg a belvárosban lakom és nem azt látom, hogy a Hajós / Váci / Hollán Ernő utca vagy épp a Vörösmarty tér annyira kihalt lenne. És amikor az autóforgalom csökkentéséről van szó, akkor elsősorban nem a külkerületi részekre gondol senki, hanem a nagy/kiskörúton belülre.
Do the thing!
-
cattus
őstag
Nem tudom milyen szemüvegen keresztül látod te a várost, de én elég sokat szoktam a körút mentés sétálni (nem csak autóból nézegetni kifelé) és nem ezt tapasztalom. De biztos az az üzletenkénti maximum két parkolóhely felszámolása miatt zárt be mind, hisz az akkora forgalmat képes lebonyolítani a körúton. Véletlenül sem a gyalog és villamossal közlekedők bonyolítják le az ottani forgalom nagyobb részét.
Do the thing!
-
cattus
őstag
Azért mert a járdán az emberek gyalogolnak. Az a 6 méter is szépen hangzik, de egyik oldalról fákkal határoltak (ez elvesz egy jó 1-1,5 métert, én azért nem vágnám ki őket), másik oldalról pedig az üzletek utcafrontjaival (bejárat, kiülő asztalok, székek), ez ismét lefarag 1-1,5 métert (de legyünk megengedőek, és számoljunk fél méterrel). Ha ebből még elvennél a kerékpárnak szükséges minimum egy métert, tényleg semmi hely nem maradna a járdán.
Ironikus módon a te ötleted jobban ártana a körúti üzleteknek, hiszen csökkenne a gyalogos áteresztő forgalom, és sok üzletnek be kéne szüntetnie a kültéri kiülős placcait.
Egyébként vissza kéne venni abból a mentalitásból, hogy az autó az valami szent és sérthetetlen tárgy, és a jelenlegi status quo az valami megmásíthatatlan tény lenne. Vagy ha változtatni kéne azt kizárólag a nemautók kárára kéne tenni.
Do the thing!
-
cattus
őstag
Az a baj ha kiszórítják az autókat ahelyett, hogy megoldanák az olcsó parkolást például parkolóházak építésével az emberek nem fognak oda menni
Ahogy már leírtam, ez egyáltalán nem így van. Az autóval közlekedők a belvárosban kisebbségben vannak. Minden egyes kutatás a fenti kijelentésednek az ellenkezőjét vonta le következtetésként.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #129678 üzenetére
Ha az autó beragadt a kanyarba / kereszteződésbe az ne a gyalogos hibája legyen már. Kresz szerint is akkor haladhatsz át ha megbizonyosodtál róla hogy nem maradsz ott ha pirosra vált a lámpa előtted. Aztán ebből lesz a gridlock meg a dudálás meg anyázás.
Amúgy engem meg nemrég a Bajcsi zebrán ütött el majdnem egy autós az Alkotmány utcáról kanyarodva mert úgy elbambult aztán meg egy bocsit se intett amikor szóltam neki.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz MasterMark #129685 üzenetére
Elég nehéz átkelni ha a beragadó autó elállja az utat
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz Ivy.4.Ever #129696 üzenetére
Ez januári cikk, azóta asszem bejelentették hogy a felüljáró le lesz bontva.Vagy legalábbis szeretnék.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #129719 üzenetére
Azt ugye vágod hogy az autós infra áteresztő képessége a legrosszabb? Nem attól zárnak be a boltok hogy két parkolóhellyel kevesebb van előtte hanem pl attól hogy kilőttek az égbe a bérleti díjak, vagy hogy az infláció miatti áremelést az emberek már nem tudják kifizetni. Konkrétan szerintem semmilyen olyan példa nincs hogy az autóforgalom növelése szignifikánsan emelte volna egy nem plázában lévő üzlet forgalmát, az ellenkezőjére viszont megannyi példát lehetne hozni.
Ezen logika alapján a sétálóutcáknak mind kihalt senki földjének kéne lenni (hisz ott konkrétan nulla autóforgalom van), valahogy mégsem ezt látom.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #129722 üzenetére
Nem csak a Váci utca létezik sétálóutcaként.
HUTCHDB: Szerinted ha egy közterület autóval átjárható akkor szép meg kulturált, ha meg nem akkor lezüllött tombolás? Mert tudnék pár autós utcát mutatni ahol eléggé megcáfolódik ez a hipotézis.
Amúgy aki ennyire ellene van az autók visszaszorításának, az járt mostanában mondjuk a Vörösmarty téren? Kellemesebb lenne ott létezni / sétálni ha még mindig parkolónak lenne használva? Lezüllött az is és tele lett tomboló részeg faragatlan emberekkel?
[ Szerkesztve ]
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #129768 üzenetére
A metrópótlástaz egy hatalmas outlier, tekintve hogy akkora frekventáltsággal nem közlekedik normál buszjárat sehol. Ha ekkora kapacitásra van szükség akkor nem véletlen építenek ki metró / villamos vonalakat. Az autókat meg ne hívjuk már pehelykönnyűnek, az SUV-k meg nagy elektromos autók miatt már közelítik a két tonnát a tömegük. Most megnéztem, egy Mercedes Citaro tömege 18-29 tonna, van benne 20-58 ülőhely és 26-152 állóhely. Ezzel szemben az autó visz nagyon max 5 embert, de tudjuk hogy az átlag az inkább ilyen 1,2-1,4.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz HUTCHDB #129812 üzenetére
A legfontosabb dolog pedig az, hogy mi volt hamarabb az életkörnyezetedben?
Az auto, vagy te???? Ez miért is releváns? Tehet bárki arról hogy milyen világba született bele?
Sőt ennek ellenére ott élsz, pedig megtehetnéd, hogy mondjuk Dunaharasztiba, vagy Tatára, vagy Ceglédre, vagy Tabra elkoltozol.
Mi van, ha nem tehetem meg, dögöljek meg? Vagy mi van, ha nem akarok kiköltözni, hanem azt a környezetet szeretném számomra élhetőbbé tenni ahol éppen vagyok?
De ez kivitelezhető?
Igen! Igen, képzeld igen! Számtalan példa van rá a világban ahol sikerült. Nyilván évtizedek munkája volt, meg elhivatottság kellett hozzá, de képzeld, lehetséges.
Igen, évtizedek óta, 40-60-80 éve járnak biciklivel, és eleve más a berendezkedés, más a kialakult eletmenet, környezet, úthálózat, bicikli, gyalogos utak, tömegközlekedés stb.
Állandóan előjön ez, de ez továbbra érv az ellen hogy ne lehetne máshol is változást eszközölni. Hollandiában előbb kezdték el, igen, és? Miért ne lehetne az ott leszűrt tapasztalatokat máshol is alkalmazni? Valószínűleg ezek alapján jóval gyorsabban lehetne változást elérni, hisz máshol már kikísérletezték, hogy milyen esetben milyen megoldás a legjobb.
Amúgy szerinted egyszer csak jókedvükben úgy döntöttek hogy na mi lenne ha kevesebb lenne az autó? Hát nagyon nem, a fő kampány ami elkezdett erről a kérdésről beszélni és tiltakozni a Stop de Kindermoord volt. Tudod miért kezdtek el tiltakozni? Mert gyerekek haltak meg az utakon az autók miatt.
Az autós évtizedek ota az elitnek érzi magát és minden más, pl. a gyalogos (bocsánat hogy igy fogalmazok) másodlagos közlekedő.
Pontosan ez az alapvető probléma, amire mindenki szeretne rávilágítani, hogy ez egy rossz hozzáállás és változtatni kéne ezen a szemléleten.
Sok mindenkiben nincs meg, és minden oldalról, autós, motoros, biciklis, gyalogos, buszos, taxis…
Ja, csak míg ha a bringásban nincs meg akkor max a saját életét veszélyezteti, ha az autósban (ahogy a fenti példa mutatja) leginkább másokét. Ez a nem mindegy.
Nagyon sokszor látom azt a szemléletet hogy az aktuális rendszer az jó, az úgy van jól, mintha valami természeti törvény szülte volna. Hát a várostervezés nem állhat távolabb ettől, minden egyes közlekedési rendszer tudatos döntés következménye.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz HUTCHDB #129827 üzenetére
Most melyik utcából tiltsák ki?
A Kazinczy utcából pl. teljes nyugalommal ki lehetne tiltani az autóforgalmat (de teszek engedélyt és korlátozzuk le csak a Dob és Dohány közötti szakaszra. Illetve a Madách téren megmaradt parkolót is fel lehetne számolni. Kiskörúton belül már most is elég sok a sétálóutca, válassz egy tetszőlegeset és onnan is ki lehet dobni az autókat.
El lehet kezdeni, szépen lépésről lépésre, megfelelő egyeztetések, különböző csoportok bevonásával, és lehetséges, hogy (a sok sok ellenző ellenére) évtizedenként lehet egy-egy lépést tenni az ügyben.
Évtizedenként egy lépés?? Basszus jobb esetben ennyi idő alatt egy vadiúj metróvonalnak kéne felépülnie, nem két utcai parkolóhely megszüntetésének. Ismét csak más példát tudok hozni. Itt egy (angol nyelvű) videó arról, hogy Amszterdamban lezárnak egy forgalmas autószakasz egy részét hat hétre, és megnézik hogy milyen hatással jár. Nem évekig tart, hanem hat hétig. Aztán ha a tesztidőszaknak vége, megnézik az eredményeket és azok alapján fognak döntést hozni. Ilyeneket városszerte lehetne csinálni, ugyanis az elején nem permanensek, rövid ideig tartanak és értékes adatokkal szolgálnak a közlekedésmérnököknek. Nem kell itt évekig reszelni.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz radi8tor #129829 üzenetére
Könyörgöm engedd már el ezt a hülyeséget hogy ahova nem lehet autóval behajtani azok az utcák egyből kihalnak. Egész egyszerűen nem igaz. Itt élek egy mellett, hetente járok el és képzeld pont az ellentéte történik annak amiről beszélsz.
Hogyan fog eljutni oda a naponta több teherautónyi áru a bulihelyekre, éttermekbe?
Hallottál már arról hogy valahova be lehet hajtani engedéllyel? Képzeld már a technológia is létezik hozzá, úgy hívják süllyedő parkolásgátló oszlop.
Hipotetikus szcenáriókkal én is tudnék dobálózni de nincs semmi értelme. Nyilván mint mindent ezt is lehet szarul csinálni, de ne az legyen már az érv a törekvések ellen hogy jaj úgy is szar lesz inkább ne változzon semmi.
Do the thing!
-
cattus
őstag
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130214 üzenetére
Ne akarjad már megmagyarázni nekem hogy ha több autó gyorsabban halad át a belvároson az valahogy olyan jót tesz a légszennyezésnek.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130217 üzenetére
Mert vonzóbb lesz azok számára akik addig nem autóval / nem arra mentek. Lehet egy ideig úgy tűnik hogy megoldottad a problémát, de hosszú távon csak még több forgalmat generáltál. Ugyanezen elv miatt nem működik az ha a dugókat plusz autós sávok hozzáadásával akarod megszüntetni.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz sutszi #130233 üzenetére
Az hogy kiálltak egy random nap random időre nézegelődni nem hogy nem alap semmire, kizárólag hangulatkeltésre jó. Vannak a forgalom mérése bevált módszerek, senki sem akadályozza meg őket hogy ezeket használják.
Váci úton a Westend mellett tényleg az útból kellett elvenni, amikor olyan széles a járda, hogy legalább egy de akár mindkét oldalon elfért volna...
Már megint ez... Ezerszer le lett írva hogy nem, nem elég széles a járda itt sem ahogy a nagykörúton sem. Meg eleve, miért van az hogy a járdából szabad elvenni helyet, de az autóktól tilos?
Konkrétan le van írva a cikkben hogy összefüggő kerékpáros utakat kell építeni és akkor mégtöbben fognak bringára szállni. De könyörgöm, egy olyan városban ahol a közterületek / közúti felületek 80-90%-át az autók uralják még hogy máshogy lehet megoldani, mint a jelenlegi autós infra átalakításával?
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130251 üzenetére
A Nagykörút az a nagykörút (Teréz-Erzsébet-József). Ott is a legrosszabb szakaszok ahol felvezették a bringautat a gyalogútra, folyamatosan konfliktus van a gyalogos-bringás és a gyalogos-autós között.
Do the thing!
-
-
cattus
őstag
válasz sutszi #130529 üzenetére
Ez szimplán nem igaz. Szinte az összes európai nagyváros az autóforgalom csökkentése mellett van és hoz döntéseket. Meg lehet nézni, hogy Párizs és Barcelona például hogyan alakít ki addig nem létező kerékpáros infrát / gyalogos övezeteket. Amszterdammal azért szoktak sokat példálózni, mert ez az átalakulás évtizedekkel korábban elkezdődött és ott már ki lett próbálva sok megoldás.
Az utolsó mondatodhoz meg: de ha minden más olyan szar, akkor miért van állandóan azok fejlesztése lehurrogva? Nem ez lenne a leglogikusabb lépés?
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz HUTCHDB #130552 üzenetére
Leegyszerűsítve, a kerékpárosnak kinyaljuk a seggét, az autós meg dögöljön meg.
Szerintem akárhány kerékpárral (is) közlekedőt ha megkérdezel, egyik se fogja azt mondani hogy seggkinyalás történik. A helyzetet amúgy tökéletesen illusztrálja az alábbi szólásmondás: "When you’re accustomed to privilege, equality feels like oppression"Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz HUTCHDB #130599 üzenetére
Könyörgöm ne egy félórás autóút alapján akarj már következtetéseket levonni. Végeznek szakemberek rendszeresen forgalomszámlálást, ezeknek az eredménye publikus és mindegyik azt mutatja hogy évről évre növekszik a kerékpáros forgalom. Én tegnap 15 percet kerekparoztam a belvárosban és képzeld láttam más bringásokat is (és nem csak futárok voltak). A járda meg hiába 6-8-10-kiscsillió méter széles, ha végig van rajta
- fasor
- belógó épületelem
- tűzcsap
- virágárus bódé
- kajálda / kávézó teraszaVan olyan körúti szakasz ahol ezek kombinációja miatt kb három gyalogos fér el egymás mellett kényelmesen. Ha erre még ráengednéd a kerékpáros forgalmat, na akkor lenne teljes káosz. Nem beszélve arról hogy legyen már a járda a gyalogosok é, ne akarjuk azt más közlekedési eszközökkel vegyíteni, főleg ha eleve nagy rajta a forgalom.
Do the thing!
-
cattus
őstag
válasz Petyyyyy #131214 üzenetére
> Fel nem fogom az aluljáró miért nem volt jó.
Próbáltad már kisgyerekkel (babakocsi), rokkantan (kerekesszék, mankó), idősen (fájós láb / derék), sok cuccal vagy éjszaka (veszélyes elemek)? Szeretem amikor az autóban terpeszkedők próbálnak másokat kioktatni hogyan kéne közlekedni. Az Astorián amúgy a kiskörútról hány autó kanyarodik jobbra a Rákóczira? Tapasztalatom alapján az éjszakai buszon kívül kb. senki.
Do the thing!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Trollok komolyan
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alkoholista nevelde
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Külpolitika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen