Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8200 üzenetére
Nem tudnak mit betenni. Az SSAA ami megfelel a deferred rendering igényeihez, de nagy az erőforrásigénye. Mindenesetre a HD 5000-nél az AMD beépítette, de sok kraftba kerül az biztos.
Senki sem kényszerít rá, hogy vásárolj új hardvert. Működik az AVP is DX9 vagy DX10 alatt is ... csak az AA hiányzik róla.A kompatibilitási problémák állandóak a PC-n. Aki nem akar ilyenbe belefutni vegyen konzolt, vagy Mac-et. A problémák többsége BIOS-sal vagy driverrel javítható. Nyilván a Mac esetében is van ilyen, csak ott a kevés hardver miatt könnyű tesztelni. PC-nél van vagy 20 alaplapgyártó, legalább ennyi VGA gyártóval. Lehetetlen mindent leellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nfsu17
veterán
Helloka.
Nézegettem külföldi teszteket, és ez a 10.3a eléggé odatette magát, nem kis gyorsulások születtek.
Hülye kérdés, de majd a végleges is ilyen jó lesz?
Már csak pár nap, igaz?
Ehhez a szürkehalálhoz kapcsolódóan nekem még mindig nem tiszta, hogy ez driver, VGA BIOS, vagy konfigfüggő-e. Írnak mindenhol mindent, vagy csak pont a lényeget nem találtam meg.
Nekem még nem volt szürkehalál, 9.11-es driverrel, szóval igen, illene frissítenem, de jó lenne, ha most már nem is lenne.
És ugye a hivatalos megoldást válasszam majd...vez.pult ATI Catalyst Install Manager eltávolítása (nekem CCC-s van), majd géprestart és mehet fel az új, majd megint restart.
Fontos a CCC ha nem húzom, vagy elég a driver is? Most CCC-s van, végülis nem zavar engem.
-
nfsu17
veterán
Azért tettem fel anno, mert nem voltam biztos benne, hogy szükségem van-e rá. Azt hittem, ha nem teszem fel, akkor meg majd valamit később hiányolni fog. Nem voltam benne biztos na, így inkább feltettem. De nem rossz, van benne fan control, override, erre még később lehet szükségem lesz, szóval azt hiszem felteszem most is.
Kíváncsi vagyok mennyit fog gyorsulni nálam a 10.3 a 9.11-hez képest, majd dobok be egy két tesztet.
-
Boxi88
őstag
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy honnan tudom leszedni a 10.3as drivert? mert Nekem mobility ati radeon 5850esem van, de a hivatalos ati honlapon a mobility szekcióban csak 4000es szériáig vannak driverek.... vagy a mobilityhez jó a desktop driver? bár ezt azért nem tartom valószínűnek, mert akkor nem lennének notebook driverek külön...
előre is köszi a választ!
-
erikke17
őstag
Ha valaki válaszolna nagyon szépen meg köszönném.
Az mitől van hoggy eggyik nap mutassa a catalystban a GPU aktivitást másik nap meg nem de mikor nem mutassa catalystban akkor is meg tudom nézni GPU-Z vel csak jó volna ha catalyst is menne rendesen
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Játéktól és mintavételtől függ, de nem ritka, hogy felezi vagy negyedeli a sebességet. Mivel a Fill-Rate-re régóta nem gyúrnak a gyártók, így ez nem meglepő.
Az AMD ezért köti az SSAA-t mesterségesen a DX9-hez, hogy DX10-ben és DX11-ben saját AA eljárást írjanak a fejlesztők. Az új API-kon ez lehetséges, a DX9-en nem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Hmmm... elgondolkodtató sajnos...
Kezd aktuálissá válni egy vga csere, de ezek után nem biztos, hogy a HD58xx szériában fogok gondolkozni...
Nagyon szeretem a 4870-m, kiváló, erős kártya, de a távoli élsimítással vannak gondok... főleg szimulátorozom, és itt még rengeteg a DX9-s játék... ezek a távoli élremegések, meg recék már az agyamra mennek...
Az SSAA ( ez megszünteti ezeket ) miatt gondolkoztam az 58xx szériában, de ekkora teljesítmény csökkenés mellet ez nem biztos, hogy jó ötlet... főleg, hogy ennek a "shimmering" jelenségnek a megoldása NV alatt annyi, hogy a negative load bias-t "clamp-ra" állítják... :S
www.smart-bus.hu
-
katt777
félisten
Érdekes. Annak idején tanultam ilyen IF-THEN-ELSE vagy ON...DO utasításokat, bármelyikkel megoldható lenne a probléma.
Hát pont azzal kényszerítenek új hardver vásárlására, hogy nem működnek az effektek régebbi kártyákon, még emulálva sem. Nyilván egy DX7-es kártyán nem fog menni egy mai játék, de azért egy DX9-esen még meg kéne tudni az AA-t csinálni. És ha megnéz az ember egy X3-at, akkor bizony qrwára az derül ki, hogy DX9-ben is hihetetlenül gyönyörű grafikát lehet készíteni, nem is szólva az Oblivionról, amely rendesen porrá aláz egy rakás mai játékot grafikailag. Szóval ez is a kényszerített hardvercseréről szól, hiába mondod, hogy nem.nfsu17: Végül is nem zavaró, maximum lassítja a gépet. Csak olyan programoknál érdemes CCC-t használni (grafikát illetően), ha kényszerített üzemmódot akarsz. Anélkül bőven elég a driver is. Gyorsabb, kevesebb a hibalehetőség, játékból állítasz mindent.
-Solt-: Kényszerített módot nem próbáltad, illetve ha játékból használod is, CCC-ben vagy ATT-ban Edge-Detect-re állítani a minőséget? Ezek általában segítenek, Obliviont is a végtelenig elsimítják. Esetleg az AF van túl magasan? 8X felett már nem igazán reális, hogy minden olyan pengeéles, és ált. ez szokta kiszőrözni a távoli éleket.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
hali01
őstag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.Kicseréltem a videókártyát egy 2600Xt-ről,2900Pro-ra.
Azóta nem tudok teljes képernyőn videót nézni és egy bizonyos játékkal (Resident evil 5) játszani.Amit már háromszor végig játszottam,gond nélkül a régi kártyámmal.Mert folyton driver hibával leáll és kidob a játékból.A videónál is megáll a kép egy időre,a hang megy tovább,majd kis kihagyással a kép is folytatódik.De van olyan játék (Dirt2) amit szintén a kártya csere előtt telepítettem,és az megy gond nélkül.
Próbáltam a 9.1 és az új 10.2 catalist-ot és most a 10.1 van fent,de a hiba nem múlik.Az esemény naplóban ezt találtam:
A hibát okozó alkalmazás neve: RE5DX10.EXE, verzió: 1.0.0.129, időbélyeg: 0x4a531c50
A hibát okozó modul neve: atidxx32.dll, verzió: 8.17.10.252, időbélyeg: 0x4b22ae0a
Kivételkód: 0xc0000005
Hiba pozíciója: 0x00205ef5
A hibát okozó folyamat azonosítója: 0x1100
A hibát okozó alkalmazás indításának időpontja: 0x01caca0057a6a227
A hibát okozó alkalmazás elérési útja: D:\games\CAPCOM\RESIDENT EVIL 5\RE5DX10.EXE
A hibát okozó modul elérési útja: C:\Windows\system32\atidxx32.dll
Jelentés azonosítója: 030a98c5-35f4-11df-a8bf-001fc6079367Előre is köszi! Hali01.
[ Szerkesztve ]
-
miresz
veterán
Hi!
Eddig a régi driverrel (10.1) gond mélkül futott a Unigine benchmark ,de amióta feltettem a 10.2-est azóta nem indul DX11-ben. Ez mitől lehet ill. mit csináljak vele van valami hotfix vagy valami?Előre is köszi!
-
-
S*Tom*
aktív tag
Ma felraktam ismét a 10.2-es Catalyst, mert megkaptam a Gigabyte 5870-et, a 9.9-es fel sem ismerte a vga-t 2x próbáltam, a 10.2 meg ugyanúgy néha kékhalálozott mint a Gainward 4870-en. Kínomban felraktam a 10.3a-t azzal idáig semmi gond, szépen muzsikált a tesztek alatt is. (3DM06 - Vantage) Remélem stabil lesz a végleges a 4870-es hez is.
-
-Solt-
veterán
válasz katt777 #8216 üzenetére
Próbáltam Uram, de b.szik rá...
Az egyik renitens ( RoF ) programozói oldalról is alapból idétlen módon van megírva, 4xAA és 8xAF-t támogat... ennek aztán kényszeríthetek bármit, szarik rá... az előző patch előtt még vette a lapot, de a távoli rece, és shimmering akkor is megvolt... egy pont után egyszerűen nem veszi figyelembe... az NV-sek meg fogták, és driverből megoldották a negativ load bias "clamp" funkcióval... ez egy picit azért frusztráló...
A másik az IL-2... ott a remegés nem olyan durva, csak a távoli rece... bármekkora élsimítást kényszerítek rá, egyszerűen egy bizonyos távolság után szarik rá...
Mindig úgy lövöm be a játékokat, hogy előbb AA, aztán AF... tehát eleve úgy próbálkozom, hogy AF kivan kapcsolva... :S
Két dolgot figyeltem meg mostanában, ami egy picit kezd zavarni... az egyik ez a távoli élsimítás gond, a másik a textúrák mentén jelentkező fehér "rojtok"... utóbbit is az élsimítás okozza, mert kikapcsolt AA-val megszűnik a gond...( ArmA2, BF2 ) utóbbi mondjuk hidegen hagy, de ott is jelentkezett ez a gond... szerencsére egy uninstall megoldotta!
Szóval valami nagyon nincs jól az AA környékén...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A shimmering és az aliasing nem ugyanaz a jelenség. Az utóbbit AA-val lehet javítani, de az ArmA2, BF2 programozói szartak a kompatibilításra és egy fos MSAA algoritmussal rukkoltak elő, amit kényszerítenek, hogy működjön. Nyilván az MSAA több eljárással nem kompatibilis, ami hibákat generál. Shader alapú algoritmust kellene használni.
A shimmering a loddal kezelhető. Az AA-nak erre semmi hatása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Értem, így már tiszta... ( tisztább )
Egy a gond, a shimmering ATI-nál a RoF alatt nem kezelhető... bárhová állítom ATT alól a load bias-t, a shimmering jelenség nem tűnik el, csak a textúrák lesznek zavarosak...
Miért van az, hogy NV alatt ez egyszerűen orvosolható? Ez az ATI hibája, vagy a program készítőinek a hülyesége?
Mellesleg a távoli recékkel sem lehet mit kezdeni egy bizonyos távolság után...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
kefizor
tag
sziasztok!
Ha minden jól megy holnap fogom beszerelni az új vgam-at, HD 5770 Vapor-X Azt szeretném megtudni, hogy melyik az a legutóbbi, működőképes driver hozzá, amivel van 16X AF CCC-ből és a másik pedig az, hogy olvasgattam fórumokon ezt a szürkehalálos mizériát... erre van már valami gyógyír? vagy ez is csak egy bizonyos drivertől fordul elő?
-
katt777
félisten
Hogy aztán mindenki b.szogasson?
Megpróbálom érthetően, bár kicsit egyszerűsítve lefektetni:case dx>10.1
do dx11
case dx=10
do dx10
otherwise
do dx9
endcaseJa, hogy ahhoz meg kéne írni a "normál" AA rutinokat is? Hát, baszki, megint azt látom, hogy szándékosan nem csinálják meg, hogy vegyen a user új hardvert, ha a jó drágán megvett játékát élvezni is akarja a még drágábban megvett VGA-ján.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8227 üzenetére
Nem a DX verziókkal van a probléma, hanem a deferred render motor. DX9 alatt nem tudsz szín részinformációt menteni, egyszerűen nincs meg az API képessége ehhez. Ezt DX10-től lehet, míg DX10.1-től már a Z minták is használhatóak. Persze sok esetben ez sem ad tökéletes eredményt, így ezen a DX11 compute shader 5.0-ban írt AA algoritmus a segítség, amit az AVP-ben alkalmaznak.
Ezeket nem viccből írják. Mindenkinek egyszerűbb lenne, ha az alapértelmezett MSAA beállításokat lehetne rápakolni a játékra, de ha erre nincs mód, akkor más megoldást kell keresni.-Solt-: Pontosan tudni kellene, hogy mi okozza a jelenséget, leeht, hogy valamiféle mintaoptimalizáció mellékterméke lehet. Ez esetben a Catalyst AI kikapcsolásával lehet megszüntetni. Ha a program eljárásainak az eredménye, akkor az AMD meghajtója nem tehet semmit, hiszen úgy van megírva, hogy a fejlesztők eredeti elképzelése érvényesüljön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
A jelenség egészen konkrétan a következő RoF esetén: [ÍME]
A felső kép ATI-n, az alsó NV-n készült. A felső képen jól látható, hogy egy bizonyos távolság után csíkosak az utak, és recések a folyók... ez folyamatában úgy néz ki, hogy ezek a távoli részek szó szerint remegnek... A hivatalos fórumon "shimmering" kifejezés alatt van erre topik, ezért hívtam én is így, bár szerintem ez élsimítás gond...
NV alatt ezt orvosolja a negative load bias "clamp" beállítás, ATI alatt pedig az 5xxx széria SSAA bekapcsolása. A 4xxx szérián ezzel egyszerűen nem lehet mit kezdeni. Ha ATT alól piszkálom a Lod-ot, akkor csak annyi változik, hogy elmosottak lesznek a textúrák... A catalyst ai-t azonnal kikapcsolom, ha valami gond van, tehát sajnos ezen már túl vagyok...
Egyre erősebb a gyanúm, hogy ez a program(ozók) hibája... hogy szándékos, vagy véletlen, azt nem tudom... nem NV logós a játék, viszont orosz... innentől meg bármi elképzelhető...
Szóval szerinted, hogy létezik, hogy NV-n ez egyszerűen orvosolható, ATI-n meg csak az SSAA oldja meg?
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így már kb. látom miről beszélsz. Ez nem teljesen az AA-hoz köthető. Nem vagyok biztos benne, de szerintem ez egy post process eljárás eredménye illetve mellékterméke. Nem működik jól az alacsony LOD mellett. Nem tudom a játék felépítését, de a linkelt fórum szerint kell lennie egy Startup.cfg fájlnak valahol a játék könyvtárában. Általában a főkönyvtárban vagy valamilyen data könyvtárban szokott lenni, de ez nem általános.
Ebben lesz egy olyan sor, hogy [KEY = graphics] - itt jelzi a grafikához tartozó beállításokat. Elvileg kell lennie egy post_effects_enable = 1 sornak. Az 1-est írd át 0-ra. Ilyenkor valószínű, hogy a post process lekerül, ami feltételezésem szerint a probléma fő okozója. Ha van több post_... beállítást, akkor azokat is próbáld meg egyenként 0-ra írni, ha még nincsenek 0-n.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Bocsánat, hogy így apránként fejtem ki a dolgokat, de "természetesen" az összes post process 0-ra van állítva a cfg-ben...
[Alulról a 2. hsz a megoldás NV esetén] Ugyanezt belőttem ATI-n is, csak ugye nálunk nincs "clamp"...
Szóval azt kéne megtudni, hogy mit csinál a negativ lod bias "clamp" opció NV-nél, és ennek mi az ATI-s megfelelője... ha van egyáltalán... ha meg nincs, akkor miért nincs?
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeket az opciókat a fejlesztő állítja be. A Catalyst nem tartalmaz olyan dolgokat, amik ezt felülbírálják. Az AMD szerint nem szabad belenyúlni a driverrel a program paramétereibe.
A Wide-Tent AA beállítás még segíthet, ha a post process ki van lőve.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
InHUmen
csendes tag
Sziasztok
Következő problémával állok szemben egy ideje.
X800Gto videókártyával rendelkezek, de valamiért nem hajlandó normálisan működni a driverekkel, az egyetlen driver amivel normálisan fut az még a 7.2
Letöltöttem a legfrissebb catalystot ami elvileg jó az x800hoz is, ugye már nem támogatják ezeket havonta csak időközönként de úgyvettem ki hogy amit letöltöttem az jó.
10-2_legacy_xp32-64_dd_cccA legacy a kulcsszó smile.gif
de sajnos ilyen hibákat produkál a képmegjelenítésben
[link]Valakinek valami ötlet?
-
fanti
addikt
Üdv Abumester!
A logout blog cikkeidnek hála, van egy icipici rálátásom a 3D működésére.
Nagyon jó, olvasmányos anyagok és köszönet érte, hogy megalkottad őket!
De esetleg ha időd engedi, nagyon örülnék és szerintem a többiek is, ha a DX11-röl is írnál egy jó kis közérthető cikket.
Üdv és köszönet!
Fanti
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
fanti
addikt
Köszönöm!
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
miresz
veterán
Senkinek semmi ötlete? (#8219) DX frissítés stb megvolt....
-
nfsu17
veterán
Üdv.
Egy olyan gyors kérdésem lenne, hogy az aitinál a driver irányítja a gpu ventijét, vagy a kártya BIOS-a? Valahol BIOS-t olvastam, viszont nvidia pont múltkor dobott ki egy hibás drivert, ami miatt akár "meg is sülhetett" néhány kártya.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a hiba két problémától szokott lenni. Az RC windows 7 elvesztette a teljes támogatást, így kell a végleges Win 7. Ha ezt nem tetted meg, akkor érdemes bepótolni. A másik, hogy a különböző gyártói/3rd party progik zavarják a működést. Asus Smartdoctor vagy más nem gyári szoftver. Azokat lődd ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bozont
veterán
Végre kész lett az XG Warcat 10.2, ha lesz időm teszek vele egy próbát.
-
Giot
addikt
Segítséget kérnék nálam hozzáértőbb embertől! Abu85 elég nagy tapasztalattal rendelkezel pld szerinted mi okozhatja?
Nemrég vált feltűnővé számomra a következő jelenség a dirt2-ben és még egy pár játékban:
Dirt2
Grid
Stalker
Láthatóan elég csúnyák az élek recések. Valszeg valamit a catalystban elpiszkáltam, de mit?
A lehetőségekben az msaa adapitve-ra van álltva. amit lehetett alkalmazás vezéreltre állítottam. Talán a képeken nem annyira feltűnő de játék közben elég bosszantó. A catalystot most cseréltem 10.3a-ra pontosan emiatt a dolog miatt. Mi lehet a problem??[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszélünk egy ideje a topikban. Nem jók a jelenlegi renderelési technikákhoz az MSAA algoritmusok. Sok helyen nem megfelelő az eredmény.
A Grid az DX9-es ott tudsz SSAA-t kérni driverből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elden Ring
- Assetto Corsa Competizione
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Projektor topic
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen