-
IT café
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACE-
addikt
válasz zerodot #8198 üzenetére
Ja hogy akkor az eredeti összeg is Euróban volt. Viszont a Curve mögötti Revolut kártya meg Ft-ra volt állítva? és azért volt váltás? Mert így viszont nem lehet Ft-os kártyáról EUR kártyára Gbit-elni. Ha viszont eredetileg Ft volt a vásárlás összege, és a Revolut pedig EUR-ra állítva, akkor váltott a Curve Ft-ot Euróra, majd a Revolut Ft-ról euróra. Viszont ilyenkor hiába állítod át másik eurós Curve alatt lévő kártyára, mert a Ft-ot csak úgy tudja EUR-ban terhelni, ha előtte EUR-ra váltja, így a 2% így is rájön. Vagy rosszul mondom?
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
ACE-
addikt
válasz sajti_pajti #8202 üzenetére
Ha a Revolut kártya HUF-ra volt állítva, akkor hogyan tudott EUR-ra állított kártyára gbit-elni? Nem csak azonosra lehet?
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
ACE-
addikt
Ja értem, ha az eredeti összeg penznemere van állítva az új kártya, akkor lehet gbit. Gondolom ilyenkor ha szintén az idegen-re állítod, csak akkor áll fenn hogy kapod a hétvégi bünti váltást. Így már értem, ez nekem eddig nem volt kristálytiszta...
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
Oliverda
félisten
A fekete alapon szürke félkörrel díszített Gránit Standard MC kártya képe bekerült az appba.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
st6969
őstag
Sziasztok,
jó ideje használom a Curve-öt Google Pay-jel NFC-s telefonos fizetésre. Raiffeisen-es kártya van beállítva. Első sorban napi bevásárlásra használom, főleg élelmiszer diszkontokban, de kaját is így fizetek, barkácsboltban is, gyakorlatilag mindenhol, ahol csak lehet. Különböző összegekben: akár 1000Ft alatt is, lényegében olyan 5-6-7ezer Ft-okat fizetek, de előfordult már 15-20ezer Ft is.
Korábban volt 1-2 eset, hogy 40-50ezerFt-ot akartam telefonnal fizetni, de visszautasította. Nem foglalkoztam vele, mert ilyen összeget kártyával tényleg ritkán fizetek. De most volt egy 100ezres tétel, 2x is megpróbáltam, "egyéb hibával" elutasította. A Raiffeisen kártyán, ami be van állítva mögé, természetesen volt fedezet, ki is tudtam fizetni vele. Még aznap volt egy 25ezres tétel is máshol, azt is elutasította (szintén egyéb hiba). Utána egy 11ezres tétel megint máshol (másnap), azt gond nélkül elfogadta.
Feloldás minden esetben ujjlenyomattal történt, a mögötte lévő kártyán bőven van fedezet.
Ennyire megbízhatatlan a rendszer még mindig? Vagy van valami limit? Utóbbi esetben ez átállítható?
Tapasztaltatok ilyet? Vagy kérdezzem a "villámgyors" supportot?[ Szerkesztve ]
-
hoffaboy
csendes tag
Szia!
Én csak néhány hete használom a Curve-ot, alatta bent van a Budapest Bankos kártyám. Múlt héten tankolást fizettem volna vele 20.000 forint körül és nekem is egyből, gondolkodás nélkül elutasította többször is egymás után. Még a terminált is újraindították miattam, de az sem segített. A fizikai BB kártyámmal egyből ment PIN kód megadása után a terminálon. Kisebb összegekkel nem volt ilyen gondom. Én apple payt használok, ujjlenyomattal oldom fel én is a telefont fizetés előtt. -
sajti_pajti
tag
válasz Somatom #8209 üzenetére
Fordítva lenne a baj, a Curve PIN-jét kell beütni és nem az alatta levő kártyáét.
Amúgy én a limiteket nézném meg Curve oldalon. Azoknak kell némi idő, hogy feljebb kússzanak.
Nekem pl. már szemérmetlenül magasak. És pl. van olyan hely ahol mondjuk Revoluttal nem tudok direktben fizetni, de ha a Curve-öt elé rakom, akkor minden további nélküli... -
Fifi
őstag
válasz sajti_pajti #8211 üzenetére
Így van. A Curve-t használva mindig a Curve PIN-nel kell hitelesíteni, nem a mögötte lévő kártyáéval.
1. Lehet limit gond a Curve-nél, ha van fedezet a mögötte lévő kártyán.2. Lehet a Raiffeisennél is gond. Én jártam úgy tavaly, hogy MÁK-nál fizettem volna és a Raiffeisen nem ment se direkt, se Curve mögött. Más kártya meg működött direktben és Curve mögött is. Panaszlevelemre a Raiffeisen azt állította, hogy el sem ért hozzájuk a tranzakció.
Most teszteltem a kedvedért és Curve mögött a Raiffeisennel tudtam fizetni 100eFt felett weboldalon. A kártyaadatok megadása után a Curve alkalmazás kérte csak a jóváhagyásomat az applikációban.
-
st6969
őstag
válasz sajti_pajti #8211 üzenetére
Megnéztem a limitet a Curve app-ban: 9000Ł-ot ír egy vásárlás limitjére
Egyszerűen nem értem, mi a gond. -
Somatom
veterán
válasz sajti_pajti #8211 üzenetére
Félreértettétek. PIN -es anomáliára gondoltam banki oldalon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pictigjis
Topikgazda
hihetetlen, de még mindig van olyan posta (partner), ahol a kártyás fizetés kpfelvétel idegen atm-ből előre szólt a srác, de direkt ki akartam próbálni, hogy curve-vel mi történik. tudtam fizetni, a kapott bizonylaton meg tényleg "pénzfelvét" van
elképesztő 8999-es mcc-vel továbbította a curve
-
Oliverda
félisten
válasz pictigjis #8219 üzenetére
Olyan posta vagy partner nincs, ami a 9402-t használja? Eddig ezt csak az MPL futároknál lévő POS adta, pedig az MCC adatbázisok szerint ez a Postal Services, nem pedig a 4900.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
st6969
őstag
Mobilnet 0/24-ben aktív, és jó 4G hálózat van a városban, így azt kizárnám.
zerodot: írtam a supportnak, kíváncsi vagyok a válaszukra. De gyanús, hogy csak a szokásos költésekhez képest nagyobb összegnél declined, 5-10ezreseknél semmi gond. Valami féle limit problémát sejtek...de hol? Curve-nél OK, Raiffeisennél OK, Google Pay-nél nem látok ilyet, hogy limit...
Épp dicsérni is akartam a Curve-öt, hogy a tavalyi 2x terhelem, stb. problémák teljesen eltűntek, már azt fontolgattam, lassan elkezdek pénztárca nélkül boltba járni, csak telefont viszek, annyira megbízható volt az elmúlt csaknem 1 évben. Erre jön ez... -
Oliverda
félisten
Van érintéses limit (valószínűleg a terminál oldaláról). Ilyenkor chip+pin, vagyis fizikai kártyás tranzakciót kell végezni. Telefonnal nem lehet 100 százalékban kiváltani a kártyát.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
zerodot
aktív tag
Mobilnettől nem kellene függnie, a GPay amikor online, leszinkronizál előre néhány tokent (10-15? nem emlékszem pontosan) és akkor elvileg annyiszor tudsz fizetni offline is.
Remélhetőleg kinyomoznak valamit. Azért azt a 100k HUF összeget nem kellene gyanúsnak tekintenie ha tényleg rendszeresen használod a kártyát már egy ideje. Főleg hogy a standard napi limit az 740k HUF.
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
válasz Oliverda #8227 üzenetére
Gpay-nél nincs Chip-PIN, teljesen egyenrangú azzal, hiszen ott biometrikus ellenőrzés történik, ezért nem kér PIN-t, persze előfordulhat régi terminál, de akkor sem PIN-t kér, hanem kéri hogy dugd be a kártyát... és nyilván utána fogja kérni a PIN-t.
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
st6969
őstag
válasz Oliverda #8227 üzenetére
Igen, fizikai kártyával azonnal működött.
Ezek szerint mindkét helyen volt érintési limit. Az egyik egy acélpark (vasanyagokat árulnak), a másik Bodrogi Bau tüzép. Mindkét helyen életszerű, hogy gyakori a nagyobb (akár több százezres összeg). Ma már aki kártyával fizet, az érint. És a hölgy igen csak meglepődött az elutasításkor. Furcsa, meglátjuk, mit mond a support."Telefonnal nem lehet 100 százalékban kiváltani a kártyát."
Nagy kár, mert így nem sok értelme van, hogy telefonnal fizetek, ha a kárty amúgy is ott kell, hogy legyen. Legfeljebb a kényelem, hogy talán zsebből könnyebb elővenni, és nem kell PIN kódozni. -
Oliverda
félisten
Valószínűleg nem üzlethez/terminálhoz kötött a limit, hanem időhöz, összeghez, és/vagy a tranzakciók számához. Vagy egyszerűen csak néhány terminál nem képes különbséget tenni a kártyás contactless és az okostelefonos tranzakciók között. A POS üzemeltetőjét kellene megkérdezni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
zolmesz
aktív tag
Ugyanez volt nálam is, Gpay - Curve - Raiffeisen-es bankkártya. A "normál" összegű fizetések rendben mennek, de már kétszer is eljátszotta ezt, amit írtál. Legutóbb az autószervizben fizettem volna vele 100e Ft fölött, visszadobta. Közvetlenül a Raiffeisen-es kártyát használva sikerült a fizetés. A régebbi esetre nem emlékszem, hol volt és mennyi, de szintén nagyobb értékű volt.
Még én sem tudtam kideríteni, mi okozza ezt, mondjuk sokat nem is mentem utána, meg most már számolok ezzel, hogy máskor is megtörténhet. -
Oliverda
félisten
-
KMT
addikt
Tizenpárezer forintos vásárlást nem enged másik kártyára tenni a CURVE. Felteszem, én is ebbe az 5000 ft = 5000 GBP bug-ba futottam vele. Ezt sikerült már valakinek megoldatnia?
-
st6969
őstag
válasz Oliverda #8238 üzenetére
Jogos, így lesz
Közben meg is jött a support válasza:
"I've checked your account and it looks like your card was declined due to a connection error or a faulty payment terminal. This means that the information sent by the merchant's payment terminal wasn't accurate and couldn't be authorised.
I'm really sorry about that, it's not very common but it happens sometimes. Feel free to try the transaction again."Hát nem tudom. Még el is fogadnám, de két teljesen különböző, egymástól független helyen is ugyanez a probléma volt...Valahol éreztem én, hogy erre nem lesz más válasz.
Mindenesetre, annyi kiderült, hogy nem limit gond van. -
AcCEsS
senior tag
válasz zolmesz #8235 üzenetére
Nekem is egyre több problémám van a Curve-kártyás fizetéssel. Az elmúlt 3-4 alkalommal elutasításra került az Aldiban, mögötte egyébként Revolut kártya állt. A Revoval meg simán kifizettem a számlát. Egy ideje a Simple fizetéssel is gond van, át kel váltanom közvetlenül a Revolut kártyára, mert a Curve-ön keresztül gyakran kerül elutasításra a tranzakció. A Revolut feltöltésére is szoktam használni a Google Pay->Curve-ön keresztül (persze a Curve ekkor másik forrás kártyára van átállítva, pl. Cib vagy Otp), de az is visszadob. Szinte mindig azzal utasít el, hogy nincs fedezet. De vásárlásnál pl. a Spar-ban még sosem jártam így, és ezek mellett jó pár helyen fizetek vele gond nélkül. A megjelenése ót ahasználom, de egyre gyakrabban merülnek fel ilyen anomáliák. Nem tudom mi a fene ez!?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
st6969
őstag
válasz Oliverda #8244 üzenetére
Nem, aznap csak az a 2 tranzakció volt (lett volna).
Viszont kicsit visszanéztem: tavaly júliusi az utolsó adat, amit látok (szerintem korábban is használtam már a Curve-öt, már nem emlékszem, de mindegy). Ebben van fogorvos 37k és 25k gond nélkül (október), 25k ruhabolt (idén január). Néhány 12-15k Aldi-Lidl, a többi átlag 4-5k.
Volt ez a mostani 2 elutasítás, egyszer egy lottózóban 1700Ft-ot utasított el (2x is próbálkoztam), meg egyszer 29k-t egy ruhaboltban. Havonta van 20-30 tranzakció. Nem olyan rossz arány, bár hozzáteszem, plasztikkártyával nem emlékszem, hogy életem során bármikor is belefutottam volna bármilyen elutasításba. -
Oliverda
félisten
-
Pool_
tag
Sziasztok!
Járt már úgy valaki hogy egyszer csak nem működik a curve kártya? Sem egy ATM felvétel, sem vásárlás, sem egy ATM pin csere, semmi. Google payhoz sem tudom hozzáadni, egyszerűen csak vosszadobja (korábban ment simán). Semelyik tranzakció nem jelenik meg a curve appban, sem hibásan sehogyan.
Jó pár hete ez van. Support egyáltalán nem reagál semmire. Olyan mint ha egy letiltott kártya lenne. Csak nincs letiltva.Sőt, a supporthoz ha régebben fordultam, jött egy email hogy fogadták a megkeresésemet. Már ez sem jön.
[ Szerkesztve ]
-
niklebi
senior tag
Sziasztok.
Kb: 1 év használat után ma belefutottam az első dupla fizetésbe. Galaxy Watch + Samsung Pay. 3 sikeres vásárlás után a 4. kétszer is sikertelen lett,( pin kódot kért, elutasító blokk mind a kettőről) így fizettem az Erste kártyámmal. Haza érve rögtön néztem a telefonon mi történt. A Curve alkalmazásban ott volt az összeg és nem "declined" volt hanem ha jól emlékszem "spending". Megnéztem az S.Pay alkalmazásban ott nem látszott. Közben jelzett a telefon és a Curve-ban megváltozott az állapot, fizetettnek mutatta. Megnéztem az Erste mobilbankban a zárolt tételek között ott volt kétszer zárolva.
Felhívtam az Erste ügyfélszolgálatát,és mondták, hogy látják a zárolást, de a bolti terminál rossz kódot küldött a banknak ezért lett ráterhelve a számlámra. Reklamáljak az üzletben, vagy a Curve ügyfélszolgálatán. Vissza mentem a boltba, nem sokra jutottunk, de legkésőbb hétfőn tud a főnök utána nézni.
Azóta a Samsung Pay alkalmazásban is látszik, és át van húzva, aláírva, hogy megszakítva, tehát nem teljesült. Ami érdekes a 2 sikertelenből csak egyet látok mindenhol. A Curve-ban 1 fizetett, az Erste 2 zárolt (abból 1 saját kártyás) S.Pay 1 nem teljesült. Na ilyenkor mi van? Ki a hunyó? Kinél nem működik valami rendesen. Ha bolti terminál küldött rossz kódot és ezért levonta a Curve, akkor a Samsung Pay-ben miért van áthúzva?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Jövedelem
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Vírusirtó topic
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Szólánc.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest