Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    "A hazai szabályozás masszívan és felháborító módon el van maradva a rögvalóságtól, a sok szempontból alternatív világban létező magyar közélet látleletnyi szeletkéje ez, amikor 300 ezer rolleres közlekedik már hazánkban, akkor még mindig nincs eldöntve, hogy ez bicikli, segédmotoros kerékpár, játékszer, vagy egy teljesen új kategória."

    Bocs Bog, de ebben tévedsz. Ez egyértelműen segédmotoros kerékpár, 4 kW-ig annak minősül, ugyanaz a kategória, mint a Babetta, kisrobogók, kismotorok (50 cm3-ig). AM jogsi, KGFB, sisak lakott területen belül is kötelező, utast nem szállíthat, lakott területen kerékpárúton nem mehet, max. 40 km/h-val közlekedhet. Szűk keretek, csak annyi a könnyítés a "normál" motorkerékpárhoz képest, hogy egyszerűbb a vizsga, fiatalabb kortól letehető, nem kell rendszám, és olcsóbb a kötelező.
    Az elektromos rásegítésű (pedelec) kerékpár folytonosan max 250W/300W (országtól függően), rövid ideig 300/350W, önerőből nem mehet, csak rásegíthet, de azt is csak max. 25 km/h-ig.

    "De hát ugye az erdőbe elvihetem a jószágot"

    Igazából, nem. Csak az arra kijelölt utakon, ösvényeken (tábla, jelzés, pl. Pilisbike - PBx) valamint az erdészeti utakon, földutakon lehet kerékpározni - "hagyományos" és 250/300W pedelec kerékpárral; ez azonban már segédmotoros kerékpár. Ezzel erdőben csak olyan utakon lehet menni, ami térkép szerint is gépjárműút, és tábla sem tiltja a gépjárművel behajtást. Ez az elmélet - gyakorlatban szerintem mindenki bringának nézi, csak a sebesség és a tekerés hiányából fognak gyanakodni.
    De ahogy írjátok is, nem is erdőbe, tekergős ösvényekre való - hanem inkább dimbes-dombos földutakra ilyen ballonos fatbike kerekekkel.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák