-
IT café
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Megosztanám a problémám,hátha valaki találkozott már hasonlóval.
Licitáltam egy kabátra,amit nagy harcban meg is nyertem.Előtte természetesen egyeztettem az eladóval,hogy küldi Magyarországra.Angol ebayről van szó amúgy.Miután megnyertem,írtam neki,hogy küldje a számlát,mivel a postaköltséggel kiegészített számlával tudom csak kifizetni a kabátot.Hitegetett,hogy küldi,csak 12 órában dolgozik,meg nincs számítógépe otthon és átmegy egy barátjához.A harmadik email-emre hogy miért nem küldi a számlát,írta hogy az ismerőse szabin van és nincs otthon,hogy a gépéhez férjen.Küldtem neki videót is,ahol pontosan bemutatják,hogyan kell a számlát küldeni,le is írtam neki,hátha nem tudja.Írta,hogy ő tudja,küldi.Ez megy már 2 hete,számla semmi,a kabát kifizetésre vár.
Szóval hazudozik össze-vissza.
Próbáltam Case-t nyitni,de persze ilyen vagy ehhez hasonló problémával nem tudok.
A kérdésem az lenne,hogy mit tegyek most,illetve van olyan az ebayen,ahol ezt a fajta problémát jelenteni tudom?
Gondolom nem egyedi probléma,hogy a licit megnyerése után mégsem akarja odaadni az eladó az árut valamiért.
Köszönöm a válaszokat! -
Crockett75
csendes tag
Nem,nem olyan számla.
Alapból csak Anglia van beállítva,hogy küldi.
Ha ki akarom fizetni,nem engedi,azt írja hogy beszéljek az eladóval és kérjem a számlát,mivel én nem tudom beírni a szállítási költséget.
Ilyenkor ő a profiljából küldi el az összesített számlát(invoice),amin már feltünteti a postaköltséget is,és így egyből ki tudom fizetni.
Sokszor volt már ilyen vásárlásom,minden gond nélkül küldték az invoice-t.Itt egyértelműen meggondolta magát az eladó vagy máshol eladta közben stb.
Csak nem tudom az ilyen jellegű problémát hol tudom jelenteni az Ebay-nek. -
Crockett75
csendes tag
Fardem,bl4ze köszönöm a segítséget.Igen,pontosan ez a gond.
Egyébként ezt a "seller non-performance" menüpontot hol találom pontosan,mert nem akadtam rá még? -
Crockett75
csendes tag
Illetve hol tudok eljárást indítani vagy jelezni az ebaynek ez ügyben?Mert a Resolution Centerben nincs ilyen menüpont,csak hogy kifizettem,de nem jött meg illetve nem azt kaptam amit vártam.
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Nekem a következő a problémám,amivel eddig nem találkoztam,pedig több,mint 300 rendelésem volt már az Ebayen.
Valami változást vettem észre a szállítási költségeknél.Szinte mindenkinél aki küldi,elsőbbségi szállítási díj van megadva,ami elég drága.
Szóval kinéztem két pólót egy eladótól,kérdeztem mennyiért küldi.6 font,írta.Ok.Megnyertem a két pólót,írom neki,hogy küldje a számlát.Ír,hogy az ebay rendszere nem engedi elküldeni a számlát.Nálam is külön jelenik meg a két póló,mindkettő külön-külön 7-7 fontos elsőbbségi postával.
Összesen átutaltam 21 fontot.Ebből nézem a tranzakciónál a paypalon az eladónak ment 5.60 font szállítási költségre,plusz 10.40 font valami http://www.pitneybowes.com/uk nevű szállítási cégnek.A kérdésem,hogy mi ez az új 'módi'?Így baromira nem éri meg vásárolni,ha ilyen szállítási költségek lettek.
Miért kellett nekem két szállítási költséget fizetnem?
Eddig elküldtem az invoice-t és küldte az eladó a megbeszélt szállítási költéggel a számlát,most meg nem engedi az ebay?Találkozott már valaki hasonlóval vagy felvilágosítanátok mi ez?
Köszönöm előre is a válaszokat!
-
Crockett75
csendes tag
Pont pár kommenttel fentebb panaszkodtam én is erre.Nem értem miért fizetek két szállítási díjat.Egy az eladónak,egy meg ennek a Global vacaknak.Ja,és a két pólóért külön-külön kérte a rendszer a szállítási díjat(egy eladótól van persze) és ezen felül a 11 font a global shippingnek.Holott kérdeztem az eladót mennyi,írta 6 font.Mondom oké.Erre kérem a számlát,írja próbálja,ő nem tudja küldeni,nem engedi a rendszer.Így lett a 6-7 fontos szállítási díból majdnem 20 font...Ja,és priority shipping,ami már 1 hete jön Angliából.Normál posta hozza ennyi idő alatt.
Az a legnagyobb probléma,hogy a legtöbb eladónál ez a Global Shipping van beállítva.Ha megbeszélek egy normális szállítási díjat e helyett,akkor sem biztos,hogy tud számlát küldeni a megbeszéltről,ha a rendszer nem engedi.Így már nem igazán éri meg rendelni kisebb dolgokat
[ Szerkesztve ]
-
Crockett75
csendes tag
válasz fardem #54930 üzenetére
Ez így van.Eddig gond nélkül küldték a számlát a megbeszélt szállítási költséggel.Amióta ez a Global Shipping van,azóta nem éri meg vásárolni,amiket szeretnék.Ha a következő vásárlásomnál is dupla szállítási költséget kellene fizetnem,tuti elállok a vásárlástól,és nem az én hibámból.Eddig olyan jól működött minden.Most meg horror szállítási árak,káosz.
-
Crockett75
csendes tag
Szerintem sincs rendben a dolog.Én miért fizettem az eladónak pólónként 5,60 fontot a szállításért + 10,60 fontot levont a Pintney is?Az eladónak minek a szállítási költségért fizetni,ha házhoz mennek az áruért és ők intézik?Ja és priority shipping,amit 7 napja várok...A standard mail szokott 1 hétig jönni.Nem vagyok kibékülve ezzel a rendszerrel,a vevő szarul jár.
-
Crockett75
csendes tag
Az Angliából Priority shippingként föladott pólók ma,a 9. napon megérkeztek Eindhovenbe.Innen már csak kb 3 nap mire megkapom.Köszönöm Pitney Bowes a villámgyors szállítást.Az 7 napja rendelt másik termék standard shippingként,ugyancsak Angliából megérkezett(ahogy szokott).Vicc az egész...
-
Crockett75
csendes tag
válasz agroman #55015 üzenetére
Egyetértek veled.Az elsőbbségi,dupla annyi pénzért az én értelmezésemben a leggyorsabb postázást jelenti.Nehogy már a standard mail 5 fontért 7 nap alatt ideérjen,az a priority megtöbb,mint dupla ennyiért 9 napja jön és most van Hollandiában.Kicsit ideges vagyok,mert most a saját bőrömön tapasztalom,hogy totál hülyére vagyok véve.Persze,az eladó bal....sága is,de a szállító cég,akinek kifizettem az elsőbbségit elvárnám,hogy ennek megfelelően álljon a dologhoz.Ez a Global Shipping totál szivatás.Ilyen rosszul még nem jártam ebayes vásárlásnál,pedig több,mint 300 vásárláson vagyok túl...
-
Crockett75
csendes tag
Miért van az,hogy az angol ebayen az eladók 85-90%-ánál be van állítva hogy küldi Magyarországra,Priority shipping,de amikor megkérdezem,hogy mennyi lenne a szállítási költség,kb 10-ből 5-6 azt írja,hogy nem küld Anglián kívül.
Ha nem kérdezném meg és megnyerném,akkor mit csinálna az eladó?Vitatkozhatnék vele?Érthetetlen.Ez mostanában lett ilyen,hogy szinte mindenkinél be van állítva az elsőbbségi posta. -
Crockett75
csendes tag
Értem,köszönöm.Egyre gyakrabban találkozom ilyen problémával az Angol ebayen,ezért kérdeztem.Nem vagyok kibékülve ezzel a Global shipping-el.
Arra lennék kíváncsi,ha nem kérdezed meg,megnyered,ott van a 15 fontos szállítási költség.Kifizeted,erre lehet jönne a balhé,hogy dehát 44 font a szállítás.Az eladók trehánysága miatt mi szívjuk meg...
[ Szerkesztve ]
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne,hogy ma leütöttem buy it now-ban egy cipőt az USA-ból,nagyon alacsony áron,meg is lepődtem,de lecsaptam rá.Kifizettem,annak rendje és módja szerint.Most írt az eladó,hogy téves áron tette föl a cipőt és visszautalta az összeget.
A kérdésem az lenne,hogy joga van-e ehhez,hogy egy már megnyert licitet semmisnek vegyen,illetve van-e valamilyen szabály erre az ebayen,hogy köteles a megnyert árut ideadni,akármilyen áron is kelt el.Az nem az én hibám,hogy ő tévesen tette föl és nem is érdekel,én csak lecsaptam a lehetőségre.Hátha valaki már járt így és utánajárt a szabálynak.
Előre is köszönöm a választ! -
Crockett75
csendes tag
Valaki nem tudja véletlenül,hogy a vámon lévő csomagomat hol lehet nyomon követni?Jött a postától levél,benne 'mrn' szám,amivel elvileg nyomon tudnám követni,benyújtottam a szükséges dokumentumokat de azóta csönd.
Kíváncsi lennék hol tart,meddig ülnek rajta.Amerikából 5 nap alatt ideért(Priority Express mail).Nem azért rendeltem gyorspostával,hogy aztán üljenek rajta hetekig,gondolhatnák ők is...
Előre is köszönöm,ha valaki tud linket dobni! -
Crockett75
csendes tag
Értem,köszönöm szépen a válaszokat!
-
Crockett75
csendes tag
válasz Shingen #61994 üzenetére
Ha nem ajánlják föl,akkor kérj full refundot,ha nem akarják a fényképek ellenére sem visszautalni a vételárat,akkor nyiss ügyet(case-t) az ebayen vagy a paypalon.Bár ilyen esetekben,főleg ha nem nagy értékű dolgokról van szó,akkor általában gond nélkül visszautalják a vételárat.
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!A következő a kérdésem:A legutolsó státusz ez:"Vámkezelési indítvány NAV részére elküldve".
Innentől mennyi idő amíg hozza a postás?11 napja ülnek rajta,Amerikából pedig 5 nap alatt itt volt... -
Crockett75
csendes tag
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Megegyeztem egy eladóval a szállítási költségben,ami fele annyi mint az Ebay Global Shipping.Ennek fényében megnyertem a terméket,mert így megéri nekem.A probléma a következő.Ahhoz hogy fizetni tudjak tudnunk kéne email címet.Vagy az ő Paypalos email címét vagy az enyémet,hogy requestet tudjon küldeni vagy hogy én tudjak utalni neki.Az Ebay ugye nem enged email címet küldeni,semmilyen formátumban.Se betűvel kiírva az egészet,se külön üzenetekben darabolva küldeni a címet,sehogy.Van valami mód vagy valaki került már hasonló helyzetbe?Esetleg milyen megoldások lehetnek,hogy a megbeszélt szállítási költséggel fizessem ki a terméket?Meg vagyok most lőve így.
Előre is köszönöm az ötleteket! -
Crockett75
csendes tag
Köszönöm a segítséget,de nem ez van,amikor be van állítva a Global Shipping ár.Ilyen esetben nincs request total menü,egyből a Global Shipping árat teszi be a számlánál,amikor fizetni szeretnék.Pl. megbeszéltem,hogy küldi,5.70 fontért,ok.Megnyertem,de a Global Shipping(jelen esetben 13.30 font) postaköltség jelenik meg.Az eladó nem tud módosítani,csak ha tudja az email címem,amire Paypalon keresztül tud számlát küldeni.De mivel nem enged email címet küldeni az ebay,külön sem(ugrik a com,@,dot com stb szavakra a rendszere),így meg vagyunk lőve.
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Az mennyire normális,hogy szeptember 6.-án jött az automatikus email,hogy a csomagom az Ebay Global Centerben van,de az égvilágon semmi mozgás nincs.A track szám ott van,de ezen kívül semmi.Ja és elvileg International Priority-nek írja a Global shipping...Angliából jön amúgy a csomag. -
Crockett75
csendes tag
Köszönöm!Értem,csak érdekes,hogy elsőbbségi csomagnak írja és ma van a 7. nap,hogy semmi infó.
Ennyi van:Last scanned date N/A
Package location
Dispatch status
Postage carrier Multiple carriers
Global tracking UPAAA..szám...........48
Delivery message N/A"Imádom" a Global Shippinget....
-
Crockett75
csendes tag
Azért felháborító,hogy Amerikából az elsőbbségi csomagom,majdnem ugyanilyen árban 7 nap alatt itt volt,ezek meg a töküket vakarják 7 napja.7500 ft-os szállítási költség....Amióta ez a Global Shipping betette a lábát az Ebayre csak a baj van velük.Horror áron dolgoznak,csiga lassúak.Eddig egy ugyanilyen trackinges csomag jött 10 fontért Angliából,ami 7 nap alatt itt is volt mindig,ez meg majdnem a duplája árban is és időben is,és kritikán aluli szolgáltatás.Ahogy olvasom akár a külföldi fórumokat,nem zengenek ódákat róluk mások sem.
-
Crockett75
csendes tag
Csak egy szimpla téli kabát.Sokszor jött már nekem is Global Shippingel áru,de akkor pár napon belül volt mozgás.Felvették,szállítás alatt stb.De itt 7 napja még csak a rendszerben sincs.
Egy másik csomagom standard shippinggel 2 hete jön.Mivel ez a legolcsóbb posta volt,gondolom normális a 2 hét. -
Crockett75
csendes tag
-
Crockett75
csendes tag
Az eladónak joga,hogy úgy küldi,ahogyan ő akarja,ezzel nem tudok mit kezdeni.Én a céget szidom,talán jogosan,hogy a pénzemért gyakorlatilag sima levél küldemény érkezési idejének megfelelő időintervallumban dolgoznak.És azt írja,hogy ez az elsőbbségi nemzetközi posta...
A megfelelő helyen meg fogom írni az Ebaynek vagy ha van a GSP-nek címe,hogy nagyon nem vagyok megelégedve a szolgáltatásukkal.Ja,és ha mozdul a csomag,akkor hol az email-re jön értesítés,hol a spamek közé,amit szintén nem értek. -
Crockett75
csendes tag
Az lenne a kérdésem,hogy a Standard shipping mennyi időt vesz igénybe Angliából?Ma van pontosan 3. hete,hogy várok egy csomagot,de lassan kezdek aggódni.Az eladó azt írta a postán utána néz,dehát tracking nélkül úgysem fog kideríteni semmit.Egyébként 2000+ eladása van,99,8 %-os,úgyhogy nem rá,hanem enyveskezű postás barátainkra kezdek gyanakodni...
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Ismét GSP kérdésem van.Mennyire normális az,hogy 6 napja nem jött új infó,hol tart a szállítás.
Ez a legutolsó:
Shipped from the Global Shipping Center to International DestinationMar-25-17, 19:40 PM, Alfreton, Derbyshire DE55 2JL
Máskor,amikor ezt az infót láttam utána pár napon belül megérkezett az áru.És további szállítási infókat kaptam,de most itt áll a dolog.
Előre is köszönöm!
-
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Nekem a következő a problémám. Németországból rendeltem 9500 ft értékben. Levélként, regisztráció nélkül.
Nem érkezett meg, ennek már két hete. Németországból kb 1 hét alatt itt szoktak lenni a dolgok, szóval ez eltűnt. A feladó tudja bizonyítani, hogy feladta, ezt el hiszem, nem ez a probléma. Nyitottam egy caset, előtte írtam neki, hogy tudjon róla, hogy nem érkezett meg a küldemény. Írta, hogy ő feladta, és zárjam be legyek szives a caset. Ilyen esetben tanácstalan vagyok. Ő teljesítette a dolgát, elküldte, de én semmit nem kapok? Se termék, se pénz? Mert ha tovább viszem a caset, akkor a Paypal tőle vonja le a 9500 ft-ot, lényegében ő is ártatlan a dologban. Valaki, aki már járt hasonló cipőben és tudna tanácsot adni, azt megköszönném! -
Crockett75
csendes tag
Szia!
E hó 11.-én járt le a kiírt érkezési határidő. Én kértem, hogy sima levélként küldje, mivel még nem volt rossz tapasztalatom e téren. A feladási bizonylatot bemutatta, átküldte a fényképét, minden stimmel vele. Azon rinyál, hogy a Paypal vevőbarát és hogy tőle fogják levonni a pénzt, pedig ő feladta. Soha többet nem ad föl regisztrácó nélkül semmit, ez most a második elveszett csomagja rövid időn belül stb.
Azért vagyok dilemmában, hogy ő teljesítette, elküldte gyorsan, rajtunk kívül álló okból eltűnt. De viszont ha a saját érdekemet nézem, akkor kidobtam a pénzt az ablakon? Egyébként őt hogy kártalanítják?
Köszönöm a válaszod! -
Crockett75
csendes tag
Ez 11 euróval lett volna több, ("UNVERSICHERT ALS PÄCKCHEN: 9€, VERSICHERT: 18 €").
Úgy már tényleg nem érte volna meg nekem. Várok még egy hetet, hátha megérkezik, aztán kiterjesztem az ügyet. Plusz megírom neki, amit írtál, hogy ha bemutatja a feladószelvényt, akkor jó eséllyel az Ebay fog kártalanítani és neki megmarad a pénz, nem lesz kára.Köszönöm szépen a kimerítő segítséget!
-
Crockett75
csendes tag
Az én esetemben most az az érdekes szituáció alakult ki, hogy az eladó is az Ebayhez fordult, mivel ő feladta a csomagot és gondolom nem akarja megtéríteni a káromat. A csomag azóta sem jött meg...Nem tudom mit írhatott az Ebaynek, mert engem csak arról értesítettek, hogy ő is felvette velük a kapcsolatot. Az Ebay írta, hogy 24-48 órán belül jelentkeznek vagy ha bármi kérdésük van, akkor keresnek. Megvizsgálják az eladó és a köztem váltott üzeneteket, emaileket és döntenek.
Ilyenkor mire számítsak? Ilyen esettel még nem volt dolgom, szerencsére. -
Crockett75
csendes tag
Az én ügyem most így áll, ezt küldte az Ebay, július 17.-én. Azóta semmi. Ahogy nézem én a Resulotion Centert semmit nem tudok csinálni, nyitva a Case és ennyi. Vagy valamit nem vettem észre? Ezt az üzenetet július 17.-én küldte az Ebay:
"The seller has asked eBay Customer Support to review this case and make a final decision.
We'll review the case details, such as messages sent in the Resolutions Center about this case and other emails sent through eBay between you and the seller. If we have questions, we'll get in touch with you. We'll get back to you within 48 hours."
Az üzenet óta nem történt semmi, ezért gondoltam arra hogy valami tennivalóm lenne, de nem találtam semmit.
A termék azóta sem jött meg. -
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Én még mindig a meg nem érkezett termékemmel vacakolok, pontosabban az Ebay. Írták, hogy megvizsgálják az eladó és a köztem történt üzenetváltásokat, és 2 napon belül visszatérnek. Ez volt 11 napja. Az eladó is az Ebayhez fordult, hogy ő feladta, nem akar fizetni stb. Mi tart ilyen hosszú ideig, valaki tapasztalt már ilyet? Vagy se termék se pénz nem lesz?
Köszönöm! -
Crockett75
csendes tag
Szia!
Köszönöm a válaszod!
Annyi látható, hogy meg van nyitva Case, ha rámegyek, akkor a köztünk lévő üzenetváltások láthatóak, illetve ez:
"The case is pending
Hang on, we're still reviewing your case
We'll be in touch with you soon"Mivel sima levélként lett feladva, nem hiszem hogy tudná bizonyítani, hogy megkaptam. A feladó szelvényt be tudja mutatni és gondolom ennyi. Írta is, hogy soha többet nem küld simán küldeményt, mert az enyém a második rövid időn belül, ami elkallódott.
-
Crockett75
csendes tag
Az én ügyem két hete függőben van, a termék azóta sem érkezett meg és az Ebay sem hozott még döntést.
Ellenben az eladó azt írja, hogy zárjam be a Case-t most már, illetve elkezdett fenyegetőzni. Átküldte a feladási bizonylatot, amiben nem is kételkedtem, hogy feladta terméket.
Szerintem nem komplett a pali...
Ő nem írhatja elő gondolom, hogy zárjam be az eljárást, illetve a fenyegetés meg kimondottan primitív emberre vall.
Megértem, hogy ideges, mivel ő elküldte a terméket, de én meg nem kaptam meg a terméket, illetve a pénzem is elvesztem?Ő meg ebbe nem gondol bele. -
Crockett75
csendes tag
Szia!
Köszönöm ismét a segítséged!
Sajnos sima levélként lett föladva, amit én kértem, mert a 18 Eurós regisztrált díjat kicsit soknak találtam, amit írt. Állandóan arra hivatkozik, hogy én kértem így, ami igaz, de ettől még nem kaptam meg a terméket, amiért fizettem. Mivel sima levél, így gondolom nem jár neki kárpótlás, azért fenyegetőzik.
Még nem kérdeztem rá az Ebaynél, hogy hol tart az ügy. Ezt hol tudom pontosan megtenni? -
Crockett75
csendes tag
Már válaszolt is a support, nem lettem okosabb. Annyit írtak, "hogy ha az eladónak van nyomkövetési száma, akkor az ügy hamarosan lezárul."
Mivel ez nem biztosított levélként lett feladva, ( Shipping and handling via DHL Päckchen International), így nem jutottunk előrébb. -
Crockett75
csendes tag
Sziasztok!
Nálam az a csodás helyzet állt elő, hogy a csomagom, amit nem kaptam meg, se értesítő, se a postán nem találták, visszament 1 hónap után a feladóhoz, nem kereste felirattal. Persze a csomagon a telefonszámom is rajta volt, ezt a tetves posta annyira nem vette a fáradságot, hogy felvegyék velem a kapcsolatot...
A seggfej eladó, aki hazugnak nevezett, illetve fenyegetőzött, amikor Case-t nyitottam ,hogy nem jött meg, akkor küldi újra a csomagot, ha kifizetem a regisztrált postai díjat vagy felejtsem el az üzletet, ezt írja...
A kérdésem az, hogy ez jogos kérés a részéről? Mert én azt ajánlottam fel neki, mint korrekt vevő, a fenyegetőzése ellenére, hogy a felét fizetem a regisztrált postának.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- PlayStation 5
- Kedvenc zene a mai napra
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- hcl: Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- Wuthering Waves
- Tesla topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Godox Litemons LA200D 5600K LED lámpa
- Fujitsu Lifebook S752, 14" HD, I3-2348M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A532, 15,6" HD, I5-3230M CPU, 8GB RAM, 500GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Fujitsu Lifebook A530, 15,6 HD, I3-380M CPU, 4GB RAM, 250GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Dell Latitude E6320, 13,3" HD, I5-2540M CPU, 8GB RAM, 256GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen