Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Honnan vetted a 73%-ot? En sehol nem latom. Sot azt sem, hogy az aktualis toltottseggel hany km-t tud. (Enyem testverkocsi, 2011-es, ma reggel 70km-t mutatott full feltoltve, mentem vele 47-et, maradt 31 es mutatott 6/16 egyseget, persze ez mar igy se jon ki matekilag, raadasul a pillanatnyi joslas fugg sok mindentol (attol pl. nagyon hogy utolso fel km-en van egy meredek emelkedo), csak arra mondom hogy a toltottseg es josolt plusz km se nagyon sokat mond...
Amugy a trio egy elm27-tel meg egy (asszem) droidos app-pal megnezeskor leellenorizheto szakember nelkul is (azzal meg plane), fejbol nem tudom de megtalalod a totalcar kb. 2 evvel ezelotti, ujsagiro vett tobb e-autot cikk/video sorozatabol. -
axioma
veterán
ezt mar birosag kimondta, hogy nem szakszervizes olyan javitas, ami a garis javitassal nincs osszefuggesben, nem indok a gari megtagadasara
masreszt meg pont mert volt rola papirod hogy te gariidon belul jelezted (felteve hogy kiderult hogy a jelzett hiba pont az a szerviztevekenyseg), nem nagyon tudnanak kibujni alola... de teny, szar hadakozni a sajat feladatukat (jog/kotelesseg) nem ismero emberekkel, ezert valoszinutlen hogy amig a jelenlegi kiskiralyos rendszer van, uj autora ahitoznek (utana se valoszinu netto gazdasagi okokbol) -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6441 üzenetére
hat en nem lattam azokat a kepeket a hirdetesben amirol beszeltek, ezert ertetlenkedek a 73%-on... mind1 csak kivancsi voltam milyen adat lehetne kiszedheto, nekem szerviz mondta 2x 2 ev kulonbseggel hogy kb. egyenletes 70% kapacitas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6445 üzenetére
ah, gyakorlatlan vagyok, koszi... pedig a hd kepekre ranyomtam, hatha... de a kov ikon nekem nem tunt relevansnak mar
-
axioma
veterán
... es nem hiaba nem talaltam sehogy se a canIon-t, android 13-ra nem megy fel, regebbi verzio kell hozza, azaz nekem meg visszakukazni valami regi telot... pedig most mar kivancsi vagyok, egy-ket alkalommal lattam teknost de csak extrem kaotikus (toltesi/futasu) napon fordult elo
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Varj, kevered a kW es kWh fogalmakat, teljesitmeny vs. energiamennyiseg
1. a km az a kWh-val autotol es nehez labtol stb fuggoen 14-20kWh/100km
2. a tolto _max_ energiamennyiseg-toltesenek sebessege az kW, de nem lesz folyamatosan ennyi foleg a gyorstoltesnel [es nem ,inden auto tudja barmelyiket, AC se feltetlen linearis [1fazis vs 3f]
3. ertelemszeruen kWh = kW x ora, HA lenne egyenletes telj.leadas
4. igy pont szamolgatni kell, hogy ahol perc alapu az jobb/rosszabb mint a kWh alapu[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
en itthon raerosen [230V] toltok, evente 1-2 esetben toltok ra nyilvanos halozaton jellemzoen max 2kWh, igy az amikor kell akkor mind1 mennyiert... amugy vicces [67 Ft jellegu] szamla is kerult mar ki belole
minden nap 100%: akku nem azt mutatja 100%-nak ami a 'nem tesz jot neki' 100% - en eleve olyan kis hatotavot kapok maxon is, h nem cicozok vele[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #6499 üzenetére
Construman 10kWh [talan... de minimum 5] okos-akku-pakk kesz okosotthon rendszerrel (Deye ala') volt 2M, a nem okosra nem remlik h mondott arat. Brutto forint. Es skalazhato plusz dobozzal.Talan megtalalom a papirok kozott majd valamelyik nap a ceget, es meg lehet oket kerdezni [shelly3m-mel stb. komplett h mikor tolt/merit naptermeles-fuggo is legyen].
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #6502 üzenetére
Ne felejtsd el, hogy sokkal kevesebb feltetelnek kell egy otthoni akkunak megfelelni, mint egy autoba valonak. Nem kell utes/razasallo legyen, nem kell kulonosen kis meretu vagy kulonosen kis sulyu legyen, homersekletre is lehet szukebb tartomanyt adni, toltesi aramra is aka'r fix vagy szuk tartomanyt, stb. Otthonra mindig is olcsobb lesz ta'rolni 20-30 kWh-t, mint autoba, amint osszemerheto lesz a volumen es nem a tul keves termekre szetoszlo fejlesztesi arat fizeted meg.
Az mas kerdes, hogy az auto 6A aram alatt nem inditja a toltest, es kerdes hogy egy otthoni akkupakkbol _kifele_ ennek megfelelo teljesitmeny milyen feltetelekkel tud jonni. Vagy (nem ertek az akkukhoz) lesz-e egyenarambol egyenaram megoldas [me'g mindig az alacsonyabb leadott pillanatnyi teljesitmeny mellett], hiszen otthon nem az utazasi idot noveli ha lassu a toltes (felteszem a DC csatlakozokon is magas minimum aram elvaras a jelen kiepitettsegeben).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Azert elobb be kell vezetni egy nem "szocialis" tipusu B-tarifas csoportot. Most ugyanis, mivel hoenergia-szolgaltatasra (bojler/hotarolo kalyha) a felhasznalasi teruletek, rendeletileg kell egyben futeni valami 4 vagy 6 orat _este_, amikor hazaer a jonep, hogy meleg lakas es meleg viz legyen. [Es a jellemzo felfutesi idok valami 2-3 ora per nap, de nem lehet hogy valakiknek kesobb kezdje, pl. furdes utan, masnapra...].
Ha lenne olyan B-tarifa-csoport, ami arra az idoszakra van beelesitve, amikor a mostani B-k me'g futhetne'nek ugyan, de nem futenek, mert "tele vannak", akkor lehetne adni olcsobban az aramot (ejfel es 6 kozott peldaul). Ez az este 6 orai csucsot (mindenki hazaer es bekapcsol mindent _plusz_ el kell inditani a felfutos B-tarifa-csoportokat mert az utolsonak is kell me'g az ablakon belul indulnia) ha nem is simitja, de nem rontja tovabb. [Es ha mar van, meg lehetne engedni a nem szocialis B-tarifat hasznalni annak is, aki kalyhat/vizet fut vele... ne'mi armerseklesert lehetne ezen sokat segiteni.]
Csak sajnos tudjuk a napelemes mizeriabol, meg az e-rollerekbol, hogy barmilyen logikus is, a jogszabaly az ami baromi nehezen valtozik. Az alkalmazoi meg be vannak szoritva a reg elavult keretek koze. -
axioma
veterán
válasz Bandit21 #6510 üzenetére
Ez kicsit ellentmond annak, amikor azzal jonnek az auto vedoi (a felhasznalok ellen), hogy 20-70% kozotti toltesen kell tartani. A ketto kozul az egyik nem igaz: vagy felbe kell szakitani a toltest 70%-nal es az a jobb, vagy mindig meg kell varni amig csurig van es magatol allitja le.
[Magam reszerol az auto van ertem es nem en az autoert, en ido alapjan kapcsolgatom, igaz kifele ritkan tortenhet olyankor amikor me'g toltene, bar az a 230V-os toltes, a type-I falit jellemzoen ratoltesre hasznalom, addig megy ameddig tovabb nem kell indulnom, akar utcai akar otthoni.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
hfkv-bol is van mar boven nem egy idosor alapu, de amig van csak hangra indulo, addig ment a jel is folyamatosan az adott adokorzetben... es a felhasznalasi terulet miatt ezt erosen fogyasztobaratta tettek [ami ma mar reszben azert sem indokolt, mert nem este 8-kor van a nagyfilm es masnap 8-ra mennek az emberek fixen, meg azert sem mert a jobb hoszig miatt nem fontos hogy pont elotte legyen felfutve pl. a bojler]
igen, minden ilyen egyiranyu, raadasul az rkv meg me'g rosszabb mert statisztikai alapu (nem mindhez jut el, igaz ott az alap az idosoros mukodes mar a tavirattal szemben, idosor atiras az megy ha kell taviratban, szelektive tipusra)
amint olcsobb a tavirat + jogszabalyhoz alkalmazkodasba is belefer, tudnak vele szabalyozni, jelenleg csak nagy ga'z eseten kapcsolgatjak oket
ido alapu piaci ar, amikor me'g tarcsas merok is vannak? amugy nem lenne kiszamithato, van letjogosultsaga annak, hogy a "jatekszabalyok" csak bizonyos idokozonkent valtoznak, nem ugy hogy mikor elkezdesz mosni 10 percre nem latsz elore, mar ha ilyen szintre le akarsz menni
az idojarastol is fuggo tervezes _szerintem_ nem a lakossag onkorlatozasaval kell megoldva legyen
abban benne vagyok hogy kiserletezzek ki hogy napi max. 10 idoszak (hetvege lehet kulon), mikor mennyi %-at kell fizetni az a'ram aranak, aram ara valtozik, de a szabalyokat max. 1-2 alkalommal finomhangolas utan (mert ugye nem konnyu megtippelni a szabalyrendszer utan beallo uj nyugvopontot - lasd parkolasi zonak hatara...) legyen fix a rendszer -
axioma
veterán
válasz Bandit21 #6513 üzenetére
A2 (amikor utoljara neztem) nappal dragabb ejjel olcsobb, es akkor nem lehet A1-ed, asszem a kedvezmenyes sem, ebben nem vagyok biztos -> kiszamoltam anno, 5 Ft lett volna ejjel a kedvezmeny, es 200eFt akkor a merohely miatti koltseg, eleg sok km-nyi autotoltes alatt hozta volna vissza [azert/akkor lett helyette napelem]
szerk. Ja latom, tenyleg olvastam en is azota, lett kivetel a parhuzamossagra e-autonal, sztem marginalis lehet a megvalosult es me'g kevesebb a tenylegesen megerte befektetes ami az A2-ben van, nem lett ahhoz eleg jol kitalalva hogy mukodjon.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6652 üzenetére
A meglevo flottat lehet uzemeltetni e-fuel nelkul is, csak szaporitani nem kene ahol nem muszaj.
Az individualis mobilitas az e-motor lenne, de autokrol van [me'g] szo. Nem lepodnek meg ha az orult minel nagyobb [suv] trend utan eljonne a motor/kisauto kozti alternativa ingazasra, berelt normal auto ritkabb hosszu utakra.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6663 üzenetére
De, mert az ujak mar nem arra vannak raallitva, a darabszammal csokken... mondjuk az utolsoknak szivas lesz ha mar csak huszadennyi benzinkut tudja fenntartani magat.
-
axioma
veterán
kispolszkiban is hordtam gyerekeket [jo idoben 2.-tol bringakkal mentunk amig kontraszelekcio miatt tavolabbiba nem kezdtek jarni], es agglo ellenere ingazassal csak ritkan megyek ki a 11-esre, jobb a hatso ut, szoval nem altalanos; sot Bp ket kerulete kozott is lehet sokat menni erdemi sebesseg [masik jarmu lendulete is] nelkul...
Nem ertem mit szamit a suv, a teherautok igy is, ugy is ugyanott vannak, a suv se nyerne egy teglaszallitoval szemben. Nem kell draganak kinezo kocsi, maris jobban felti a sajatjat... [iont nem nezik annak, mondjuk vannak is rajta serulesek]
Kicsi: nekem <4m [garazs-feltetel, jelenleg], motor is tud vinni +1 fot, teny, 2-3 gyereknel mar 'sorosan' maceras. -
axioma
veterán
Nyilvan ahol 4 hely kell ott kell a 4 szemelyes kocsi, ki vitatkozik ezzel? (Bar nekem M0 is OK lenne ion-nal ha nincs km-para, az eszaki oldalan nagyritkan kozlekedtem vele.) De ne abbol indulj ki, hanem hogy a legtobb autoban 1 max. 2 ember ul. Legtobbszor nalam is februar ota. Minek nekem igazabol 4 szemelyes?
Amugy nem motorral kozlekedest mondtam, hanem motor es kis varosi auto kozti valamit. Egymas melletti vagy egymas utani ulessel ez jo kerdes, de zart kasztni, 2 nyomtav. Vagy mintha lett volna modularis auto terv 10+ eve, hogy osszekapcsolhato 2 db 2 szemelyes. Nyilvan nem 10 even belulre gondolom, de az infrastruktura boven sokkal tovabb megmarad, mint a kozlekedesi eszkozok parkja ami most jelenleg van, az sokkal keplekenyebb me'g ha az is kb. 2 evtizedes magatehetetlenseggel rendelkezik.
De rovidtavon is teljesen normalis lenne pl. mini-tesla, ion meret korul, de akar fortwo meret is lehet. Itt a rovidet ugy ertem, hogy 1-2 even belul bejelentik. [Azert teslat mondtam, mert a tobbi gyarto az elektromosat automatikusan a premium szegmensbe teszi. Lehet valami tavolkeleti gyarto ha normalisan megcsinalja az europai biztonsagi dolgokat (es gdpr-t a szoftverrel).] -
axioma
veterán
Koszi hogy velem gondolkoztatok, es nyilvan vannak elethelyzetek amikor (ma legalabbis) elkepzelhetetlennek tartjuk a nemstandard megoldasokat. Mondjuk azt, hogy most masodik autonal mehetne legalabb a kicsinyites...
----
Sajnos viszont at kell teritenem a temat masra. Tortent az Amperaval egy baleset, erosen gyanus, hogy GTK. Me'g nem biztos, de mondjuk elso kozelitesben, hogy jo esetben lesz belole 4.8M
Kinek mi az otlete, hogy ha nem egy Ampera megint, mit lenne erdemes venni _zold_rendszammal_, mondjuk nagyon max 8M-ig (termeszetesen hasznalt) a kovetkezo igenyekkel:
1. napi ingazas kb. 50km (heti 3 nap), hetvegen valtozo de mondjuk +1 ilyen, osszessegeben azert 12-15ezer vagy ki tudja (pandemias evek nem annyira mervadoak)
2. ez a csaladi auto, de ele'g a 4 szemelyes, normal csomagtartomeret (suv jellegu batarokat eleve utalom, de a garazsba se kanyarodna/ferne be igazan egy monstrum...)
3. otthon toltheto, utkozbeni toltessel nyaralason kivul nem szamolnek (napelem van, type-I tolto van, de nyilvan esszerubb lenne Type-II-siteni, muszakilag megoldhato, 3x25A van, bar a hazzal egyutt de a fali tolto asszem korlatozhato, eddig eltero fazison volt az 1 fazisu)
4. igazabol lehet phev vagy 200km feletti hatotav full elektromos (de az utobbi kemeny harc lesz marmint a ferjemmel; REX ha nem halt volna ki, maris jobb lenne - bmw i3 nagyon penznyelo meg fancy de nempraktikus dolgai miatt (keret nelkuli ajto) nem valoszinu)
+1. nincs vagy kikapcsolhato legalabb a menetpedal nelkul rekupalas (magyarul, guruljon ki, ha se gazt, se feket nem kap)
Csak a praktikum erdekel, semmi presztizs, legyen Bp-en hozzaerto (nem feltetlen szakszerviz, sot talan inkabb az azon feluli erdekel)
Lehet olyan phev ami nem birja az 50-et, de akkor az ugye dob a hasznalati koltsegeken... akkor kevesebb legyen annyival az auto. -
axioma
veterán
Koszi az ajanlasokat! Meglatjuk, mi lesz belole...
Az is pont igy felmerult, hogy ha GTK, akkor a roncs eladando varhatoan 1M, lehet hogy mege'ri az akkut (toltovezerlovel) kiszedni es a napelemrendszer ala kitalalni hogyan illesztheto (kettos konverzios). Mondjuk ettol me'g siman nagyfogyasztok lennenk, mar az e-autok elott is nagy villanyszamlank volt...
ez a mostani allapot [kép]
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mas: lesz a hetvegen a BOK-ban e-mobility show. Direkt nemecsek ernos: 4900 helyszini jegyre adnak kedvezmenyt online elovetelnel, igy 4400 a jegy, es 532 a ke'nyelmi dij... irtam egy 'erdekes' uzenetet nekik, es vszinu el se megyunk inkabb - nezzuk a neten vagy tulajna'l az autokat helyette.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6908 üzenetére
Azert ezt a gondolom uj jogszabaly (eleg friss jogi kornyezet tehetetlensegehez kepest az egypedalos kezeles onmagaban is), amitol visszahivast _kellett_ elrendelni, nem is muszaki vagy pszichologiai hanem inkabb politikai okokbol keletkeztette'k, igy viszont mar mas egy kicsit a leanyzo fekvese...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Van valaki kepben gepjarmubiztositasokrol, vagy van valahol erre itt topik?
-
axioma
veterán
GTK hataran van, de casco ellenere 60%-ig javithato gazdasagosan (union), viszont gyozkod a szervizes hogy a javitassal jobban jarunk mert akkor annak az 59%-nak a 10%-at vonjak le, mig ha GTK, akkor a teljes 100%-bol 10%. A roncsertekbol is, kozben a biztosito meg a roncsot eleve levonja, csak a kulonbozet alapjan fizet karteritest.
Illetve mennyire okolszabaly a roncs = 20%? Mennyire valoszinu hogy nem hozom ki belole azt sem? Foleg hogy jelenleg nem jarokepes (egy kerek kitort).
De leginkabb ez a 90% minusz roncsertek tunik nagyon hasbaakasztos dumanak. Jol alul is van ertekelve az auto, 3926e egy 2013/12 akkori mindent tudo ampera.
[Van ne'mi gyanu hogy hozzanyult mar az autohoz, mert mult penteken gyozkodott, hogy 80%-bol megjavitja, hadd tegye most labra... en meg mondtam biztositos szamokat varjuk meg.]
Ja amikor leadtuk az autot akkor azt mondta hogy egy ilyen ampera 4.8 korul van es o 4-bol nem boldogan de megjavitja, nemreg kisebbet serult ugyanilyet javitott 3.2-ert most meg menne neki 2.3-ert (nem tul nagy a bizalom mostanra...).
Barmelyik reszehez tudsz infot az segitene. Koszi.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #7208 üzenetére
hat pedig volt olyan automata benzinkuton, hogy egyszer foglalta a bekert keretosszeget, egyszer terhelte, de nem jo koddal kuldte a masodikat, a bank nem tudta osszeparositani, es ment az egymasra mutogatas... metro kut asszem erste kartya kombinacioval, 30 napos release...
persze lehet hogy ezt mar javitottak, de az biztos hogy nem napokon-heteken belul (joregota nem veszunk mar csak esetileg benzint, me'g pre-covid volt) -
axioma
veterán
Arrol nem is beszelve, hogy kis sebessegnel nagy gyorsulas az ion-omon is van, de az me'g nem latott 110km/h-t sem, nagy ritkan az M0-n megyek a 110-es szakaszon de annyira nem nyustolom (nem is arra valo). [Jo, sose me'rem a gyorsulast plane nem 100-ig, de kihasznalom a piros lampanal tobbiek ele indulas es hasonlo szituaciokban.]
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7448 üzenetére
nekem eletemben nem lesz 50e km-nel autom, nem eri meg venni, igy zavarni se tud [10+ eves ev-m van]. Zorgosen se ugranek el egy hasznalt tesla elol, bmw elleneben plane [ismeros hatsokerekes volt igy hallgattam a bmw bajait, volt i3 is meg 5-os szeriakbol ujak included]
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7473 üzenetére
Tevedsz. Nem tonkrement az auto! Hanem pl. bmw szervizbe bement idopontra, varjon, 1 ora mulva elment akire varnia kellett, zaras elott nem sokkal, eljott dolgavegezetlen. Az auto 1 het allas utan [garis!] tokeletes akku mellett lemerult, a csomagtarton keresztul kellert bemaszni amikor elotte levette az akkusarut, 3x nezte a szerviz hosszu napokon at hogy mitol nem alszik a kozpont es marad sok fogyasztasa, nem talaltak meg. Es ilyenek, nem arra utaltam [az is volt] hogy beletapos a gazba es 2-3 masodpercig nem tortenik semmi. Vagy asszem a levego keringetes volt de valami ilyesmi, ha a muszerfalon nyomkodta a bena egyallasu kapcsolot a 6-7 elemnek, akkor korbement valahogy, ha a kormanyon, akkor 2-t kihagyott a tobbit meg mas sorrendben. Autobuzi es parameterezoje is volt hozza, az informatikuskent undorito [pozicionalva txt fajlbol felolvasott], nem a kezelofelulet hanem a belseje. Az i3 'csak' a keret nelkuli ajtonal volt hibas [asszem azott, de lehet hogy szelelt]. A szervizdij miatt sose valasztanam, 1 gumi annyi volt ra mint nekem egy garnitura. Es persze mint jo autobuzi a kotelezonel surubben tmk-zott mindent. Es benzinest vett eleve, ujonnan 2x, az i3 rex volt csak hasznalt.
Szoval kimondottan auto/szervizminosegi gondjai voltak, nem az hogy vett egy hasznalt dizelest ami megadta magat.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7482 üzenetére
Nagyon kognitiv disszonanciaban vagy ugy latom...
Autogumi, nem a csere csak az abroncs. Erdekes, a szarul mukodo beallitas-gombot atlepted. Energiazabalas szerviz + kozpont altal lezarva azzal hogy "ez van", par honapos autonal, nevetseges.
Mind a ket autovasarlasi szerzodest lattam, es iszonyat fercmunka, a masodiknal sikerult legalabb azoknal racionalizalast (belefogalmazast) elerni, ahol azt allitottak, hogy "azt ugy gondoltuk". Ez is a marka resze... (off: teny, a Dacia Spring szerzodeset se irtam volna ala... de az csak egy Dacia, ez meg a szent BMW).
Mondom autobuzirol beszeltem, kerte az ajto javitasat is (csillio aron szakszerviznel), nem tudtak, es nyilvan nem tepte le stb. annal tudatosabb. Szervizbe agglos telepulesre jart az ujakkal (egyiket ott is vette), ez nem tudom az volt-e, de csak miutan az egyik kulso keruletben levo leszerepelt nala valamivel. Az i3 is gyanitom ott jart az agglosban. Bocs, nem akarom ennel jobban meghatarozni.
Nem a hasznaltakkal van elfaradas jellegu baj, hanem a marka a kezdeti, szamukra kedves idokben is igy banik az ugyfellel.
Az me'g adalek, hogy a multkor olyan allashirdetes jott velem szembe, hogy bmw utaster levego vagy homerseklet vagy mindketto finomhangolasahoz keresnek szoftverest... (ez >=1 senior developer FTE feladata??? akkor ott valahol nagyon el vannak szurva az alapok...). -
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7492 üzenetére
Nem kotelezo olvasni, sot le is tudsz tiltani (vagy az csak premiumban van?).
En mar befejeztem csak nem latszott a valami hianya. -
axioma
veterán
Na ezt en is megneznem eloben. Ha kicsi, nekem az nem hatrany hanem elony ugyanazon arban [vezetni, parkolni]. Az ion is kicsi de amit a sokkal nagyobbb Ampera csak tetocsomagtarton tudott vinni, azt az ionba betoltuk ugy, hogy a nyitott hatso ajto kulso vege elott vegetert.
Jo, nalunk mar ritkan lesz 2-3 utasnal tobb. Igaz, nem most vennem, majd hasznaltan ha az ion nem birja mar... -
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Nalunk akkor lenne lincseles, ha nem engednenek el pisilni, labat nyujtoztatni a soforok... igaz utoljara pre-covid mentunk 1000km-t egyiranyban, benzinbol.
-
axioma
veterán
válasz bitpork #7699 üzenetére
ion 2011, minden nap 100% [egyreszt nem tud korlatozast masreszt meg hasznalati targy], me'g nem hasznalt napon is van hogy kap ratoltest ha fizikailag nem huzom ki. 2018-ban vettem akkor is 70%-os akkut mondtak meg fel eve is... ok, telen volt 2 varatlan teknosozesem ami toltestol elmult, de most pl. egy 53km-es nap utan 28-cal ertem haza (ujonnan volt 105km az elvarhato tole, reggel mutatott 99-et de azt ugyse hisszuk el - bar standard napon 32km ingazas utan is van ilyen idoben 55-60km maradek).
Termeszetesen engem is riogattak hogy 7 eves e-auto, de meg fogom szivni, ujra kifizetem az arat 2 honap/ev mulva stb., most lassan 5 ev utan, covid miatt csak 37ezer km-rel is mar visszahozta az altohoz kepesti befektetest.
Amugy a legegyszerubb, ha lemerultebb allapotban talalkozol vele, es dugjak ra lassu toltesre [230V, mondjuk zoe kivetelevel, ampert nezz persze] es mennyi toltesi idot josol. Az amperaba igy mertunk beleugrani. Az a jo ha sokaig akar tolteni... ebbol kwh van, azt meg tojasoktol fugg h hany km-re valtod.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7785 üzenetére
azert nem az e-auto a muszaki komplexitas csucsa (a fustos lehet, de ki beszel ebben a topikban - esetleg rajtad kivul - arrol?)
kb. olyan mintha azt mondanad, hogy laptop 3 evente takaritas/pasztazas... segit neki? biztos nem art es aki erosen kihajtja, annak szamit is az elettartamban, hogy nem fo meg a proci, de mindenki masnak elobb avul el erkolcsileg (sebesseg, tarhely stb) minthogy elmaradasanak a hianyat erezne -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7794 üzenetére
ok, de a bonyolultsag az egheto folyadekok [gazok, keverekek] kordaban tartasanal kezdodik
laptop parhuzam: normalisan akkor viszed szerelohoz, ha baja van
klimatizalas, belso ter resz biztonsagi kerdesekbe reszen jot nevettem... tul keves volt a futomu/fekrendszer felsorolas?
amugy a fekrendszer is csak felig, mert alig van kopas a visszatermeles miatt, rozsdasosik a tarcsa... -
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7798 üzenetére
muszaki vizsga amire te gondolsz, nem a markaszerviz szervizelese amihez garanciat(!) kotnek (magyarul: felelosseguk elharitasat amugy kotelezo idoben)
na meg ha valami furcsasag van, akkor nyilvan viszem - aki napi szinten vezeti az autojat, az eszreveszi ha elteres alakul ki
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7804 üzenetére
Az eleje meh, de basszus, csak tetteted hogy nem erted a fekes osszefuggest? Mivel visszataplalassal fedezi a fekero kimagaslo szazalekat, a tarcsas fekezes a km-futashoz kepest elenyeszo [kozvetett bizonyitek a rozsdasodo tarcsa h az elmelet helytallo], azaz a teljes rendszer egy nagysagrenddel kisebb terhelest kap, oregedessel egyutt is boven nem a fustosokhoz szokott km-szerinti ellenorzes az indokolt, hanem mondjuk exhas otodannyi [otszoros idokoz].
[[A belteret aki garis szervizzel kulon ellenorizteti [karpittisztitas? de az nem ellenorzes...], annak valami nem kerek.]]
Lehet inkabb egy bmw ice topikban nyomulnod ezzel a listaval... -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7810 üzenetére
garis autoban - szerencsere, bar penztarca miatt - igen, de ez a topik a villanyautoknak van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Stream
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest