- ASUS routerek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Bittorrent topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Koszi a topikot, megjottem en is.
Munkahelyet valtok, eddig is nagyon orultem volna ha elektromos autom lehetett volna (a csaladi autonk 2 eve mar egy 2001-es (I-es) Prius), de nem erte volna meg. Konkretan pont igy volt, hogy 4.5 km-re laktam a munkahelyemtol, a hev-atkelos keresztezodesben ugyan neha tomeg de a tobbi az kozlekedheto utvonal, es a celban parkolni is normalisan lehetett, raadasul a ferjem munkaba jarasakor eljart elotte igy soxor nem kellett ket kocsi - igaz egyre nehezebb volt idoben egyeztetni, foleg a lanyok iskolaihoz is igazodni.
Most viszont 18 km-re, parkolasi ovezetbe fogok jarni, ahol nem lesz hely az automnak, es nem lesz annyira se idoben se terben utbaeso. Bar ott mar tomegkozlekedes van, de tolunk 1.5 km a hev, hazafele hegynek fel, gyalog nem vallalnam rendszeresen be. Az meg hogy a mostanival menjek a hev-ig (Suzuki Alto), az a ket kozlekedes hatranyait egyesitene. Raadasul mivel a fo sodorral es idoben mennek, ezert dugora is lehet szamitani (utalnek benzint egetni varakozas kozben).
Szoval most valahol 2.5M kornyekeig vennek elektromos, zold rendszamos autot (na jo, legyen erezhetoen 3 alatti osszegig kibovitheto a keret, azert erezhetoen nagybefektetes lesz a lecsereles de kb. 4 ev alatt akkor is behozna magat, ha mas indokom nem lenne). A 20 eves saxo-k nem az en vilagom, a harom "egyformabol" (peugeot ion, citroen zero, mitsubishi miev) latni ilyen arban, persze altalaban 2011-es gyartas (nem tudom, mindre igaz-e, de a peugeot-oknak van a meghajtoakkura 10 ev garija - mar ha nem valami kulfoldrol behozott ahol a kereskedo sincs meggyozodve, hogy ervenyes-e ra).
Nekem kb. ket heten belul jo lenne, marmint onnantol hasznalnam, persze inkabb kivarok, minthogy elkapkodjam. Sajna masfel hete a legelso amit megneztem, a ferjem nem tudott jonni baleset miatt, na arra egybol le kellett volna csapni, masnap reggelre el is vittek... azota nem olyan jok vannak. -
axioma
veterán
Ezt [link] ismeri-e valaki, es ha igen, erdemes-e foglalkozni vele?
Mas: ma megneztunk egy iont, de le kene kerni a peugeot-tol a multjat. Erre van esetleg tapasztalat, hogy hogyan muxik? Sose csinaltam, de ennel kene. Ja es olasz multja van, nem itthoni. A 10 ev gari ervenyessege es a km hihetosege lenne a ket sarokpont. -
axioma
veterán
Hat, a peugeot nem zarta be magat a szivembe. Legalabbis a 3.keruleti szakszerviz. Konkretan letagadta, hogy le tudja kerdezni az auto multjat... de majd valami kozponti szamon rakerdezek erre pontosan, mert nem hiszem el hogy amugy ezzel hirdetnek oket. Csak kicsit suruek a napjaim.
A heten mar nem lesz meg az auto, eleg keves a mozgas is az eladok kozott. Raadasul amit leszedtek es gondoltam eladtak, az fizikailag me'g mindig ugyanabban az udvarban all... fura. -
axioma
veterán
Na igen, ez a hivatalos allaspont.
Ezzel szemben ha az ember megtalalja a megfelelo kozosseget, mindjart lehet cserelni 2 cellat is, 50e-ert.
Igen, a 10 ev gari kint ervenyes, de a 2M-s akkucsere (te me'g finom voltal, a peugeot kozpont pontosan HE'T azaz 7M ft-ot mondott) me'g mindig megerne trailerrel, ha a csere garis. De ha nem adnak ki infot megvasarlaskor, akkor nem erre fogok szamitani, ergo maris vesztett a peugeot egy vevot es megyek at a mitsu vagy citroen plecsnisekre. Nem kicsit undorito a hozzaallasuk. -
axioma
veterán
Azt mar kiveseztuk, hogy mitsu gyartmany, csak rarakjak a masik ketto logo't, es persze a peugeot latja el a sajatjai szerviz stb.-jet. Persze nem akarjak igy olyan arat mondanak, amilyet akarnak. Gondolom Fr.o-ban azert ez gordulekenyebb, nem csak a darabszam hanem a nemzeti hozzaallas miatt.
Kerdes, mi van a citroennel, nagyon sokkal jobbnak nem tippelnem, de majd alkalomadtan rakerdezek. Miev-ek meg sajna nemigen vannak a magyar piacon.
Nincs nagy mozgas, nincs me'g meg a sajatom. De majd szeptembertol lenne fontosabb, bar akkor is meg lehet oldani, megvarhatom a jo ar-ertek aranyt. -
axioma
veterán
Naaaa.... ne az energiat hasonlitsd ossze (amit visznek), hanem a hatotavot. Abban is nyer a benzines 1 tank benzinnel, de ott azert vedd figyelembe, hogy hiaba van nala sok tomeny energia, ha annak csak 10-20%-a hasznosul, mig e-autoban 90% (a tobbi se vesz el persze egyik esetben sem, csak entropiaja novekszik...). Tehat nezheted ugy is, hogy a benzines auto elpazarolja a mar meglevo (nem mondom hogy megtermelt, hacsak nem a foldtorteneti korok csigairol beszelunk) energia jelentos reszet, ld. ahogy regen a wolframszalas egoknel volt kb. hasonlo az ara'ny.
Egyebkent sajat e-autom nincs (me'g), de van a kozelemben. A szerintem nyero kombinacio: rex-es (range extender) bmw, 9 literes tankkal, ami nem a kerekeket hajtja, csak az akkura termel vissza. Kar hogy ilyet mas nem csinal, a bmw meg nem a rex miatt draga, hanem mert bmw. Ha penz nem szamitana, vennek ilyet fo autonak is siman (mondjuk nem feltetlen az i3-at, az csaladinak kicsit kicsi).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Jajj ne mar. Jo, legyen 30% a benzines. De az se a teljes auto mukodesre, csak benzin futoertek-tartalom motor mozgasi-energia szinten. Aztan arra ugyanugy rakodik ra a klima, a masodakku toltese, kenyelmi berendezesek...
Itt most arrol volt szo, hogy mit viszel magaddal. Nem az energiatartalmat (plane nem a suruseget), hanem a hatotavot.
Tolem annyit pofogtetsz robbanomotorban amennyit akarsz, de legalabb objektiv osszehasonlitast csinalj, mikor ervelsz, mert ez igy vagdalkozasnak latszik.
Igen, nekem is masodauto lesz (nekem elso, csaladban meg van egy hibrid). Nem 10-ert hanem 2.5-ert, nyilvan a hasznaltak alja. -
axioma
veterán
Dugoban kevesbe gond lemerulni (bar a dugos fogyasztas kisebb, mint a benzinnel, de tobb mint a normal utemu haladassal), mert leintesz valakit hogy vontasson egy kicsit. Me'g egy keves toltesed is lesz. Az a baj, ha a semmi kozepen vagy, gyalog se tudsz uzemanyagot odavinni.
-
axioma
veterán
Itt a villanyos se fog fogyasztani, ezt nem birod elkepzelni. Nekunk ezert van hibrid. Mert ahogy a ferjem jart meloba (25km, tobb mint 1 ora a kozlekedes miatt), az 1 literes benzinmotor megevett 8-9 litert. A hibrid most az 1500-as benzinmotorral, ami araszolashoz (amig van benne, mert abban aztan tenyleg keves) aramot hasznal, az 6 litert. Ha rendes tempo van varosban, mondjuk fobb utakon mesz zoldhullamban tempomattal, akkor inkabb 4 korul...
-
axioma
veterán
Hat a fekezes 1%-ot eleg nehez elhinni. Vezettel mar i3-at? Ha nem nyomod a "gazt", akkor ugy fekez, mint a kozepes erossegu fekpedal-nyomassal lassitas mas autokon. Mikori szarmazasu a mondas? Nem valami nagyon regi, amikor az akku nem volt me'g a helyzet magaslatan? Esetleg az az 1% az a mikrohibrid bullshit lehet (amikor a normal 12V akkura nem motorbol hanem fekezesbol tolt vissza egy tokecceru benzines auto).
Linket vagy legalabb szamokat lenne jo latni ebbol a fekezesi %-bol. Mert en is tudok olyan temakort, ahol tul van fujva egy szempont (pl. epitkezesnel a falak lelegzese, ott 0.3-3.0% kozott becslik az osszes paratavozasbol a tok szigeteletlen esetben a falak altal adott mennyiseget), de ott a tapasztalat magyarazza is a tevedes okat (az ablakcserevel fugg ossze, nem az eps reteggel a falon). -
axioma
veterán
Hat az is meglep azert, de sokkal hihetobb. Mondjuk az se mindegy, mi minek a %-a, szerintem ezert meglepo. A konkret fekezesi energiabol lehet tobb %, ha egy ut soran csak 10% a fekezes standarddal szamolnak (nem tudom, most csak irtam exhas), es abbol jon extra 6% elhasznalhato energia, az azert fekezes-visszanyeresi hatekonysagban mindjart egy masik szam.
Megjegyzem, jobb volt amikor azt hittem, hogy sokkal tobbet hasznalok a visszatermelessel, igy viszont kevesbe lesz lelkiismeret-furdalasom amikor muszaj az elozore tapadva, sok gaz-fek kovetest csinalni, mert egyebkent a fel varos bepofatlankodik... -
axioma
veterán
Tulaj lettem Vegre, nem is remeltem mar, hogy a kozeljovoben osszejon.
Peugeot Ion 2011. Maxra toltve 96km-t josol, en meg 25-re lakom a melohelytol. Sot, ki tudja ebben mennyire van benne az elozo tulaj stilusa, vezettem haza fe'l-"tank"-bol es volt hogy 5 km-en csak 2-vel csokkentette a hatralevot -- gondolom azzal, hogy en vegig eco-ban nyomtam csak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ismerosomnek van i3 rex-e. Teli adata me'g nincs, de a multkor mar szolt neki az auto, hogy inditsa be a rex-et, be ne alljon Maganban adhatok egy telszamot akik meg tudjak muszerrel mondani az elektromos auto allapotat (es me'g az auto szerintuk valos erteket is), persze nem ingyen; ill. ok is hoznak be - a konkret i3 toluk van, es 102% akkuallapotu volt vasarlaskor, 3 evesen.
Az a pici motor nem szamit. Eleve nem olyan bonyolult, mert csak megy vagy nem (nem ugy mint amelyik az autot hajtja igy kulonbozo nyomatekok meg mittudomen kene egyszerre jo ertekeket adjon), csak az akkut tolti adott egyenletes utemben. Peldaul ilyenkor a sebesseg is azt hiszem 80 km/h -ban korlatozott (ha mar nincs tartalek, csak a rex tolt es azt az auto egybol elhasznalja uzemben megy). Azt hiszem valami robogomotorhoz hasonlo dolog, ennyit tud.
Amugy az en 7 eves peugeot ion-om is azt mutatja mindig indulaskor, hogy 80-90 km hatotav van vissza, aztan fele vagy tobb mint fele tankkal visszaerkezem az 50 km-bol... ja es erre mar azt mondtak, teli szezon utan ket cella cserevel (70e) me'g jobb lesz, csak addig hasznaljam. -
axioma
veterán
Az biztos, hogy nem maradsz az ut mellett, de nagyon megnohet a menetidod. Igen, en is a kifogyas utani 80 km/h-rol tudok. De azert lehet am kicsit a rex-et parameterezni: ha beallitod, hogy mar 70% ala merulve kezdjen tolteni, akkor ugye eleg sokaig nem lesz korlatozas (mintha 70% lenne a max beallithato). Szoval nem ugy kell vele menni, hogy full elektromos es ha kifogy akkor benzines rasegites, hanem folyamatosan etetni a benzinnel, es igy a kenyszeru lassabb haladasok alatt siman toltodhet. Ettol me'g biztos, hogy egy csomot ra kell szamolnod a menetidore, a megallokkal egyutt sztem siman szamolj 80-as atlagot, ha me'g igy is jo, sztem siman bevallalhato. Ha jol ertem a penz jobban szamit mint a gyors utazas kenyelme... en ez esetben siman benne lennek.
(Mas kerdes, hogy miert pont i3? Uj auto kell es abbol igy olcsobb? Vagy muszaj kicsi? En a fo autonkhoz, ami regi Prius, kerestem zoldrendszamos alternativat, az Ampera/Volt autokat neztem, azok is elvileg tudjak hogy varosban full elektromos uzem, viszont tavolabbra menve meg hibrid. Mas meret, de egy ilyen hosszu uthoz az logikusabb lenne. Regebbi peldanyok mar 4M alatt vannak hahu-n.) -
axioma
veterán
Mas: nem latok a bejott hideg idoben jelentos hasznalati tav kulonbseget az Ionnal. Ugyanugy fe'l toltessel erek haza, mint amikor nyaron mentem, vagy max. 1 egyseg (1/16) kevesebb, ha sokat futottem. Pedig a melohelyen az utcan all. Otthon meg az elso konnektorba bedugom, de kivancsi lennek, hogy vezerelt aramra valahogy kotheto lenne-e hivatalosan (konnektor ott nem jatszik, felteszem a type-II csati masik vege kene a falra, kerdes az mennyire eri meg).
-
axioma
veterán
Mit gondoltok arrol, hogy elektromos autoval beallni a benzinkutra az ott - nekik kotelezoen, balesetmegelozesi okokbol eloirt - ingyenes szolgaltatasok, ugy mint szelvedo/fenyszoro mosasa, guminyomas ellenorzese es korrekcioja, esetleg ha van mas is, kihasznalni? Nyilvan elbirjak, nyilvan van amikor kikerulheto (pl. teljes mosatas vagy sajat 12V-os pumpa), de utkozben ez nem mindig megoldas. Szerintem ez egy erdekes kerdes, mert jelenleg ezeknek hasznot nem termel az elektromos auto, amire eddig fogni lehetett hogy megeri nekik es/vagy epitsek be az arakba.
Nyilvan az is kerdes, hogy ok mit gondolnak rola, de hogy vajon az egesz kitalaloja mit gondol, jogos-e elvarni hogy barkinek segitsenek ezekben? Biciklisre morgo benzinkutassal mar volt szerencsem talalkoznom...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Koszi a valaszokat! Remeljuk a kutasok is igy allnak hozza.
Meg par hete volt hogy csupa por + para miatt konkretan nem lattam ki rendesen, foleg ugye oldalra ahol nem tudom torolni. Vegul delutan elmentem lemosatni (es masnap megjott az eso...). De gondoltam hogy addig is jobb lett volna beallni es lehuzni kicsit, csak biztonsagosabb annak a benzinesnek is, aki ele nem megyek ki tevedesbol (nem szoktam, inkabb tulzottan vigyazos vagyok). -
axioma
veterán
Ja, ertem. Akkor ez is olyan amit en se tudtam amig a lanyom be nem allt nyari melora hozzajuk, hogy McDonalds-bol is van igazi kozponti (a varos hataran tul) meg van franchise. Az utobbi nyilvan gazabb.
Multkor mol-nal pozitivan csalodtam, atvettek a faradt etkezesi olajam pedig sokat sikerult evek alatt "majd leadjuk" osszegyujteni. -
axioma
veterán
[link]
Mondjuk az 5 ev eleg hosszu, de masreszt meg pont jo lenne toltes + bevasarlas (vagy ha nem, legalabb a futott vagy hutott eladoter kihasznalasa a kocsiban gubbasztas helyett). -
axioma
veterán
Koszi, jo cikk! Bar genyasag a 100 helyenkent 2 db miert ne lehetne 100-ig ketto, felette megkezdett otvenenkent egy...
Azt meg en se ertem miert kell a 22-es toltoktol tartani, az csak max. 22, majd az auto es a tolto megbeszeli, mennyit kap. Akar csak cseppeket, ha annyi jut. De jellemzoen nem lenne sokszor tele.
Mas kerdes hogy a vasarlas idejere korlatoznam. Foleg amig nem kerhet erte penzt. Mert a kotelezo ingyen szolgaltatas azert me'g ha kedvezmenyezettje is vagyok, nem korrekt. -
axioma
veterán
off, plugin hibrid: hasznalt alsobb arkategoriaban [5M inkabb kevesebb], Ampera [+Volt] iranyon kivul van valami, ami ingazaskor 30-50km-t tud is full elektromosan? Jo, ezek nehol range extenderesnek vannak hivva, mind1, a lenyeg hogy masreszt meg el tudjon menni 300km-re. Az Ampera egyetlen baja, h 4 szemelyes es neha kene 5, az elso plugin prius meg sose tudott 25km-t. Ha nincs hat nincs, csak hatha nalam jobban ertesultek is vannak itt. Eu beszerezes nem gond. Mitsu outlander feltunt me'g de allitolag nagyon nem koltseghatekony. Mas tipp van me'g esetleg?
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
válasz Feketelaszlo #123 üzenetére
A ciklusszam pont benne volt, hogy tobbet is bir, jelentosen. Ezert meg a ritka femek elkerulese miatt - ha el tudnam hinni hogy valos - kimondottan tetszene. A kerdes persze az ara, mert en ugy vettem ki a cikkbol hogy az eloallitasi ar az akar alacsonyabb is lenne, kerdes hogy az innovacio arat milyen gyorsan akarjak visszaszerezni... vagy ha ugy nezzuk, milyen szegyentelenul gyorsan akarnak meggazdagodni, mert ha ugyesen csurik/csavarjak, talan me'g a korabbiakat mint kornyezetszennyezoeket idovel be is tilttathatnak... na akkor azert egnek allna a zold hajam
-
axioma
veterán
En ion tulaj vagyok, 70-es tempo felett azert fogy am rendesen a josolt visszalevo km. Jo, az enyem regi (2011). Ha a 2x40 kell meg ne vegyel olyat ami (akar rossz napjan) 100 alatti hatralevot mutat teljesen feltoltve. Amugy ugy remlik, hogy az i-Miev mintha kicsit nagyobb akkuval lenne, ha mar a harom kozul valasztasz (es ott van a plusz egy sebesseg, bar azt mondjak a tobbiben is csak a sebvalto muanyagjat kell megfaragni...)
-
axioma
veterán
Keress TED videot, 11mrd a vege, es akkor beall. Arra kell meretezni, nem pedig a mostani (plane nem korabbi) derivaltra.
Az energiaigeny addig van amig - fizetokepes - kereslet is van ra. Miert is szamit ebben a topikban az, hogy 3x annyi energia kell mint benzin (exhas, most ebbe bele ne kossetek), vagy e-auto? -
axioma
veterán
Nem ertem hogy tulkepp mire valaszoltal. 11mrd ember es az energiaigeny fuggetlen az elektromostol, ezt mondtam. Erre miert valasz az hogy nem tudod (te, a mai eszeddel es tudasoddal) elkepzelni az elektromos kamionokat? Igen, pont eleg (sot) sokszor vegighallgattuk mar toled , hogy felejtsuk el az elektromos hajtast, de ez olyan mikor bebofognek az iphone-osok hogy fuj huawei, kulonben is csak koppintas.
-
axioma
veterán
Kieg: RoLa. Arra jo lehet ez a kamion (vagy persze az is hasonlo ha kerekek nelkul a kontenere van csak atpakolgatva). Vasutallomastol a gyarig meg gumikereken. Halkan es tisztan, ami mar vszinu bent van a varosban vagy minimum a kozeleben. Vasuti szarnyvonalnal olcsobb, es athelyezhetobb. Itt is inkabb a helyi kornyezeti hatas szamit.
Ja, es raadasul a vasutnal van nagy teljesitmenyu aram kiepitve... akar tolteni akar csak az infrastruktura alapjait hasznalni.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mar mire kene nekem ellenervet mondani? Se a lakossag szama se az energiaigenye nem attol fugg, hogy elektromos vagy sem a vegfelhasznalas elotti utolso allapot. Ha szerinted van osszefugges, te mondj ervet es kosd ossze.
Csak az a lenyeg, hogy off - igen, offban is irtad. Nyiss egy olyan topikot hogy miert hulyeseg az e-auto, aztan ott ontopik lesz minden hsz-ed. En meg addig megyek az e-autommal meg a hibridunkkel. -
axioma
veterán
Na igen, azert hogy majdnem 3x-os ar, az azoknak fogja csak megerni, akiknek valamiert gyorstoltes kell. Hibridbe viszont igy mar nem eri meg aramot tenni, szerintem ezt ebbol a szempontbol elaraztak, ha 2x-es szorzo lenne akkor legalabb senki nem akarna naluk tolteni aki otthon is tud, ellenben az utazok fustmentesen tartanak az autojukat. (Ampera kb. falbol 18kWh-t ker a 100km-ert, ami benzinbol eleg kozel van a fogyasztashoz...)
-
axioma
veterán
Na irtam is nekik errol, ugy tunik legalabb elolvastak, es bar nyilvan marketingelt, de nem lerazos valaszt kuldtek. [Lenyeg: majd a konkurrenciatol fugg az ar, meg hude sok mindent adnak mint szolgaltatast az aramon kivul - ami hulyeseg mert ezt tok mind1 hogy mint lakossagi fogyasztohelyen adjak ld. ugyfelszolgalat tehat az mar abban az arban is benne van, vagy itt, raadasul a koncentralt varosi kornyezetben rohadtul nem ugyanaz mint Mari nenihez kimenni Mucsajrocsogere orat cserelni 10 evente.]
-
axioma
veterán
Na tapasztalatok Nemetorszagbol, konkretan Berlinbol.
1. Helyi RFID nelkul kb. eselytelen toltot talalni. Nehanyon van ugyan QR-kod, de tobbsegeben vagy a webcim se elt, vagy ha megis, dragabb lett volna az ottani (1.5 eur) benzinarnal is aramot tolteni a kocsiba... (van ahol perces de jellemzobben azert szerencsere kWh-s elszamolas, sot van ahol toltes kezdese fix dij + kwh vagy perc)
2. Nem jar semmi kedvezmeny a zold rendszamra (vagy ennek megfelelo minositesre), talan hogy jogosultak bemenni az Umweltzone-ba, ahova extra info hijan mi is siman bementunk (ejjel 1-kor nem is latni, csak a Waze nyafogott matricaert).
3. A Type-II toltok kozul amit vegul sikerult volna elinditani (pl. Lidl mellett raadasul ingyen, ha a parkolasbol is ingyenezunk mert vasarlunk), az amolyan "hosszabbitos" type-ii kabel, nem pedig sima dugalj, es az Amperaval nem beszelget (emlekeim szerint az nem II hanem Type-I., csak fizikailag egyezik a II-vel es sok tolto le tudja dumalni vele a max. teljesitmenyt - ezek nem).
OFF: palyan, ne'mi klimaval egyutt is 7 liter alatt maradt az Ampera, a 7.5 valoszinuleg egy speckobb eset lehetett amit korabban irtam. -
axioma
veterán
Hat ezek netto hulyek! En is csak kaptam a linket, bocs azert ahonnan van, de: [link]
Ha ez igaz: "Az e-taxi legyen kilométerenként 10-20 forinttal olcsóbb", az pont azt jelenti, hogy - az akar meglevo - e-taxik penzugyi kalkulacioja is dugaba dol. Ami a mostani tarifakkal me'g kijott, az mar nem lesz elerheto, me'g kevesebb e-taxi fog szaladgalni az utakon... megis mire gondolt a kolto, hogy majd mindenki e-taxit ker, es ettol tobb km-t tesznek meg egy muszakban, vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Szerintem azert nem nagyon vannak ezek az EU-ban mert kb. semmi minositesuk, szabvanyteljesitesuk nincs. Ami viszont egy forgalomba helyezeshez nem artana.
Multkor beszeltunk egy fali toltot arulo kereskedovel, o mondta hogy a Kina-stb. only termekekben olyan buta akkutoltes van, hogy itthon kulon ganyolt toltok kellenek hozza...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Azert en vicces torzitasnak tartom sajat szemszogembol a cikket.
1. nem, en nem voltam elegedett azzal, hogy pofogtem a benzines autommal a dugoban
2. cegnel (ingyen uzemanyagkartyaval) merni a dizel vs. hibrid fogyasztast az nem a normal user, akinek igenis szamitani fog, hogy harmad-otod arban tesz meg egy km-t (mi pl. valtunk siman autot napkozben azert, hogy ne kelljen a hibrid benzinjet hasznalni hanem elektromos arambol menjunk)
3. a kinai szeneromuvekkel ervelni megintcsak nem er, mikor mi itthon es nemsokara mar napelemmel tamogatva etetjuk
Egyebkent teny: a mostani e-autok befektetesek a kesobbi olcsosaghoz. De sajat kert vagy garazs kell ahol tolteni tudod estenkent (ez mondjuk miert nincs a cikkben, realisabb piacszukito erv lenne), es tervezni kell a tavolsagokat az elektromosnal.
(Kieg. termeszetesen hasznaltan vett autokrol van szo, ezert nem foglalkozok a tamogatasi rendszerrel.)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mindenki tultervez a km-ekkel, mintha az elektromosbol nem fogyhatna ki az akku. Bp-en nem tudok olyan helyet mondani, ahova Pomazrol oda-vissza nem mernek az ionnal elindulni (azaz 40km-nel messzebb, Soroksar also csucske 42 azt me'g meg merem lepni), persze arnyalodik a kep ha tobb utat kell egyben nezni, vagy agglo is szoba kerul. Videken max. a fele, azt barmelyik varosjaro tudja.
Napelem folyamatban csak baromi maceras az egesz folyamat (mar az is hogy kit valasszunk kivitelezonek). -
axioma
veterán
Hat 2x9 km-re valoban jo ez is, de keves ilyen szerencses van akinek ez a tavolsag hosszabb tavon is jo. Nalunk mindkettonk jelenlegi munkahelye koltozott mar miota ott dolgozunk...
Nekunk mazli az Ampera, hatrany a 4 szemely, de bir 60km-t kb. egy huzamban (kell is mert a parom 25km-re kell menjen melozni). De egy Balatonfoldvar is 1:2 aranyban lett csak aram vs. benzin km-ben.
A volvonal is van olyan, hogy "jobb" uzemanyag kell bele, hogy ne romoljon bele ha hosszan csak elektromosan mesz? Benzinnel a 95-ben tul sok a nem asvanyi olaj, minimum 98-ast javasolnak... be is toltottuk igy iskolakezdes elott. -
axioma
veterán
Csak ez mar eleg hatareset nekem hogy nem esik-e bele majdan (ha vegre meglepik) a zold rendszam elvetelet a kamu hibridektol. Igazan ezeknek mar talan mindnek lenne elettartamra vonatkoztatott km-megoszlas az elektromos vs. benzin-dizel uzemmodrol. Azon kene igazan eldonteni, nem azon hogy mi van benne lehetosegkent.
-
axioma
veterán
Hat jo kerdes, hogy az elvi 25 vs. 50 km szamit majd, vagy hogy amikor azt elfogyasztja, akkor 1.4 vagy 1.8 vagy 2.8 literes motor szolal meg. Azert vicces lenne ha az Amperatol elvennek (1.4), toled meg nem, pedig az Ampera is P, nem is ertem hogy lehet a volvo N, az az i3 rex kategoriaja akart lenni)
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #222 üzenetére
Normalis tavolsagot megtenni kepes auto akkujat mar a netto sulya miatt nem cserelned ki egyben emberi erovel. es iszonyat problemas lenne egybol az erintesvedelem. Csak prius I. akkupakk kiszedesekor es cellacserejet asszisztaltam, ami ugye joval kisebb (bar NiMH miatt is), de hogy azt a koritest hogy oldanad meg 5 perc csere alatt azt nem tudom. Szerintem nem veletlen, hogy formula-e-ben tavalyig _auto_csere volt a verseny kozben, nem csak akkucsere. Pedig ott aztan abszolute specifikalt korulmenyekhez lehetett volna alakitani a cseret...
Amugy sima berlessel most is megteheted ugyanezt, ha hetkozben 1 auto kell csak utazni meg egy masik.
Amugy volt valami keleti koncepcio ami a legozhato autorol szolt, 1 vagy 2 sor ules, kis hatulja vagy nagy, bar azt hiszem szervizes (de nem gyari elokonfiguralt!) cserevel. Ezt erdemes lenne megjatszani: hetkozben 1 soros auto elol-hatul a ketfele motor, nagy utnal meg elektromos akar kirakhato, helyette masodik sor plusz csomagtarto. (Mondjuk a garazsmegoldas ehhez jo kerdes...)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen