Új hozzászólás Aktív témák
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Használja valaki közületek Spritmonitor alkalmazást? Ha igen, akkor hogyan szokta beírni a "betöltött" energiamennyiséget? Mármint, hogy honnan olvassa le? Mert az én autóm nem írja ki, hogy mennyi kWh- át töltöttem bele.
Illetve az is probléma, hogy (én még ugyan teljesen új vagyok az EV autózásban, de) ritkán fogom 100%-ra tölteni az autómat. Addig pedig nem számol átlagfogyasztást a progi.[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Én sem tartom jónak, azt, ha valaki egy forgalmas úton a forgalom ritmusánál jóval lassabban megy (pl ha valaki 70-nel megy ott, ahol az emberek nagy része 90-nel mennek). Sajnos az van, hogy egy csomóan meg akarják majd előzni ott is, ahol épp nem a legalkalmasabb. Valamint kocsisort fog "húzni" maga után. Ezek külön-külön is plusz veszélyforrás az autózás amúgy sem veszélytelen üzemében, de ha egy türelmetlen vezető a sor végéről áll neki előzni egy beláthatatlan részen, az már közvetlen életveszély. :(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Szerintem nem lesz lényegesen lassabb, mint az árammegosztós EVSE.
A kérdés az, hogy a Tesla töltőt lehet-e úgy integrálni a HA-ba, hogy a töltőáramot is dinamikusan tudja állítani.
Jelenleg a telefonos appból töltés közben is tudod módosítani a töltőáramot?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Hát, pl nálunk történelmileg úgy alakult, hogy a lakáselosztóhoz van bekötve a napelem(fi relé előtt), de az EVSE a villanyórától megy. Lehet, hogy "nyomi" vagyok ( én készítettem így el), de nálam ez így volt ésszerű és műszakilag is megfelelő.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Hmm, akkor mostmár lusta is vagyok...
Szerintem "ne ítélj látatlanban", mert nem ismered a részleteket....Végül is én megoldottam az "okostöltést"(annyival tölt az autó, amennyivel többet termel a napelem a ház fogyasztásánál). Bár még fogok rajta finomítani, de az is igaz, hogy jelenleg nincs még túl sok értelme (szaldó).
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4534 üzenetére
Olyan, ami autópálya tempóban is tudja a 300km hatótávot nem sok van.
A Tesla minek számít (Kínai, Amerikai, Német)?
Csak mert kb. más nem nagyon jön számításba?
Milyen útviszonyok között kell tudnia a 300km-t? A teljes út 300km, vagy nagyobb távolságra szeretne menni és a két töltés közt szeretne 300km-t menni?[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4537 üzenetére
A 220km szerintem nem gond az VW ID és rokonainak sem, bár ha pálya, akkor nagyakksis verzió fogja tudni biztonsággal. A 450-et kb. semmi, esetleg Merci EQE(ezzel mondjuk még nem láttam tesztet), vagy a nagy akksis Teslák, de azok is óvatosan.
Tehát a 450km-nél kalkulálni kell töltéssel is.
Szerintem!Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én egy ilyenből készítettem fali EVSE-t. Ezt modbus-on keresztül lehet késztetni mindenféle dologra, pl töltés megszakításra is. Igazából van rajta egy olyan csati, amire gombot is lehet kötni, az is megszakítja a töltést. Meg ha jól tudom, akkor tervben van a WEB alapú vezérlés megvalósítása is.
Plusz mivel opensource az egész így ha van kedv és hozzáértés, akkor bármire rá lehet bírni szerintem.
Illetve nyilván Te is barkácsolhatsz saját EVSE kontrollert is akár.
Meg eszembe jutott még olyan is, hogy akár, ha az autó appján keresztül (ha van neki ilyen) meg tudod szakítani a töltést és azt lehet HA-ba integrálni, akkor azzal is lehet futni egy kört.
Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés....De a dugaljba dugható EVSE alól én nem kapcsolgatnám le a villanyt....
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
-
ratkaics
senior tag
válasz cinemazealot #5001 üzenetére
Az áramkorlátot folyamatosan lehet módosítani 6-32A között a protokoll szerint.
De a ezt használja ki minden "okos töltő" is. Köztük az általam korábban linkelt opensource SmartEVSE is.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy a Lengyel Greenway és PKN Orlen S.A. töltőket milyen app-al érdemes indítani?
Úgy értem, hogy van esetleg olyan, amivel olcsóbb a töltés, mint a sajátjukkal?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Hyundai/Kia-hoz melyik applikációt érdemes használni?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Használja valaki közületek a Hyundai/Kia Bluelink alkalmazást?
Nálam egy ideje elég érdekes hiba van. Valamiért az össz megtert kilóméternél (ODO), egy régebbi érték "ragadt be". Minden más normálisan működik (legalább is nem vettem észre más problémát). Az igazán érdekes az, hogy időnként megjelenik a "helyes" érték is, de utána újra visszaáll arra a bizonyos régebbi értékre.
Tapasztalt ilyesmit más is?
Esetleg van ötlete valakinek a hibaelhárításra?
Alkalmazás újra telepítés, fejegység reset már meg volt. Azt is kipróbáltam, hogy töröltem az autót a bluelink profilomból, meg azt is, hogy az autóban töröltem a bluelink csatlakozást.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Amit a Tesla ír, azt biztosan az autó méri, mert az EVSE-és az autó között nincs olyan kommunikáció, amin "átmehetne" az EVSE által mért feszültség (Ha az méri egyáltalán).
Vajon az EVSE és az autó közötti kábel milyen keresztmetszetű? Mert azért az 5V feszültség esés 16A-nél 6m-en elsőre egy picit soknak tűnik. Persze lehet az is, hogy az autó által mért feszültség nem annyira pontos...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #7034 üzenetére
Akkor marad valami nagyakkus BMW(, talán Merci).
Esetleg a kóreai járgányok, bár mondjuk ott a nagy akksis is "csak" 7x kWh. (Meg ha jól rémlik, akkor neked hidegrázásod van a kóreai autóktól. )
Vagy, ha igen bevállalós vagy, akkor Nio, esetleg Volvo, vagy MG.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #7710 üzenetére
Én ugyan ritkán megyek nagyobb távokat egyben, de nekem kifejezetten jól esik kb két-három óránként megállni 20 percre. Persze ez valóban megnöveli az utazás idejét, de sokkal kevésbé vagyok fáradt mondjuk egy 1000+km út végén is, mint amikor régen egy megállással nyomtam le ugyan ezt. Ezzel tervezni kell, ha ez nem fér bele az időben, akkor marad a BEV szerintem.
A hibridet én nem erőltetném. Akkor inkább két autót tartanék (tartok is)Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8805 üzenetére
Én magamnak oldotram meg HA-ban a töltés vezérlést. Nekem is slimme meter-em van és smartEVSE a töltés vezérlő. De kell hozzá programozgatni a HA-t.
Több cégnek is létezik kész megoldása erre. Van egy magyar cég, akik elég rugalmasak, még az is lehet, hogy a slimmeter-t is tudnák integrálni, csak nem jut eszembe a nevük.
Viszont sajnos a P1 porton előjel nélkül jelenik csak meg a fázisobkénti áramerősség, a pillanatnyi teljesítmény pesig nincs lebontva fázisokra. Így nem olyan egyszerű "kimatekozni" belőle a dolgokat, ezért szokták inkább saját okosmérőre bízni a fogyasztásmérést.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8822 üzenetére
Kell a slimme meter is a töltési teljesítmény szabályozáshoz nálam, mert nekem csak smartEVSE-m van, nincs hozzá smart meter.
Nálam úgy működik, hogy a HA-hoz befut a slimme metertől az adat az óra p1 portjáról. Valamint a napelemes inverter aktuális adatai is. Majd a HA-ban van arra egy kis számolgatás, hogy mennyi is a "felesleg" napelemből és az ennek megfelelő töltési áramerősséget állitja be a HA a smartEVSE-n.
Fontos, hogy mivel a p1 portról csak kb 10másodpercenként jön adat, ezért ez a megoldás arra semmiképpen nem jó, hogy, ha 3x16A-ed van és 11kW-os töltőd, akkor úgy szabályozzon, hogy ne menjen le kismegszakító, ha egy nagyobb fogyasztó elindul autó töltés közben. Ehhez mindenképpen egy olyan mérő kell, ami gyorsan vesz mintát és az ármaerősség is előjellel jelenik meg minimum egy tizedes jegyig.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz Gabesz87 #8824 üzenetére
Solaredge inverterem van.
Én inkább az EVSE-t venném meg smartmeterrel, mert akkor biztosan működni fog a töltésszabályozás.
Eszembe jutotott a magyar csapat, akik ilyenben utaznak: Voltie.
De itt a topiklalók között is van olyan, aki EVSE-k forgalmazásában és telepítésében érdekelt. Szerintem rövidesen hozzá fog szólni a témához.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Nem tudom mekkorák a gyerekek, de ha kellenek az ülésmagasítók a gyerekeknek, akkor bajba lesztek öt fővel bármelyik eddig említett autóval.
Az én tippem egy Peugeot e-Partner lenne, még a régi 20kWh-ás verzió. De egyrészt nem sok van belőle, másrészt szerintébb kicsit drágábbak az említett limitnél.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz abrtom87 #8947 üzenetére
Azt nem értem teljesen, hogy mi az, hogy a "32-ből elvenne 6-ot, akkor marad 26". Mármint a matek tök jó, de nem értem, hogy mit ért ez alatt.
Én azért mondtam a 32x16x16-ot, mert ha eddig is elmentetek 1x16A-el, akkor a töltővel együtt, sem lesz gond, mert az említett autótípusok max 3x16A-el tudnak tölteni AC-ről (akkor is, ha 3x32A-es a fali töltésvezérlő).
Ha csak egy töltésvezérlő lesz, akkor nem kell szerintem "okostöltő", és villanyórához sem kell sensorbox. De ha több lesz, akkor már szükség lehet rá.
De ha több töltésvezérlő lesz és nincs szükség feltétlenül 11kW töltőteljesítményre, akkor fel lehet tenni két darab egy fázisú EVSE-t is. Akkor szintén nem kell az "okosan vezérelt" töltés.
Persze az említett autók jó nagy akksival rendelkeznek, szóval én nem mondanék le a 11kW-os töltésről...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
válasz cinemazealot #9010 üzenetére
Nem tudom, hogy merre volt ez az eset, de pl én tudtam volna villanyt adni az autómból is, ha oda tudtam volna érni viszonylag nagy akku töltöttséggel...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Van köztünk olyan, aki Tesla SUC-ot használ és el tudja számolni a töltést cégnél? Mert én nem találtam meg az app-ban, hogy hol lehet beállítani céges vásárlót.
Hogy megy ez Tesláéknál?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Attól kérdezném, aki képben van az új villanyautó vásárlós támogatással, hogy olyat lehet, hogy a cégünk pályázik, de nincs még konkrét típus kiválsztva, mert kb egy év múlva lenne a konkrét vásárlás?
Lehet így pályázni?
Még nem olvastam a konkrét pályázati kiírást, meg amúgy sem hiszem, hogy "emberi" nyelven van írva.
Köszi előre is, ha valaki válaszol nekem!Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest