Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
Van közvetlen Peugeot ismerősi kapcsolat... Csak a garanciális szervizeket látják a rendszerben... Mivel ritkán van garanciális probléma az elektromos autókkal így nem nagyon tudnak semmit az autókról amit viszont tudni kell:
- új Peugeot Iont évi pár darabot adnak csak el
- a régebbi Ion (2017 előtti) 5 év aksi garanciával rendelkezik (utána lévők 8 év garisok)
- ha rendszeresen nem vitték felül vizsgálatra akkor nincs rá garancia (ha 1 kimaradt akkor már nincs rá gari)
- az itthon használtan elérhető autók 98%-a Francia, Olasz, Német eladás lehet (és míg behozzák és eladják simán kimaradhat kötelező ellenőrzés és ugrik a garancia az aksira
- a régi aksik kompletten cserélhetőek, körülbelül 2-2,5 milliós költségen
- mivel ez az autó alapból kis akkupakkal van így gyorsabban "repülnek" bele a ciklusok 8 évig elvileg nem lesz gond vele, de ha akkor cserélni kell az akkupakkot akkor máris többe kerül mint amennyit ér... -
Rolly
veterán
Ebben szar valóban a Peugeot rendszere, mert csak garanciás javítások amire rálátnak (+ visszahívások) viszont azt ne felejtsd el hogy pont a Peugeot Ion egy öszvér mert 3 cég 3 néven árulja úgy hogy lehet nem is a peugeot ami gyártja...
Nekem új pakkra hivatalos forgalmazótól 5,7milliót mondott az ismerős, de a forgalmazó nekik akkor azt mondta, hogy valami gond lehet az árral mert ennyiért már új autót adnak szóval elírás lehet... a 7 millió amúgy is irreálisnak tartom... És a Peugeot ismerős is annak tartotta és ő mondta, hogy szerinte 2-2,5 millióért lehet új akkupakkot szerezni hozzá... Fontos, hogy bár 15-20 éve Peugeot kereskedő és flotta manager (többszöri top értékesítő) a srác ő bevallása szerint ő még nem adott el egy darab Iont sem...
Én most második autónak egy 4 éves Leafön gondolkodom még... de majd 4 év múlva a mostani modellen
-
Rolly
veterán
Az új villányi autók - új Renault Zoé, új Nissan Leaf, Hyundai kona - már 300 km körül tudnak megtenni egy toltessel, így Magyarországon már-már használható... Ha a célnak is tudod tölteni..
Most a full töltés 1-1,5 óra... A 150kwos gyorstoltokkel már 30-45 perc is lehet majd... -
Rolly
veterán
a Nui elektromos robogóknál 6%-ot írnak... ami már több mint az 1 % és ez egy egyszerű kis robogó szerintem 6-10% között lehet egy i3-as...
Elektronikus fékrendszer (EBS)
Nem csak biztonságosabbá teszi a vezetést, hanem visszatölti az energiát a rendszerbe. Az EBS
átlagosan az akkumulátor töltöttségének további 6% -át, vagy 4 km-es hatótávolságot biztosít. -
Rolly
veterán
válasz Feketelaszlo #94 üzenetére
én úgy tudom, hogy ha az aksi már merült és a benzinmotor tölt akkor max 80km/ órával lehet menni az autóval, de lehet még kevesebbel.. A lényeg, hogy információim szerint (youtube videók alapján) rex-szel lehet menni amíg van benzin csak az áram termelésnél többet nem tud x% aksi alatt fogyasztani az autó így visszavesz...
Emelkedős példád alapján lehet 30km/órára ... ha adott áramból csak annyival tud menni
-
Rolly
veterán
Nagyon messze vagy a valóságtól...
3 év alatt több mint 2x nagyobb energiasuruseget értek el az aksik terén... Az új elektromos autók 300+ hatotavokat tudnak. A most érkező autók max 120-150kwhval tölthetőek. Pl Audi etron 150kwh töltés 400-500kmes hatotav és 30 perc alatt 80%ig tölthető... Ára a hasonló felszereltségű q5-q7 körül várható...
Elektromos autók loeroben, nyomatekban és gyorsulasban jobbak is lehetnek a benzines társaiknál...
-
Rolly
veterán
válasz kardkovacsi #1488 üzenetére
Ioniqkal is csak akkor ha az ember tojason lépked fűtés nélkül télen :) , de tény hogy az ioniq a legjobban fogyasztó autó...
Én mindig annyival megyek amennyivel még nem trafiznak le... Azaz 50 helyett 64... Plusz Pest és Pest környékén járok ahol sok 60-70es tábla is van...
Szóval nekem így 13 van 18 az átlag fogyasztásom e208cal...
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1508 üzenetére
Elvileg 16Ahez elég a 2,5es vezeték természetesen ha hosszú akkor kellhet a 4es.
Nálunk készülve a 3*32Ara 5*6os vezeték megy a töltőig :)
-
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1516 üzenetére
egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... Amúgy ilyen kis futásra egy CZero lenne jó de az nem 4 embernek + kutyának való
így napi 20 km-rel a soha nem jön vissza a felára, ráadásul nem is lesz környezet kímélőbb az akku gyártási CO2-je miatt... 15e km felett érdemes elektromos autót venni...
#1518rbalint88 plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal ez nálatok évi 5000 km alapján kb elég ... -
Rolly
veterán
válasz Füleske #1524 üzenetére
Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ...
Továbbra is tartom ha valaki keveset megy nem fogja kihozni a plusz pénzt... Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható... fórumtárs leírta hogy 50+ km-t tud
Egy Ioniq 28-as 6 felett kezdődik ha szerinted a 2-3 milliós felárat visszahozza napi 70 km-rel (amiből jó esetben az Amperra akkuból letól) akkor én rossz matekórára jártam ...Amúgy van elektromos autónk nálunk évi 15-20e között ki is jön a matek, de maradt mellé a diesel is (tartalék autónak, de csak szívok vele, hogy néha be kell indítani)
Tisztában vagyok a környezeti lábnyomával egy autónak, de napelemről 40e km-t normál áramról 60-70e kmt kell megtenni ahhoz, hogy "zöldebb" legyen... CO2t nézve és teljes áram / üzemanyag gyártást egybevéve... itt Magyarországon ezért ha valaki 5000 km-t megy évente és nincs napelem akkor értelmetlen - szerintem, de mindenki azt vesz amit akar értsd 12-14 év ... 14-15 éves autó meg valjuk be ha akkus ha nem megérett a bontóra (15 éves diesel autónk - anyósék használják - már szó szerint bontószökevény 280e kmrel)
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1526 üzenetére
Opel ampera / hasonló méretű ioniq összehasonlításra írtam... és itt nem új-új az összehasonlítás hanem régi használt régi használttal...
Egyébként szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... Nekem havi körülbelül 250 kWh áram fogy el az autóban ... nem lenne ehhez Teslaval sem időm sem kedvem töltésre várni még úgy sem, hogy közben be tudok vásárolni, mert a legközelebbi Tesla töltő tőlünk 20 km-re van nem fogok 2x 20 km-t heti 2x megtenni (1,5x) hogy tőtikézzek ... (főleg nem 80-100-270 Ftos árammal ... tudom a Teslak most elvileg itthon még ingyen töltenek ezt követően valahol 100-110 Ft körül várható a töltés áruk ami még mindig olcsóbb mint a diesel benzin, de 2x20 km itt Pest körül alsó hangon 30 perc vezetés pluszban / hét)
Amúgy a fenti miatt nem értem az ingyenes töltőkre akaszkodó autósokat sem
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1530 üzenetére
a ráköltés ismerős ... Skoda Fabia... eladjuk bontóba műszaki nélkül vagy hozzuk rendbe kérdést párom tesója döntötte el kellett neki fél évre költsön autó... cirka 500e-nél tartunk és még nem működik minden rajta... Most anyósomék használják... Szóval mennyire reális egy 15 éves autóra (ami 400e-t ér) 500e-t rákölteni ...
-
Rolly
veterán
válasz joghurt #1541 üzenetére
tisztában vagy az i3 rex működésével? Aki városban járkál de 2hetente havonta elmegy 200 kmre lévő rokonokhoz annak tökéletes jármű... És a tapasztalat amúgy az, hogy a 94Ah-s rexesek annyira keveset használják a benzin motort, hogy ugye (2-3 havonta automatikusan beindul, hogy kitolja magából a berohadó üzemanyagot...)
Nem kéne az i3 rex szerű autókat összetéveszteni a látszat pluginekkel... Ha lenne valami 30 kWh akkus i3 rex szerű autó akkor én biztos azt venném... feleslegesen minek cipeljek + 200-300 kg akkut amikor évi 6x kell ...
-
Rolly
veterán
érdekes azért a priusok nem sokat szoktak meghibásodni.... majd azért kíváncsi leszek, hogy te (ha jól tudom Teslad van) 2+6 (teljes / hajtáslány) éves garanciáddal vagy én (e208) a 8 éves teljeskörű gari után mennyit fogunk a szervízben hagyni... egy esetleges inverter csere, motor vezérlő hiba miatt... akku cserére szerintem nem lesz szükség, de a köztes elektronikákkal lesz majd gond idővel
-
Rolly
veterán
válasz dabgergo #1552 üzenetére
mindenképpen de a házban is legyen alapból 3 fázis... (még nem mindenhol alap)
- én a vezetéket is behúznám (5x6-os réz vezetékkel)
- páran írták az utp is férjen bele... arra nem tudom mi szükség van ... persze ha wifi hatótávon belül van...
Nekünk alapból nincs utp csatlakozó az autó töltőn . -
-
Rolly
veterán
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
lehet számolni vele de DC-re csak ahogy írja cousin333 szinte üressel érdemes állni mert 10-80 30 perc alatt simán megvan egy Leaf2-vel is ... De megnyugtatlak pár hónap és vagy egy taxis fog állandóan lógni azon az ingyenes töltőn vagy egy nagyakkus szarrágó ... szóval a tapasztaltom az, hogy nem érdemes ingyenes töltővel számolni.
Nálunk Dunakeszin csak 4 22 kW-os AC töltő van de már itt is láttam Taxist 1-1,5 órán át tölteni ... nem tudom, hogy hogy éri meg neki (max 11 kW-ot tud felvenni a Skodája ), de a 25-50es DC töltőkön rendszerint 1-1,5 órát töltenek nagy akkus autók ingyen.. (tipikusan pesten taxisok...)
-
Rolly
veterán
PSAnál nekem tavaly minden pöcre ment... 4 hónapra ígérték az autót... 4 hónapra megvolt az alvázszám 1-2 nappal később itthon volt az autó... ezt követően volt pár nap átírási kör biztosítási nyavaja (támogatás miatt) és november 21-én ültem bele a július 15-én rendelt autóba...
Az utánam párral rendelőknél már 2 hónap gap volt, mert nem volt elég 3 fázisú inverter, mert a PSA nem számolt arra, hogy mindenki kérni fogja a három fázisú töltést az autóhoz. -
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1640 üzenetére
nekem az ix3 és i4 is bejön... csak lenne 20-30 cm-rel rövidebb ... 460-ig jó a garázs
-
Rolly
veterán
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Sportos (nem sport) Peugeot 308 GT-m futóműve peres gumival szerintem lágy a Teslahoz képest de a magyar szar utakon utálok vele járni. Meglepő de a e208 nem sportos futóműve bár kemény mégis jobb feltételezem a nagyobb súly miatt...Ablaktörlő: más utót nem ismerek amiben automata volt de itt ha akarok törölni automatába akkor kétszer lefele meghúzom az ablaktörlő kart töröl és így marad automatán... Nem kell sehova se nézni se kapcsolni. Ugyanígy a világítás is automata.
PSA az első között volt a kijelzős klíma konzollal mindenki ekézte miatta, hogy mekkora hülyeség, de én szeretem induláskor max állítok hőfokot... nagyon ritkán kell bármit nyomogatni. De van gyors gomb klima off, kima max, és belső levegő.
A hűtött kesztyűtartó nyáron jó tud lenni hogy a kocsiban legyen hűvösebb víz vagy néha bevásárlásnál használjuk ha olyat veszünk ami jobb ha kicsit hűtve van...
Ülésszellőztetés szerintem nagyon hasznos, mert nem kell nyáron annyira hűteni a kocsit mintha nem lenne így energiát lehet spórolni vele, de nem volt még ilyen autóm.Ha jól értem a sorrund view a közeli csipogás onnan jön ahol érzékeli az autó - ez is van a e208ban.
Automata ablaktörlő feljött... a 308 (2017)ban túl érzékeny volt az e208ban tökéletesen működik. Hátrány a Peugeotba, hogy egyes funkciókat megjegyez másokat nem hogy hogy hagyta a sofőr és nincs default állítás.
Autó zajszintje te írod, hogy 2021-est vegyen mert neked 2020-as van és az már nyöszög majd jössz hogy nem hangosabb az autó mint más autók... Legalább 1-2 hozzászóláson belül ne cáfold magad... 208-ban mivel szűk szélességében az autó például elcseszték a biztonsági övet így ha nem figyel valaki és csak visszaengedi akkor kopog az autó oldalán... Mondjuk mivel átérem az autót vezetés közben meg tudom igazítani. (Választhatok megigazítom vagy asszonyt nem engedem beszállni )
és azért a 8 év Teljeskörű garancia se rossz bár ez tény, hogy feláras volt.
#1664biker: i4 M50 tudtommal inkább 25m... nem? de a sima 40-es is elég jó konstrukció bár ha belerakom azt amit szeretnék 22-23 közé kerül...
-
Rolly
veterán
engem tényleg érdkelene akár tőled akár itt 1-2 Tesla tulajtól / fantól, hogy mivel tud többet egy Tesla egy hasonló akkuméretű autónál mert nem tudom összerakni...
ahogy az is érdekelne, hogy mivel jobb egy i4-nél egy M3 LR (árban kb egál)
Meg mi az a nagy infotainment hipe? Itt az előbb írta valaki, hogy van rajta spotify (van andorid autón is) van rajta netflix... Éljen vezetni szoktam nem tvt nézni a kocsiban... Meg játék is van rajta... dettó...
Szóval mit nem tud egy nem tesla AA vagy ACP-es autó amit a Tesla igen...
Teslának nagy előnye a töltőhálózat ebben igazat adok neked, de te hol élsz? Merre jársz? Én 16e km megtétele alatt sosem vártam töltésre, mindig volt szabad töltő... egyszer találkoztam rossz töltővel akkor 500-600m-re volt a másik működő töltő. De tény, hogy 96-98%-ban nincs szükség útközbeni töltésre... Bár ha jól hallottam és igazak a pletykák pár és és mindenki tölthet Tesla töltőn is ...
Mindezt meg tudtam oldani:
- 2x20-30e Ft-ból hogy ahova járunk rokonok legyen ipari csatlakozó
- meg az autó 180-280km hatótávjával (45 nettó akku és 15%-kal nagyobb fogyasztás Mint a M3 SR) az útjaink 90%-ban megfordulunk töltés nélkül. Vagy kell 10 perc töltés 50es töltőn...Pont ezért nézek következő autónak egy 80 körüli akkus autót majd (ID4, ID3, eTron Q4, i4), bár remélem kijön a 308-3008-asból addigra az full electric verzió 75+-os akkuval ... Mert akkor menne a mostani 308 és e208 a háztól és egy masszázsfoteles gtline-ra beneveznék újra
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
ha valaki ma messzire jár és sokat akkor Teslat ajánlanék ... ha Magyarországon belül csak akkor 30%-kal olcsóbb autók is megfelelőek... 2 okból... egy BP-BCs esetén cseszhetem például én a supercharger hálózatot mert vagy kerülök Szeged felé vagy töltök Szolnokon... Persze ha dunántúl akkor jobb a helyzet de ott van Ionity is.
Ha ritkán akkor én azért nem vetném el az Vw és a Hyundai cégcsoportot, mert ionityre elő lehet fizetni és azért az évi 100e Ft-os legnagyobb Ionity csomag 10-15 évig simán belefér a keretbe vagy az ember ezt elengedi és amennyit tölt akkor borsosan fizet a töltésért ionityn kiadja az ár különbség a két autó között...
Mivel mi nem járunk elektromossal most messzire simán megyvagyok az e208-cal (sajnálom, hogy közel minden extrával 2020-ban ez fért bele a támogatásba, mert méretben az e2008 lenne nekünk az ideális, de az is 45-ös akku tehát kicsi lenne arra amire mi használjuk).Jelenleg 1 év alatt kb 16e km-t teszünk bele az e208-asba... a régi 308-asba pedig 3000 kmt. Ebben hetente - kéthetente van egy bemelegítő út 30 km csak hogy ne álljon a kocsi( bevásárlás esetleg rohangálás) és pár 600 km-es etap... Őszintén nekünk a 308-ast fenntartani nem éri meg, mert több az amortizáció, a biztosítás és egyéb üzemeltetési díj mintha erre a 3000 km-re béreltünk bolna kocsit vagy mol limoval tennénk meg... érik is bennem, hogy lehet el kellene adni a kocsit minél hamarabb...
-
Rolly
veterán
igen csak ha CEEt épít ki akkor a gyári töltőt cseszheti és kell neki venni + 1 töltőt és hibridnél én erre nem költenék...
ha van három fázis kihúznám a töltőhelyre és egyelőre felraknék egy minőségi 16A-es schuko aljzatot és tölteném a kocsit 10A-rel biztonságosan (éjszaka mindegy, hogy 3 vagy 5 óra alatt lesz tele...) -
Rolly
veterán
CEE 16A vagy feletti töltésnél ajánlott, bár egy jó schuko elvileg bírhatja a 16A-t de 13nál többet tartósan nem mernék ráengedni ... nálunk sima legrand fali 10A folyamatossal is szépen melegedett (13-15 fokos garázsban 25-30 között volt a legmelegebb pontja ...
Bár a 1,5-es vezeték (kb 2 méter) a falban csőben bevakolva is mérhetően melegebb volt mint a fal többi része (infrás hőmérővel) ...
Ekkor döntöttem úgy, hogy akkor 3 Fázisú töltő otthonra (volt 3 fázis és az autót is úgy rendeltük, hogy tudja) 5x6-os vezeték a kismegszakítóból végig külön Fi relé, van még egy túlfesz levezető 1+2-es amit be kellene rakni de arra még nem vettem rá magam, mert ha vihar van nem töltünk... Mivel home officeban dolgozok így mikor csak lehet akkor napközben töltök amikor süt a nap és dolgozik a napelem -
Rolly
veterán
Szerintem elfogultság nélkül egyértelmű látatlanban, hogy a szélzaj / gumi zaj több a Model3-ban ezt már sokan elmondták, hogy hangos az autó... A dupla üveggel sokat javult de konkurenciánál hangosabb... a Lexusnak a motor hang kérdéses lehet, hogy mennyire szűrődik be, de szerintem azt is meg tudta már 2006-ban oldani a lexus...
ettől még én szívesebben ülnék egy rezegéstől mentes elektromosba... Ha minden jól alakul lesz egy nap még idén amikor egy Tesla Performance-szal száguldozhatok 500 km-t ... és akkor lesz viszonyítási alapom, hogy a PSA e208 vagy a Model3 hangosabb... Természetesen le fogom írni a tapasztalatomat
-
Rolly
veterán
Azért ha kb 160 kmt az egyik autó 40 a másik 35 kWh árammal tesz meg... Akkor nem tökmindegy, hogy az egyik akkubol árammal fut a másik hővel? Egyik sem jobb vagy rosszabb mint a másik...
55 fok amúgy biztos? Mert Ki akkuk nem nagyon szeretik a melegen töltést... Valamelyik Li kémia 20 fokon közel 2* annyi ciklust bír ki mint 40 fokon... Persze a Tesla biztos ért hozzá, csak az 55 fok nekem nagyon soknak tűnik...
e208 pl 26-27 fokos akkura törekedik, S a gyors töltésnél 40ig megy fel körülbelül (nyáron 35-38 fokban).
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
akkor újra:
- az egyik autónak 40 kWh energia kellett, hogy 27-ről 80%-ra töltse az akkut
- másiknak 35 kWh energia kellett, hogy 34%-ról 80%-ra töltse az akkuta megtett táv azonos.
induláskor:
- Ioniq 5-ben 58 kWh energia volt
- Model Y-ban 60 kWh energia voltérkezéskor:
- Ioniq 5-ben 19,6 kWh
- Model Y-ban 25,5 kWh energiaTehát ez újfent azt bizonyítja, hogy
- az Ioniq 5 38,4 kWh-t fogyasztott
- a Model Y pedig 34,5 kWht fogyasztotNincs akkufűtés nincs semmi trükk csak töltési veszteség ami így nézve az ioniqban kicsit magasabb is , és ez alapján erős a gyanú, hogy a Tesla fogyasztásban hazudik, de hogy ez biztos legyen meg kellene nézni több M3-ast is hasonló feltételek mellett töltőről mérve a fogyasztást
#1783 schawo: felteszem egy akku temperálás nélküli Ioniq5-ről van szó amin ez nem meglepő.. Amúgy a hőszivattú felárí 395e Ft míg az akku fűtésé 100e Ft tehát nem vészes ez a két extra így egy nagy akkus Ioniq5 16,5 m Ft szemben a a ModelY 25m árához képest.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
szerintem is túl van árazva a reális ára a Model Y-nak a Model 3-hoz (ott LR) viszonyítva kb +1 m... ugye a középkategóriás gyártóknál is kb ennyi ugyanazon alapon épített nem suv - suv közötti felár ... De biztos vagyok benne, hogy nem sokára 22-23 m körül lesz majd a Model Y csak addig amíg még ennyiért is veszik ennyiért fogják adni .
Azért az látszik, hogy a nagy Tesla dominanciában elég jól a nyakára jöttek a Teslanak a gyártók... A VW elég sokat bénázott az id sorozattal. De egy alap SR+-hoz képest jó konstrukció az is árban, ahogy a id4 is jó árban van a nála amúgy mindenben jobb Model Y-nal...
De jönnek a Koreaiak és rárugják az ajtót a többi gyártóra... Mert az Ioniq 5 és EV6 a 800 V-os rendszerrel nagyon jó konstrukció lett. Csak hát ők meg gyártani nem tudnak eleget.
a BMWnek beérett a hibrid platformja IX3 és i4 amikben minimális kompromisszum van szerintem (kardán alagút) a teljesen elektromos autókhoz képest...
s szerintem 2022-2023-ben lesz majd még egy meglepetés a PSA háza tájáról is. Mert jön a 308 és 3008 electric ha hasonló árban mint a többi autó id3, id4, ioniq5, ev6 tudják majd gyártani és 75-80as akkut kap akkor megvan a következő autónk és ha ezek legördülnek akkor ott az alap jópár másik márkának (Opel, Citröen....) -
Rolly
veterán
válasz gabross #1794 üzenetére
magyar árakról beszélek ... mert én itt élek... A másik, hogy VWnél a lista ár és a tényleges ár között azért lehet 10% kedvezményt összehozni ...
Illetve most néztem, hogy id4-et nagy akkus közepes felszereltségen el tudok hozni 50e EUR-ért az osztrákoknál tehát ott is van még 2-2,5m felára a ModelY-nak persze ez már akár meg is érheti ... de 20-25 millió között én már inkább valami ix3-i4 esetleg Audi eTron Q4 vagy Jaguar iPace-t néznék mint VW-t
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1801 üzenetére
megnéztem egy TeslaMaster videót... és elő temperálás 35-40 fok közötti az akkunak töltés közben elmegy 50 fokig...
-
Rolly
veterán
a videóban 27%-ot mondanak a Model Y-hoz és mutatnak -> 20 kWh körüli energia volt az akkuban szóval nem tudom miről beszélsz...
#1805schawo:
- nekem nem ez a tapasztalatom a diesel 308-asban van sport mód G gyorsulás mérővel és LE és NM mutatóval és hát az abban lévő 120 le-t sem használom ki az esetek 95%-ban... persze jó ha van erő előzéshez de azért 200-300le bőven elég mindenre is... -
Rolly
veterán
Tesla akkuja 75-ös az Ioniq 5-é 72,6.... És elnézést a végén már összekevertem most a 27-34 %. De a korábbi levezetésem stimmel szóval nem értem mi volt az én számaimmal a probléma
semmi füst nem jön ki egy mai karbantartott autóból... Hidegen a 16 éves Fábiából már tud kijönni de egy 3-4 éves karbantartott autóból nem jön több füst ki egy padló gázra...
Pest mellett élek elektromos autót használok 15e kmből kb 12e km Budapest és környéke és nem lehet 20-30 perces uton 3-5 percet nyerni. (136 le van szinte minden közúton lévőt le tudok gyorsulni... de a zöldhullám az zöldhullám )
Mondjuk a mikor 70-ig legyorsultam egy 3.000-es Audit akkor ő annyira meglepődött, hogy a következő piroson 100-zal ment át -
Rolly
veterán
válasz tuzpenge #1886 üzenetére
igazad van de például nekem most nem mindegy, hogy a 4 éves 60e kmt megtett autót fél éve (régi dieselünk) 3-3,5-ért tudtam volna eladni vagy most 4 körül... Ha még fél évig tart ez a huzavona akkor lehet 4,5 körül is kérhetünk érte és lesz vevő (jól felszerelt megkímél és még garanciális autóról van szó) és akkor 4 év alatt "csak" 1,2m-t buktunk a kocsin és nem 2,5-et azért nem mindegy
elektromosnál 11m-os autót vettünk 8,5-ért (cégbe pályázattal) ha azt 4 évesen el tudnánk adni 7,5 körül akkor az se lenne "rossz" bolt... persze sok minden kiszámíthatatlan lehet áttörés jön és szart se fog érni .... -
Rolly
veterán
válasz Fredo78 #1890 üzenetére
minden miatt jön össze:
- több energia kell a fűtéshez (kell energia az akku fűtéshez is)
- nagyobb a légellenállás
- hűvös akku miatt rosszabb a visszatöltés
klíma nyáron 700 Wh körül fogyszt télen 1,5-2 kWh körül ugye 200km-t városban cirka 5 óra alatt teszel meg ez így 7-10 kWh energia (20%-a csak ez az akkuban lévőnek 45-ös autónál), de indulásnál 5 kWht fogyaszt az autó amíg nem fűti fel az utasteret...e208-asunk van
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Automata kávégépek
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Opel topik
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Építő/felújító topik
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen