Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Szia!
Töltőkről van szó, akkor egy kis technikai jellegű kérdés, Te biztosan tudsz válaszolni.
Lehetséges-e lakossági áramról, fizetős szolgáltatásként töltőt üzemeltetni?
Konkrétan egy db töltő volt a városba, amit okosan leszerelt a polgi, mert ingyenes volt és sokba került a városnak, ahelyett, hogy fizetősség tették volna. Azt ne firtassuk, hogy pályázatból volt, illetve azt se, hogy napelemes rendszer mellé "kellett" szerelni, meg azt se, hogy hova került, erről csend van.
Szóval felmerült bennem, ha sikerül idén napelemes rendszert építeni és túltolnám a termelést, felületem van hozzá 4-5kw+-ra is, lehetséges-e ezt eladni töltőn keresztül.
Egyre több lakosnak van itt is elektromos autója de sokak nem vesznek 10-16A-nél gyorsabb töltőt, pl nekem sincs, viszont van néha olyan eset, hogy jól jönne akár csak 10-20kw-os töltő.
Lakossági fronton ugye max 3*80A elérhető, ebbe akár egy 50kw-os is beleférne.
Anyagi költség vonzata megint egy másik kör, az elvi része érdekelne.
Köszi!Amúgy egy I3-94aH BEV-el vagyok a csoportba, ha valakit érdekel részletesebben bármi, én egész sokat és nagyobb távokat is járok vele (most voltam pl egy 720km-es Cseh úton), 1 éve van lassan meg, 22e km-t tettem bele.
Képeket itt nézhettek róla (is). Instagram[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Köszi, ez így még több is mint amire számítottam információra.
Van arról esetleg statisztika, hogy milyen megtérülési rátával lehet számolni, egyáltalán városi övezetben, van-e értelme.
Látom, épül M1-es mentén Mosonmagyaróvárnál egy töltő, a MOL-nál pont megszívtam pár napja ott, 40 percet kellett várnom, mert nem tudtak életet lehelni egyik töltőbe se. -
cOxeR
Ármester
A számlaképesség nekem is kérdés - van vállalkozásom - de ugye milyen címszóval lehet ennek a bevételét automatizálni, az megint egy másik terület.
AC-nek semmi értelme amúgy se, mert akkor otthon tölt az ember. Az egész csak azért merült fel bennem, mert sokszor van, hogy napközben is kell gyorsan 10-15kw... azt meg otthon nem tudod betölteni.
Szolgáltatóval viszont bevétel megosztás van.
Viszont azért ennek a megtérülése nem kis időtáv és inkább remek lokalizáció kell. -
cOxeR
Ármester
Itt a gond az ötletemmel, hogy a 3*80A, az karcsú ehhez, főleg ha figyelembe veszem, hogy azért az ingatlanomnak is van szüksége ebből kakaóra.
Matek része is kezd elvérezni, mert elég nagy kihasználás szükséges számolásaim alapján egy normális távlatú megtérüléshez, hogy egyáltalán megtérüljön, opcionális fizetős szolgáltatásnak éri meg, mondjuk egy kávézó mellé. -
cOxeR
Ármester
Igen, nem is úgy gondoltam, hogy most éri meg, meg ez nem egy 2-3 éves megtérülés, de a növekvő tendencia egyre több és több töltési pontot fog követelni, ebből indultam ki én is, ha jelenleg a 8 ezer lakosra nincs egy db közterületen elérhető töltő, akkor lehet érdemes beruházás, főleg ha kombinálom napelemmel termelési többlettel, ami persze nagy fogyasztás mellett csak néhány forint nyereség, de napelemet lehet pl. venni otthonfelújítás keretein belül, úgy lehet megéri túlhúzni teljes felület kihasználásig.
-
cOxeR
Ármester
Igen, de azt is számolni kell, hogy átlag, 8-10 ezret mennek évente az emberek itthon, ez kb napi 40km, amit a többség hétköznap tesz meg munkába oda-vissza.
Ennyit minden elektromos tud, ergo sima 10A otthoni töltéssel is pótolható éjjel, következő napra. Mondjuk ha abból indulok ki, hogy családi házas övezetbe lakom, de egy rakás ikerháznál, a telekre nem tudnak beállni, egy fedett beálló alá, mert akkorka telkeken építkeztek… közterületre lengőkábelt kihúzni meg nem sokáig fognak engedni.
Szóval sajnos nem teljesen fekete-fehér, valójában mennyi kell. Biztosan sok, sokkal több mint ami elérhető.
Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.
Milyen élettartama van egy ilyen berendezésnek, arról van esetleg tapasztalat? Mert ha mondjuk 5 év alatt ér el nullába, és 10 év után kuka vagy nem rentábilisan modernizálható/felújítható (pl nem 50kw hanem 100kw lesz inkább amit keresnek/tudnak az autók.)
Nehez számolni, elég sok benne az ismeretlen. -
cOxeR
Ármester
Köszi, az akku tárolós töltési megoldás nagyon érdekes és jónak ígérkező lehetőség, szerintem remek ötlet. Ingatlan esetén sem rossz, a gond az akku ára, főleg most. Napelemes körben futottam erre is, de nem megtérülő jelenleg. Viszont autót tölteni így, más ráta.
Mondjuk lenne még ötletem mivel lehetne kombinálni a töltést, ami tudtommal nincs, de nagyon praktikus, ha már a töltési időre helyhez vagy kötve.
-
cOxeR
Ármester
Mondjuk amennyi üzenem kívüli töltő van, jelenleg ha üzembiztos akkor már siker helyzet van.
Nekem sajnos rendszeres ez, hogy futok olyan töltőre amitől tovább kell állnom, vagy pusztán mire életre kel, elmegy egy csomó időm..
Az akkus amúgy mobilis verzióban is érdekes lehet, pl lemerült járművek mentéséhez, 0-24 ügyelet M1/M5/M3 csomópontok környéken akár cserélhető cellákkal, napelem parkkal kombinálva + helyi töltőpont. -
cOxeR
Ármester
Igen a hatalmas előny amit sokan nem akarnak meglátni, a szemfedeles látásmód miatt, csak a “kompromisszumot”.
Nem számoltad az adót se, amit sokan csengetnek a napokban… Nekem is 36k a másik autómra.
Hasonló számok jönnek nekem is, 23-at mentem 1 év alatt az I3-al, igaz jóval kevesebb az útközbeni töltésem (30e Ft felett picivel), kb 600k körüli spórolás.
Mehet félre napelemre, hogy még gazdaságosabb legyen. -
cOxeR
Ármester
válasz -NOKIA- #2233 üzenetére
Megmagyarázzák, hogy az kell, mert ha el kell menni hirtelen Bp-ről Debrecenbe akkor nem tudnak oda vissza jönni egyből. Érdekes mikor kérdezem az éves futást meg sose jön válasz, mert valójában mennek 8-12 ezreket… Ez legyen az ő bajuk.
Nekem is van kihúzva kapu alatt kábel, de ha biztosra akarsz menni, kereshetsz valami fém U profilt a kábel fölé, ami védi. Bár lehet azt akadálynak veszi és visszahúzza a kaput.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #2245 üzenetére
Napelem friss ajánlat 10-15k eur, ez 14kWp rendszer a 10k gagyibb rendszer, 15 a prémium. Bőven túl számolva mint amire szükségem van, otthonfelújítási támogatással az egyik legjobb beruházás jelenleg (még nem vagyok jogosult, de amint lehet és még igényelhető, tuti erre költöm). Elviszi a házat (fűtés/melegvíz is benne van) meg auto évi 25-30e km-el számolva.
Nekem 42 db panel fér fel a házra, közel se vagyok a teljes bepanelezéshez, a fenti ajánlatok 32-36 panelesek.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Az teljesen jogos, hogy az energiaigény szükségletet kell csökkenteni, nekünk pl. előző házunk 2000-es építésű volt szóval nem egy régi lom, de a mostani ami több mint 2x akkora alapterületű sokkal jobb felépítésű, szögre ugyanaz a rezsije az kb mindent elmond, ezt még kiütöm napelemmel, meg elektromos auto fogyasztást is, az egy nagyon jó irány… Bp körüli agglomerációban csak ezt szabadna engedni, vagy támogatni.
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #2410 üzenetére
Befagyasztott árhoz képest igen, a baj, hogy ha elmúlik ez a támogatás vagy minek is nevezzem… a villany is menni fog fel, szóval ez az ár is megy tovább.
A baj, hogy maga a közlekedés lesz nagyon költséges.
Viszont szervizben egy elektromos - persze ha nem nyerészkedés megy a javított alkatrészeket mint most - akkor olcsóbb fenntartású lesz hosszabb távon is mint egy Diesel.Chereiose
Ez szerintem alapfeltétel, hogy igazán értelme legyen venni.
Itthon azért nincsenek gigászi távok, egy 94aH I3-al én teljesen jól elvagyok. 21 ezret tettem bele 1 év alatt.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Töltés kérdés.
Sose töltöttem, Ionity töltőn, ebben a hónapban ingyenes, ha jól tudom. A lényeg, hogy simán töltőn gombbal kell indítani, nem regisztrálva appon keresztül? Mert akkor ugye fizetős lesz. Ki használja/használta így?
Köszi!
(Bábolnánál jól jönne nekem egy kis kakaó a héten, oda-vissza is) -
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #2505 üzenetére
Autó és hőmérséklet valamint forgalom specifikus nagyon, na meg cipelt súly.
Volt kettő 720km-es köröm (CZ-be) BMW I3 94bev, főleg autópálya, egyik február, másik pár napja, többféle elképzelés alapján mentem direkt.
Fogyasztás szögre ugyanaz jött ki, a betöltött kw szintén mindkét esetben.
Teljes betöltött energia: 129 kWh
Teljes fogyasztás: 117 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Első alkalommal téligumi 4-8 fok, odafelé 90-100-as tempó, kamion mögött takarékosan, ott az időm ment el nagyon hiába “nyertem” vele egy kis töltési időt. Nyertem volna mert katasztrófa volt az összes töltőpont. Egyik nem ment fél óra telefonálgatás… közel 6 óra volt az út.
Visszafelé egy busz ment 110-es tempomattal, beálltam mögé és 2x30 perc gondtalan töltéssel 42-43kw (hőmérséklet miatt), 5 óra alatt visszaértem.
Második kör már nyárigumi 10++ fok, 110-tempomat kifelé és visszafelé is, ha kellett előzni 120-130 is akár rövid szakaszokon.
Nagyjából 4,5 óra volt ki is meg vissza is, minden töltő ment elsőre nem volt semmi várakozás 48-50kw-al tudtam felvenni folyamatosan, 2x20 perc / irány.
Szóval szerintem a lényeg, hogy tudd az autód mikor van ideális fogyasztási tempóba. Nekem ez a határ 110 korul van mehetek 90-el, az nem fog igazán sokat hozni arányaiban, hiszen visszatöltés akkor sincs. 110 felett meg elkezd sokat enni…
A bizonytalan tényező továbbra is a töltő stabilitás, áramfelvételi sebesség fog számítani. Illetve a forgalom úgyszintén...
Nekem a számolásom kb 150km-enként 30 perc szünet. Ebbe belefér a kiállás, töltőre várakozás/töltési idő sebesség függvényében. 100km/h átlag körül számolva (hiába 110 tempomat úgy is vesztesz valamennyit belőle), 2 óra bruttó idő.
Benzinessel/diesellel ez 40 perccel rövidebb 150km-enként, magasabb átlagsebesség, kevesebb kiállási idő.Viszont költségben nekem itt a két út között, óriási a különbség. Matricákkal, üzemanyaggal az egyik 100k felett állt volna meg (éhes az autóm és csak 100-ast tudok tankolni), másik 20 ezer alatt volt. (ebbe benne van, hogy cz ingyen van a matrica elektromosra, illetve második alkalommal egyszer töltöttem fizetős töltőn.)
Konkrétan 3 nap szállás, 2 éttermi kaja simán belefért a különbözetbe. Tény benzinessel összesen a két út alatt nyertem volna, olyan kb 5-7 órát, ami nem kevés. (főleg mivel ott tudok végig korlátozás határon/felett menni) -
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #2543 üzenetére
Ott a telefonszám bejelented a hibát, ezért vannak. Én rendszeresen hívom őket (bár nincsenek a toppon, mondjuk legalább türelmesek/kedvesek), pl töltő nem volt feltüntetve a térképen cseheknél, mikor 2-3 hete ott töltöttem.
Mondom csak nem szűnt meg… már hívtam is őket. Magyarázat nem volt csak annyi, hogy ő látja, dugjam rá majd elindítja. Most se látszik, rákeresek névre meg kidobja a listát mi elérhető, de a térképen akkor sincs fent. -
cOxeR
Ármester
Rengeteg ilyen verzió van, nekem 12A-es van, az is tudja izzítani a vezetéket is. Évekig használtam 3,3kw-os hőlégbefúvókat, de sose mertem otthagyni magukra az épületben. Ugyanott volt 2 db 5kw-os klímám közösítve egy schukora - okos klímás szerelő - meg is feketedett az egyik láb első nagyobb téli terheléskor. Szerinte sose vesz fel 1,5kw-nál többet/db. Utána nem volt közös csatlakozón többet… határon járatni sok-sok órát szerintem se túl jó ötlet.
Meg 22kw-os ipari hőlégbe-fúvót is 3x40A-en… azt se akartam felügyelet nélkül hagyni.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
Vagy mondjuk munka miatt használod, kiszámlázod a kiszállást, benzines autó km díjjal. Ott kezd megtérülni a dolog.
Vagy csak szimplán dolgozol vidéken, mire végzel a munkával az ügyfél töltőjével feltöltöd a kocsit, és mehetsz autópálya tempóval oda-vissza... időveszteség nélkül.
Persze amortizáció költség így is úgy is van.#2719Vesa
Gyorsan rá lehet kattanni... mióta van elektromos, azóta a benzines autó használata drasztikusan csökkent... tavaly mentem 4 ezret benzinessel, idén az első tankolás van benne... elektromossal meg letoltam 27 ezret, bő egy év alatt.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Van esetleg valaki aki zárt garázsban tölt? Tavaly sokszor volt, hogy bekapcsolt a hűtés nyári kánikulában, ami ugye egy zárt térben még több hőt indikált.
Valami javaslat? Építsek ki egy szellőztetőt? Garázs ajtót azért nem szívesen hagyom nyitva, utcafrontra néz és teljesen belátnak, én meg nem látok rá a ház többi részéből. Fűteni (temperálni) fogom idén téltől, szóval csak úgy nem akarok luggatni semmit.
Leszigeteltem a garázs felső részét, ezzel nyertem azért rendesen hőmérsékletet télen is, meg vélhetően nyári meleg ellen is. -
cOxeR
Ármester
wasserman
Eleg bután nézne ki, mert oldal irányba tudnék kereszthuzatot csinálni, de mindkettő teraszra nyílna.
Padlástér van fölötte ami durván meleg nyáron és alulról kapott a betonfödém 5cm eps-t. Lakótér külön körbe van szigetelve a garázstól meg a padlástól elválasztva 10-15cm.schawo
Nekem sajna igen, de azóta már van szigetelés, illetve egy wifi termosz is, eddig jó vagyok, nem jelentkezett, csak ha bekerül a napelem inverter főleg jó lenne nagyon figyelnem a keletkezett hőre.axioma
A pince szint nagyon más. Nekem ez normál szint, vegyes használatú, garázs és háztartási helység, itt van a bojler, villanyszekrény, net router (szolgáltatói), víztisztító stb.
Lehet inkább egy klímát kellene betennem, azzal tudok temperálni télen, nyáron meg akár csak szellőztetni/hűteni ha nagyon kell. Kivárok, bízom benne elég a szigetelés.Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. + töltési veszteség szeretem ezt a jóidőt azért.
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #2743 üzenetére
Végül is igen lehetne benzin is de ezt most villany.
Fűtésre így is kell költenem a garázsba, de klímával a kettőt ütném el. Pl. hőmérő eléri x fokot klima bekapcsol, hűt/fűt amit épp kell.
Mai érdekesség, hogy grafikon is legyen, 8-körül mentem ügyeket intézni, 11:30-kor feldobtam töltőre 13:30 körül rajtoltam dolgozni, 20:30-ra értem haza, az előbb meg kivittem a kutyát addig felnyitottam. Töltés megy most is, sima schuko 12A.
Lassan 2 hete várok, hogy sorra kerüljek vele a szokásos meg a nem szokásos tavaszi frissítésre (alkatrészek a csomagtartóba), addig pihenget, jövő héten szombaton meg szezonnyitó gurulás Lillafüred, remélem addig megleszek. Jó lenne egyet most már veretni. -
cOxeR
Ármester
Én nem vagyok a híve, ha nagyon zavar, kompresszorral a port le lehet fújni, lentebb is mint amit elérsz, de én is inkább csak kézzel tisztítom ami elérhető.
Elvileg persze nem lesz baja a víztől, főleg nem új koncepciós autóknak, de okkal nincs garancia alváz meg motor mosás esetén sehol.
rbalint88
Egy csomó hatótávot tudok nyerni ha pl hosszabb út előtt, nem csak az autót melegítem elő hanem a garázst is, akár 7-8 fok helyett teszem azt 13-15-re. Meg ha valamit épp barkácsolni akarok kiteszem a kocsit és befűtök.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Mennyi ilyen van… ezért nem kell sokaknak villanyautó se, mert “nem tudok menni 7-800km-t ha épp úgy van kedvem”.
Az elve kell nekik a töltés eseten is pont ugyanez van, valójában nincs szükségük rá, pusztán kényelmes és túlbiztosított.
Nekem egy 12A-es sima konnektoros töltöm van, megyek havi 2 ezer km-t átlagba bőven hazai átlag felett szerintem. (15 hónap alatt 30e szaladt bele az I3-ba) Talán 4-6 alkalommal lett volna jó ha két út között itthon van legalább egy 7,5/11-es töltöm, amúgy bőven elég volt 12A-es csordogálás.
Tök jó lenne egy rendes töltő, de 200k-t, nem igazán látom megtérülőnek, nullás mentén van több 50kw-os töltő, ha szarba lennék, ott tudok energiát gyorsan bepattintani. Havi 2x töltenek ott 3k-ért, akkor is 3 év alatt költenék el ennyit mint amibe a töltő kerül. -
cOxeR
Ármester
Nekem a másik benzinfaló, de tavaly csak 4 ezret ment (10-13l/100km - 100-asból) idén is kb ez várható, kirándulás/nyaralás, városba már be se megyek vele.
3x32A van, szóval nekem elfér simán egy 3x16 vagy 3x32 fázisos töltő, de teljesen jól megvagyok nélküle. Napelem folyamatban… -
cOxeR
Ármester
Miért kell minden egyes autós cikkben ekézni az elektromos autókat, csak ezt nem értem…
[link] -
cOxeR
Ármester
Tökre azon múlik, ki hogy használja, én alig fékezek, élvezem a motorféket meg a visszatermelést… pont a napokba vettem észre, hogy nyikorog a fék hátul. Ki kellett mennem picit megsatuzni, egyből abba maradt.
Aki meg nem érti a lényegét, vagy nem érdekli az meg úgy is töltés nélkül megy benzinnel, meg beáll a töltőre, ha nem talál helyet… foglalkozni se éri meg velük egy percet se. -
cOxeR
Ármester
Azért egy sportkocsi ha okosan választod, megtérülhet. Nekem pl a Z4, közel 2M-val ér többet mint mikor vettem… értékéhez mérten ez kifejezetten jó. (3,6M volt)
Norvégoknál kezd elgurulni a tabletta? Szerintem amúgy csak az adóztatás a cél… más normális magyarázat nincs. Aki bolond és a saját ingatlanát veszélyezteti meg mindig lesz…
[link] -
cOxeR
Ármester
Ez azért átmeneti hiszti, ha erre alapozva írtam volna árat, 7M-t írtam volna… mert nincs itthon ilyen eladó egy se.
Mondjuk amilyen villanyszerelés megy itthon is… 3 éve vettünk egy 1,5 éves majdnem kész házat, kötések többséget javítani kellett, mert a nagymenő villanyszerelő alkalmatlan volt a feladatára. Sütő/főzőlap bekötésre is azt mondta, kössem be majd lepecsételi ha ráér… falba az elosztó dobozba szigetelés nélkül volt hozzá betekerve a vezeték, áram alatti körben.
Többet nem kerestem, pedig szívesen levertem volna rajta, hogy utána 2-3 napot dolgozott egy értelmesebb szerelő, kijavítani a főbb hibákat.Igen sokan nem foglalkoznak vele milyen körre terhelnek, meg mit, de van aki azért ellenőrzi mielőtt terhel…
Úgy legyen, de vélhetően a sok hazai tapasztalat nem ad optimizmust ilyen témában.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mini-ITX
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Parfüm topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs