Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
Lehet autót B (éjszakai) tarifáról tölteni?
Azt tudom, hogy megoldható, a kérdés hogy jogszerű e. Régen az volt a szabály, hogy bármi köthető rá, ami fixen rá van kötve, csak nem lehet bontható.
Ha jogszerűen tölthető, akkor lehet hogy nem érdemes a HMKE-t emiatt bővíteni, mert a B tarifa mellett értelmetlenül hosszú lenne a megtérülés... Ha valaki csinál ilyet hogyan csinálja? Az én töltőmön kézzel kell indítani a töltést. A feszültség alá helyezéssel a töltés nem indul el magától... Az autó menüjében van ilyen, hogy tarifafüggő töltés, de a leírásból nem derül ki, hogy akkor hogyan tölt... ( BMW i3 94 Ah 2016/12)
Bocs a láma kérdésért, új vagyok... vagy ha van rá szaktopik, a linket megköszönném...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Hát azért ez gazdaságilag elég aggályos... Az autó árával összemérhető beruházást eszközölni... tartok tőle soha meg nem térülő beruházás lesz...
X beruházással leszorítottam a km költséget 50 Ft-ról 4 Ft-ra... nem túl észszerű beruházás, hogy X/4 beruházással csökkentsem 4 Ft-ról 0 Ft-ra...
Pont amit az előbb fejtettél ki... legyen mondjuk az egyszerűség kedvéért a HMKE bővítés 0.8M mikorra térül meg? 200 000 km alatt????
és ha ráadásul bevág a bruttó, könnyen lehet ez 500 000 km is... ( nem tartom reálisnak azt az ábrándot, hogy örökre bruttóban maradunk )
ennél már észszerűbbnek tűnik az A2 is. 100 000 Ft beruházással 4 Ft-ról 3 Ft-ra.
Amúgy az A2-re csak a töltőt szabad kötni?
Azért én úgy vélem, hogy itt sokan a megtérüléssel elég érdekesen számolnak. Pl nappali áram költséggel számolnak fűtés kiváltást... miért is nem G vagy H tarifával? ... kognitív disszonancia. (mondom úgy, hogy az én rendszerem 3.3M volt még 2014-ben. Azóta annyit sem termelt, amennyit estek az árak... szóval utólag nem volt racionális üzleti döntés. És akkor még az esetleges kamatokat bele sem kalkuláltam... nehéz kérdés ez...)
megérne egy kalkulátort a kiszámoló blogra....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Napelemes fórumon már kérdeztem... akinek nem SE rendszere van, nem olyan egyszerű a bővítés, főleg nem 7 évvel a telepítés után.... én halmozottan hátrányos vagyok...
Amúgy eddig 11,6 kWh/100 km... pedig annyival megyek amennyit a KRESZ enged... nincs autópálya, és a klíma alapból megy 23 fokra állítva és nem ECO módban használom... mondjuk az i3 elég hatékony... elszörnyülködve nézem a mostani tesztekben a 20 kWh-s fogyasztásokat... miközben az enyém azért nem egy Spring, simán felszaggatja az aszfaltot...
Az én mostani HMKE-m 18 év alatt térülne meg, HA kitart a szaldó 2032-ig...(kizárt!) és akkor még az esetleges adó változásokról ne is beszéljünk...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem arra való... biztos szántás közben is sokat fogyasztana... de ez nem traktor...
városi kisautó, annak is kell használni... én nagyon elégedett vagyok vele.
mindennek ára van.... ha sietsz legyen pénzed meg időd a töltésre...
Más: sajnos nem kaptam hozzá Type2 kábelt. Honnan érdemes venni? A webáruházak árai elég viccesek, annál még készíteni is olcsóbb... használtakat meg új áron találtam...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
ez a konnektorból mérés érdekelne... van Blitzwolf mérős okos konnektorom, de azt már szedtem szét... kizárt hogy abba be merjem dugni a töltőt, az nem bírja ki tartósan a 16A-t, leég a ház... egy rendes külső fogyasztásmérő meg 100e-s tétel... de használt forgó-morgók vannak már 10e körül...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz aerosmith #1411 üzenetére
Csókoltatom az egyetemes szolgáltatót meg a jogalkotót... A háztartás legnagyobb villamos fogyasztóját nem engedi az irányításra alkalmazott B tarifára kötni... értem én a szándékot, de a bojlert is simán lekapcsolom, letekerem a hőfokot...
Pedig ha engednék, akkor ösztönözve lennék, hogy csakis akkor töltsük az autót, amikor az a MAVIR-nak, és ezzel együtt a teljes GRID-nek jó. Még anyagilag is jobban járnának, akkor töltenénk, amikor nagyon alacsony ( Pl. Paks 11 Ft/kWh éjjel) a tőzsdei ár, talán rá se fizetnének...
Ez az ország lassan olyan mint a katonaság, ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják... Megérdemelnék, hogy direkt kánikula 18-órakor töltsünk mind egyszerre, amikor a 7 GW-os csúcsfogyasztás van.... lehet hamar változna a szabályozás pozitív irányba... Szervezzünk már egy ilyen "nyomásgyakorlást" ( stress test)....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Támogatással semmiképp, buknám a mostani HMKE-m szaldóját is. ( meg nem is vagyok a kedvezményezett körben). A megtérülés is kétséges amúgy, még a meglévő HMKE bővítése esetén is, sajnos a 7 éves 1 MMPT-s Fronius, meg a már nem elérhető LG mono 300W panel kvázi értelmetlenné teszi. Új erőmű meg 1.5 kW esetén elég rossz ár/kWp mutatójú...a szaldó lehetséges kivezetése miatt meg soha meg nem térülővé válhat
Szerintem kivárom az új bruttó árszabályozást, ha értelmesen alakítják ki, jó lesz az völgyidőszaki autó töltésre, és értelmetlenné teszi emiatt HMKE létesítését/bővítését. Kérek még egy mérési pontot Bruttó elszámolással, nem lesz más rajta csak a BEV, meg esetleg a fagyasztóláda... meg esetleg egy H, és ha elfogy a termelésem, a klímákat átkötöm oda.
Nagy kérdőjel hogy az energia szociális alapon marad tartósan, vagy igazi piaci alapúvá válik. Egy ilyen beruházás előtt jó lenne tudni.
Mindenesetre ami a benzinnel megy és várható ( ma történelmi csúcsra ment az ár, és az elemzők csúfokat vizionálnak...) , jó döntésnek mutatja a BEV beszerzést. El fog indítani egy spirált a vásárlóknál, és akkor már csak a töltés miatt lépéskényszerbe kerül a MAVIR-MVM
-ITM trió.[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem lesz elég... én évi 3000 kWh-ra tettem fel 4.5 kWp-t 7 éve... most májusban 2500 kWh mínusszal számoltam el... ha most csinálnám, 8 kWp-t tennék fel, főleg ha támogatott... a fogyasztás alattomos dolog... ha már kifizetted előre, hajlamos vagy többet és többet fogyasztani... a zöld tudat hajlamosít a kényelemre...
Pont mint a BEV... megveszed, és 2-3x annyit mész vele mint az ICE-vel... így még az is kétséges, zöldebb e... de lehet én vagyok csak ilyen gyarló...
Érdekelne más is így járt e....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #1757 üzenetére
2-3 dB különbség intenzitásban tényleg 40%, de a hallás logaritmikus!... 2-3 dB intenzitás különbséget senki sem tud fülre megállapítani, ha a két hallgatózás nem közvetlenül egymás után történik... hanem pl. másnap... A spektrális eltérést igen, de az intenzitás különbséget tuti nem...
Szóval ez az adat így magában IRRELEVÁNS!!!, függetlenül attól melyik autó javára mutat, aki erre hivatkozva jelentős eltérést állít, az nem ért a műszaki akusztikához... mivel csupán a gumik között képes 6-8 dB különbség lenni, és akkor az útról nem is beszéltünk...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Laca1212 #1821 üzenetére
az alja és a bölcsők alumínium, a váz karbon, a karosszéria elemek termoplasztik. A hátsó ajtó üveg... semmit se tudsz mérni... de minek is? Ha sérült és javították, de szépen és nem látszik.... akkor is tökéletes... nem fog rozsdásodni... ezen az autón rozsda mint fogalom értelmetlen...
Amire lelkiekben készülj fel:
12V kisakku csere 3-4 évente kb 70e
Klímagáz fogy kb évi 7%-ot (980g van benne).... 1234Y... nem olcsó
Garnitúra gumi kb. 200e és ha kihasználod a 170LE-t, akkor gyorsan fogy...
Első lengéscsillapító porvédő 5 évet bír, csere munkadíjjal 40-45e
Régebbiekben gyakori hiba a kormánylégzsák... csere 40e
Ha van ülésfűtés, könnyen szakad... nem térdelünk az ülésbe!.... vétel előtt ellenőrizd
Kb ennyi szokott előfordulni vele...Gari időn kívül kerüld a márkaszervízeket... semmit sem javítanak, csak cserélnek, horror áron. Normál szerelőnél nem vészes... és nincs vele gond a fentieken kívül
Nekem a kötelező évi 17e CASCO 93e
De minden forintot megér....
UI: hatómű olajat "elvileg" nem kell cserélni, de ne hallgass a BMW-re, 100 000 km-enként cseréld... 0,5l van csak benne....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Fredo78 #1890 üzenetére
Minimálisan sűrűbb a levegő, víz, hó esetén az úton nagyobb a gördülési ellenállás... de ez elhanyagolható ahhoz képest, hogy a lehűlt akkumulátor kapacitása csökken. Ha indulás előtt előfűtöd, akkor ez nem jelentős. De ha -10 fokban az utcán alszik, akkor simán 25-30%-al is kevesebb lehet a hatótáv.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Az a 5kWh felfűtésre igen soknak tűnik... Ha hozzászámolunk egy 3-as COP, tutira elszenesedne minden a kocsiban 15 kWh energiától.
Annyival felfűtöm és melegen tartom a lakást télen egy teljes napig...Handrásnak van fent TeCSő-n fent téli videója, fagyban 1%-ot evett az i3 egy óra alatt, az 0,3 kWh...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Nem igazán értettem egyet veletek, gondoltam kipróbálom. Éjfélig feltöltöttem a 97%-ról (1F EVSE 12A) 100%-ra, és utána kiálltam a csillaggarázsba. Reggel 9-kor itt a völgyben 1°C. Beszálltam, 100%. Fűtés be 23°C-ra és irány a munkahely. 6km 15 perc (araszolgatással) a városon át. 5 perccel az indulás után már jó meleg volt a kocsiban Érkezéskor 98%... azaz 2%-ot (max 3%) evett, az kb 0,6 kWh (max 0,9 kWh) .. Sajnos kWh fogyasztásokat nem tudok kiolvasni... Ezek után is sokallom a Ti 5kWh-s felfűtéseteket...
BMW i3 94Ah
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz cousin333 #1918 üzenetére
nem keverem a kW-ot és a kWh-t... csúf dolog is lenne villamosmérnökként...
És nem ez a lényeg... 5 kWh-s felfűtésről beszéltek, ami rendkívül sok!!! Mennyi idő alatt fűt fel? 10 perc? az az 30kW akkuból felvett fűtőteljesítményről beszéltek!!!! Hőszivattyúval? El kellene mindennek olvadnia... hova megy ennyi hő?
"klíma nyáron 700 Wh körül fogyszt télen 1,5-2 kWh körül ugye 200km-t városban cirka 5 óra alatt teszel meg ez így 7-10 kWh energia (20%-a csak ez az akkuban lévőnek 45-ös autónál), de indulásnál 5 kWht fogyaszt az autó amíg nem fűti fel az utasteret...
e208-asunk van"[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem bántasz meg... 5kWh óra energia tíz perc alatt ( ami ugye 1/6 óra...) az 30 kW fűtésteljesítmény...
30 kW * 1/6 óra = 5 kWh
1 es COP.... 3-as COP-vel már 90 kW fűtő teljesítmény lenne!!!!
attól kb elolvadna minden az utastérben....De lehet, hogy én vagyok már túl fáradt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
miről beszélsz??? Az autó nem jelez ki semmit. A kolléga állította, hogy egy felfűtés az Ő autóján 5 kWh energiát emészt fel... én sokallottam... ennyi... nem én számoltam ki, Ő ÍRTA! betettem az idézetét... a dőlt betűs...
De úgy látom nem érted... nem baj... PEACE
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Ez a vezérelt töltés nagyon időszerű lenne... kérdés a jogalkotó milyen gyorsan akarja/tudja követni a technika változását... Az irányítónak ez fontos érdeke lenne, nem tudom miért nem tud/akar érte lobbizni... Én még mindig várakozó állásponton vagyok, hogy teljesítmény bővítsek vezérelt órára, vagy inkább főköri mérős szabályozott "Smart" töltőt vegyek. Az i3-hoz a meglévő 3x16A A1-em egyéb terhelés nélkül elég lenne, vagy ha süt a nap... (4.5 kWp HMKE) Jelenleg a szabványosítás és a bővítés drágább lenne, mint a Smart megoldás... itt egy kedvezményes tarifa árelőnye a kérdéses... rezsicsökkentés nélkül HATVÁNYOZOTTAN!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Van valakinek információja arról, hogy az 50%-os felújítási pályázatban támogatható a gyors töltő vásárlása, telepítése - szerelése?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Villanyautosok.hu cikke
a Stop-Shop töltőkról...[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Én azért nem lennék ennyire nyugodt... az OK, hogy a vezeték terhelhető 16A-el, (ha réz), de 10A-es megszakítóval kell biztosítani...
https://www.novill.hu/magazin-fooldal/567-vezetekek-terhelhetosege-meretezese
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #2760 üzenetére
Én ebben ugyanazt látom... 1,5 vezeték 10A-el biztosítékolandó...
a 2.5 -es vezeték hiába terhelhető 21A-al, nem tehetsz rá 16A-esnél nagyobb, (pl 20A-es) automatát. Ezt nálam pont most szerelték át a szabványosításkor, hogy már csak a 16A megengedett... hittem a reg szerelőnek.
De nem vagyok vizsgázott villanyszerelő, a tévedés jogát fenntartom....
Ha valaki aki az, írja meg, komolyan érdekel.- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Nem kérdés... i3
Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, nem ugyan az a kategória. HA vezeted mindkettőt, rögtön rájössz.
i3-nak van pár háklija:
1. kisakku pusztul, 4-5 évente cserélendő... ( bár ez úgy látom minden BEV hibája, kivéve új, LiFePO4-es kisakksis Tesla... Csere kb 70e JMF
2. Lengéscsillapító porvédők, kb 5 évet bírnak... cserénél sajnos bennszakadhatnak a torony rögzítő csavarjai...(BMW még nem hallott arról hogy alu bölcsőbe nem csavarunk acél csavart... (korrózió) Biztos aludt az előadáson, amikor az acélperselyeket vették... Csere kb 40e JMF
3. 2015 előttiekben légzsák hiba előfordul, működik, de jelez, Csere kb 45e Ft
4. Ülésfűtés kényes, könnyen szakad a huzal, nem beletérdelni az ülésbe...
5. Klímagáz "fogy" kb évi 7%-ot... 2-3 évente tölteni KELL! ... és akkor sose lesz bajod a klíma kompresszorral
6. Gumik 50e/db... de már gyárt a Nakang rá téli és nyárit is... a probléma az, hogy 170LE... és nem bírod nem kihasználni... ha könnyű a lábad, nem fogy jobban, mint bármelyik autó gumija
Ezen kívül nem szokott lenni vele gond... nem ritka a 2-300e km-t futott hibamentes példány ( a fenti problémákon kívül)
De ízlések és pofonok... nagyon függ attól, mire használod... meg hogy mennyi időre... az i3 nem tudja értelmezni a rozsda fogalmát, valamint az akkuk kis túlzással csereszabatosak, egyre több az akkut upgrade-elő vállalkozás... szerintem 5 év, és lesz "olcsón" lényegesen nagyobb hatótáv... vas autóban ez értelmezhetetlen, mert elporlad a karosszéria, amiatt fog a bontóba menni.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
egy komolyabban törött i3-at láttam, az meglepően jól megúszta, első lökhárító és 2 első sárvédő cserével, pedig komolyan farba billentett egy álló autót... (és csak pillogtam, mennyire olcsó volt hozzá a bontott festett elem... a karosszéria elemek műanyagok, cserélhetőek mint a lego...) A carbon kegyetlen sokat kibír... Komoly műszaki totálkáros esetről 1x olvastam a facebook csoportban, de a Casco-val egálra jött ki a srác. Elsőre nagyon ki volt akadva, milyen keveset fizet a biztosító, de kiderült, hogy nála marad az autó, és utána jött rá, hogy mekkora érték az autó alkatrészként.... akku, hajtás, KLE modul, kerekek, klíma, computer-ek, kijelzők, stb... i3 facebook csoportban biztos tudnak neked technológiát, árat mondani a javításra. Itt Balaton körül több hajóépítő cég is van, aki karbonnal dolgozik, nekem már javítottak sérült bringa vázat, szóval akár az is megoldható...
De én elfogult vagyok... és a Kopasz megmondta, egy autón az romolhat el, ami a két rendszámtábla között van. De BMW-t meghazudtolóan nem jellemzők rá a hibák, szerintem ez az egyik oka, hogy most elsejével a BMW elbúcsúztatta a gyártást, hiába soha nem látott igény lenne rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #3304 üzenetére
ha a Mobilti ennyit nem tud leprogramozni.... nem is minősítem....
persze, bárki hibázhat.... de ez egy nagyon régóta ismert hiba, és meg sem próbálják javítani... megérdemelnék, ha pár károsult a nyakukba akasztana egy csúnya pert... és hol van ilyenkor a Fogyasztóvédelmi Hatóság?
és akkor csökkentsük az elvárásokat a felsőoktatásban... mert szakember hiány van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Ebben az esetben megkövetem a Mobilitit...
Akkor a hibát nem az ő programozói követték el ( hanem más IT-sok)...de akkor is vér ciki egy ilyen hiba a szabványban...
Nem lehetne a token érintése után feldobni egy ablakot a usernek, hogy erősítse meg, hogy tényleg az A v. B csatlakozó töltését kívánja indítani? Ha az appban van ilyen lehetőség, az oszlop frontend-jére nem lehetne ilyen popup-ot feltenni? (bocs az okoskodásért, fogalmam sincs hogy épül fel a frontend és a backend)
Másik megoldás, hogy ha a probléma nem megoldható, akkor sajnos el kellene engedni a tokenes töltésindítást....
Akkor, ha jól értem, user részről az a preventív megoldás, hogy előbb csatlakoztatom a kábelt az oszlophoz és az autóhoz, ( közben a tokennel "messzire" kerülve az oszlopot... pl addig ki sem venni a kocsiból..) és csak utána érinteni?
Vagy ha van népművészeti cserépedény az A csatlakozón, és nem tölt, akkor talán nem is reteszelt.... kihúzni a @csába, biztos ami biztos... nehogy mást is megszivasson... meg ráhívni a közterületeseket, hogy szabálytalanul várakozik. Vagy ebben az esetben hívjuk a Mobilitit hogy intézkedjen? (elvégre az ő érdekük az ilyen tagok "kiszűrése" a rendszerből...)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Rex? mert ha nem, 155-ösben létezik... az 5,5" felnire is felteheted, ha kétszélesek a felnik... nekem mind a 4 155-ös, én nem érzem hátrányát.... ha nem rallyzol, vagy nem jársz autópályán 140-el, nem lesz hátránya a 155-ös guminak.... csak max kevesebbet fogyaszt egy picit....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
igen... a gyárból úgy jön ki, hogy a BEV elöl hátul 155-ös, a REX elöl 155, hátul 165 (mivel hátul nagyobb a súly kb 150? kg -al)... de mivel téliből csak 155-ös van, télre arra is csupa 155-öst szoktak tenni.
Persze ha nem a gyári felnik vannak rajta, lehet kétszéles garnitúra a BEV-en is... de teljesen szabályos, ha mind az 5", mind az 5.5" felnire 155-öst teszel.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3350 üzenetére
érdekes, a megállással semmi baja... az oldal iránnyal vannak gyengeségei.... meg baromira eszi a 170 LE... de ha megszokod, és már nem vagánykodsz vele, akkor viselhető a kopás... meg úgy veszem észre a Brigestone gumi jobban fogy...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
ültetni? egy gördeszka architektúrájú karbonvázas autót? Akinek ez a súlypont nincs elég alacsonyan, az benézte a kategóriát... ez se nem gokart se nem roadster... amúgy felénk elég veszélyes az ültetés, sok a magas fekvőrendőr, rámpa, stb. tuti fennakadnék rajta...
Mindenkinek más a használati módja. Ez egy városi rohangálós autó.... aki arra használja, amire való, az nem érzi se a széles gumi gumi, se az ültetés hiányát. Szerintem próbálj ki egy Mini BEV-et... az jobban illene a Te használati módodhoz. Ugyan ez a hajtás és akku, szélesebb kerekekkel, sportosabb futóművel, lejjebb ültetve... más is fogyasztás
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Nem minden jó, amit sokan tesznek.. de ez egy szabad ország...
Az már más kérdés, hogy csupán a műszaki vizsga és a közúti ellenőrzés felületessége, hogy ezeket az átalakított autókat nem szűrik ki a forgalomból. Nem követem, hogy milyen bizonylattal, milyen átalakítás törvényes a típusengedélytől való eltérések esetén, és amilyen bontószökevényeket látok az utcán, nincsenek illúzióim a műszaki vizsgákkal kapcsolatban sem... de környezetemben múlt hónapban vágtak ki vizsgán kocsit nem gyári méretű gumi és nyomtávszélesítő miatt. Máshol meg durván látható ültetés miatt sem szóltak.
Probléma akkor lesz, ha lesz egy komoly baleseted, akkor előkerülhet, hogy az átalakítás megfelelt e a jogszabályoknak... és ki a felelős.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3400 üzenetére
Simán... tövig benyomod a pedált... azért ez nem egy 2 tonnás járgány...
De egyszerű, ha ennyire érdekel, próbáld ki. Számtalan lehetőség van rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3424 üzenetére
Ha ennyire érdekel, akkor utána olvasnál miért kapott 0 csillagot. Mert full fapad, és ez már nem "TÖRÉS" teszt.... az aktív védelmek nélkül már egy M1A1 is 0 csillagot kapna... hiába gázol át egy házon karcolások nélkül... ugyan az a ZOE 5csillagot kapott anno... és a törés tesztje semmit se romlott... nem lehet a mostani rendszert csak az időben azonos tesztekkel hasonlítani, ami amúgy elég gáz... egy mostani 0 csillagos lehet biztonságosabb a bent ülőknek egy 5 éves 5 csillagosnál....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Bár a ZOE-t nem ismerem.... ez nem EV tipikus hiba... lehet a differenciálmű vagy a féltengely kopása ICE-nél... a féltengely csere ua itt is... a diff. helyett itt a hajtómű javítás/csere az ekvivalens.... hány kilométert mentél vele? hány kilométerenként cseréltek benne hajtóműolajat? Költői kérdés volt... a szakszerviz szerint élettartamig jó bele az olaj.... JA... amíg az olaj bírja, addig megy a hajtómű... . Az i3 topicban 60 000 km-enkét ajánlják az olajcserét, 30e-ből megvan Metabond adalékkal, gyári BMW olajjal.... gondolom a ZOE-nál kevesebb mint a fele...nem egy ökör ára...
Amúgy a féltengely, vagy a hajtómű csere nem egy gazdasági totálkár...
Csak tipp, de nem hinném, hogy drágább mint egy vezérlés/kettős tömegű/turbó csere... de engem is érdekelnének az árak... ha valaki képben van, homályosítson fel minket!- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz tibcsi0407 #3724 üzenetére
semmi nem vesz fel, persze... de a zárlat is lehet.... 32A-el 10mm2 vezetéket biztosítékolhatsz. (régebben megengedőbb volt a szabvány)
Más, most cseréltem én is a gerincet.... sajna a 16-os csőbe az 5x10mm2-t csak 30cm-t bírtuk beszuszakolni... úgyhogy 5x4 MKH lett végül... lehet, hogy csak optikai csalódás, de a 4-es MKH csupaszolva nem tűnt szemre vastagabbnak, mint a kihúzott 2.5-es tömör réz... Tartok tőle, hogy ez csak légkarate, de most "elvileg" jobb lett a helyzet...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Soha?? 3 helyen szabványosítottam az utóbbi évben, mindenhonnan 4mm2-es fővezetéket ( egy helyen ALU-t!!) vettünk ki.... és azokat mindhárom helyen az Eon tette be anno....
Szerk: az óra előtt szintén 4-es volt....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
ne becsüljük alá a leleményességet, ha a padlást kell kisöpörni... amilyen pénzhiány az önkormányzatoknál most lesz, meg fogják oldani az ellenőrzést... akár úgyis, hogy felvesznek egy csomó embert... ha naponta megcsíp 4-5 időtúllépőt, már profitot termel... nálunk 30 perces időkorlát van üzlet kiszolgálásra... volt hogy a közteres 28 percnél már tollal a kezében várt, mikor kimentem odébb állni...
Becsületesnepper csatornáján volt jó videó az appos üreshely jelző alkalmazásról... ott 1mp-el túlléped a 3 órát... és már emelhetik is le a bírságot a számládról... megdöbbentem milyen sok helyen van már.... ha pénzbehajtásról szól a történet, sec-perc teletelepítik okos helyszenzorral a várost...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz berzebub #3916 üzenetére
Nincs nagy árkülönbség, ha lehet 5x10-es kábelt szerelj be... de arra vigyázni kell, hogy a vezeték nem lehet nagyobb keresztmetszetű, mint az előtte a főbiztosítékig, illetve a kábel kezdetéig beépített vezeték keresztmetszet. Szóval ha pl. 2.5-ös vezeték van előtte, és a legtöbb 10-20 éve szerelt épületnél így van - jelenleg nem szabványos, akkor azt is cserélni KELL!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #4100 üzenetére
Ahogy az EU energiaellátása kinéz, inkább itt készülő autót lesz venni orosz rulett.... megrendeled, aztán majd hetente kisorsolnak egy szerencsést, aki meg is kaphatja az autóját 48 hónapnál hamarabb...
Ismerősömnek most jött meg az autója... Aiways U5.... hát én nagy német autó fan vagyok, de ebben a kocsiban ülve mindenkinek azt tudom javasolni, hogy még időben adja el a VW, BMW stb. részvényeit, ha jót akar... SAKK-MATT a kínaiaktól szerintem 5 éven belül.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4262 üzenetére
Bocs hogy beleszólok, de NEM ADHATJA!!!! Mivel ő szállás szolgáltató, és nem energiakereskedő... Ha a bérbeadott lakásodnak HMKE-je van, ott sem tiszta jogilag az ügy. Ugyanis az önfogyasztást sem adhatod el a bérlőnek... És akkor most az energia veszélyhelyzet során már csak azért sem, mert ha mikrovállalkozó, és a töltések miatt eléri a 4600 kWh-s határt, onnantól kiesik az egyetemes körből, aztán majd megkínálják kb. 300 Ft/kWh versenypiaci árral...
Szerintem Te se adnád. Sokan még a klímákat is kikapcsolták emiatt augusztusban... aki nem, az azért nem, mert nem követi a jogszabály változásokat.... na azok a szállásszolgáltatók fognak nagyot koppanni... amikor bekopog a NAV, ha jól tudom az ő feladatuk ellenőrizni az egyetemes szolgáltatói jogosultságokat... most meg a 13% jegybanki alapkamat is szopás, ha valamit rádvernek, a késedelmi kamat annak a duplája...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4269 üzenetére
ez a mikrovállalkozásokra vonatkozik... és sajnos a vállalkozás összes telephelyének összes órájának a summájára vonatkozik...
De ez itt nagyon OFF.... elküldtem a rendeletet privátban- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
szerintem ez lesz a pénzügyi realitás. 70%-ra lecsökkent és cserélt akkumulátorok kerülnek a napelemes rendszerekbe. Személyesen volt szerencsém ilyet látni, amiben több Leaf degradált akku kapott helyet. Most már kezdenek fáradni az első generációs akkuk a Leaf-ekben, az i3-nál pedig aki teheti felfelé upgradel nagyobb akkura, ezért abból a 60Ah-s akkuk jelentek meg olcsón a piacon. Láttam új projekteket, ahol a 120Ah akkukat cserélik, (nem gyári) nagyobbakra, és mivel az Alu-karbon-műanyag-kompozit autót nem csámcsogja a rozsda, lesz erre piaci igény így gyártó kapacitás is. A "vas" autóknál pedig lerágja a rozsda a kocsit a hajtás és az akku mellől, ott azért lesznek pár év múlva szabad, kissé degradálódott akkuk. Szerintem ez egy természetes és mérnökileg reális folyamat lesz. És itt már nem 1-2 ezer akkuról beszélünk, hanem több százezres-milliós darabszámokról. Ha jól emlékszem i3-ból 250e darab készült, Leaf-ből még több...
Szóval az elektromobilitás, és a sztochasztikus megújuló energia tárolása össze fog kapcsolódni V2G és V2L nélkül is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Nem vitatkozni szeretnék... ez egy jó közösség, tanulni járok ide...
Értem amit írsz, és egyet is értek vele. De ahogy a dolgok kinéznek az akku gyártás jelenleg a BEV gyártás alá szerveződik, ez az iparág szerintem a közeljövőben szinte mindent felszív, és exponenciálisan növekszik. nagy mennyiségű akkut olyan volumenben amit írtál ( ráadásul jelenleg kb 120 000 HMKE igény van beadva Mo-on , ami még majd csak fog épülni) máshonnan nem remélhetünk...
Szóval várni fogunk szerintem, amíg kihullanak a kocsikból a pakkok. 1 éve még azt mondtam volna, hogy a LiFePO4 akkukat meghagyja nekünk az autóipar, de jelenleg mindent felszív, még ezt + a Na akkukat is! Mihelyst rájönnek, hogy lehet a RedOxFlow akksikat belebucsikolni egy BEV-be, annak is csak integethetünk majd... ott a PROFIT... ennyi...- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
nem szokásom autóból kiszerelt degradálódott akkuval közlekedni...
Amivel meg közlekedek, az jelenleg NMC akku... eszembe se jutna átadni a szolgáltatónak, hogy naponta több töltési -kisütési ciklust beletegyen, de otthon se használnám erre... nagyon drága mulatság lenne
Napi átlag 40 kWh felhasználásodhoz elég lenne kb 20kWh akku kapacitás...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Bocs, az autó akkut én dobtam be, mint lehetséges alternatívát... a 1.5M JMF/15 kWh kérdésre... és ez részben egy 2. élet az akkuknak, mielőtt bedarálják őket és új akku lesz belőlük... és mert lassan lehet hogy sok ilyen elérhető akku kerül majd a piacra a rozsda (ami lezabálja fölűle az autót) segítségével...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs