Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
5-6 év körüli 40-es e-NV200 (Leaf) mennyire problémás?
6 milla körül vannak már hahun, de környező országokban is. Ugyanúgy tekergetik a kilométereket a nepperek?
OBD reader+LeafSpy valamennyire használható képet ad az akksiról, vagy zsákbamacska?Mostanában kéne kistehert cserélnem, új EV nekem drágának tűnik, még az állami támogatással is, egy ilyen kb a felében megállna.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Andras6800 #9674 üzenetére
Ha meg megcsináltatom zugszervízben, ugorhat a gari...
És hogyan lehet bizonyítani, hogy lefejtették a hűtőközeget és visszatöltötték? Le van plombálva a szervizcsatlakozó?
BTW nekem a szalonban, mikor vettem 2 éve a dácsiját, azt mondta az értékesítő, hogy nyugodtan cseréljek olajat előbb, őket nem érdekli, csak gyári legyen az olajszűrő. Pedig az azért látszik, ha már szét volt szedve... -
mauimagic
aktív tag
Leaf haszálóktól kérdezem: mért valaki töltési veszteséget otthon, dugvillás töltésnél? Kb hány százalékkal érdemes számolni?
-
mauimagic
aktív tag
Megnéztem ma egy 2018-as Leafet (a hullaszállító 40kWh-s kivitelt).
Egy rövid próbakör volt LeafSpy-al.
Megszakértené valaki:
Le lehet ebből bármilyen következtetést vonni az akksival kapcsolatban?
Gyorstöltés minimális volt, ez látszik is, az alacsony Hx(49%) amit kiszúrtam, de van ahol azt olvastam, hogy nincs jelentősége.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Bennem is felmerült a félelem a használt EV-ket illetően.
5-6 évest vennék, valószínűleg pár éven belül komolyan elkezd majd esni az akksi teljesítménye, kutyának sem fog kelleni...
Biztos ez?
Én 15-20k km-t megyek egy 6-7 liter körül fogyasztó dízellel 90%-ban városban.
EV-vel éves szinten szerintem 500e körül spórolnék, otthon tölteném, van egy kis napelem rendszerem, kb 1000 kWh túltermeléssel évente.
A parkolást bele se számoltam (BP), mert bármikor beszánthatják, de éves szinten közel 2 kilót dobok ki az ablakon arra is.Egy 2018 körüli e-NV200 6 Milla, ha dízelben vennék hasonlót, akkor 4 körül megáll.
Ha 4 évet kibír, akkor elég konzervatívan számolva is ledolgozta az EV az árkülönbséget.Az meg hogy 4 év múlva mi lesz, tök bizonytalan, egyébként is átalakulás van az autóiparban, itthon meg különösen kiszámíthatatlan minden. De addig is autó kell, nem lehet a végtelenségig várni...
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #9806 üzenetére
Jól néz ki, 10 Milla Indiában...csak be kell hajózni, bele kell dobni úgy 4-5 millióért biztonsági berendezéseket, hogy Európában is kapjon engedélyt, kap egy kis büntetővámot, a világverő Áfánkat és veheted is....2025 után...ha lesz belőle valami...
Az S-crossod gondolom addigra pont 25 milliót fog érni, úgyhogy simán becserélheted majd egy ilyenre[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #9834 üzenetére
szimplán mert meg fogják adóztatni mint a malacot. Lásd Norvégia.
Szerintem azt felejted el, hogy:
1. Az EU második legcsóróbb országa vagyunk, EV-re a tömegeknek sosem lesz pénze, max a szokásos bontószökevényekre a hanyatló nyugatról, a tömegeket viszont nem lehet a végtelenségig sarcolni, hiszen az EU második legcsóróbb országa vagyunk...
2. Amíg egy szovjet bábállam vagyunk, addig az olajat és a gázt pörgetni kell, úgyhogy inkább az EV-kre várható új adó szerintem. Tudom ez a gondolat elég alufóliasisakosnak tűnik elsőre, de ott van pl a jelenleg 0%-os napelem rendszerek adója, ami bármikor változhat, abban sincs több ráció...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Ugyan már, itthon nem így megy... nincs senki tekintettel arra, a lakosságnak mennyi pénze van... pusztán az érdekeltségek mentén megy a játék.
Ne viccelj már, pontosan tudják meddog lehet sarcolni a plebset, patikamérlegen ki van mérve, hogy ne legyen hőbörgés.
Az egész hatósági áras szarakodás és a "rezsicsökkentés" erről szól. Felb@szni mesterségesen a "piaci árat", amit fizessenek a gonosz multik, meg vállalkozók, a plebset meg megmenteni.
Ha a rezsicsöki eltűnne, a következő közüzemi számlák után lángolna az ország. Rengeteg ember nem látott még egyben annyi pénzt, amennyi egy januári gázszámla lenne "piaci áron".[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Shadowbull #9848 üzenetére
Elég clickbait mondat, de egyébként nem rossz cikk.
-
mauimagic
aktív tag
ez a chademo para egyébként mennyire valós? Gondolom több (száz)ezer ilyen autó szaladgál most szerte Európában, arról van szó, hogy az újonnan létesített töltők nem lesznek kompatibilisek, nem arról, hogy a meglévőket megszüntetik, nem?
Csak mert most nézegetek NV200-at, gondolom ezt már beárazta a piac ezt és nem kell attól tartani, hogy hirtelen egy 20 éves swift árát fogja érni az autó...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
EV-vel még nem használtam, de másfél éve egy Hankook Kinergy 4S van a feleségem ICE-án, és qrvajó.
30 fok felett elvileg tényleg gyorsabban kopik, hóban meg rosszabb, mint egy átlagos téli, ennyi a hátrány.
December végén szakadó hóesésben jöttünk haza a Magas-Tátrából, kezdtem besz@rni, mert a magyar határnál egyre több autó volt az árokban, 6-8 centi hó lehetett az utakon, de szerintem teljesen vállalható volt.
Megérkezés után közvetlenül át kellett ülnöm a sajátba, azon az egyik legjobb téli van, azért éreztem a különbséget.De hányszor van egy télen komoly hó? Merthogy a magyarországi téli körülmények között (hideg, vizes út) jobb egy jó minőségű 4 évszakos, mint s téli és a gördülési ellenállás is jobb.
Én "hegyen" lakom, röhögött is rajtam az autószerelőm, aki gumis is, a 4 évszakos miatt, de nekem egyelőre bejött.
Szegénynek pont tegnap mondtam meg, hogy úgy tűnik számomra véget ért az ICE Age, mert a sajátot lecseréltem EV-re...ugyanazt adta elő, mint a 4 évszakosnál: "Ok, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz, DE..."
Ha megtudja, hogy az EV-re is 4 évszakost rakok, szerintem kitörli a számom -
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10020 üzenetére
1. Nem elmélet, hanem gyakorlat amit leírtam, szerintem figyelmesen olvasva a HSZ-t ez kiderül.
2. Volt pár téli szezon, amikor 30+ napot síeltem, emiatt elég sokat vezettem havas körülmények között, az Alpokban.
Magyarországon ha nem a Pilisből/Mátrából/Bükkből jársz dolgozni, akkor elég a 4 évszakos gumi szerintem.
3. Gondolom ezegint egy olyan dolog Neked, amit nem próbáltál, de lehet rajta rugózni úgy, hogy lövésed sincs róla. Pont, mint az EV-kről...
Ezt hívhatjuk floodnak, spamnek, trollkodásnak, de ez gondolom te is jól tudod[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
most voltam okmányirodában átiratni a kocsit. Normális, hogy egy 2018-as 80kW-os elektromos autónál 65.000-t hagyok ott, vagy valamit elb@sztak?
Meg se néztem mennyit fizetek kártyával, csak itthon vettem észre, számlát se adtak csak a forgalmit.
Úgy emlékeztem, hogy csak a forgalmit kell fizetni kb 6000 ft...lehet 10x annyit ütött be Jolika?[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Ez vótmá?
Kemény öntökönszúrás a VW-nek, erre nem sok jó válasz van...
Vagy beismerik, hogy lehúzzák a hazai vevőket, palinak nézik őket, ezzel a német piacot a konkurencia felé irányítják, vagy azt mondják, hogy a kínai belpiacos VW-ek annyira szarok, hogy ettől szeretnék megkímélni a német vevőket, ezzel a teljes non 1st World piacot bukják -
mauimagic
aktív tag
válasz Shadowbull #10159 üzenetére
Szóval emiatt olcsóbb akár 80%-al a kínai modell. Értem, köszönöm a felvilágosítást...
-
mauimagic
aktív tag
válasz Shadowbull #10201 üzenetére
Az eredeti HSZ-ben, amire válaszul leoltottál, ott a cikk.
Bemásolom Neked:
Szó szerint szakadék tátong a két piac árazása között, az ID.7 Vizzion 88 százalékkal drágább (11,8 millió forint helyett 21,9 millió forint) Németországban, mint Kínában
Mondjuk write only módban az igazi trollkodni
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz cinemazealot #10198 üzenetére
Nem fikáztam semmit, csak bátorkodtam megjegyezni, hogy 10A finoman szólva nem ideális EV töltéshez.
Mivel egy EV használtan is 5+ millás kiadás, ezért úgy gondolom, hogy legtöbb esetben belefér egy teljesítmény bővítés a budgetbe.
Persze, ha társasházból a 3. emeleti erkélyről megy majd a töltés dugalyról hosszabbítóval, akkor nem szóltam -
mauimagic
aktív tag
Építőipari szakemberként tudnék sok érdekeset írni az IT-s diplomás megrendelőkről, de "buta/tahóként" is belátom, hogy ez általánosítás lenne, ami engem minősítene
Szerintem piacgazdaságban nincs szükség nagy filozófiai eszmefuttatásra a szolgáltatások árainak megértéséhez, 130+ évvel ezelőtt egy Marshall nevű csóka viszonylag jól összefoglalta az alapokat, ha valaki a profitmaximalizálásra törekszik, főleg diplomásként, akkor számára is adott ehhez a lehetőség.
-
-
mauimagic
aktív tag
130-al sincs semmi probléma, ha nem jönne állandóan a seggedbe valami menőjenő 180-al...
Ignorálni kell őket. 130 tempomat külső, ha van hely és előzni kell, kimegyek. Ha jön a németprémiumos fontosember a semmiből, akkor a következő a taktikám:
Telibeszarom.
130 tempomat tovább, aztán ha van hely a külsőben, akkor szép komótosan visszamegyek.Mit fog csinálni? Nekem jön, csinál a verdájában 5 millió kárt, a vonóhorgomat meg jól elferdíti?
Beelőz a leállóban és büntetőfékez? Dashcam likes this.Régebben fel tudtak húzni ezek a komplexusos pszichopaták, de mára lehiggadtam. Nincs értelme felhúzni magad, úgysem fog neked jönni, teljes joggal előzöl 130-al, nem kell minden idiótának lehúzódni, nem egy kib.szott mentőautó, hanem egy bolond.
Úgysem fog csinálni semmit, nem egy Mad Max filmben vagyunk.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #10387 üzenetére
1. Mivel nem kivágok elé, hanem akkor kezdek előzésbe, mikor még messze van, ezért van ideje fékezni, egy fékhiba szerintem azért viszonylag ritka még egy román autón is, úgyhogy vállalom a "kockázatot"
2. Mióta "passzív-agresszíveskedés" a megengedett max sebességgel előzni? Ha mindenki levetkőzné ezt a posztszovjet jobbágy beidegződést, hogy ha béemvét, mercit látok a tükörben, akkor rá kell rántani az autót a leállósáv melletti szalagkorlátra, akkor tuskó vezető is kevesebb lenne...
Lásd még: Mutyisztánban az átlag gyalogos se mer lelépni a zebrára, ha meg átengedi egy autós, akkor hajbókol neki, meg elnézést kér, mintha nem neki lenne elsőbbsége. -
mauimagic
aktív tag
válasz senki68 #10393 üzenetére
Nem arról beszélek, hogy 130-al Fehérvártól Siófokig a külsőben megy valaki önkéntes rendőrként, hanem pl kaminsort előzöl 130-al és megérkezik a pics@dba a Q8 180-al, villogva.
Le tudnék húzódni 2 kamion közé befékezve, de leszarom.Akkor húzódok le, ha van elég helyem a külsőben, hogy ne kelljen 80-ra lassítani, Mr. Valaki meg 20mp-el később ér emiatt a Balaton Soundra.
Ha emiatt szerinted szabályt sértek, akkor ok, de azért beidéhetnéd a KRESZ pontot, ami azt taglalja, hogy a gyorshajtókat miként kell elengedni.
-
mauimagic
aktív tag
válasz gorbep #10441 üzenetére
Ez túlfeszvédelem? Érdemes EV elé rakni?
Nekem csak a bennti kismegszakítók előtt van kiépítve, az EV dugalján csak fi-relé van.Ha esetleg villany témában képben vagy, ha mágneskapcsolóval lövöm le a töltést néha, azt mennyire tolerálja az EV? Elvileg ugyanaz, mintha kihúznám a dugaljból, gondolom nem gáz...
Mondjuk csak fázist szakít a kapcsoló... -
mauimagic
aktív tag
Nekem az egyik legnépszerűbb EV szervizben (a solymáriban) mondták, hogy az 5 éves NV200-nál (~=Leaf) már tök felesleges ezzel a 80%-al bohóckodni, a BMS megold mindent.
Ha heti egyszer jobban le van merítve és 100%-ra töltve az jó, és ne álljon sokat úgy, hogy 100%-on van, ennyi.
Én hiszek nekik.
BTW az újabb Leafeken úgy tudom nincs is töltéskorlátozás 80%-ra, gondolom nem véletlenül. -
mauimagic
aktív tag
válasz Tiédetis #10532 üzenetére
+1 a 4 évszakosra. Nekem Hankook Kinergy 4S2 van fennt a feleségem autóján, most rendeltem ugyanilyet az EV-re, annyira bejött.
Havat is látott, nem keveset, prémium télihez képest ott azért érezni lehetett a különbséget, de szerintem ma Mo-on inkább a téli gumi a kompromisszumos télen -
mauimagic
aktív tag
válasz Kroni1 #10559 üzenetére
Persze ehhez gyártói support is is kellene...
Szerintem, ha az EU nem hoz valami kötelező akkufejújítási szabályt nekik, akkor nem fogják erőltetni.Ellenben már most vannak akku felújító/upgrade cégek, egyre elérhetőbb áron meg lehet úszni a javítást.
Mivel egy EV akku rengeteg cellából áll és emiatt nagyon munkaigényes a javítása, szerintem komoly "iparág" fog erre kiépülni itthon, hiszen a legcsóróbb országok egyike vagyunk az EU-ban, itt köt ki minden ICE bontószökevény is, nem hinném, hogy az EV-knél máshogy lenne.
Ha meg beindulnak az akkugyárak, akkor simán lesz olcsó akku is okosba, műszak végén az uzsonnásdobozba cellánként kilopva, úgy magyaroschan[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Andras6800 #10577 üzenetére
Choosing energy-efficient tyres will lower your fuel costs.
For example, switching from Class G tyres to Class A tyres
can reduce fuel consumption by up to 9%
[forrás]Vagyis G és A között van akár 9% fogyasztás különbség...
-
mauimagic
aktív tag
Ma rakattam fel új négyévszakost, kíváncsi vagyok látszik e valami a fogyasztásban a Conti Wintercontacthoz képest...
(amit egyébként szerintem lehetetlen objektíven összehasonlítani, mert még ha mindig ugyanott, ugyanúgy megyek is, a fűtés fogyasztása simán lehet 6kWh is 100km-en, meg 0 is, attól függ, hogy épp milyen hideg van . Csak behasaltam a számokat, fogalmam nincs mennyi pontosan a fűtés) -
mauimagic
aktív tag
válasz Tiédetis #10652 üzenetére
CC2 szerintem a legjobb választás, nagyon sokan dicsérik EV fórumokon.
Én is azt vettem volna szívem szerint, de a kisteher miatt 92-es súlyindexű kell, az meg mocsok drága, így Hankook lett.
Még csak 200km-t mentem vele, de hangosabb is és úgy tűnik több a fogyasztás is, mint a Michelin télivel -
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10663 üzenetére
Szerintem add el a Konát és vedd vissza a Szuzukidat, nincs más út...
A emútezerév legjobb tízéve utáni világverő inflációt továbbra sem szabad beleszámolni az esztergomi Escalade értékvesztésébe, mert úgy nem olyan szép a sztori...BTW tök szakmai cikk, ami UK-beli EV értékcsökkenést taglal, aztán a végefelé meg több ezer Dollárokról írogat...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10668 üzenetére
Őszintén szólva reménytelen esetnek tartalak, most vettél egy fasza EV-t, nem tudom ugyan milyen érvek mentén győzted meg magad, hiszen előtte is az Scross-t mantráztad, mint a "legjobb befektetés"....
De hogy ezt mostanra sem sikerült levetkőznöd, és ilyenekkel jösz egy EV topicban, az tényleg priceless."Comparison is the thief of joy"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen