- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázzs
senior tag
Túlfesz védelmet építtetett ki valaki fali töltő mellé? T3 (T1+T2) védelmekre gondolok, ha igen
hogyan, érdemes vagy nem? Sokféle információt lehet találni erről a neten. -
Balázzs
senior tag
Eszköz alatt mit értesz? Konkrétan nálam a garázsban kerül majd fel egy fali töltő 3*16A bekötéssel, jelenleg a ház kap 3*20A-t, 2.5-es vezetékek mennek a garázsban mindenhol, villanyszerelő szerint az elég a 3*16A-hez. Túlfeszültség védelmet több helyen olvastam, hogy érdemes kiépíteni, hogy védd a jármű/töltő elektronikát. Villámcsapással nem számolok, van a közelben víztorony és az utca végén gsm torony is.
-
Balázzs
senior tag
Igen ezt értem, lehet nem voltam egyértelmű. Túlfeszültség védelemnél én arra gondolok, hogy védjem a töltőt és az autót a hálózat ingadozásaitól. Erre javasolták több helyen amit írtam, hogy fali töltő mellé javasolt ilyen védelem kiépítése. Ezért érdeklődöm, hogy akinek van fali töltője, rakott vagy rakatott-e fel bármi hasonló eszközt?
-
Balázzs
senior tag
biker, Semin: Mindkettőtöknek igaza van Egyrészt kezdő villanyautósként két hónap alatt 5500 km-et tettem meg és egyszer lett volna jó, ha van gyorsabb töltő, mint a gyári 220v-os (de azért vettem egy fali töltőt, van 3*20A, ha évente ötször fog kelleni, nekem megérte), másrészt ha egy ekkora fogyasztó kerül be a rendszerbe, akkor érdemes kellően tervezni vele előre.
-
Balázzs
senior tag
Az rengeteg, gondolom a melóhoz is kell és nem az autóban éled az életed
Ezért kell elektromos autó vásárlás előtt megnézni pontosan, hogy mire is szeretnénk/kell az autó. Mennyi a napi/havi átlag km stb.
axioma: nálam többször is volt az elmúlt két hétben, hogy 100-200km között kellett mennem naponta, de kivételes alkalom volt.
-
Balázzs
senior tag
Van itt valaki, aki profi a kárügyintézésben? Belénk jöttek sajnos, szerencsére nem volt személyi sérülés.
-
Balázzs
senior tag
Nem hibás, mert egyrészt nem számolok autó megtérülést, ígyis-úgyis cserélni kellett volna a régi dízelt (18 éves volt) és kb egy árba jött volna ki a két kiszemelt, nem volt esetemben felár.
A napelem megtérülést nem számolom az autónál (de napelemnél fix autó havi futásteljesítménnyel számoltam a korábbi évek átlaga alapján) szóval az e-autó nálam külön történet, használom, ha van költség (töltési díj és egyéb, pl. autópálya matrica) beírom és ennyi.
Ahogy korábban is írtam, most hogy 6-8 vagy 10 év alatt térülnek meg ezek (napelem, e-autó) szerintem teljesen mindegy, használni kell és élvezni az általuk kapott előnyöket
-
Balázzs
senior tag
Tegnap tankoltam hónapok óta először a kis benzinesbe, csak pislogtam mennyi lenne a tényleges ár! Előbb utóbb meg kell hogy lépjék üzemanyag és majd a többi energiahordozónál is a valós árazást, mert nincsen ingyen semmi, paks2 meg még sehol sem tart, vízműveknél is látni, mit értek el a karbantartások és a fejlesztések befagyasztásával.
-
Balázzs
senior tag
válasz wassermann #3160 üzenetére
Mehetne akkus tároló minden háztartásba, legalább ahol napelem van oda és helyileg kiegyenlítődne a rendszerterhelés.
FIRELBLADE78: teljesen egyetértek, a cégvezetést csak a profit hajtja, bármi áron. Nem fenntartható, ez nyilvánvaló évek óta, ráadásul a politikusok is csak kavarják a sz*rt.
-
Balázzs
senior tag
Miért nem a supercharger töltőit preferálod? Jó utat, kérünk majd beszámolót részletekkel (fogyasztás, utazási és töltési idők stb.)
Én tegnap nyomtam le egy bő 600km-es kört és csak a biztonság és a fagyizás miatt lett 2 töltés az 1 helyett.
Total Kilometers 603.42
Rated Kilometers Used 774.46
Efficiency 77.91 %
Time Driven 6 Hours 39 Minutes
kWh Used 81.55 kWh
Wh/km 135 Wh
Total Cost€ 10.19igazából 0
Average Temp 29.35 C -
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3277 üzenetére
Igen, supercharger ingyenes itthon
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3279 üzenetére
Nem, kevered a free supercharger opcióval, amit egyes autókhoz adott a cég és akkor bármelyik tesla superchargeren ingyen tölthetsz. Itthon elszámolási problémák miatt mióta megvannak a töltők, mindenkinek ingyenesek. Hogy meddig, senki sem tudja.
-
Balázzs
senior tag
válasz tibcsi0407 #3394 üzenetére
Sok balesetmentes kilometert!
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3472 üzenetére
X a model 3 és az Y hasonló nagyon, csak utóbbi SUV
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3474 üzenetére
Csak a két hátsó ajtó nyílik felfelé, az elsők nem. Ez tuti model X.
Ahogy Bandit21 is írja, a model Y az egy felfújt 3-as. -
Balázzs
senior tag
Srácog, pörög a topik, csak ne lenne annyi nem idevaló tartalom!
Hogy on is legyek: anno én próbáltam model 3-at, i3-at, leaf-et, model Y-ont, e-niro-t, e-golf-ot, trio (i-miev, ion és, c-zero) tagjait, majdnem vettünk is egy i-miev-et, de klíma hibás volt. Ami megfogott az a tesla szoftver gördülékenysége, töltőhálózata, fogyasztása, ezért is lett M3 SR+. Egy dolog ami kényelmetlen benne, az az ülés a volvo után, na abban jóval kényelmesebb (nagyobb is) volt az ülés, de minden másban fényéveket ver a jó kis dízel kombira.
Leírom, nekem melyikben mi nem tetszett:
i3: hátsó ajtók nyitási gondja és hogy 4 személyes,
Y: az ára (+10M lett volna a 3-hoz képest),
leaf: akku temperálás hiánya, szűkös beltér,
e-niro: belső design (itt mondjuk pozitívum a magas be és kiszállási pozíció),
e-golf: elektromos tudása gyenge, viszont igazi autó forma. -
Balázzs
senior tag
válasz cinemazealot #3576 üzenetére
Igazából akkor városon belüli szaladgálóst kerestünk, azért lett volna kb napi 5-20km-re jó a trió valamelyik tagja, de amit megnéztünk az hibás volt sajna. Utána már napi 100km-re kellett autó, na azt a trió tagjai télen tuti nem, de még talán nyáron sem tudják töltés nélkül.
Anno én a face-s trió csoportban kaptam segítséget, ott olvasták ki az autó akkujának adatait, az rendben is lett volna, de klímás ismerős szólt, hogy annyit kéne rákölteni, amennyiért már jóval fiatalabbat kapnánk + az már bőven meghaladta az akkor arra szánt összeget.
-
Balázzs
senior tag
De jó, hogy feljött a téma. Nálam itthon 3*20A van, garázsba külön meg a kábel az órától, de csak 3*16A 2,5-ös vezetéken - villanyszerelő szerint elég a keresztmetszet, kb 30 méter. Most az autó saját hálózati töltőjével töltök egy fázison, max 13A-al, nincs vele gond. Max töltés 11kW három fázisról, ha rakok fel ilyen töltőt annak is elég a jelenlegi vezetékezés? Mondjuk egy ilyet javasoltak a fali töltő elé: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #3887 üzenetére
Ránézek majd, viszont vannak olyan helyek - pl. M0 M6 felé, Duna-híd előtt - ahol valamiért a 110 helyett 90-et vízionál, bele is fékez, de csak a híd után van 90-es korlátozás egy darabig.
Van még pár ilyen hely, ahol fantom sebesség korlátozást vél az autó, ha lesz táblafelismerés és az EU is úgy akarja majd javul ez is.
-
Balázzs
senior tag
válasz joghurt #3893 üzenetére
Nem így volt .
Megyek az autóúton 100-al, 110 a megengedett. Még a 90-es korlátozás előtt fantom fékez egy pillanatra, mintha lenne ott valami, de nem jelzi a korlátozást se. Így már érted?
Kamionos - vagy bárki aki előtt csinál egy ilyen random fékezést meg nem örül, mert veszélyes. -
Balázzs
senior tag
válasz wassermann #3895 üzenetére
Én úgy tudom, táblákat felismeri - már amelyiket - de még nem használja, kizárólag a saját térképes adatbázisból veszi a sebességkorlátozási adatokat. Ezért is fura, hogy vannak olyan helyek - pl. amiről írtam is - ahol se tábla, se saját térkép szerinti korlátozás és mégis berad valamilyen sebesség korlátozást.
-
Balázzs
senior tag
WIZARD, joghurt: én is erre tippeltem, korábbi korlátozások "ragadtak" a térképbe, talán a tavalyi M0 felújítás? Erre egyszer majd jó lesz a kamerás tábla felismerés, persze ha a feloldó táblát is felismeri rendesen.
Azért jó irányba halad a dolog, videómegosztón van fenn rengeteg USA tapasztalat az FSD-ről, öröm nézni, hogy milyen kényelmes is lehetne az EU szigor megszűnésével.
Pl.: [link]
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #3902 üzenetére
Elbeszéltek egymás mellett, a Tesla a táblafelismerésben van lemaradva, a többiek pedig az önvezetésben. Majd az idő eldönti, melyik megoldás lesz a jobb és még nem említettük a feltörekvő kínai márkákat!
-
Balázzs
senior tag
válasz Flashback #4144 üzenetére
Az a nagy kérdés, van-e lehetőség otthon tölteni napelemről, ha igen én belevágnék (tisztán elektromos csere), ha nem akkor nehéz ügy, hogy mivel járnál jól. Dízelt cseréltem (6l-es fogyasztás) elektromosra, fél év alatt majdnem 1000 liter gázolajat spóroltam, ami 460.000 HUF rezsicsökkentett áron, azért az nem rossz.
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4181 üzenetére
Én anno i3-at kaptam pesti szalonból, akár egy hétig is nálam lehetett volna, végül nem vettem, de nem volt gond.
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4451 üzenetére
Ha megnyitották más márkák számára akkor igen, tesla app kell regisztrált bankkártyával.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs