Új hozzászólás Aktív témák
-
almafa42
aktív tag
Sziasztok,
Garázsba szeretnék felszerelni wallboxot. Egy elektromos autó van most, de egy éven belül lesz még egy. A kérdésem, hogy tudtok-e ajánlani egy megoldást a wallboxra.
Az én elképzelésem az volt, hogy keresek egy olyan eszközt, amire 2 autót is rá lehet kötni, felszerelem a két autó közé a garázs hátsó halára, megkapja a 3 fázist, aztán ha kell akkor egyszerre lógnak rajta az autók, ha kell akkor meg csak egy. Mennyire okos elképzelés ez? Van jobb megoldás?
Köszi a(z akár konkrét) tippeket előre is!
-
almafa42
aktív tag
Jó kérdések, köszi.
3 méter van széltében autónként, ha kell bármelyik irányba be lehet állni, ez nem lesz szerintem probléma. Sajnos (vagy hála az égnek) évekig nem szoktak maradni az autók, szóval erre nem tudok optimalizálni. Máshova nem is igazán tudom felszerelni, mint a hátsó falra, szóval limitáltak az opciók.biker: Ez jónak néz ki, valami ilyenre gondoltam. Még körülnézek a piacon, milyen egyéb opciók vannak, de akkor jól értem, hogy maga az elképzelés teljesen életszerű?
A wallbox típusának kiválasztásánál mire érdemes figyelni?
-
almafa42
aktív tag
Simán lehet amúgy. Excelben jól is mutat, csak kíváncsi vagyok hányan fogják használni.Van olyan árszint, ahol annyira visszaesik a vásárlói igény, hogy költségesebb fenntartani a hálózatot mint amennyit termel. Csak saját magamból tudok kiindulni, de nekem innentől felejtős ez a szolgáltatás, egyszerűen nem versenyképes.
-
almafa42
aktív tag
Van bármi akadálya a Németországban vásárolt wallbox itthoni telepítésének/használatának?
-
almafa42
aktív tag
iX3: a sávtartót én nem használom. Szeretek vezetni, zavaró, hogy helyettem tekergeti a kormányt. Autópályán szerintem van elég jó ahhoz, hogy akit ez nem zavar az megelégedéssel használhassa. Közúton/vásorban a felfestés hiányosságai miatt én tuti nem tenném.
Kb 10 mp-ig engedi, hogy ne tartsam a kormányt, utána jelez. Őszintén arra szoktam használni, hogy amíg letekerem az ásványvíz kupakját vagy kicsomagolom a sajtburgert biztonágosan tartsa az utat. -
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #7990 üzenetére
Tehát ha a Tesla csinálja, akkor az a "vevők megvétele", míg ugyanaz a gyakorlat az Audinál "teljesen ok". Értem.
Minél prémiumabb az autó, minél több olyan extra van benne, ami elromolhat, annál könnyebben következik be a gazdasági totálkár. Egy bakancs swiftet nem túlságosan veszélyeztet, de a jelenlegi áron 30m+ feletti autókat attól függetlenül sokkal hamarabb, hogy benzinesek-e vagy elektromosak.
Én amúgy sokkal valószínűbbnek látom, hogy az akksik jövőbeli fejlődése miatt relatíve avulnak el a mostani elektromos autók, illetve a gyártásköltségeket tudják majd annyira lefaragni, hogy emiatt veszítsék el az autóim a használtpiaci értéküket. De rosszul alszok emiatt? Dehogy. Ha valakinek az autója potenciális amortizációja nem fér bele, akkor túl drága autót vett. Annyit meg nem ér az egész. (kivétel a nagyon alacsony keresethez párosított szükségautó, de ez is csak bizonyos helyzetekben)
-
almafa42
aktív tag
Nekem iX3 van (i4 lett volna, de tavaly esélytelen volt rendelni), tudatosan fizettem ki a felárat a Teslához képest. Hozzám sokkal közelebb áll a német vonal, a rendes műszerfal, futómű, a gombok, stb. Mindezek mellett hülye lennék elvitatni a Teslák árelőnyét, a jobb alaktényezőket, a szoftveres fölényt.
Tök szubjektív tényezők alapján választunk autót, még azok is, akik azt hiszik magukról, hogy végtelen racionálisak. Aztán megy itt a flamewar, hogy egyik vagy másik autó jobb OBJEKTÍVAN. Mármint "objektívan, az én szempontjaim szerint" Ha ez ennyire egyszerű lenne, az Alfa Romeo-nak kb soha nem lett volna szabad léteznie - mégis mennyire üde színfolt egy-egy Giulia az utakon.
Tudom egyszerűbb hasítani, hogy Tesla szar BMW istencsászár (vagy fordítva), de a felnőtt embert többek között az különbözteti meg a teenagertől, hogy képes ennél árnyaltabb véleményalkotásra. -
almafa42
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #8077 üzenetére
A fene tudja pontosan, nem követem. WLTP 430, nyáron kb 350 felett elmegy, telet eléggé megérzi. 90%-ban autópályázok, a nagy frontfelület itt tuti nem segít. Közúton 20 alatt szokott lenni a fogyasztás, pályán 20 felett. Összességében jobb, mint amit vártam.
-
almafa42
aktív tag
válasz Shadowbull #8092 üzenetére
Már bocs, de ez badarság. Akármelyik BMW-met vettem mindig számított az ár. Sőt, a Macannál is. Annyira a BMW semmiképp sem prémium, hogy a piacon elérhető alternatívák ne számítsanak. Valamennyi felárat meg lehet indokolni (mint ahogy én is kicsit drágábban vettem az iX3-at mint a Model Y lett volna), ez egyénfüggő, de egy pillanat alatt töredékére esne vissza az 530d-k eladása ha hasonló A6 30%-kal olcsóbban kapható lenne. Van egy pont, amit nem már fogad el a piac, nálunk okosabb elemzőknek sok pénzt fizetnek a gyártók, hogy hatékony legyen az árazási stratégia.
Ez a prémiumság amiről te beszélsz, hogy a vásárlóknak nem számít az ár ez az autó piac felső 0.1%-ára igaz max. Nem az i4-re meg társaira.
-
almafa42
aktív tag
válasz Shadowbull #8100 üzenetére
"Nade én nem ezt mondtam. Azt mondtam hogy nem döntő tényező az ár."
Árnyaltad az állításod, nem döntő. Ok. Önmagában persze, hogy nem az, ne redukáljunk le egy komplex döntést egyetlen paraméterre. Szerintünk sokkal fontosabb, mint szerinted, ennyi. Vettem az elmúlt 5 évben 7 autót, nagyon számított az ár, sok egyéb paraméter mellett. Macant is azért vettem többek között, mert elhanyagolható felára volt egy X3M-hez képest. Egy bizonyos összegnél nagyobb felárat nem ért volna meg nekem.
"A prémium termék alapvető tulajdonsága hogy a megvásárlása nem racionális hanem érzelmi döntés eredménye. Azért veszik azt mert tetszik, mert vágynak rá, birtokolni akarják. Ezek az elsődleges szempontok.
Ha a Neue Klasse elegendő potenciális vásárló figyelmét fogja felkelteni, és elegendő potenciális vásárló fog rá vágyni, birtoklási vágyat érezni amikor megismerik, akkor a Neue Klasse sikeres lesz. Ha ez nem történik meg, akkor nem lesz sikeres."Igazad van, és ez kb így lenne, ha egy vákumban létezne a Neue Klasse. Meg ha luxus termék lenne. De hát nem ez van. Az emberek párhuzamosan sokmindenre vágynak, a pénz a közös nevező, az pedig limitált. Lehet, hogy tetszik a BMW, de ha helyette vehetek egy hasonló Audit/Teslat/Volvot olcsóbban és a maradék 1-2-5-10-x milliómból elviszem a családot körbeutazni az USA-t, vagy megcsináltatom a kertet, vagy csak kiveszek egy év fizetés nélküli szabit (mindenki tetszés szerint válasszon), akkor az emberek egy jelentős része más mellett fog dönteni.
Van egy réteg, akinek az igényei és vágyai elég nagy százalékban ki vannak elégítve ahhoz, hogy az árat nagyjából félretéve tetszés alapján vásároljon. Ha csak ezekre hagyatkozna a BMW, már rég csődben lennének. A BMW egy magasabb kategóriás tömeggyártó. Én nagyon szeretem, nem véletlen van most kettő is. Ennek ellenére ha kisebb lenne a Porsche felára most pontosan 0db BMW-m lenneRészemről vége amúgy, az én buborékomban nem látom azt a jelenséget, amiről írsz. Plusz az elméleti hátterét sem látom alátámasztva se vásárlói pszichológia se gazdasági oldalról. De mindenki eldöntheti, miben hisz.
-
almafa42
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #8113 üzenetére
Wow, ez kimondottan tetszetős. Árra kíváncsi leszek.
-
almafa42
aktív tag
válasz Shadowbull #8119 üzenetére
Úgy látom, csak annyi a célod, hogy vita legyen, ezt nem fűteném tovább.
A kéretlen analízissel kapcsolatban lenne pár gondolatom. Ötleted nincs ki vagyok, mi motivált. Felsőbbrendűséggel közlöd, hogy én irracionális döntést hoztam, majd utána utólag racionalizálok. Szinte átlátsz rajtam pár mondat alapján, és ebben biztos is vagy.
Kívánom neked, hogy a saját viselkedésedet lásd át annyira, mint amennyire azt hiszed, hogy másokat értesz.Amúgy villanyautó témába, ha már Macan:
Van még rajtam kívül aki nagyon várja? Én 3 év múlva egy 1,5-2 éves használtra benevezek. Taycan is iszonyat nagyot esett a listaárhoz képest használtan, nem éri meg az új, főleg kishazánkban (itthon úgy számolják a Porsche árakat, hogy nettó ár a német ár és arra jön a magyar áfa). -
almafa42
aktív tag
válasz Shadowbull #8121 üzenetére
Közgazdász vagyok, illetve előbb-utóbb végzek pszichológián. Kérlek hagyd abba a személyeskedést, mint ismét beigazolódott semmit nem tudsz rólam. Vissza az autókhoz.
-
almafa42
aktív tag
Nekem ennyi alapján nincs beigazolva az a feltételezésed, hogy a formátummal van baja. Első körben keresnék bármit, amit lejátszik. Vagy még azelőtt egy olyan pendrive-ot, amit egyáltalán beolvas.
Ha a kijelzők rca-val csatlakoznak akkor bármilyen olyan fejegység megteszi, amin van RCA kimenet, a kijelzők maradhatnak.
-
almafa42
aktív tag
Családban 4-5.5 millió értékig keresnek villanyautót. Tudnátok segíteni merre kezdjünk nézelődni?
- második autó lesz, jellemzően faluban rohangálni
- 3 felnőttnek el kell férni benne
- otthon lenne töltve
- a vágy az, hogy télen is tudja a 180km-t főúton 90-nel, nem tudom ez reális-e.Leaf? Zoe? Spring? Van best buy, vagy mindenképp kerülendő? Vagy amire nem gondolok, de oda kell figyelni? Köszi előre is.
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8371 üzenetére
Csak úgy oldható meg egyszerűen, ahogy legjobb tudomásom szerint a hollandoknál is tervezték (nem tudom, hogy ebből lett-e valami). Az autó által megtett kilométer alapján kell fizetni, mindegy hol töltöd, mindegy melyik országban használod.
Nem a töltést érdemes adóztatni, hanem a használatot. Elvileg arra megy az adó, hogy az úthálózat karban legyen tartva, nemde? /s A benzinnél nem volt opció az ingyen tankolás, így volt egyszerű bevezetni az adót. EV-nél más megközelítésre lesz szükség.
-
almafa42
aktív tag
válasz Bandit21 #8374 üzenetére
Annyi nem, persze. Csak nem értem, miért lenne annyi.
Nézd, az autókkal kapcsolatban különböző jogcímen beszed az állam egy halom pénzt. Az ev-k mentesülnek több adó alól is, ez a pénz nem kerül be a költségvetésbe. Amíg az ev-k aránya elhanyagolható, addig ez nem probléma. De ugye nem ebbe az irányba megyünk, a pénzt pedig valamilyen jogcímen be kell szedni, különben hiányzik majd a költségvetésből (aminek a jelenlegi állapotáról inkább ne is beszéljünk). Bődület méretű áfa, illetve egyéb adó esik ki, ahogy egyre többen váltanak ev-re, az úthálózat fenntartási költségei pedig ettől még nem csökkennek. Meg fogják találni a módját, ez biztos, a kérdés a mikor és a hogyan.
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8380 üzenetére
Nem veszem, teljesen egyetértek azzal, hogy nem arra megy. Pont ezért változtatták meg az összes járulékot adóra. Azt nem értem rólam miért kell véleményt formálni, de ezen ugorjunk.
Kell a pénz az autósoktól, brutál bevétel származik a benzinnel kapcsolatos adókból (literenként 250-300Ft iirc), mely az ev-ktől nem jön be. Plusz az egyéb kezdezmények. Előbb utóbb lesz rá megoldás, hogy hasonló összeget beszedjenek. -
almafa42
aktív tag
BMW charging 2000 Ft/hónap, egész Európára érvényes AC és DC töltőkre (pl AC itthon 115 / kWh, Németország 0,36 EUR / kWh), illetve Ionity kiegészítés 4300 / hónap, ezzel 110 / kWh lehet tölteni. Mivel még nincs otthon töltőm így én sokszorosan kihasználom itthon is és külföldön is. Szerintem az alapcsomag utána is marad, az Ionity-t pedig 1-1 hónapra is lehet rendelni, ha jól értem, lehet ezzel élek majd, ha épp külföldre utazunk.
(aztán addigra lehet módosítják a csomagok feltételeit, túl hosszú távra sztem nem érdemes tervezni ezekkel) -
almafa42
aktív tag
válasz Füleske #8599 üzenetére
A legkevésbé sem szeretném Shadowbull-t védeni. De ha a Kínában gyártott BMW kínai autónak számít azért, mert Kínában gyártják, és ezzel egyidőben a Magyarországon gyártott akku pedig ugyancsak kínainak számít, mert kínai cég gyártja Magyarországon, akkor itt valami érvelési hibát vélek felfedezni
Egy biztos, az EV teljesen felforgatta az eddig kényelmes pozícióját a nagymúltú autógyártóknak. Remélem, hogy én mint fogyasztó ennek az újonnan kialakult versenynek a nyertese leszek (olcsóbb, jobb termékek). Az itthoni állami pénzen felhizlalt cégeknek sem ártana egy kis verseny, de ez már off.
-
almafa42
aktív tag
válasz Andras6800 #8611 üzenetére
Simán benne van a pakliban, amit mondasz. Nagyon nem szeretem a fent említett kínai mentalitást, remélem nem lesz igazad
Viszont a millió kínai mobiltelefon gyártó ellenére azért a Samsung és az Apple köszöni, de jól megvannak. Vagy a Milwaukee / Makita / Hitachi stb vonal sem tűnt el, hiába lehet kapni fillérekért olcsóbb gépeket.
Simán lehet, hogy lesznek olyan gyártók, akik pont a javíthatóságra meg a megbízhatóságra fognak hangsúlyt fektetni, és elég sokan fognak ezért pluszt áldozni. Az biztos, hogy az állóvíz fel lett kavarva. -
almafa42
aktív tag
válasz Shadowbull #8839 üzenetére
Remélem kijönnek egy olyan X3 vagy esetleg X5 méretű modellel amiben lesz 3 isofix a 2. sorban. Hihetetlen, hogy mennyire kevés autó ugorja meg ezt a lécet.
-
almafa42
aktív tag
válasz ratkaics #8941 üzenetére
16x16x16 semmiképp, az úgy kevés lesz. Az opciók közül én is a 32x16x16-ra szavazok. Olyan töltőt szerezz be mindenképp, ami minimum szoftveresen (pl appról) vezérelhető, mert akkor tudod a töltést éjszakára időzíteni. Vannak olyan töltők is, amik figyelik a hálózat terhelését és ez alapján visszaveszik a töltési sebességet. Ezekről talán a többiek többet tudnak mondani - én nem néztem utána, mert lehetőség volt 50x50x50-et bekötni (+napelem), az meg elbírja simán.
Taycan miatt ne aggódj, mindig mindenre lesznek irigy emberek. Anyóséknak adtunk ajándékba egy 20 éves E36-ot, csomó megjegyzést kaptak a faluban, hogy "na hogy felvitte az Isten a dolgukat". Ilyen az emberi lélek.
Én úgy szoktam revansot venni, hogy indokolatlanul előzékeny vagyok, beengedem / átengedem az embereket, hadd küzdjenek meg a saját prekoncepcióikba nem illő viselkedéssel
Új hozzászólás Aktív témák
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Notebook hibák
- Xbox Series X|S
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Ford topik
- iPhone topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest