Új hozzászólás Aktív témák
-
4D4M
aktív tag
Üdv Urak,
érdeklődni szeretnék, hogy van-e esetleg olyan best buy tisztán elektromos autó használtan, ami 40.000 km éves futásteljesítmény mellett még kihúzna 5 évet elfogadható fenntartási költségekkel?
Sajnos kívülesik az érdeklődési körömön ez a terület, de úgy érzem, hogy felhalmozódott itthon is már annyi tapasztalat, hogy 5 évet meg lehet jósolni az egyes típusokra. Tisztelettel szívesen veszem, ha felnyitjátok a szememet. Hatótávra 100-150 km lenne a minimum elfogadható, amit még az 5. évben is jó lenne ha tudna....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
-
4D4M
aktív tag
válasz Mauzes #11867 üzenetére
Napi összesen 100km ingázásról (autópálya és lakott területen kívül) van szó, kizárólag itthon tölteném, még akár a napsütésre is tudom időzíteni. "Elméletileg" 8 év szaldóban.
(Ha felteszek még 6 panelt egy eddig kedvezőtlen tájolású tetőfelületre, akkor rendelkezésemre áll a ~7000 kWh/év felesleg is. A napelemkapacitás hőszivattyúra váltás és/vagy EV-re váltásra lett belőve)
Mondhatjuk, hogy égben köttetett frigy – jelen állás szerint.[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
válasz ratkaics #11869 üzenetére
Igen, tudom, részben szándékosan. Ez az irány bonyolultabb és szerteágazóbb, mert ha azt mondom, hogy legyen ez a fő autó és 3 gyerekülésnek(1 magasító, 1 hordozó, 1 gyerekülés) be kellene férnie, szerintem 0-ra redukálódik a találatok száma az észszerűség (számomra) határain belül. Bár én nem ragaszkodom az isofixhez, így sok helyet lehet nyerni, de attól tartok nem eleget. SUV-ok és hasonlók jelen állás szerint kizárva elvből. Így ez most vagy egy kis- vagy átlagos méretű második autó cégbe, vagy valami kisteher cégbe.
Max 5-6M amúgy, amit el tudok képzelni.[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
-
4D4M
aktív tag
Kicsit jobban belekostolva a témába 3 fázisú töltés miatt képbe jöttek a Zoé-k. Ezeknél volt valami olyan generaciovaltas, ami miatt kerülni kellene valamelyik evjaratot? Ioniq-hoz képest esetleg van valami emlitesre méltó különbség?
Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
Nekem is általában a hajam égnek áll a francia autókról, ez sem kivétel ezalol és még grátisz csajos is. De ezek most másodlagos szempontok és ha nem makkan meg 4 év alatt, akkor vállalható kompromisszum. Nem statuszszimbolum.
Tehát a műszaki tartalom mennyire gáz?ratkaics:
Nem mindegyikben van amúgy DC töltés.
~
Az speciel pont nem is kellene.i3-ban volt 1 fázis is, ezért macerás keresgélni, de BMW-t is szívesebben kerülöm általánosan.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
válasz gorbep #11930 üzenetére
Hát, sose gondoltam volna, hogy oda jutok egyszer, hogy egy BMW legyen a legracionalisabbnak tűnő választás... Jó sok vargabetű előzte meg.
Alapvetően tetszik ez a karbonos megoldás, bár ha jól sejtem akkor ez egy koccanas után kuka. Azt meg nem néztem meg, hogy mekkora fejtorest okoz egy gumicsere / +téli felni szett...
Meg vigyázni kell a klíma kompresszorra.
Meg ne akarjon az ember hátra még gyereket se tenni (:
Van még valami?Biker:
vagy valami hasonló
~
Például?...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
válasz Shadowbull #11949 üzenetére
Nem azt értettem alatta, hogy fizikailag lehetetlen, csak nem tanácsos: nincs szellőzés így fűtés/hűtés és fix az ablak. A hülye ajtó miatt egy sima parkolóban is bűvészkedni kell.
disclaimer: ezek nem saját tapasztalatból leszűrt következtetések. Szívesen veszem, ha cáfolatot kapok rá....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
válasz gorbep #11962 üzenetére
Köszönöm a véleményt / leírást. Csak a sztereotípiáimon kell átlépni szerencsére.
110-es tempó szerintem általában nem szerencsés M1-en főműsoridőben. Vagy a kamionok között 89 vagy a belsőben a 130-150-nak látom értelmét. Kamionstopos időszakban viszont maradna az energiapazarlás (:
A 94 Ah-tól már simán meg tudnék oldani mindent, még a 20-80% közötti használatot is, ha van kimutatható kímélő hatása. Bár ha jól értem, akkor ezekben 6 kWh olyan puffer van ami el van zárva a user elől és ezt használja a degradacio csokkentesere vagy elkendőzésére. Ez amúgy nekem kicsit olyan mintha nehezükre esne felnőttként kezelni a felhasználókat, de nyilván nem tudok eleget a háttérről, hogy ítélkezzek....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs