Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
Srácok,
engedelmetekkel bejelentkeznék én is, májusban vettük át az új Ioniq 38 kwh-s autónkat, azóta 3500 km-t mentünk vele, egyelőre javarészt pozitív a summa.Van itt Győr környéki Ioniq-os?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Vezetek 25 éve, és azt vettem észre, hogy a kezdeti rámenős viselkedésem mára átváltott defenzív vezetéssé.
Szerintem nem vezetek olyan rosszul ( nem csak az előttem haladót figyelem, hanem próbálok térben képben lenni, több autóra előre felmérni a várható helyzetet), de sajnos én is néztem be már többször közlekedési szituációt, ilyenkor jól jött, hogy nem gyalultak le a francba az útról.Inkább lemondok az elsőségemről, ha az adott forgalmi helyzetben másoknak jobb lesz. Mikor szerencsétlen autós nem tud kikanyarodni mert folyik a sor és mindenki úgy csinál, mintha észre sem venné... ilyenkor kívánom, hogy legyen a másik helyében és álljon ott 10 percet, várva a csodát. De egy sima telezöld is nagy kihívás.
Egyébként a pályán engem is felbax amikor vonatozunk a belsőben, erre beesik mögém balra kitett indexxel, villogtatva, rajta a lökösön a hmcs. Ha elengedem, mivel lesz neki jobb, csak kb. 8-an lesznek előtte... ugyanez országúton is, tolna le, de nem tudok/nem akarok menni, erre belemegy olyan előzésbe, hogy nagyjából 3 autót veszélyeztet közvetlenül.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ha már töltés: milyen típusú védelmet illik betenni a kismegszakító mellé? Fi relé van, de az fázis-nulla között mér, itt szinte nem lényeg.
Túláram-túlfesz védelemre mit ajánlottok? Esetleg pontos típus?"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem is van Mobiliti rf kulcsom, ahhoz kaptam az órát.
Egyébként a kulcs lényegesen egyszerűbbé teszi a töltés."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Hétköznap és autópályáig nem megyek máshogy az elektromossal mint ahogy eddig mentem. Hosszabb úton nyilván más, pályán már nem megyek 150-nel mivel itt már időben többe kerül a gyorshajtás, pénzben szerintem nagyjából egál, eszik a belsőegésű is már nagy tempónál.
Egyébként engem most is előzgetnek reggelente, mivel általában nem vagyok hajlandó 60 felett menni lakott területen belül. Addig nem basz fel amíg előtte nem a seggembe állva próbálna letolni, ehhez hasonló a gyárkéményként füstölő dízel csodák amik megelőznek, én meg majd' megfulladok mögöttük. Talán e kettőnél leszek egy kissé paraszt. Volt, hogy lámpánál állva (párhuzamos sávban) megkérdeztem: adjak némi aprót egy jobb kocsira?A sebességkorlát meg nem azt jelenti, hogy annyival kell menni, hanem azt, hogy annyi a megengedett maximum. Ausztriában és Hollandiában hamar leszokna a magyar sofőrök java erről a viselkedésről, abban biztos vagyok. Ott akár +3km/h felett megy a bírság.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tuzpenge #4000 üzenetére
Ahol fát vágnak, ott hullik a forgács
Más: van értelme nagyobb ac töltésen gondolkodnom (3 fázis)? Szerintem nagyon abba az irányba haladunk, hogy a gyártók max 11kWh-nál többet nem fognak ajánlani, mindenki - célszerűségből - a dc teljesítményt nyomja feljebb.
Amiért kérdezem, gondolkodtam a 3 fázis bevezetésében a garázshoz, de nem látom, hogy a jövőben lesz-e értelme. Marad az 1 fázis, max azt kellene 32 amperig bővítettnem."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ha felteszek egy falitöltőt, akkor az 1 fázison is tölt 7kWh-val vagy csak 3 fázison? Nem lenne értelme a 32A-nak, ha nem tudnám kihasználni, úgy a 3×16A-nek sem.
A lakás 3 fázison megy, nálam a garázs némely okok miatt külön meg lett táplálja, külön órával. Most ezt még tudnám cserélni - mármint a földkábelt - a tereprendezés egy része még nincs kész. Sajnos 3×4mm² kábelt húztak be, arra nem tudok csak útitöltőt tenni.
Szóval ezen agyalok. (Ioniq 38kWh)[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
3×32 tutira nem lesz, nem engedné az eon. A későbbiekre gondolva jobb lenne a max. 3×16A vagy az 1×32, ez itt a kérdés, a jelenlegi kocsival jobb a 32A.
Gondolom ezek a falitöltők nem tudnak 3×16A-ből egy fázison 7200w-ot kiadni?"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ezeket részleteznéd? Vagy linket, ioniq-om van, érdekelne, pláne a kormánymű és a csapágyak hibajele, mit és hol kellene majd figyelnem.
Szerk: az akkuról én is tudok, eddig 2× sikerült annyira meríteni, hogy nem indult a rendszer (nem önszántából, az egyik a szalon balfaszsága) ebből egyszer a nagy akkuból visszatöltött a rendszer. Egyébként is folyamatosan rátölt, mindig látom a kék led villogását. Szóval ezen nem parázok, a rendszer viszonylag jól karbantartja.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4642 üzenetére
Sajnos nálam nem az Ioniq 5 van, pedig marhára tetszett, de az ára kevésbé.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ez szép, mintha egy modern, kényes diesel hibalistáját olvasnám Ez a fl előtti vagy utáni verzióra igaz, vagy rohadtul mindegy?
Egyébként a hajtóműnek - vagy a motornak - kb. 58 és 65 között van egy jellegzetes búgó hangja, de ez 0 km-es kora óta megvan és erzésre nem erősödött, eddig (~6000km) Ha előjön, a gariidőig tegye meg, van még rá közel 5 éve.
Használom, ahogy egy autót kell, simán lepadlózom ha szükséges, de arra mindig figyelek, hogy alátekert kormányművel nem gyorsítok intenzíven, védve a kihajtást. Mást nem tudok tenni, max kenőanyagcsere, ott ahol lehet.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Szervizbe a győri Leierbe hordom, tapasztalat egyelőre kevés, de az legalább pozitív.
Kőkeményen figyelmeztettek az intervallumok betartására, időben és km-ben egyaránt. Ezekszerint nem szabad kicsúszni belőlük, sok pénz bánhatja..."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
A Tesla gen2 vagy gen3 falitöltők használhatók más autók töltésére is, vagy Tesla only?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Bandit21 #4780 üzenetére
Most sem az, de azért valljuk be, qrva drága egy elektromos, persze, hogy húzza a száját a többség. Nekem is megremegett a kezem a vételnél, nagyon rá voltam pörögve egy Camry-re, ami azért egy mérettel feljebb van.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nagyon, nagyon, nagyon sokára lesz ez olcsó, mikor a hagyományosok is eképesztően kilőttek. Mármint árban.
Az orosz seggnyalással egyetértek, de én inkább a pénzügyi-gazdasági oldalát figyelem felhúzott szemöldökkel. Ennél én is többet tudnék, pedig csak a feleségem közgazdász"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Osztrák töltések hogy működnek? Kell valami app, ha igen, melyiket érdemes használni? Mobiliti appban regisztrálva vagyok, ér az valamit a vadnyugaton?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz stickrs #4790 üzenetére
Vösendorfi Shopping City-be megyünk, eddig nem tudtam kideríteni, hogy ki szolgáltat ott töltőt, még a honlapjuk sem írja.
cousin333: remélem megy a mobiliti roaming, nem lenne jó ott állni letolt gatyával. A következő alkalommal nem lesz gond, addigra már fogom tudni, hogy ki a szolgáltató.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Mindegyik márkában vannak elcseszett dolgok, persze ahogy megyünk felfelé árban, ez úgy lesz kevesebb, de talán egyre bosszantó is.
Ha jó ajánlatot ad a Nissan, én nem hezitálnék. Lassan értelmes áron max. bringát vagy motort lehet venni, kocsi azt nem."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
2023 nyarán 4-en leszünk, nagyon gondolkodom egy autócserén, a keret kb 15-16m lenne. Vagy elengedem az elektromos vonalat (Rav4, Camry) vagy max. feljebb egy új Niro Ev. De ez már nagyon fájna, nem prio1 az autó, inkább egy családi házba tenném a nem létező vagyonunkat
Másnak valami ötlete? Nem holnap mennék vásárolni, csak játszom a gondolattal...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Bandit21 #5424 üzenetére
Igen, nagyobbik Ioniq. A hatótáv nekem általában elég, ritkán korlátoz.
A csomagtartótól inkább félek, egy babakocsi meg a mostani kellékek kissé meghaladják ezt az űrméretet.
Összesen ennyi az összeg, használt-új mindegy, csak az állapot nem. Pár év múlva nagyobb ház kell, a mostaniban egy gyerekszoba van."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem tudom, mennyivel lehet a valós életben nagyobb...
stickrs: mármint az új? Azért az jobban tetszik a réginél.
Ha hedonista lennék, vennék egy a6 v6tdi-t, aztán állnék sorba a jövőre horror áron kapható gázolajért
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Füleske #5437 üzenetére
A méret sajnos még nem publikus, várom az első hivatalos specifikációkat
Pár dolog lenne fontos: tengelytáv, nyomtáv, első-hátsó fejtér, csomagtartó.
Az akku 13 kWh, bárhová elférhetett, nem félek a csomagtartó csökkenésétől, de ha igen, van miből.A feleségem nem engedne az elektromosból, csak ugye mindenre is nincs tőke, valahol kell egy határt húzni. Nekem egy kellemesen nagy családi ház fontosabb, neki a mostani is jó, mivel a maga nemében ez is páratlan, csak szerintem később kicsi lesz.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ezt megkaptam én is. Magas az ár, de ha nincs semmi más, egyszer-egyszer ki lehet bírni. Egyébként is errefelé halad az e-töltés, nem akar senki az otthoni töltés alternatívája lenni, egy köztes megállás meg olyan lesz, mint egy tankolás a pálya mellett: drága, de ha muszáj....
Szerk: egyébként szerintem - kisebb csúszással - szinkronban haladunk az üzemanyagok árával.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ha csak ilyen helyeken tudná tölteni az egyszeri bev-es, akkor bizony csak a hülye venne elektromost.
Szerk: eddig az üzemanyagokat terhelő adónemekből tudtommal csak az Áfa van rajta, nem lesz mindig így[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem az az érzésem, hogy a 2022-vel kezdődően egy időre mindenki elfelejtheti az olcsó autózást, mindegy, hogy "mi hajtja"
Februártól masszív gázolaj keresleti többlet lesz az eu-ban, ez pedig soha nem lefelé hajtja az árakat. Emelkedtek az autóárak, rohadtul drága lesz az alkatrész, a motorolaj, minden.
Az elektromost még lehet olcsón tölteni otthon, szóval nekem az esetek többségében nyerőbb még így is."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem, mert régen egy hosszabb utat be sem mertél vállani, nem volt töltő sehol.
Mára nem gond egy nagyobb kirándulás. Többe kerül? Igen, de legalább van. Nálam minden 10. otthoni töltésre jut mondjuk 20 kWh gyorstöltés. Nem ezen fogok fennakadni, kormányunk és jegybankunk újabb sikere, a világ 10. legmagasabb élelmiszerinflációja sokkal jobban felb.ssza az agyam."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
A Tesla oszlopai vajon meddig lesznek ingyen az országban? Tippre még 2023-at adnám nekik, de az is lehet, hogy évközben kivezetik.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
"Igen, az energia árak elszállása, politika, rezsicsökkentés, stb bezavarhat. Üzleti kockázat."
Ez az, amit a piac nem tolerál, a magas kockázat, ennek lesz/van egy masszív felára. Jó példa erre az ősszel megjelent iphone 14 széria árai is.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest