Új hozzászólás Aktív témák

  • Beniii06

    őstag

    válasz ElektronetZ #55 üzenetére

    Üdv.!

    Jó látni, hogy az ent ilyen módon is felvette a kapcsolatot az ügyfeleivel, főleg így, hogy láttam a felhasználói fiók a mai nap lett regisztrálva és csak itt közölt hozzászólásokat, csak miattunk regisztrált be. Ez a tény egy különleges, mondhatni egyedülálló kezdeményezés, amivel az ent kitűnhet a többi szolgáltatótól(szerintem) és ez egy olyan pozitívum, amit örömmel fogadunk. Általában az ügyfelek szeretik elmondani a véleményüket és az külön 'élmény', ha meghallgatásra is találnak a szolgáltató részéről. Ez az információ visszacsatolás sajnos el szokott maradni.
    Szoktam olvasgatni más szolgáltatói topikokat is(a vezetékes otthoni szolgáltatások mind elektronetesek nálam), de csak elvétve láttam olyat, hogy közvetlenül a szolgáltatótól(illetve munkatársaitól) szakmailag lehetne kérdezni, amire kifejtős választ is kap az ember, mivel telefonos ügyintézésnél erre nincs mód, mert esetleges hibabejelentés miatt telefonál csak az ember és ott nincs idő ilyesmire. Itt viszont időben kötetlenül lehet kérdezni és válaszolni is. Azt is jó látni, hogy alaposan megnézték a topik eddigi hozzászólásait és ezek alapján részletesen válaszoltak. Bízom benne, hogy ez a lehetőség nem csak ideiglenes, hanem hosszabb távon is kölcsönös lesz párbeszéd szempontjából. Igaz a topik "nem folyamatos", mivel csak pár aktív tagja van, de igyekszünk szakmai dologgal feltölteni.

    A jelenlegi hálózatfejlesztésnek is összességében örülünk, mert meglepetésként ért minket, annak ellenére, hogy érdeklődtünk erről korábban. Ahogy mások is említették a feltöltési sebesség növelésre számítottunk, de gondolom a következő fejlesztési lépcsőbe már bele fog férni ez is. Azt írta, hogy évente növelik a sávszélességet, ennek ellenére elképzelhetőnek tartja, akár fél év múlva(a pályázati fejlesztések befejeztével) nagyobb sebességű(fel/le irányban) csomagok bevezetését?
    Elképzelhető, hogy 2018 szeptemberéig lesz olyan hely Mátészalkán, illetve belterületén/lakótelepen, ahol már FTTH lesz teljesen HFC helyett? Azt esetleg meglehetne tudni, hogy hol van a központi elostó Mátészalkán, hogy hol lesz először "optikásítva" egyre közelebb az emberekhez vagy ez titkos információ?
    Továbbá érdekelne az is, hogy vannak-e internet csomagjaik üzleti ügyfeleknek/kisebb cégeknek-vállalkozásoknak, amiben van nagyobb feltöltési sebesség?

    Mások példáját követve én is szeretnék beszámolni személyes tapasztalataimról a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Jelenleg mindhárom szolgáltatást használom. A TV-vel szinte teljes mértékben meg vagyok elégedve, sokkal jobb minőségileg összehasonlítva, mint egy SAT/IPTV-vel. Igaz heti egy-két alkalommal szokott kockásodni minimálisan, nincs vele probléma. A telefonnal szintén nincs probléma, bár valamiért hálózaton belül(ent) 'halknak' érzékelem a beszélgetést, ha mást hívok akkor nem érzékelek ilyet. Próbáltam már másik készülékkel, ugyanez volt az eredmény, de mivel ritkán használom a vezetékes telefont, így ez nem zavar.(Mondjuk beszéltem az ügyfélszolgálatukkal korábban és az is halk volt valami oknál fogva).
    Az internettel is összességében is elégedett vagyok. Az elmúlt 3+ évben volt szerencsém használni az Önök jól skálázott hálózatát és valóban szinte 90+%-ban meg volt a maximális sebesség vagy még több. Ezért is mertem ajánlani ezt a fajta internet szolgáltatást a rézalapúval szemben, ami a jobb esetben is csak a felét-kétharmadát képes átadni az ügyfél által választott csomagból.(Olyanért is fizet az ügyfél, amit fizikailag lehetetlen megkapnia technikai okok miatt -távolság-). Szerencsére a HFC sokkal megbízhatóbb,e zt is bizonyítja, hogy ennyi hosszú idő alatt is csak pár alkalommal(max fél napok) nem volt internet, de hamar sikerült is kijavítani a hibát a gyors szerelői beavatkozásnak köszönhetően.

    Azonban meg kell osszam a negatív tapasztalatomat is, amit a sávszélesség emelés óta szereztem. Nagyjából az emelés óta gyengült a hálózaton a jelszint és délután 16 óra és este 22:30 között drasztikusan lecsökken a sebesség(100-300 ms ping mellett 14 Mbps körüli le/3 Mbps fel irányú sebsségre végig az esti időszakban, esélytelen online multiplayer például) és ma kétszer is megszakadt az internet kapcsolat kb. 5 perces intervallumra. A minimum sebesség 8 Mbps volt le irányba amit mértem. Gondolom még így is meg van a garantált minimum, ezért nem jelenthetem be hibára, azért is bátorkodtam itt megosztani. Azt észrevettem, hogy a modem által jelzett jelszint értékek is csökkentek megközelítőleg -2dB-t. modem értékek (tudom, hogy nem rossz értékek,c sak gondoltam jelzem itt ezt is). Azt nem gondolom, hogy nálam, illetve a modemben lenne hiba, mivel korán reggel sikerült ilyen mérést készíteni kora reggeli sebesség(Mátészalka)

    Jelenleg nem tűnik túlméretezettnek a hálózat a csúcsidőbeli sebesség csökkenések miatt. Remélem, hogy ez hamarosan meg fog szűnni és vissza tér a jól skálázott hálózat. Nyílván még nem sikerült teljes mértékben elkészülni a jelszintezéssel, bár már 3 napja jelentkezik a probléma.

    Szerintem a többiek nevében is mondhatom, hogy örülnénk neki, ha esetleg a publikus/fél-publikus információk meg lennének osztva,akár ilyen-olyan módon, persze ha nem gond. Gondolok ilyesmire, hogy a havi csekkem mellé kapott tájékoztatót az új csomagokról/áfa csökkentett árakról( amin dec 1-ei dátum van és gondolom mindenki megkapta csekkje mellé kivéve a fórumon itt lévőket), de mivel őket is érintette a változás fenntartásokkal is, de megoszottam. Remélem nem probléma, mert a weboldalon még semmilyen infót nem találtam, pedig a tájékoztató szerint már dec 15-étől érvényesek az új csomagok. Biztos el vannak foglalva a hálózatfejlesztéssel és a weboldalra nem jut elég kapacitás.
    Ha esetleg szükség lenne internet "tesztelőre" lakossági részről, akkor szívesen besegítenék ilyen jellegű dologban is.(Mátászalka)

    [ Szerkesztve ]

    "Got any other secret weapons?"

Új hozzászólás Aktív témák