Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz arty #122541 üzenetére

    Ebbe pont beletrafáltál, mert 9 évig AMD kártyám volt, sőt, mellette Ageia PhisX PCIe is. :D (persze utólag, mikor már nem került egy közép kat videokártya árába, és mire pont kinyírták a driveres támogatást ;] )

    De azért nekem van, hogy nem az üléspontom határozza meg az álláspontomat(© by bambanő, minden jog fenntartva), anno mikor 2015-ben (is) Abu sorozatgyártotta az "nVidia midllewarejei megerőszakolják a migránsainkat" cikkeit, Tripwire a Killing Floor 2 kapcsán elhintette hogy azért választottak nVidia APEX-et mert saját zsebből abszolút nem tudtak volna hasonlóan gusztustalan szörnyhentelést csinálni, pont jól jött nekik az nV konyhakész megoldása. A szintén földig szidott Ubiszaft-Shitworks affér is pont akkor történt, mikor uborkáék lukas finyinget nem költöttek volna játékaik PC portjára, és saját megoldás helyett az ingyenes nV cuccot választották, sokak szerint azt is bénán implementálva, mert még arra is sajnálták a fejlesztési időt. :(

    PPU kukázása miatt én is sokáig pikkeltem rájuk, de cifrább volt az a történet. A PhysX PPU egy drótozott ASIC volt, amit fejleszthetőség hiányában maga az Ageia is cserélt volna, ha nem állnak előbb a földbe. Maga a PhysX SDK igen népszerű lett, de a kártyákat a franc se vette, legalábbis nem olyan számban hogy fenntartsa a céget.
    nV a Tesla architekúrával az általános számításra gyúrt rá, és pont kapóra jött nekik az Ageia cucca, amivel megmarketingelhették ezt. PPU támogatást nem kukázták azonnal, egy ideig GPU-val együtt futott, de az új effektekkel inkompatibilis lett meglepő módon, így egy idő után a driveres támogatása is dobva lett.
    PhysX procimag kihasználását sem feltétlen a ződ gyíkemberek manipulálták.

    A PhysX gyártófüggetlen GPU gyorsítása érdekes kérdés, itt viszonylag egyértelmű hogy nem azért vertek bele pénzt hogy az AMD-t segítsék, ugyanakkor volt itt más gond is. Az AMD VLIW architektúrája sokszor verte az Teszlát sima grafikában, de általános számításban nem remekelt, nem is erőltette az AMD annyira az OpenCL-t a 2012-es GCN-ig(OpengGL-t, OpenCL-t egyébként azóta az Apple kukázta gyártófüggő Metal 2 javára :U ). Mikor az nVidia meg pont visszavette ilyen irányú törekvéseit, és a kazán és sokat fogyasztó 5xx Fermi után(ami a hűvös, gyors, de "buta" 5870/6970-el versenyzett és maradt alul), az ipari gyorsító kártyáit a fogyasztóiakról teljesen leválasztva előállt a sokkal gyorsabb, hűvösebb, és "butább" 6xx Keplerrel.
    Na ezután az AMD meg oda-vissza reklámozta hogy az ő kártyái mindenféle számításra is képesek, bezzeg a butított nV.. :DDD
    S épp az sem titok, hogy az AMD igen jó néven vette volna, hogy ha a CUDA, amitől az nV PhysX GPU implementációja függött, a ződek torkán akad és megfulladnak tőle hamarost. ;]

    2012-re már a "Pisix"-nek is kifelé állt a rúdja, a technológiai váltás miatt már az nVidia sem erőltette annyira, a fejlesztők is kezdtek megelégedni az ingyenes motorok gyengébb, de kézreálló megoldásaival, a mélyen tisztelt publikum meg hol beleszart már a fizikába, hol meg utálta az nV-t a gyártó függő sallang miatt.

    A sallang pedig azért nem terjedt ki rendesen mindenre, mert pont hogy gyártó függő lett volna, ha játékmenet is befolyásolva van(mint pár korai Ageia PPU játékban, amik egyrészt úttörőek voltak élményben, másrészt rekord gyorsasággal buktak pénzügyileg a PPU kötöttség miatt :DDD Ki emlékszik még a Cellfactor, Bet on Soldier játékokra, vagy Unreal Tournament 3 PhysX pályákra?), akkor maga a játék sem fut csak nV kártyán.

    A propietary dolgok sokszor mocskosszemetek, de legalább vannak, és működnek.

    AMD TrueAudio egy egész jó dobás volt hogy a normális hardveres térhangzást felélesszék egy GPU-ba épített spéci DSP-n keresztül. AMD pár céggel stratégiai megállapodást kötött, és azok fél marék játékában hallható eredménye is lett, feltéve hogy AMD GCN, azon belül is az akkori legújabb GCN2 kártyája volt az embernek. :) Aztán annak rendje és módja szerint elsüllyedt az egész, utólag még a driveres támogatást is kukázták(sőt, talán magát a TrueAudio támogatást is kipeccselték a játékokból).
    Lett helyette nyílt és kártyafüggetlen True Audio Next, és a kutyát nem érdekli. :o

    De épp ott a Mantli, amit ződ oldalról szidtak mint a bokrot, de mikor a Battlefield 4 már nem volt menthetetlenül bugos, akkorra a legjobb módja volt a vele való játéknak. Előre tekerünk 5 évet(!!!), és a DICE még mindig nem rakott le egy épkézláb DX12 módot az aktuális Battleduty játékába. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák