Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz vandeminek #34897 üzenetére

    Szia!

    Én mondjuk sajnos nem nagyon értek a pivot táblákhoz, de szerintem egy teszt munkafüzetben vedd fel makró rögzítővel az általad végzett módosításokat, az lehet egy viszonylag jó kiindulási alap. Egyébként - nekem legalábbis - kicsit körülményes elképzelni, hogy pontosan mi is a gond, egy mintafájl (dummy adatokkal) sokat segíthetne a megértésben. De persze lehet, hogy valaki tőlem jóval okosabb nemsokára megmondja a megfejtést :). Ha nem, akkor szerintem kellhetne a mintafájl...

    #34896: Lefagy, megáll? Nem lehet, hogy csak sok idő kell neki? Talán hülyeség, de ha egy mód van rá, én kipróbálnám másik Office verzióval is, leginkább talán a 2010-zel.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz vandeminek #34897 üzenetére

    mi van, ha csinálsz egy segédoszlopot az alaptáblában ahol a dátumból kinyered a hónapot, és azt húzod az oszlopfejbe?

  • Delila_1

    Topikgazda

    válasz vandeminek #34903 üzenetére

    A dátum oszlop mögé szúrj be egy oszlopot, a címe legyen Hónap. A B2 képlete

    =HÓNAP(Költségek[[#Ez a sor];[Dátum]])

    Sorcímke Kategória, Oszlopcímke Hónap, Értékek Összeg/Költség (HUF).

    [ Szerkesztve ]

    Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

  • Delila_1

    Topikgazda

    válasz vandeminek #34903 üzenetére

    Feltettem a módosított füzetet ide.

    Az A25:C42 tartományban van egy (önkényes) éves terv. A Megvalósulás oszlop feltételes formázása csak minta.

    Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz vandeminek #34903 üzenetére

    nem látom a linkelt hozzászólást, valami van a linkeléssel, de próbálom körülírni én hogyan csinálom:

    én alapvetően nem vezetek mindenről ilyen mély részletezettségű analitikát mert feleslegesnek tartom. az én költségvetési rendszerem "organikusan" alakult ki, (ami azt jelenti, hogy toldozgatott mint a suszter cipője :D) egy alap havi expense trackingből.

    három külön egység van:

    1) egy fülön van egy havi bugyet, ez a tárgyhavi (bevétel minusz általános- és céltartalékok) rendelkezésre álló keret felosztása és trackingje. rezsi, kosztpénz, törlesztések, telefonszámla, "zsebpénz" stb. hó elején tervezem kiállított számlák vagy óraállások alapján, illetve a fix tételeket előírva, majd a zsebpénz maradék elven képződik a havi fix bugyet erejéig. A oszlop megnevezés, B oszlop keret C oszlop felhasználás D oszlop egyenleg. ez elvileg mindig nullára zár, ha túllépés van leírom a veszteséget, ha megtakarítás megy a megtakarításba.

    látszik hogy itt egy mozgó tétel van, a zsebpénz, ebből mennek a sörözések, sütizések, kisebb haszontalanságok, ezeket F (megnevezés) G (összeg) oszlopokban vezetem és C oszlop megfelelő cellájába összesít a zsebpénz sorra. ez a zsebpénz részletezés hó végén megy egy külön fülre archívba elemzési célra, de soha nem vettem még elő, a tábla tartalma törlődik.

    ez a havi rész

    2) egy külön fülön vannak a céltartalékok, fent rendre egymás mellett aranytartalék, kocsi, ruha, gyerek, bérlet (évest veszek havonta tartalékolok rá, olcsóbb), lakásfenntartás, egyéb. mondjuk A1:H10 tartományban, az első sor fejléc, a tizedik egyenleg, elvileg 2-9-ig vezetem összesítetten a növelő-csökkentő tételeket, de ez már változik (lásd 3). I10-ben összegző összeg, ez gyakorlatilag a teljes vagyon értéke (mondjuk hó végi állapotban, mert a bugyet ugye külön kezelődik, hó elején T-1 hónap végre rászámolom a tartalékolást, és előáll I10(T hó vége) ami a T hó végi kívánatos szám.

    ezek után jön a treasury, mondjuk I12-től lefele elkezdem vezetni, hogy jó, akkor az I10(teljes vagyon) fizikálisan hol van, X összeg bankszámlán forintban Y devizában, paypal, szép kártya, párnaciha, tartozások és követelések kívülre. ez ugye 0-ra zár I10-zel akkor van meg minden forintod.

    3) most már külön füleken kezdtem el vezetni elemzési céllal néhány tételt az A1:H10 blokkból idősorosan (A növekedés név B növekedés összeg D csökkenés összeg E csökkenés név) ami az A-H:2-3 sorokba összesít átlinkeléssel, ezeket eddig ritkán elemeztem, de mivel Feleségem is hasonló könyvelést követ és pont most vezettünk össze 3 év elszámolását hogy egálba hozzuk ezért nem mondom hogy haszontalan.

    a rendszer baromi transzparens, nagyon sok információ van előtted átlátható, értelmezhető, emésztett és összefoglalt formában, és ettől lesz budgeting az expense trackinből. a hosszú távú kulcs az A-H:10 egyenlegező sorok a 2) fülön mert itt látod azt, hogy az egyes célokra mennyit tartalékoltál hol volt költés és mennyire kell pumpálni az adott célhoz. az idődimenziót itt nem látom hasznosnak, max. nagyon aggregáltan és snapshot jelleggel mert nincs információértéke.

    lényeges, hogy márciusban többet költöttem a lakásra mint decemberben? lényeges, hogy júniusban több pénzt takarítottam meg autóra mint feburárban? szerintem nem.

    év/év vagyoni alakulást érdemes nézni (év végén készül egy snapshot a 2) fülről), éves szintű bevétel/költség alakulást érdemes nézni, annak van információértéke, hogy mennyit költöttem ajándékokra 2016-ban, és hogy a havi előírt fix összegű megtakarításból (ami év végére elvileg 12fix értékű) mennyit sikerült megvalósítani az extra költségek elszámolása után (jó ha 6fix) (ezek a 3) fülek, de csak havi bontásban vezetve a napi bontásnak tényleg semmi értelme)

    ja igen, tartalékolás, ezt kérdezted: három féle bevétel (tartalék) képződik általában:
    a) havi fix, a fizetésből elhatárolt általános tartalékolás. ez egy x összeg, x=batman, nem annyi amennyi kellene hanem amennyit megérdemelsz, de oda megy ahol szükség van rá, ha kell ruhába, ha kell általánosba, ha kell gyerekbe, vagy célprojektbe ha minden frankó már és tele vannak a virtuális zsebek
    b) havi kiemelt tartalékolás: fixen teszek egy összeget félre bérletre, egy összeget autófenntartásra és pótlásar, egy összeget gyerekkasszába, ezek az a) felett állnak, csak oda mehetnek és oda is mennek
    c) rendkívüli bevételek, T-1 havi 1) megtakarítás, jutalom, náncsi néni borítékja, stb. c=x=batman

    nem tudom mennyire érthető. akartam erről már írni egy bejegyzést régen csak lusta vagyok rá, pedig érdekes lenne, elnézést a topiclakóktól hogy offolom vele a témát, de mivel itt sok az excel nörd előbb utóbb mindenkinek megremeg a keze az egéren, hogy táblába kéne rakni a sózott vaj árát. (van egyébként kosztpénztrackingünk is, 2014 februári rákóczi szalámi homologizált egységárakkal :D)

    ---

    halkan jegyzem meg, hogy ezt nem excelben vezetem, hanem google docsban mert egyrészt ott kezdtem el, amikor az ms-nek még nem nagyon volt használható felhője, imádom hogy step-by-step verziókövetése van, bármikor bármilyen állapotot visszaállítasz, most már akár munkafüzetek között is tudsz hivatkozni és bizonyos dolgokban okosabb mint az excel. bizonyos dolgokban meg nem, de erre nekem tökéletes, és bárhol elérem.

    szerk: nem tudom mennyire jött át, nem effektív felesleges az idődimenzió, kell de nem napi bontásban és nem az az elemzés gerince. ott van szinte minden havi bontásban ha kell de nagyon ritkán kell elővenni mert sokszor érdektelen. sokkal fontosabb az az információ, hogy mi az ideális állapot, hogyan állunk ehhez képest, hogyan alakult az "állás" tendenciája, felzárkózunk vagy elmaradunk az ideális állapottól, illetve összességében van-e növekedés, és ha igen mekkora.

    [ Szerkesztve ]

  • 0P1

    aktív tag

    válasz vandeminek #37182 üzenetére

    a pivotban a value fields settings-ben ne Sum aggregáló függvényt használj, hanem Min-t, Max-ot vagy Average-et (esetedben teljesen mindegy, hogy melyiket, ugyanaz lesz az eredmény, híszen az adott hónapban állandó a támogatás összege) .

Új hozzászólás Aktív témák