- Freemail
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- OpenWRT topic
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Mozilla Thunderbird
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
válasz NauTiLUS_HUN #143106 üzenetére
Kevesebbet, mert rétegigény szarrátuningolt hangos puffogó kipufogós botrányos huligánautó, de legalább mindenki hallja a környéken ha beindítom. Nem kedvelem, de azért néha szórakoztat, és hajlamos vagyok összkerékkel driftelve közlekedni vele. A Volvo finomabban, kultúráltabban adja elő, csak 4000 fölött jön meg a hangja, de akkor már fürge és játékos a Subaru magasságból és méretből eredő félelmetessége nélkül, csak épp elöl hajt. A Quattroporte finoman muzsikál, a Subaruhoz képest szerény 400 lovas teljesítménye ellenére azért elvonszolja a bódét, lapos is mint a Volvo, ideális, csak sajnos megvan az a gyakori típushibája, hogy nem az enyém. Fölöslegesen sok pénz állna benne, és garázs nélkül az állagmegóvás az elég kétes. A Ferrari V8 szervizköltségigénye meg más nagyságrend, ráérek venni. Meglenne persze az izgalma a reggeli sulitolongásnál, ki mire nyit rá mit, meg egész más érzés lenne hallani az ajtó aljának a betonnal érintkezését amikor kiszáll valamelyik családtag a járda felé a szokásos finomsággal...
-
npera
újonc
Ma 2 órát teszteltem VW ID7-est. Nem volt beműszerezve, csak szubjektíven. Volt pár kábé 35%-os emelkedőn előre-hátra gurigázás, gyorsítások, ellentétes irányú sebesség beváltása menet közben és padlógáz, meg hasonló "corner case" móka. Elképesztően szépen le lett kalibrálva minden.
A futómű komfort adaptív csillapítással kábé mágikus szőnyeg még a rettentő göteborgi utakon is. A coast down mesés, a regen is teljesen jó sport üzemmódban. Van individual, ahol csomó paraméterből csinálsz magadnak presetet, ahogy tetszik.
Nagyon kényelmes az ülés, magam mögött is van hely bőven. A csomagtartó batár és még lesz belőle kombi is.
Nem vagyok nagy VW fanboy, de ezt összerakták. A motor hasonló cucc, mint a Polestar 3-ban érkező PMSM cucc, ez 210 kW-ra lett belőve. Bőven elég.
Körforgalomból kilőve nem hezitál az ESP, de nem is táncol a kocsi hátulja. Stabil, megy, lassul szépen.
Azt kell mondjam, hogy ez kombiban az EU piacon még akár nagyot is guríthat. Nincs sok BEV kombi, főleg nem ennyire jó csomagban összerakott cucc. Az ára húzós, de ma már nincs is olyan autó, amit ki tudok fizetni, így nem is panaszkodom tovább....
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #143108 üzenetére
A napokban volt teszt a Speedzone csatornán, ahol Göbölyös Doki tesztelte. [link]
Neki az összeszerelés minősége, és a régebbi Passatokból ismert minőség hiánya volt az, ami miatt negatív benyomást tett rá az autó.
Mutatta a beltérben elöl a pohártartót, ami egy kivehető fröccsöntött tejfölösdoboz volt, a középkonzolban. Más autóknál ugyanitt olyan megoldás van, hogy klipszek / rugók fogják a klf. méretű italtartókat. Meg elöl a "frunk" hiánya. Meg hogy hátul, a csomagtartóban, ahol nem látod, ott rondák a csomagrögzítő szemek. És tényleg. Ilyen épp lealapozott valami.
Ha már nincs Passat, de van helyette "ez", akkor azért lehetne olyan bele, mint a Passaté volt. És akkor nem is lenne vele akkora probléma. De a kategóriatársak azért rendesen odateszik magukat.
Mondjuk kombi azokból nincs.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #143110 üzenetére
Szerintem ezeket teljesen felesleges hasonlítani. Az egyik egy űrkrumpli, a másik meg egy hagyományos autó, amit elektromos boszorkányság hajt éppen. Mind a kettő hoz magával előnyöket és hátrányokat. Amik akár teljesen kizáró tényezők is lehetnek vevőtől függően. Az érdeklődést mutató vevőréteg szerintem nincs metszetben.
Svéd piacon néztem, lehet máshol más árak és csomagok vannak.
Model Y LR RWD 602k SEK. Ez 600 km WLTP. Gyorsulás 0-100: 5,9 sec.
ID7 PRO valami masszásüléses komfort csomaggal, jó lámpával, meg egyéb cuccokkal csomagban 655k SEK. Ez 614 km WLTP. Gyorsulás 0-100: 6,5 sec.
Aki űrkrumplit akar, az úgyis azt fog venni. Aki meg hagyományos autót akar, az majd vesz olyat.
Nem vagyok fanboy egyik oldalon sem, csak próbálok rávilágítani, hogy nehéz őket hasonlítani, mert annyira eltérőek mindenben. És csomagtól függően a különbség már-már elhanyagolható ilyen pénzmennyiségek mentén.
-
Jahno
őstag
Female punk, Váci úti bányák balladája: [link]
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #143118 üzenetére
Már ki is fizettem rég.
No de mi legyen ha elengedném, fel tudod vázolni egy 6 soros Ekcel táblázatban? Azon kívül, hogy konkrétan rákérdeztem a Dacia várható kötelező szervízköltségeire, és nem nagyon akartak számot mondani az aktuális értékén, csak "hát igen vannak olyanok, de nem ennyire sűrűn".
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #143120 üzenetére
Valószínűleg vennék egy F Corsa-t vagy egy Dacia Sandero-t újonnan, minél kisebb THM-mel (Nissannál is reklámoznak valami 0-0,2% THM-et). De gyanítom, hogy Te maximum az 1200-adik km környékén ütnéd oda az alját valahol a Corsának
Te vállalkozóként nem tudsz okosítani az áron? Cégautóként venni, stb. (egyeltalán nem értek hozzá)Vagy használtan egy maximum 3-4 éveset. Itt egy bejáratós például
Lehetőleg egyszerű szívómotorral (bár a fentebb linkelt Duster valószínűleg pont nem az, ha 1 liter és 101 LE).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #143123 üzenetére
Daciának magas az alja, ez kb. csak a Seatnál szopolás másnál semmi pánik. Lecsukva a csomagtartót nem lennék benne biztos, hogy mennyire lesz tartós.Ezért lenne jó egy 8 soros Ekcel táblázat, hogy most mi az aktuális költsége egy 30 és 90ezres szervíznek, vagy hosszabb távon mivel lehet számolni.
A 4 évesre most mennyit kellene költeni, mi várható az első évben és 30ezrenként? Mert az a 4 éves 3-4 év után ugyanitt fog tartani és akkor az havi 100ezres amortizációt jelent, ami most nagyon nincs meg, igaz a kettő műszaki tartalma is nehezen mérhető össze. +szopószorzó ugye, mikor elmegy az ABS borért, vagy a szervó (:-
-
npera
újonc
válasz Jahno #143124 üzenetére
Most lehet nagyon el vagyok kalibrálva, szóval egy csipet sóval írom. Teherautónak regisztrált gépjármű működhet? Suzuki Jimny 2-üléses tehergépkocsiként még létezik EU-ban, itt éppen 300k SEK alatt van. Tudom, hogy csomó pénz, de az viszonylag bírja a rossz utakat és nagyon nincs túlkomplikálva. Asszem 1,3-literes szívó benzines. Van manuál és automata.
Ha nem nyekteti a felezőt és zárakat rajta az ember rossz ütemben (van, amihez meg kell állni és üresbe rakni), akkor ezek elvileg bírják a gyepát. Semmiféle luxus nincs benne, szóval túl sok elektronikai hiba remélhetőleg nem jön elő.
Országúton 100-nál már megvan egy ilyenben a halálfélelem, mert a szél tologatja és a merev tengely miatt az úthibákon is szépen tudja kimozogni magát.
Egy ilyennel lehet szívni menetlevéllel, de esetleg opció.
Használtan még van személyautó változatban, akkor van benne 4 db ülés és kábé zéró csomagtartó. Ülést lehajtva van valamennyi csomagtartó. -
-
Jahno
őstag
válasz npera #143126 üzenetére
Lassan már ez is teherautó, de ha regisztrálva van, akkor adó/útdíj meg hasonlók zűrösek bírnak lenni. Amúgy annó Rönó kengurut nézegettem, de pont nem tudtam volna kifizetni meg mostani kocsit is vissza kellene kalapálni, mert valamikor fél éve ideiglenesen kicsit széthajtogattam a hátsóülést és azóta nem nagyon van benne... Első Jimny még tetszett is, akadt 1-2 ismerősnek, csak az sem a fizetésemhez van mérve (ez van, valamit mindig elbaszok, főleg tegnap mondta ex-kolléga, hogy kapott egy Teslát céges autónak hátvaze) legtöbb júzer nem is tudja, hogy van ilyen kategóriás autója a Suzukinak. Amin meglepődtem, hogy az újakat is viszik, mint a cukrot, meg népautó és minden, de az is túl árazott. Egyszerűen akármerre nézem, 6-8 milliós autókkal pér év alatt ugyanitt lennék.
-
eattila
csendes tag
válasz Jahno #143128 üzenetére
Vegyél egy e120-as corollát. Eddig nálam sok baja nem volt. Olajcsere, fékek, összetörtem egy búrát, úgyhogy azért volt lámpa csere is. Meg szimering itt-ott, mert az is kopik. Klíma hűtő, stb. De szerintem nem locsolok rá annyit rendszeresen, mint Te. Igaz nem is megyek vele annyit.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
blueboinak soxeretettel:
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #143130 üzenetére
Eddig is sejtettem, hogy néha legjobb a céges autó, de azért azzal is akadtak problémák. Sok havernak van benya kártyás, akár külföldi korlátlan futással is, vagy olyan korláttal, ami bőven vállalható mert minden belefér. Írtam is, hogy ott is állt sokat az autó vagy hülye helyre kellett volna szervízbe vinni és ment a logisztika.
Akadt akinél nézik a menetírót és csak munkába járásra használhatja az otthona és a cég közt. Semmi másra, de van (vissza is adta). Másik havernál pld. most lenne csere, mert "öreg" az autó lejárt a lízing és kicsit hümmög, hogy nincs a flottában olyan amibe család + bicajok beleférnek, de Ő van olyan alkupozícióban, hogy ezen kerekíthet mondván "nem tetszik, oldjuk meg". Nekem most max. kuss van és nem alkupozíció :-D Mindketten megállíthatjuk a fél országot és benne lesz a Híradóban, nem az a különbség.
Ígéret kb. teljesen mindegy, másnapra már változik a szabály, vagy csak "legközelebb" ésnem adja ki. Azért Systemaxtöbbinélnél meg itt-ott elérték azt a szintet, hogy bármit ígérhetnek, legszívesebben megmondanám a csoda rekruiternek, hogy úgyis fasság az egész, haladjunk inkább mással. Legjobb az volt, mikor ígértek valamit, nem akarták teljesíteni de legalább számon kérték Evonál nem lett volna vele túl sok baj, mondjuk mostani munkahely az első ahol valóban foglalkoznak oktatásokkal és finanszíroztak tanfolyamot is. Előadva mindenhol nagy rózsasín maszlag az egész, közben megy az ipari méretű szarpaskolás, hazugság hazugság hátán, de a céges kihelyezett "csapatépítő" tréning az fontos, attól biztos jobb lesz és kapunk rendes autót a vidéki utakhoz. Janem.
Nekem cégnél nem kell autózni, eddig volt egy jó lízingelt flottánk, vész esetén abból kellett válogatni de elég rendesen öregszik, havi 20ezer kilométeres futások is vannak, csúcsidőben akad némi szombatvasárnapos meló és egyik-másik részlegnek ez a csúcsidő egyre gyakoribb lett. Most flotta amortizálódott, fizuemelés nyilván sehol nincs, kaptunk más részlegtől egy autót, amire ránéztek és önkéntdalolva azt mondták, hogy elmúlt hónapokban kicsit rezgett a léc, de akkor el is dőlt egy másik melóhely.
Ide meg legalább nem úgy jön be az ember, hogy könyörög a portásnak, ne engedje be és inkább lője le a kecibe, ha meg nem akkor megyek az üzemorvoshoz hátha vállal akciós eutanáziát.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #143132 üzenetére
" Meg szimering itt-ott, mert az is kopik. Klíma hűtő, stb. "
Pont ezt költöttem rá, amúgy már túl sokat nem veszek, de mennyiért mérnek egy olyat? Ha ezen felül nagyobb baja lesz akkor nem reklamálhatok, így könnyű :-D
A szimmering most kerül szerintem 200-300ezer pénzbe. A hűtőnél elment egy cső, az volt 40ezer. Hűtőre legyintettem, hogy ha már áll a kocsi és bontanak, akkor 17ezer pénz nem tétel, inkább ne álljon meg később,ennyi belefér. Mindennel együtt az lett majdnem 100ezres tétel, mert hozzányúltak. A stb. az meg a legkeményebb.
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #143140 üzenetére
Fesztiválozós hipszter autó Vagy van saját aknád és szerelős kattanásod, vagy nem vagyok előbbre, de legalább édespofa egy dög az biztos. Pénz nem számítana úgyis Pinzgauerem lenne, azzal legalább nehéz gyorshajtani. Hummer nehezen fér el erdei utakon, bár narancssárgában bejön.
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #143135 üzenetére
Szerintem évi 1 millióért (vagy többért) megéri elviselni azt, hogy nem viheted a sarki szervízbe, csak meghatározott helyre. De ott elég egy aláírással fizetni (vagy még az sem kell ).
Már megszokhattam volna, hogy mindenben a negatív dolgot, buktatókat keresed. Én is moroghatnék, hogy zörög a Kia hátsó ülése, bezzeg a Mondeo nem csinált ilyen. Vagy a Picasso-val elmentem 800-1000 km-t, a Kiát meg 500 km-enként tankolni kell.Viszont közel egy év alatt eltankoltam 925ezret (Mondeo-val ez több lett volna, mert az vegyesben evett 10 litert, Kia meg 7,34-et), volt egy defektem (gumi kuka, 33e+áfa a gumi), egy olajcserés szervíz (80-100e), éves autópályamatrica (2x50e), Casco+KGFB (?, minimum 150e), stb. És a Mondeo-ért kapott pénz meg kamatozott is kicsit. Tehát bőven 1 millió felett van a céges kocsival megspórolt költség. És nem egy 16 éves kocsival járok, hanem egy 1 évessel. A költségem pedig 23e (első tankolás) + 30EUR (külföldi tankolás) + 13e mosás volt.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #143142 üzenetére
"Már megszokhattam volna, hogy mindenben a negatív dolgot, buktatókat keresed. "
Mert a buktató buktat be (:- Jött sorban a szervó, generátor, ABS hiba a kocsiban? Nyilván ilyen a világon soha senkivel nem fog történni és magasröptű fikció az egész.
Amíg olyan céges ajánlatok vannak, hogy autó, telefon, laptop, távmunka, céges parkoló az irodaházban, amiből nagy nehezen egy laptop valami 4-5 éves lestrapált telefonnal együtt megvalósul, aztán be kell járni és a parkoló 2 km-re van, úgy még nehezebb kinézni bárkiből, hogy az elsődleges Linkedines ajánlatokat mennyivel osszam el egy 5-15 közt szabadon választott számmal.
Az, hogy cégessel mennyit spórolsz, az mindegy, hisz legjobb autó a céges autó, de ezt megírtam 1-2szer, csak nekem nem opció mert nincs.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #143144 üzenetére
Első 5 évben én sem biztos, bár meg kellene nézni, asszem akkor már a hátsó kerékcsapágy, gumiharangok, féltengely és egyéb szokásosak elmentek rendesen. És 5 évbe legalább 5 kötelező körnek bele kellett férnie, még kevés futással is. Másikban autóban a váltó/kuplungot garival intézték, csak a harmadik után már kezdett unalmas lenni, akkor cseréltem Seatra.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #143144 üzenetére
Számolgattam ráköltőset. Tizenpáréve vettem a Volvót. 2 millióért. Az első 10 milliót bukta 5 év alatt az első tulaj az árából, luxusautó. Abból most visszaadott a biztosító 1.25-öt. KGFB, Casco nagyságrendileg ugyanannyi lenne újabb autóra is, azzal most nem foglalkozom, inkább csak a szervizköltség. Évi 100-asra ráátlagolom az olajcserés gyertyacserés alapdolgokat, néha kevesebb, néha kilométer és korfüggően több, mikor mi cserés. De legyen 150, hátha kifelejtek valami komplexebbet, és duplázzam meg, mert mindent is elfelejtek. Ezen felül volt kuplungcsere 320k km-nél a körítéssel, vezérműcsere amikor kellett, futóműfelújítás meg féktárcsa/pofa, amikor kellett, kitesz már egy kerek milliós tételt tizenév alatt. Kerekítsem másfélre ezt is. Akkor ráköltöttem 4.5 milliót szervizre 10 év alatt, 1 milliót avulásra, az 5.5 milliós kiadás 12 év alatt. Ha rákölteném a biztosító pénzét felújításra, akkor szép patikaállapotban ellenne most is, tehát 12 év, 6.5 millióért. Havi 45k kiadás átlagban.
Ha meg akarnék valami újabbat most, egy 6 éves Prius 6.5 milliós beugró most és akkor még nem fizettem ki rá semmit... Nem akarok.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP játékra is,core i5,GT840 2/6GB VGA,16GB Ram,SSD+HDD,jó akku,Új töltő
- Nagyon szép, vékony,gyors laptop,core i3 6100 (4X2,3Ghz),16GB DDR4 RAM,SSD,Új 10 órás!akku,
- Játékra is Érintőkijelzős Asus,core i7,GT740 2/4GB 128bit!!!VGA,16GB RAM,SSD+HDD,Új akku
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 12GB RAM,SSD,jó akku, jó állapot
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,12GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs