Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • halapidori

    csendes tag

    válasz qnadam #31216 üzenetére

    Tanítok állami- és magánintézményben is. Tanítványom is akad sok helyről, így több suli működésébe is belelátok. Nagyon sok érvem van a magánsulik ellen és mellett is. Tök árnyalt a kép emberi, szakmai, szociális, mindenféle szempontból. Nem szabad elfelejteni, hogy magánsuliba vanazapénz jeligével sokszor azok a gyerekek járnak, akik nem férnek bele az állami rendszerbe, nem feltétlen a túl jó képességek és lenyűgöző személyiség miatt.

    Ha gyerekem lenne, nem tudnék rámutatni egy ovira/iskolára sem, hogy "NA ODA biztosan". Még azt sem tudom megmondani, hogy ha én lennék most 14 éves, akkor az AKG-t, a Budapest HighSchoolt, vagy a versenyistálló államit választanám.

    +1: Mi (állami) még az ovisokat is meg szoktuk kérdezni, hogy hova szeretnének járni, amikor tanárt, iskolát (vagy másik ovit) választunk. Nyilván racionális lehetőségeket kell nekik felkínálni. Magánoviban is része a felvételinek, hogy a gyerekkel beszélgetnek és csak akkor veszik fel őket, ha a személyiségük teljesen passzol, és szeretnének is oda járni.

    Azzal, hogy alternatív suliban (meg normális helyeken) a problémamegoldást tanítják, nem a földhöz vágást és az akaratérvényesítést gyakorolják :) Pont az a lényeg, hogy földhöz vágás helyett el tudja mondani a kölök, hogy "azért sírok, mert feszült vagyok, rosszul esik, hogy nem legóznak velem, és félek attól, hogy a következő órán hangosan kell olvasni" Ez iszonyú fontos lenne mindenhol.

    A korábbi hozzászólások és érvek alapján szerintem tök jól választottak az államival.

  • FőDudu

    addikt

    válasz qnadam #31216 üzenetére

    Eppen ezt mondom. 1 emberbol itelni butasag.

    A BME dekanja sem fog veled kedvesen kvaterkazni, ha tok ismeretlenul hasba akasztod azzal, hogy a gyereket fel kene venni protekcioval. :)

    De ettol meg az intezmeny lehet jo.

    FőDudu

Új hozzászólás Aktív témák