Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Na igen, a hűtés hiánya, meg a chademo eléggé korlátozza.
Mindenhol a régi max 50kW chademo töltő van, létezik 100as, de már senki nem telepít újat...
De ha lenne is 100as, akkor csak még gyorsabban melegedne az akku.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
A tavaszi gumit fordítva felrakós gumisok után most egy harmadik gumisnál voltam.
TPMS szenzort én vittem, gumit, felnit náluk vettem. Előtte mailben kérdeztem hogy szenzort tudják-e konfigolni. Azt mondta persze, ha kompatibilis az ő cuccukkal. Na végül meg se próbálta, rávágta hogy ő ezzel nem tud mit kezdeni.
Mondtam mind1, szerelje fel, aztán majd keresek szakembert aki ért is hozzá.
Csavarozgatja, nézegeti. Közli hogy ez nem jó a lemezfelnihez. Végül megmutattam neki, hogy hogyan kell felszerelni és mégiscsak jó lett...Hazafele nem is mutatott semmi guminyomást a kocsi, de később még el kellett mennem itthonról, akkor meg már mutatott. Nem tudom, hogy a csomagtartóban lévő nyári kerekeket érzékeli-e, vagy csak extra konfig nélkül megy-e a télivel. Holnap kipakolom ezeket és akkor kiderül.
(azt elfelejtettem csekkolni, hogy milyen irányba rakta el a gumikat, majd reggel ránézek)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Tesla tesztautó nyomott egy 7:13as Nürburgring kört
A Top Gear-es kamukázás után már érdekes lenne egy valódi Taycan-Model S gyorsulási verseny, főleg az új frissítéssel, amivel kap még 50 lovat a Model S.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Meglátjuk mit ültetnek át ebből a sima utcai, sorozatgyártott verzióba.
Aztán lehet egy tuning verziót csinálni (M/AMG/RS mintára), meghagyni rajta ezeknek a nagyját és megvan a széria, megvehető, Porsche verő Tesla.A nagy szárnyat majd jövőhéten csavarozzák fel, még nem jött meg a Homasitából a csomag
TPMS: 15-20k/db szenzorárakat mondtak páran gumistól/márka szervizből beszerezve.
autodoc.hu-ról vettem a legolcsóbbat, amit az autóval kompatibilisnek írt, bruttó 7,8k/db volt, made in germany, HUF márka.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #38314 üzenetére
Cserébe a VW azóta is a szervizben van
A Nissanban meg mobilról bekapcsolom a fűtést/hűtést (illetve időzítve is van a reggeli induláshoz). Ami télen a kormányfűtést is bekapcsolja.
Igaz az ülésfűtést nem tudja bekapcsolni, mert az igényesen analóg 30+ éves oldschool billenőkapcsolókkal lett megoldva
(A szintén szuper igényes csatlakozók, és szivargyújtó aljzat mellett )Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz eattila #38399 üzenetére
benzines, de már azokban is van dpf szerű részecskeszűrő
500 km alatt (amiből 400 autópálya) nem hiszem hogy 2x eldugul, meg dugóban se nagyon volt, szóval dsgnek is illene még bírniaElőszőr a szűrőhöz kapcsolódó szelepet cserélték, szóval nem hiszem hogy pollenszűrő. Na meg amiatt nem a környezetvédelmi visszajelző/motor ikon világítana.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
Amilyen sebességgel az Ioniq elmegy 150-200 km-t, ott még a Leaf se melegszik annyira.
1 gyorstöltés még belefér a Leafnél, ha annál messzebb kell menni, ott kezd lassulni.ID3-ra nagyon kiváncsi leszek, hogy mit fog tudni. Asszony nagyon rá van gyógyulva, hogy neki kell.
Az árat majd hiszem ha látom. Egy SR M3 17,3 millió, egy extrák nélküli e-Golf 10,8 (ülésfűtés, hőszivattyú nélkül). Szóval ez se dupla ár. Meglepne ha az ID3 olcsóbbra jönne ki mint az e-Golf.Kona kicsi.
M3 a nyerő, ez nem kérdés.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
elektromos autóhoz ez a legjobb útvonaltervező, egész jól paraméterezhető, valós töltési görbékkel számol (pl Leafet nem akar 100%ig tölteni, tudja hogy 60-65% felett lassul a töltés)
https://abetterrouteplanner.com/Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
A Tesla superchargeren csak Teslát lehet tölteni.
Viszont Teslát lehet chademon én ccs-en is tölteni. Egyedül ők csinálták meg, hogy bármilyen villámtöltőn lehessen tölteni. Többieknél vagy chademo vagy ccs. Sokat elárul a gyárak hozzáállásáról...Itt van a Tesla supercharger árazás
Itthon 73.24 Ft/kWh, olcsóbb mint elmű,nkm és társai.Tesla destination charger (type2 csatlakozós AC töltő)-nél beállítás kérdése, hogy bármit tölt, vagy csak Teslát.
A mellé kirakott tábla jelzi ezt általában:Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #38679 üzenetére
Na igen, közelít ahhoz hogy érdemes lenne.
Az a baj, hogy én semmilyen szinten nem vagyok résztvevő, csak elmesélem.Azt azért lássuk be, hogy a csere nem reális. Nincs raktaron másik 3 amibol gyorsan cserelnek.
Garis, javitgatjak, adnak csereautot is némi rabeszeles után.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #38678 üzenetére
Nekem az a kényelem, hogy nem kell benzinkútra mennem. Ha akarom minden reggel fullra töltve vár az autó. Mindenféle kerülő, kitérő, akár csak 5 perces tankolás nélkül.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
Az elmúlt 10 évben nem voltam autóval nyaralni, így a továbbiakban se tervezek ezzel.
Amúgy az év másik 350 napján meg nem kell kitero. A jelenlegi évi 30k futással számolva kb 60 db benzinkút látogatást úszok meg.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nem vágyok Hajdúszoboszlóra. (de pl Sárvárra el tudok menni odavissza töltés nélkül)
Nem is mondtam hogy mindenkinek mindenre villanyautó a megoldás. Viszont páran azt sugalljátok hogy lényegében mindenre használhatatlan, ami nem igaz.
(#38697) ncc1701 inkább 5-ért elektromos Citigo, és többit befektetni
(#38707) zetor2000 az Ionity hálózatot az EU gyártók csinálják lényegében. Persze így is kisebb mint az európai SC hálózat asszem
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #38709 üzenetére
Ha sok pénzem lenne és befektetni akarnék, akkor töltőket (hálózatot) építenék.
Idővel megkerülhetetlenek lesznek, akár ma a benzinkutak.Van aki már elkezdte, és ír is arról, hogy milyen bürokráciával kell megküzdenie
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
Tök kiváncsi lennék, hogy miért baszta el ezt ennyire a Nissan. Mi a magyarázat rá, tényleg csak annyi, hogy spóroltak autónként pár dollárt? Nem nagyobb bukó a rossz hír, és hogy inkább mást vesznek?
e-NV200-ba tettek hűtést, tehát tudják hogy kell. A működését máshogy megoldani csak software kérdés, de max pár drót átkötése (nyilván hajszállal bonyolultabb, de azért nem lehetetlen talán). Leaf-ből meg teljesen kihagyták, jött valami software update ami szimplán magasabb hőfokot enged meg, így kevésbé lassul a töltés. Majd kiadták ugyanígy a 64kWh változatot, mindenféle upgrade nélkül.
(még azt is csodálom, hogy nincs valami aftermarket megoldás)
Amúgy rájöttem, hogy ha az ülésfűtés hightech billenőkapcsolóját bekapcsolva hagyom, akkor az időzített/távirányított fűtés bekapcsoláskor az ülésfűtés is kap áramot
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #38673 üzenetére
VW téma folytatás:
ugyebár a Porsche Győrnél először valami szelepet cseréltek, majd második 3 hetes szerviz után azt mondták hogy vmi tartályt cseréltekMost már inkább a soproni kereskedőt hívta anyós, még szombaton. Most hívták hogy utánanéztek, ugyebár online "szervizkönyv" van. Abban benne van, hogy először valóban cseréltek szelepet, de további bejegyzés nincs, semmiféle további csere nem szerepel.
Délután már hozzájuk viszi az autót, mert van nekik is itt Győrben szervizük.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #38899 üzenetére
Rákérdezett anyós a Porsche Győrnél, hogy mégis mi a helyzet. Közölték, hogy ők igenis cseréltek, csak még nem volt idejük a számítógépes rendszerbe rögzíteni.
Hát persze.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #38916 üzenetére
Másik szervizben van most az autó (Walter - tőlük vette).
Most mondták, hogy szerintük 2 szelep kapcsolódik a témához, és csak az egyiket cserélték. Szerintük a másik rossz. Most egy másik, ugyanilyen autóból kiveszik azt a szelepet, átteszik ebbe (abba meg a rosszat) és visszaadják az autót remélve hogy így jó. Majd ha jövőhéten megjön a német raktárból az új alkatrész, akkor megkapja azt, a másik autóba meg visszakerül az ami eddig is abban volt...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
Itt Osloban egész sok töltőt látni, garazsnal meg ilyet :D
Szállodában tok fasza, hogy van tvre csatlakoztatva chromecast, amit a user tud használni.
Tegnap működött is jól, ma nem akart csatlakozni. Nyomtam rá egy hardresetet, de ez eltüntette róla a szálloda alkalmazását (bazeport) így meg már annyira se megy, mert a bejelentkezési oldalas wifire nem tud csatlakozni...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #39296 üzenetére
Autó függő, hogy milyen fedélzeti töltő van rajta.
Nagyon soknál csak 1 fázis 32A a töltő, annál hiába van 2x16A neked szabadon, csak a felét fogja használni. Bár átlag usernek ez is bőven elég, egy éjszaka alatt 30-40kWh belemegy, az meg napi 200-300km-re elég.Kevés autónál (van aminél extra felszereltségként) van 3 fázis, ami 3x16 vagy 3x32 A-rel tud tölteni. (Zoe egyik verziója meg 3x63A)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz hobizoli #39315 üzenetére
10 óra alatt 1 fázis, 32 A mellett megvan ~70kWh, ami elég 250-500 km-re.
Tényleg kell ennél több, amikor már ez sincs meg simán sok helyen?
Feleslegesen nem fognak a minimálisan szükségesnél drágább töltőt tenni az autókba, az biztos.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #39341 üzenetére
A kocsi vagy váltóáramról tölt azzal ami benne van, vagy DC, de az nem a falitöltő...
Az EVSE lehet a "fali töltő", vagy a kocsihoz adott, általában 10A, konnektorba dugós cucc.A legolcsóbb 1x32A EVSE az 100k környéke, de ha valaki megcsinálja magának, akkor lehet olcsóbb is. (3x32A meg kb 120k)
Azért az autók nagyrésze tud ennyivel tölteni, persze kivétel mindig akad.
De még lekorlátozva, 16A mellett is belemegy 30-36 kWh reggelre...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Asszony nagyon rá volt állva, hogy neki VW ID3 kell.
A beharangozott 30k EUR ár, még némi plusz feláras extrával számolva is vállalhatónak tűnt.Aztán most kiderültek az árak és felszereltségek.
Asszonynak meg egészen biztosan nem lesz így ID3.
Gáz, hogy egyik felszereltségi szint mellett sincs hőszivattyús fűtés. Nem is értem hogy gondolták. Persze nyilván WLTP-be nem számít bele, akkor minek ilyen extra. Azt nehéz marketingelni hogy azzal nem bukna télen 25% hatótávot. (mondjuk Teslaban sincs)
46k EUR mellett már tolatókamerát is adnak, de pl 360 fokos kamera még 50k EUR-ért sincs.
Tovább nem is nagyon néztük. 45k EUR egy Model3. Nagyobb autó, több extrával, nagyobb teljesítménnyel, jövőbemutatóbb, azonos hatótávval, jobb töltőhálózattal, stb.
Szerintem ez az ID3 így nem versenyképes, még ezen az "1 szereplős" piacon se.Persze majd egyszer jön az ID3 kisebb akkuval, még fapadosabb kiadásban, és az lehet hogy 30k lesz...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #39499 üzenetére
Nem tudom mi a leghidegebb, amikor még használható.
De azért az átlag európai időjárás mellett jelentős időszak van mondjuk +15 és -5 fok közt, amikor működik a hőszivattyú. Hidegebb esetén pedig még mindig ott a fűtőszál a 3-5 kW fogyasztásával.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
És id3 mennyiből jön ki?
AP nelkuli árat néztem, mert id3ba az bármennyi pénzért sincs, telikerek, vonóhorog azon sincs.Nem azt mondom hogy a Tesla olcsó, hanem az olcsónak ígért id3 a k. drága.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #39513 üzenetére
Szerintem az akarat határoz meg sokmindent, meg az hogy mikor kezdtek el foglalkozni a témával. Építettek-e saját akkugyárat és készültek-e, vagy csak jött 2019ben a meglepetés, hogy jéé valahonnan akkut kell szerezni, és már nem csak a csalódízelt tolni. Akarnak-e a saját füstös autóiknak valódi konkurenciát csinálni, vagy csak valami látszat megoldás, hogy bizony ők is gyártanak elektromost.
Samott: végül az ígért olcsó, szövetbelsős M3-at elkaszálták, és csak drágábbat árulnak, na az ami kb id3 áron van
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Medence topik
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen