- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Üdv Hölgyek, Urak!
Szerintetek megérné beruházni egy ifi ipurifier 3-ba pl egy AQ JitterBug-nál sokkal többet ér ?
Jelenleg egy Mac mini-re van kötve egy Pre Box S2 digital AQ Forest USB-vel és van mellette egy Denon PMA-60 is, de az most szervízben van, valamiért megadta magát az erősítő áramkör.Analógról - digitálisra pedig egy Korg DS-DAC-10R lesz befogva.
A mac mini tápja és usb ellátása nem tudom mennyire jó vagy átlagos, erre gondolom az apple se nagyon figyelt oda. A másik pedig van egy pc is, amiben egy viszonylag jobb gigabyte alaplap van, aminek van USB DAC-UP 2 portja is két darab. Erre írja a giga, hogy kimondottan stabil és tiszta usb jel és stabil tápellátás jön ki rajta. Van esetleg valakinek tapasztalata ezekkel az USB DAC-UP 2 portokkal az AQ JitterBuggal és esetleg az Ifi féle USB szűrőkkel ?
Részlet a giga oldaláról:
"Az AORUS jelentősen továbbfejlesztette az USB DAC-UP technológiát és bemutatja az USB DAC-UP 2-t!
USB DAC-UP 2 krisztálytiszta, áthallás nélküli, alacsony zajszintű feszültséget kínál, és mostantól a feszültségesések kompenzálására is képes.
A Virtuális valóság úttörői és a gamerek biztosak lehetnek benne, hogy drágán megvásárolt eszközeikkel semmiféle csatlakozás- vagy működésbeli gondjuk nem lesz. Az AORUS USB DAC-UP 2 gondoskodik a stabil, tiszta áramellátásról akár nagy fogyasztású gamer perifériák esetén is."Kicsit hosszú lett, de remélem azért még emészthető ?!
Köszi a választ.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
-
senior tag
Köszönöm!
Carbonbol max egy rövidebbet probálnék ki, mondjuk a 0.75 max, viszont Supra is elérhető ott,ahonnan a legtöbb audiós terméket szoktam beszerezni.
Nagyobb összegeket inkább ilyen usb szűrőre költenék el, pl a lentebb tárgyalt ifi ipurifier és társai.
Ear001: Köszi, erre a Neo-ra van jól bevált forrás? Úgy néztem,hogy kifutott már.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Bodz: Köszi, látom, azért akad még alternatíva pl az AQ féle JB-hoz hasonlóan, illetve ez a cucc is (XXL® MASTERCLOCK elég jónak számíthat esetemben. Az ára hasonló, mint pl az ifi ipurifier3-nak viszont ez saját tápot használ, míg az ifi ipu3 abból dolgozik, amit kap a géptől, lejátszótól, stb.
Egy másik kérdés: Lassan be lessz izzítva a Korg DS-DAC-10R is, ott ugye pont fordított a jelfolyam, pl mikor rögzíti a gépre DSD-ben vagy PCM-ben az anyagot. Ezek az usb szűrők, mind a két irányban ugyan úgy működhetnek ?
Normál esetben csak ezeket írják róluk mindenhol: Gépből a szűrőbe, onnan meg a dac vagy hasonló elektronikába.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Üdvözlet ismét!
Kaptam tőletek rengeteg ötletet és segítséget, amiért roppant hálás vagyok viszont szeretnék kérdezni még pár dolgot.
Audióforrásra marad a Mac mini, a pc pedig VR/Game/Videószerkesztés,stb. Abban most egy STRIX RAID DLX van, amiben az ES9016 teszi a dolgát, nem panaszkodom. A windows-os driverek, egyéb nem éppen audióra optimalizált rendszer Win10Pro / futó szolgáltatások és egyebek miatt nem erőltetném annyira a dolgot.
Szóval most azon töröm a fejem, (lassan már annyit olvasok és kutatok a témában, hogy megfájdul ) hogy a mini usb portjára mit rakjak. Két DAC is van rajta, ugye. 1. Pre Box S2 Digital és egy KORG DS-DAC 10R.
Mind a kettőnek elég jó usb szűrése van, de a tápot is onnan kapja, a Pre Boxnak még talán jobb is, ott ha jól emlékszem duplán is szűrve van. A KORG esetén nem találtam sokat, hogy ezt milyen módon oldják meg, de maga az egész technika elég jó alapokra került. Szóval mind a két DAC-ban szűrve van az USB bemenet és utána a saját órájával újraidőzíti a kapott anyagot. Volt pár teszt, ahol látszik a szűretlen usb-n a bejövő zaj és utána egy AQ JB beiktatás után a szűrt jel, ami már mérföldekkel jobb. Ezután a mérés közvetlen a DAC chipnél egy ifi micro iDSD jele, ami nagyon jó munkát végez. Az AQ JB-t bekötve szinte érzékelhetetlen a különbség.
Szóval, ha maga a DAC is elég jó munkát végez, akkor pl esetemben csak megkönnyíteném a dolgát, hogy egy AQ JB-t vagy egy Pure Clock-ot dugnék a mini seggébe onnan meg mehet pl supra 1-2 méteres kábelekkel tovább a két DAC-hoz.
Ami igazából zavar és böki a csőrömet, az a megfelelő tiszta és stabil táp, amit nem tudom, hogy a kis "passzív" usb szűrők mennyire javítanak, vagy rontanak. Ezek viszonylag kisebb beruházást igényelnek, br 15e ft mind a kettő. Ennél már csak két jobb lehetőséget látok, az XXL MasterClock-ot vagy az ifi-től valamelyik saját tápos megoldást viszont itt is ugye kettő kellene, mert két dac van, ami meg már nem kicsit emeli a költségeket. :/ . Az XXL MasterClockról nem találtam semmi technikai leírást vagy tesztet, még egy árva áramköri kép sincs, hogy mi lakik benne. Ez is, akárcsak az ifi hasonló cuccai újraórajelezi a jelet meg gondolom a tápot is precízen stabilizálja, csak nem tudom, hogy valóban megér-e pl br 63e Ft-ot az. Az ifi marketingben elég jól tolja, mindenféle reclock, meg rebalance meg hasonló okosságokat művel, a fenti oehlbach meg egy nagy talány.
Ami még kiemelendő, hogy az XXL MasterClock-nál a leírásban is külön említve van az A/D átalakító is, azaz pl a KORG-al való rögzítéskor jöhetne jól, a két kicsi passzív szűrő meg kitudja milyen hatással lenne rá, ha egyáltalán lenne. Itt az egyik kolléga írta korábban, hogy ezek elvileg Bi-directional cuccok. Egy átlagos DAC-nak erre ugye nincs szüksége, de a KORG-nak igen, ezért is ilyen az USB rajta.
Elnézést, hogy hosszú lett, meg biztos akad benne sok elütés vagy helyesírási hiba, kérlek ezt nézzétek el nekem, 110%-al dolgozik az agyam. Megy a matek és a héten ezt lezongoráznám azaz egy beszerzéssel pontot tennék a végére.
Előre köszi, ha valaki válaszol..
Üdv,
Szabi..[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Na, sikerült megrágnom a dolgot, lesz egy pure clock és egy XXL master Clock, meg rendeltem hozza még egy Oehlbach USB Evolution B150-et, aztán majd meglátjuk mennyivel lesz jobb, vagy ugyan olyan, mint egy AQ Forest vagy a Supra.
Ha nem nagyon lesz leblombálva, akkor belekukkantok a Master Clock hazába, nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi lakik benne. Majd teszek fel képet, ha esetleg érdekes lehet.
Amúgy ez az aqvox is elég jó kis szerkezet, köszi az újabb tippet,ezek mind nagyon hasznosak.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz peter100 #66183 üzenetére
Nem nekem írtad, de a két kinézett eszköz közül az RME szerintem jobb technika. Márciusban fogok egy ADI-2 PRO-t beszerezni, de nézegettem mostanság ezt a DAC-ot is. Mondjuk az is igaz, hogy egyikkel sem lehet mellélőni, mind a kettő átlagon felüli szerkezet.
Az RME ugye egy spartan FPGA-t használ, ott azért bőven van számítási kapacitás, a jövőbeni formátumokhoz / felbontásokhoz, vagy csak egyszerűen a hallgatott muzsika saját ízlésünkhöz a legjobban illő hangolásának lehetősége. Ezt egy fix Chip Dac még egy darabig szerintem nem fogja tudni, vagyis gyakorlatilag mindig lesznek benne fix drótozások az esetleges gyártó által belerakott filterek mellett.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Az analóg bemenet miatt esett erre a választás. Ár/tudás értékben egyelőre nem tudok most jobb alternatívát erre. Jónak mondható DAC funkcióval ellátott eszközöm már van három is. (Pre Box S2 Digital / Denon PMA60 / Pioneer A-50 DA) AD/DA-nak most ott a KORG, ami szintén nem mondható gyenge megoldásnak, és ezt szeretném majd kiegészíteni egy magasabb kategóriába tartozó eszközzel (ADI-2 Pro) Beszerzés alatt van egy hordozható rögzítő is, de ez csak tavasszal esedékes. Egy Tascam DR-100 MKIII lesz az áldozat.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz peter100 #66232 üzenetére
Meg kell szűrni és kész. Magam is pont most ügyezem le a DAC-ok felé menő USB táp és audiójel szűrését.
Nálam egy Pure Clock és egy XXL Master Clock fog bekerülni a forrás és a DAC/ADC közé.Ezeket, vagy ehhez hasonló megoldásokat használnak többen is.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Üdv urak!
Gondolom már volt párszor téma, és mindenkinek más a véleménye erről. A Chord és a többi gyártó által használt FPGA-k teljesítménye mára már elért egy elég nagy számot, Pl a Chord Blu MK.2 CD transportban lévő Xilinx Artix7 X7A200T 740 DSP maggal és 215.360 logikai cellával rendelkezik, amihez 16MB memória is tartozik. Összehasonlítva pl a Chord Dave 164.000 Tap-ot tud, míg az új FPGA-val a Blu MK.2 átlépte a milliós határt is. (1.015.808 TAP) Az árakon most nem érdemes elmélkedni, sokunknak ezek az eszközök, úgyis csak távoli elérhetetlen dolgok lesznek, maradnak egy jó ideig. Kérdés érdemes-e ennyit elkölteni ilyen berendezésekre, valóban annyival jobban szólnak, annyival többet nyújtanak? Egy bizonyos stílus esetén számít vagy stílusfüggetlenül minden zenét jobbá tesznek, szólaltatnak meg?
Ami engem igazából érdekelne, hogy ezeket a szűréseket, feldolgozásokat szoftveres úton nem lehet megoldani? A számítógépek manapság elég nagy számítási kapacitással rendelkeznek, többek között ott vannak pl a GPU gyorsított megoldások is. A különböző lejátszó programok, mint a HQPlayer vagy a jriver, audirvana+ nem hasonló eljárások alapján dolgozik ? A sávszélesség sem lehet már akkora probléma gondolom?! Próbálok okoskodni ebben is, elnézést, ha esetleg ez itt kicsit Off téma, remélem nem az. Magát a Robert Watts féle szűrést / feldolgozási megoldást nem teljesen értem még (sőt rajta kívül szerintem más sem ) a többi piacon lévő egyéb megoldásokhoz képest. Watts szerint a többi megoldás, mind mind sokkal rosszabb eredményt produkál,mint a saját megoldása.
Folyton azt hallani tőle, hogy a fixDSP megoldások, mint az ESS vagy az AKM vagy a TI a nyomába sem érhet, ha az eredeti hanghoz a legközelebb álló eredményt szeretném elérni, reprudukalni, vagy csak a lehető legjobb minőséggel szólaljon meg a kedvenc muzsikánk. Vannak olyanok is gondolom, akik kizárólag full analóg zenében gondolkoznak, ott az analóg forrás (lemez,szalag,stb) az erősítés (előfok, végfok) és a megszólaltatás (hangfal, fejhallgató) a drága, és itt elég keményen bekorlátozódik a zene stílusa is. Nem mindenki hallgat kizárólag Jazz-t vagy komolyzenét.
Kinek mi a véleménye erről, ez is olyan lehet gondolom, mint az, hogy mindenki máshogy éli, tapasztalja meg a minőséget, vagy a részletességet, az adott zene hallgatása közben?! Érdemes-e egyáltalán egy bizonyos határ fölé menni ? Nálam ez kb a milliós határnál húzódik meg és be is fejeződik. Ennél többet szerintem nem ér, egyetlen berendezés sem, bár itt is lesz, biztos olyan, aki nem ért ezzel egyet, amivel természetesen nincs is semmi baj.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Valóban, teljesen igazad van, közben újabb és újabb információkat találtam a használt hardverekről, és persze véges a számítási kapacitása ezeknek is. Ettől függetlenül még talán mindig rugalmasabb lehet, mint egy hasonló árkategóriába eső és fix DSP-vel dolgozó megoldás szerintem. (A tévedés jogát fenntartom )
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Ixion77 #66264 üzenetére
Na, akkor jól gondoltam, hogy ez megoldható más alapokon is. Igen, a speckó algoritmus, ami ezeken az FPGA-kon fut elvileg elég jól védve van, sőt ahogy írtad, nem sokan értenek hozzá, és nehéz jó programot írni. Gondolom a PS Audio által alkalmazott FPGA-k és a Ted Smith által megalkotott kód is hasonlóan jól lehet védve. Ez a Ted figura is eléggé elvont egy alak, láttam pár ps audiós videót, ahol magyarázta a megoldást a publikumnak, közben Paul Mcgowan próbálta érthetővé, emészthetőbbé tenni az ott összegyűlt audió fanatikusoknak a hallottakat.
Köszönöm a válaszod!
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Ixion77 #66266 üzenetére
Teljesen logikus gondolatmenet. Igen, a nagy cégek elég erőforrással (pénz, tudás, gyártás) rendelkeznek, hogy könnyű szerrel megoldanák ezt a “problémát” . Valóban a kereslet ezekre a termékekre annyira elenyésző, hogy a fanatikusokon és a milliárdos egyéneken kívül más nem tud azonosulni ezzel a szemlélettel. Nyilván, ha éveket vagy évtizedeket töltök el valaminek a kifejlesztésére, akkor cserébe el is várok valamit, sőt, az átlagosnál többet is, ahogy az árakat nézi az ember, amivel a kellő hozzáállású és persze vastagabb érmékkel is rendelkező réteget fogom megcélozni.
Amúgy ez a piac is már elég szűknek mondható nem? A sok High-End manufaktúra mára már egymástól veszi el a kisebb és egyre csak zsugorodó tortaszeleteket. Eleve a forrás kezelése és az azokból való digitális lenyomatok létrehozása kizárólag az adott stúdió szakembereitől és az alkalmazott stúdiótechnikatól függ, ergo, ha ott a hangmérnök eleve gyenge munkát ad ki a kezéből, akkor a milliós, vagy több tízmilliós eszközök sem tudnak vele sokat tenni gondolom, persze a hallható végeredmény nagyban függ az eszközben alkalmazott felkonvertáló/túlmintavételező és speciális filtereket bevető megoldásoktól is. Mivel CD-k viszonylag elég nagy számban készülnek és vannak is, ezért esetleg az adott CD gyűjtő profitálhat ezekből a nagyon drága megoldásokból, bár a nagyfelbontású anyagok idejében már elég ritkaságnak számíthat az, aki tényleg képes ennyi pénzt kifizetni, hogy a kedvenc CD-je jobban szóljon.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz bkercso #66268 üzenetére
Igen, a szűrés elég sokat hozhat a konyhára, ezt már megértettem a saját kutatásaim és az itt lévő kollégák segítségével. Másik oldalról pedig eleve, ha több információt szeretnék megtartani az eredeti anyagból, akkor növelnem kell a felbontást / mintavételezést.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Nem tudom, hogy ezt a videót láttátok-e, de a Marantz vezető fejlesztője Ken Ishiwata mutatja be az új Ruby szériás erősítőt és SACD/DAC lejátszót benne. Vannak benne zenei demók is, persze ezt így youtube minőségben épp hogy lehet élvezni, vagy nem élvezni a gyenge codec miatt, ezt mindenki maga döntse el.
Amit igazából érdekesnek találtam, az az, hogy a személyes véleménye az, hogy a DSD nem teljesen digitális, hanem analóg, vagyis Ő annak tulajdonítja, a PCM meg tiszta digitális és egyáltalán nem szereti. El is magyarázza, hogy mi az Ő álláspontja a DSD-ről és a PCM-ről. A link oda van időzítve, ahol elkezdi magyarázni a saját véleményét erről, egy kérdés után. Maga az új SACD/DAC minden bejövő jelfolyamot DSD256-ra konvertál.
Ezt pedig Ő rögzítette a saját LP lemezéről (gondolom ugyancsak DSD-be) Eredetileg 1958-ben rögzítették.
Song 6 St. James Infirmary - Louis Armstrong / Élő mikrofonos felvételhez képest, még így is kellemesnek mondható, hogy a youtube kitudja mit tett vele. /
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Sinesol #66293 üzenetére
Ez az Ő személyes véleménye, persze biztos még most is a céget képviseli, ez nem is kérdés. Ettől függetlenül nem egy helyről olvastam már, hogy a DSD hangját sokkal analógosabbra, az eredetihez közelebb állónak tartják, mint a PCM-et. Természetesen, ahogy minden ember máshogy érézkeli a hangokat, úgy vannak olyanok, akiknek kellemesebbnek hathat egy DSD felvételt meghallgatni, mintha pl 24 bit PCM-ben lenne.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Sinesol #66295 üzenetére
Igen, magam is ezt olvastam, illetve természetesen az elérhető legtöbb DSD vs PCM anyagot is átnyálaztam, komoly mérésekkel támasztva alá, hogy a PCM mennyivel tisztább és jobb, adott esetben,mint a DSD. A PCM kedvelők által legtöbbször felhozott ellenérvek többségében a DSD “gyengeségeire” próbálnak rámutatni, ez viszont éppenséggel lehet, hogy a javára szolgál. Maga az emberi hallás sem tökéletes, és meglehet, hogy éppen ezekre a “tökéletlenségekre” alapozva érezhetik sokan, hogy kellemesebb egy DSD-ben levő anyag. A komolyabb szerkesztéshez egyes megoldások szerint PCM-re / DXD / kell konvertálni, aztán mehet vissza DSD-be az anyag, vagy más formába, de mi a helyzet pl a Sonoma rendszereit preferálókkal, amelyeknél megoldották a DSD szerkesztést is. / Nem tudom pontosan, hogy milyen lehetőségeik vannak pl a tisztán PCM szerkesztési eljárásokkal szemben, de nem tűnnek amatőr megoldásnak ezek sem. / PL Sonoma DSD Editing systems..
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Sinesol #66298 üzenetére
Ezt a “gyengeséget” csak én tettem így hozzá azok alapján, amit a PCM hívők állítanak. Nem tudom,hogy valójában mennyire valós vagy nem az. Léteznek már olyan eszközök, amelyek DSD128-ba vagy akár DSD256-ba is tudnak közvetlenül rögzíteni, ezek sokkal jobban kitolják a PCM technikát preferálók által kifogásolt zajt az ultraszónikus tartományba.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
-
senior tag
válasz bkercso #66304 üzenetére
Meglátjuk hogy beválik-e vagy sem. Mivel eddig semmilyen bővebb infó nem volt erről a cuccról, csak ment a marketing minden egyes oldalon róla, hogy milyen jó. Most legalább már tudjuk, hogy mi van benne, a használat közben meg majd kiderül, hogy mennyire végzi jól a feladatát. Nem olcsó ez tény, ezért jó így most, hogy aki jobban ért az elektronikához, az láthatja, hogy kb milyen értéket és minőséget képviselhet ez a cucc.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz pendre54 #66311 üzenetére
Szia!
Nem, ez igazából bármelyik DAC-hoz jó, javítja/szűri/újraidőzíti a beérkező jelet. A tisztán usb-ről működő DAC-ok esetében pedig egy plusz jó hatása van, hogy stabilizálja az USB-n jövő 5 voltot is. Vannak olyan DAC-ok is, melyek saját táppal rendelkeznek és az USB felöli táp rész le lett választva, ettől függetlenül, ha még alkalmaz is megfelelő szűrést az USB bemenetén, akkor sem árthat egy ilyen szűrő pluszba a DAC és a gép közé. Ezeknek az egyszerűbb formája az AQ Jitterbug és pl az Oehlbach Pure Clock, melyek a jelben lévő zajt szűrik csak meg.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz bkercso #66315 üzenetére
Egyebek miatt még szerkesztés alatt volt az irományom, de így van, ahogy írod. Az újraidőzítést egyébként kimondottan a hozzászólásom elején említettem csak meg a MasterClock-hoz, a JB és a hasonló társai csak a zajt szűrik, ahogy leírtad.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Zoliee #66320 üzenetére
Most van éppen tesztelés alatt.. A Korg DS-DAC-10R kapta meg, és érezhetően jót tett neki, nem mintha előtte rossz lett volna, de érzékelhető a javulás. Bizonyos részek tisztábbak lettek, a dinamika egyértelműen jobb. Egyelőre egy több éve meglévő nem High-End csúcs fejessel tesztelek, (Philips SBC-HP1000) bár eddig elégedett vagyok vele és érezhető változás állt be még ezen is a szűrő nélküli állapothoz képest. A következő fejesem elég valószínű,hogy egy AUDIO-TECHNICA ATH-W1000Z-lesz majd tavasszal.
A tesztelt muzsikák sorrendben: Thriller.dsf / Beat It.dsf / Billie Jean.dsf (Native DSD 2.8Mhz)Szintén tavasszal pedig majd egy RME ADI-2 Pro Fs és Genelec (8050B) a terv, aztán majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Zoliee #66326 üzenetére
Nincs mit! Köszi, hogy ezt jelezted, viszont bakker ezt nem gondoltam volna, hogy ez is akciós lesz.. egy szóval nem említette a figura. Holnap reklamálni fogok,mert ez tegnap még nem volt kint... A leírás szerint meg 11.01 től 11.30-ig, Az enyém tegnapi vásárlás...
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Zoliee #66328 üzenetére
Igen, Házimozi Budapest, de a Hififutár is ugyan ez a cég. Még nem is lennék ideges, ha ez fekete péntekes akció lenne, mert ez van, de oda lett írva hogy mitől meddig érvényes az akció. Az meg hogy kobaltkék, vagy barna, nekem tökmindegy, nem is látom, mert a gép mögött van ugye. Ráadásul a Pure Clock is innen van, együtt lett véve a Master Clock-al. Szóval - 5000 ott is.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz krichd1 #66331 üzenetére
Ezt most így nem teljesen értem, hogy ez a belkin kábel hogy jön ide? Az AQ Forest jelenlegi kábelek helyett korábban ajánlották itt többen a Suprat, meg volt szó az AQ Carbonról is, de az már egy teljesen más ársáv és kategória. Te ezt ajánlanád, vagy mire gondoltál?
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Zoliee #66345 üzenetére
Már tegnap is nyomtam,miután írtad a dolgot, ez nálam is egy bevett szokás hasonló helyzetekre. Most reggel, hogy bejöttem a cégbe, itt a céges gépen is nyomtam mind a kettőről.
Update: most újra megnéztem az oldalt és a masterclock már nincs is fent egyiken sem, a pure Clock még igen, ott is most 5000ft kedvezmény van még rajta.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Emperor_ #66383 üzenetére
PL ez ? ESYNiC Digital to Analog 5.1 Audio Gear Adapter Sound Decoder
Itt olvashatsz is róla: Digitális-analóg audio konverter (DAC) 5.1
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz bkercso #66387 üzenetére
Nem az, viszont az évek során több verziója is készült, amiben javítottak sok területen rajta. A keretet sem említette a kolléga. Tudom,hogy vannak jó hangkártyák is erre a feladatra, ezt nem vitatom,de esetleg egy próbát megérhet ez is, vagy egy ehhez hasonló eszköz.
Itt van több verziójáról mélyebb teszt is. [link]
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Most tesztelem a Pre Box S2 Digital-on Mac-en a Tidal Masters minőséget. A beállításokban beállítottam, hogy engedje tovább szoftveres dekódolás nélkül az MQA jelet. A kijelzőn megjelenik, pl az MQA logó és a kis kék pont, alul meg a 96K. Lejátszás közben néha megszakad a jel pár másodpercre, azaz visszavált nem MQA Masterre és újra Master módba. Nem tudom, hogy ezt mi okozza. Esetleg maga a Tidal asztali alkalmazás vagy mi lehet a probléma forrása ?
Olvasott erről a hibáról valaki esetleg valamit ?
Köszönöm!
Update: Eszközöltem pár beállítást az Audio Midi Beállító appon keresztül is, bár ez elvileg lényegtelen, mert a Tidalban-be lett kapcsolva a kizárolagos mód is. Most egyelőre még nem szakadt meg egyszer sem. Jelenleg egy 44.1-es zene fut Master módban ilyenkor a kis pont zöld. Meghallgattam új a másik zenéz is, ahol 96K volt a minőség és ott sem jelentkezett a dolog. Fura, lehet valamit az OS próbált változtatni.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz I.T.E.M #66394 üzenetére
Javítom magam: A pontok színe nem a mintavételezési frekvenciára utal, hanem, hogy folyamatban van az MQA fájl dekódolása és pl a kék pont esetében ilyenkor a studio hitelesítette a zenét is.
"A green or blue dot next to the MQA logo indicate that the unit is decoding and playing an MQA stream or file, and denotes provenance to ensure that the sound is identical to that of the source material. The blue dot indicates it is playing an MQA Studio file, which has either been approved in the studio by the artist/producer or has been verified by the copyright owner."
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz I.T.E.M #66394 üzenetére
Amarra 4 Luxe telepítve, DSP feldolgozás kikapcsolva, mindent továbbküld az S2D-nek. Tidal Hifi fiók megy rajta rendesen, a zenék lejátszása hibátlan.
2L-ről teszt minták letöltve - Szépen megy a 352K-s MQA is vele. DSD és a többi most van tesztelés alatt.
Saját HD-s zenetár behúzva. Iphone/Ipad-on futó Amarra Player szinkronizálva az asztali kliensel így a távvezérlés is megy.
A DSP felkonvertálását majd valamikor kipróbálom, de eddig minden rendben és tetszik.[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Nem lesz semmi baja. A Dac töltésvezérlője szabályozza a töltési módot és sebességet. Vannak olyan eszközök, amelyek kommunikálnak a saját tápegységükkel is egy beépített protokollon és képesek bizonyos esetekben megmondani a tápnak, hogy mekkora áramerősségre van szüksége az adott töltési ciklusban, így adott esetben hamarabb feltöltődik. Az nem jelent semmit, ha a tápra 2A van írva, lényegében max ennyit tud. Ezek a hordozható eszközök általában nem vesznek fel túl sok áramot, meglepődnék, ha ez a kis DAC 1A-nál többet felvenne töltéskor, mivel számítógépről is lehet tölteni. Mondjuk üzem közben nem tudom,hogy töltődik-e, mert akkor ugye nagyobb a fogyasztás és jobban terheli a tápot is. A gyári töltőjén milyen paraméterek vannak ?
Update: itt van a leírása, és itt azt írja, hogy 1.5A vagy nagyobb usb töltő kell neki.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz I.T.E.M #66413 üzenetére
Kieg: Ebben a leírásban érthetően leírja, hogy mivel a külső táp többet tud kiadni, ezért a töltési idő is jócskán lecsökken a számítógépre csatlakoztatással szemben. (Ahogy lentebb írtam, mivel a gépek USB-je általában nem nagyon ad ki 1A felett, úgy is tölthető, csak lassabban.)
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
Estét Urak!
Ma beszereztem a hqplayer-t is (MAC). Elsőre nem voltunk barátok, de aztán rájöttem, hogy mi és hogyan is működik benne. A beállításokat nagyon körültekintően kell kezelni,viszont a kézikönye nagyon jól elmagyaráz minden fontos dolgot. Azt kell, hogy mondjam, elég jól teszi a dolgát. Elég sokat kutattam a témában és egyértelműen hozza azt a szintet, amit elvár az ember egy ilyentől. Elég régóta Foobar felhasználó is vagyok és a PC-n megmarad az, nagyon szeretem azt is, de ez egy más terület.
Korábban folytattam kutatásokat az FPGA-s DAC-okkal kapcsolatban is (Pl: Chord, PS Audio, Holo Audio, dCS, stb) és sikerült átolvasnom egy elég jó fórumot, ahol elég részletesen kivesézik a témát, mélyen belemennek a működésükbe, írnak az előnyükről, és természetesen a hátrányukról is. Itt többek között összevetik pl a HQPlayer-el és más szoftverekkel is. A lényeg, hogy a speciális szűrőket és egyéb felskálázási műveleteket, vagy átalakításokat az FPGA-k elég jól kezelik,de limitált a feldolgozási kapacitásuk, pl egy mai modern számítógéphez képest, ezért egy nagyon jól megírt szoftver a mai számítógépek erejét (CPU/GPU) kihasználva sokkalta precízebb munkát tud végezni, mint bármelyik többszázezres, netán milliós vagy mégdrágább DAC-ban ketyegő FPGA. Nyilván nem csak ezen múlik, hogy milyen minőség lesz, ami kijön analóg jelként, mivel a D/A konverziót ugye nem az FPGA végzi, az tisztán digitális műveletekkel foglalkozik,de rettentően sok múlik a megfelelő feldolgozáson. Egy szó, mint száz, a precízebb feldolgozás fényévekkel jobb reprodukciót eredményez. Gondolom, sokan nem véletlen, hogy inkább "Audio PC-t" építenek és használnak.
UI: Köszönöm a korábbi válaszokat az erre vonatkozó kérdéseimre!
Akit esetleg érdekel, itt az említett fórum elérhetősége: FPGA DACS
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz contaxg #66527 üzenetére
Nincs mit!
Mint írtam, nem csak azon múlik, hogy az analóg jel, milyen minőségben távozik a DAC-ból, mivel a megfelelő D/A fokozatnak (tervezés és kivitelezés kérdése) is tökéletesen kell végeznie a dolgát. Az viszont, hogy a beérkező jel feldolgozása és a DAC-ba való továbbítása mennyire precízen történik meg az egyértelműen és hallhatóan befolyásolja a kapott végeredményt.Pl ez a rész is elég érdekes: Rob Watts állítása:
"Computers are poor devices to use for manipulating data in real time as they are concurrent serial devices - everything has to go through one to 8 processors in sequence. With hardware and FPGA's you do not need to do that, you can do thousands of operations in parallel. Dave has 166 DSP cores with each core being able to do one FIR tap in one clock cycle. That is incredibly powerful processing power way more powerful than a PC."
Ezzel szemben:
That is quite bogus claim. Dave is very expensive, for the same price you can buy computer with 32 processor cores, which each run at GHz speeds and can perform 8 double precision floating point FIR taps per clock cycle - equivalent of 256 simple processor cores. Or 16 single precision floating point FIR taps per clock cycle equivalent of 512 simple processor cores. And note that Dave and those FPGA implementations don't use floating point arithmetics, because it is too complex to implement. Instead they use fixed point and have much more precision loss compared to word length due to that.
FPGA in Dave probably runs at about 100 MHz clock speed, that cores 166 means 16.6 GOPS performance. If we compare to 32-core 2.2 GHz processor, we get 563.2 GOPS performance for double precision and 1126.4 GOPS performance for single precision.
And we didn't look at GPUs yet. Nvidia Titan V has 5120 DSP cores running at 1.2 GHz clock speed. With processing speeds of 6144 GOPS at double precision floating point and 12288 GOPS at single precision floating point.
For DAVE's price, you can actually have a computer with both 32-core 2.2 GHz CPU and that Nvidia Titan V GPU.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz contaxg #66527 üzenetére
Utolsó megjegyzés, ami két PS Audio Direct Stream felhasználótól van.
"Slightly off topic, but I can't understand why anyone would add additional filtering/oversampling/processing when using these "FPGA DACs". I own a PS Audio DS and use A+ player, I've played with the various filters and upsampling options in A+ and can't see how they add anything to what DS does, all by itself. Now with Snowmass, this has become even more obvious to me."
Megjegyzés: Snowmass az újabb OS neve, ami a PS Audio Direct Stream Dacokon fut. Előtte a RedCloud volt.
Válasz a fenti bejegyzésre:
"Well, I find that my DirectStream with Snowmass sounds better using HQPe to upsample, filter, and noise shape to 352.8 than by letting the DirectStream do it. The built-in upsampling is much better than it was in Redcloud but still not better than HQPe. "
Ez is pont arról tanúskodik, hogy a HQ player általi feldolgozás jobb eredményt hoz, ahhoz képest is, hogy az új OS-ben lévő algoritmusok hatékonyabban működnek. Ez azt jelenti, hogy így nem csak az FPGA-s DAC-ok, de az összes többi is jobban szólhat, ha a megfelelően feldolgozott jelet kapja meg és azt továbbítja, vagy csak kismértékben módosítja az digitális-analóg fokozat előtt.
PS AUDIO Snowmass frissítés leírása röviden:
"The Snowmass operating system upgrade provides further reductions of jitter sensitivity, lowers audible noise, improves upon the work Ted Smith performed in Red Cloud. The sound quality of Snowmass is significantly better than any iteration before it. "
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz contaxg #66533 üzenetére
Ez a mini, ami nekem van (2012 late) még az izmosabb szériából való, azaz rendes I7 van benne 4 mag / 8 szál@ 2.3Ghz. Most az összes anyagot DSD256-ra alakíttatom át vele és úgy kapja meg a Pro Ject S2D DAC. A CPU terhelés lejátszáskor maximum 30-35% és ebben benne van minden más is. A HQ player kb 20-25%-ot használhat a feldologzás során. Lejátszás során semmilyen hibát nem tapasztaltam eddig, pedig fülessel sokkal jobban észrevenné az ember, de semmi hiba. A MultiCore használatban van, azaz most "csak" szürke, a kis négyzet, ami az AUTO mód. Ilyenkor maga dönti el, hogy melyik magot és hogyan használja. Pl az FPGA-s Dacok esetén említett párhuzamosan futó filterek és egyéb eljárások futtatása.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz Ixion77 #66530 üzenetére
Még csak a felszínt karcolgatom, hogy egyáltalán mire képes a HQP. A benne lévő megoldások magukért beszélnek, és ezt nem egy-két embertől láttam leírva már a kutatásaim során, köztük olyanoktól is, akik egy családiház vagy kastély árát is simán elkötötték már high-end audiós cuccokra, ami ugye nem éppen elhanyagolható dolog.
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz contaxg #66536 üzenetére
Erre referálnék kicsit szintén ugyan ebből a fórumból való és a “Miska” felhasználótól származik, aki ugye egyben a HQPlayer fejlesztője is.
Egy köztes válasz egy másik felhasználótól.
“Quite true what Rob says. PC's are not real time devices. DACs pretty much have to be.”Miska válasza erre:
“PC can be a realtime device, but music playback isn't really a realtime process. One of the advantages of running software at GHz speeds in a PC is that it can do multiple things DAC cannot do, such as:
- Lookahead of the data, in player I can inspect upcoming future content way before it needs to go out
- Perform adaptive processing, I can watch both input and output of the processing algorithm and as necessary go back in time and recalculate the data (even couple of times) with different set of parameters and still get the data processed well in advance before it needs to go outMost DACs run their processing synchronously, so every N input samples they have X clock cycles and output K samples. While software processing thanks to higher clock speeds can be asynchronous, spending varying number of clock cycles per sample, depending on needs. This gives quite a lot of flexibility to algorithm design.
Sometimes I've been asked what would it take to run HQPlayer's algorithms on FPGA, and when I tell, people run away screaming.”
Válasz erre egy másik emberektől:
On 5/1/2018 at 10:25 AM, Miska said:
music playback isn't really a realtime processYes it is, just not a very demanding one.
Miska válasza erre:
“OK, I should have said "DSP processing in music playback" to keep it apart from just shoveling the data to the conversion stage. Of course samples need to flow constantly to conversion stage, but that is separate topic from the DSP processing. Although DAC chips and FPGA implementations bundle the two together, with down-sides of the two usually being synchronous to each other (limiting algorithm design).
If you can make DMA buffer for the audio interface big enough, you can upload entire track or album to RAM and let the DMA run from there without CPU/software involvement. Like it was done (track basis) at some point for mobile device music playback - which would allow CPU to go to deep sleep during music playback. Maybe music playback is still handled partially same way, but I haven't been involved in mobile device development since 2011.”
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
senior tag
válasz alphamooncam #66564 üzenetére
Tiszteletem!
Alapvetően nem szokásom ennyit idézni valakitől,de ez most így sikerült, mert egy konkrét dologgal kapcsolatos megállapításra való reagálás volt és gondoltam nem okozhat annyira nagy problémát annak, akit ez mélyebben is érdekel, egy szakmai fórumon. Többek között contaxg kolléga sem jelezte,hogy problémája lenne a leírtak megértésével. Legközelebb majd törekszem arra, hogy a hasonló idegennyelvű fórumokból való idézeteket is érthetőbbé, emészthetőbbé tegyem mindenki számára azzal, hogy az idézetek lényegi részét az anyanyelvünkön is megosztom.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.