Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz ML320 #835 üzenetére

    Lobbizni nem itt kell, hanem a képviselőknél mondjuk, de ez már nehéz lenne a számtech boltosoknak, akik ügyvédre is sajnálják a pénzt, ha beperelik őket... :U A az ''alaptörvény'' formailag ugyan 1959-es, de milliószor módosították, a szavatosságra vonatkozó részt pl. épp az EU csatlakozás miatt. Ja, és hány kereskedő van tisztában azzal, mi is az a szavatosság? Az a bizonyos 3 év tartós fogyasztási cikkre, MINDENRE, összeghatár nélkül?

    A jótállást pedig a 151/2003-as Korm. rendelet szabályozza részletesen, plusz ott a 49/2003. GKM rendelet, ami mindkettőre vonatkozik. Ezeket kötelezővé tenném felmondani és értelmezni, mielőtt engedélyt kap valaki üzletet működtetni. Nyilván vannak a helyzettel visszaélő vásárlók, a kereskedőnek meg kell találnia a módszert, hogy elbánjon velük, de ez az ő problémája, de a normális vásárlónak hadd járjon már jogszerű ügyintézés... (Megjegyzem a magyar szabályozás a jótállásnál és a szavatosságnál is valamivel kedvezőbb, mint más európai országokban. Nálunk van pl. kötelező jótállás egyes árucikkekre az a bizonyos egy év - Európa más tájain viszont erre nincs szükség, ott ugyanis működik a kereskedők/gyártók által vállalt jótállás, ami nálunk mondhatni egyáltalán nem. Viszont azt is tudni kell, hogy legalább két éves szavatosság/jótállás minden EU tagállamban kötelező...)

    Egyébként én úgy látom, egyre több vevő van, akinek elege van a jótállásos ügyintézéssel sz*rakodó cégekből, és igenis megnézi, hol veszi meg azt az adott cuccot. Sajnos még nem ez a többség, de lassan csak feljövünk már egy normális vásárlói mentalitás szintjére, és talán előbb-utóbb a kereskedőknél is végbemegy ugyanez.

    Én elhiszem, hogy szivatják a kereskedőket, de tessék szépen érdekképviseleti szervezetet alakítani és fellépni egységesen jogszabálymódosításilag, meg a szemét nagykerek ellen, szabad a pálya! Sőt, a fogyasztóvédelmi törvény legújabb változatában kifejezetten szerepelnek az ilyen érdekképviseletek, lehet(ne) beleszólásuk a dolgokba, ha a kereskedőknek nem csak a szája sírna mindig, hanem tennének is végre valamit... :U



    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • luciferc

    őstag

    válasz ML320 #835 üzenetére

    Elhiszem, hogy ez a törvény sokkal kedvezőbb a vevőknek, így hülyék lennének kezdeni ez ellen valamit.
    Sokkal kedvezőbb a vevőnek? ezt honnan veszed? egyes részei esetleg. más részei meg totál hátrányosak, hogy más ne említsek, mint a törekedni kell a 15 napon belüli kijavításra dolgot. Ez piszok előnyös ám a vevőknek, ugye? Vagy az fáj, hogy pénzvisszaadáskor, vagy felajánlott levásárláskor (amit nem köteles elfogadni senki) az eredeti ár játszik? Ha a vevő annyiért vette, akkor miért járna kevesebb vissza? Hiszen a hibás, javíthatatlan, cserélhetetlen termékkel a szerződés nem teljesítetté vált.

    A Mio PDA-d pont jó, mert forgalmazóhely vagyunk, és a gúnyos megjegyzésekre és is csak csöndesen válaszolok: nálunk két év a garancia.
    A Mio cuccokra szinte mindenhol 2 év a garancia, a nagy különbség az importőr, és ennek következménye, azaz hogy itthon szervizelik, vagy külföldön. Tudod, hogy a ti általatok forgalmazott Miokat hol szervizelik? A hivatalos hazai importőr által behozott cuccok, vagy más hozta be?

    Te arrogáns hülyeségnek veszed a felajánlott cserét?
    Kérlek olvass figyelmesebben, értő módon. Nem a felajánlott cserét tartom arrogáns viselkedésnek, hanem azt a mentalitást, hogy ''Ha a delikvens nem fogad el egy ilyen cserét, attól a bolt még betartotta a játékszabályt, hiszen ő törekedett a megoldásra.''. Ilyen nincs, te felajánlottál valamit, amit vagy elfogad, vagy nem. Mint már mondtam, ha valakinek jól jön a nagyobb vinyó, gyorsabb ez vagy az, akkor általában rá fogja fizetni azt a pár ezrest. De ha ezt nem akarja, mert mondjuk semmi szüksége a nagyobb gyorsabb termékre, vagy esetleg nincs fölös pénze (mert miért kellene lenni??), akkor neked továbbra is a törvényes megoldás felé kell menned, nem pedig büszkén körbepillantgatni, hogy ''én törekedtem a megoldásra''.

    Én meg sok arrogáns vevővel találkozom, akinek ha kicserélem újra a terméket, még feljebb áll, hogy miért nem kap nagyobbat.
    Szard le az ilyeneket, ha te teljesen jogszerűen jártál el.

    A nagykerre meg semmi nem vonatkozik...
    Osztán miért nem? Szabályos szerződések jönnek létre köztetek amikor elhoztok egy cuccot. Tessék összefogni!

    És ha érdekel, joggal vagyok büszke arra, hogy anno az ügyfélnek tudtam szerezni egy alaplapot egy hét leforgása alatt.
    Erről eddig szó nem volt, olvass vissza. Amit írtál, az önmagában egyféleképp volt értelmezhető. Ha csak félinformációkat pötyögsz be, akkor így nem lehet vitázni. Ez a fajta vitastílus csak arra jó, hogy a másik szavának súlyát csökkentsd.

    A vevőnek mindig igaza van. És elég a fogyvédhez olyan benyögéssel bemenni, hogy félretájékoztattak... Már jönnek és büntetnek, mert persze a fogyvéd csak a boltokat támadja. Még nem láttam se multinál, se nagykernél olyan szintű ellenőrzést, ami nálunk szokott lefolyni.
    Ha jól tévedek, akkor a fogyasztóvédők azért fogyasztóvédők, mert a fogyasztókat védik. A kiskereket nem dolguk védeni első körben, szerintem. Nektek össze kell fogni, és egyrészt nem vásárolni azoktól a nagykerektől, akik szemetek, másrészt tessenek perelni. Vagy menjetek a gazdasági versenyhivatalhoz, ha erőfölénnyel való visszaélés van. De a fogyvédőkre kár várni, ti nem vagytok fogyasztók, viszonteladók vagytok.

    Ha a kereskedők minden szabályt betartanak, akkor nem kell félniük sem a fogyvédőktől, sem a köcsög vásárlóktól. De azt nem igazán csípem, amikor a kereskedő kötelezni akarja a vevőt valamire, ami nem jogszabályi előírás. Fordítva sem csípem, de az nem az én dolgom, én vevő vagyok. Én piszkosul felfogom és elfogadom, hogy keserűek vagytok a köcsög vevők miatt, de ez minimális mértékben sem lehet arra indok, hogy a normális vevőket hátrány érje. Lehet, hogy nálatok nem is éri, ez jó, nagyon jó, reklámozzátok magatokat így. De a többségnél még bizony megy a vevőkkel való packázás. Hidd el, egy korrekt és jó bolt híre elterjed, és egyre inkább ott fognak az emberek vásárolni még akkor is, ha mondjuk 5%-kal drágábbak vagytok.

Új hozzászólás Aktív témák