Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ForRedGlory

    félisten

    Sziasztok!

    Úgy érzem, hamarosan szükségem lesz a tanácsotokra, ezért véleményt szeretnék kérni ezzel kapcsolatban.

    Közel két hónap után meguntam és tovább fogok lépni az ügyben.

    Van esetleg valakinek építő jellegű észrevétele, hogy ilyen esetben mégis mit lehet tenni?

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz Attix82 #17004 üzenetére

    Tisztában vagyok vele, hogy ott rontottam el, hogy átvételkor nem bontottam ki és nem néztem meg az egér S/N számát. Mondjuk azt megnézném, hogy hányan bontják ki átvételkor a sorban állva a bontatlan dobozt, de azóta megnézek mindent én is. A következő egeremnél, ami logitech volt, ott sem egyeztett az S/N (ráadásul ott vagy 5-6 szám eltérés volt), de a Logitechet felhívtam és mondták, hogy ez nem gond. Szóval az ilyen nem egyedi.

    A kérdésem nem is erre vonatkozott (csak lehet nem jól fogalmaztam), hanem arra, hogy mennyi időt vagyok alapvetően köteles várni és merre mehetek kártérítésért, ha kiderül a hiba. Mert vissza fogom kérni záros határidőn belül., én nem fogok még erre hónapokat várni és feljelentés lesz, mert olyan nincs, hogy hónapokig ülnek egy terméken és nem képesek megnézni, hogy merre jár a másik egér.

    Nyilván esélyem nem sok, de akkor a gyártónak vagy importőrnek vagy akárkinek meg kell mozdítania a hátsóját és utána kell néznie, mivel nem fogadom el, hogy hónapokig tart megnézni egy adatbázisban, hogy a másik egér merre jár és azon információ alapján mérlegelni tudják, hogy mennyi az esélye, hogy én felkerestem a másik egér tulaját és dobozt cseréltem (LOL), továbbá szerintem bizonyítania kell, hogy soha, semmikor nem fordult elő még ilyen náluk, azaz feddhetetlenek.

    Engem csak az idegesít, hogy erre hónapokat kell várni, amikor szerintem ilyen folyamatra nincs is törvényi szabályozás. Persze gondolom ezért nem csipkedik magukat, de attól még a mezei felhasználónak nem kell benyelnie a több hónapos "ügyintézést", mivel annyi ideig ennek nem kell tartania az biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz shteer #17010 üzenetére

    Amikor megvettem, akkor a dobozon lévő kódot olvasták le és az van a garipapíron. Így, ahogy írták is, külön szerencse, hogy a doboz megvan, mert az egyezik a garilapon lévő S/N számmal. :)

    Ettől függetlenül nagyon idegesít, mert ez pont olyan helyzet, amit szerintem 99.99%-ban mindenki beszív, hiszen, ha nem az átvétel pillanatában bontod ki a dobozt (amit miért is tennél egy bontatlan csomagolás esetében, hiszen azért az alapvető bizalom megvan, hogy az van a dobozban, ami a csomagoláson), akkor onnantól bármit mondhatsz, nem bizonyíthatod, hogy most tényleg nem te cserélted ki az egeret egy másikra.

    (Persze szerintem a gyártónak is megvan a kötelező köre és kivizsgálási kötelessége, mert a gyártónak ki kell tudnia deríteni, hogy az én egerem párja merre jár. Ezért idegesít, hogy hónapokig tudnak ülni adott esetben a dolgon, amikor ez szerintem pont nem olyan nagy dolog, hogy egy adatbázisban megnézhessék a két S/N számnú egeret, hogy hol értékesítették vagy melyik raktárukban van, amivel simán tisztázható lenne a dolog.)

    Persze nem kell hozzá egyetem, csak józan paraszti ész, hogy belássa az ember, hogy semmi értelme nem lett volna kicserélni az egeret, plusz azt mégis hogy? Hol talál az egyszeri felhasználó egy pont olyan S/N számú egeret, ami neki is van, kivéve az utolsó számjegyet, ahol az egyiken 8-as, másikon 9-es?

    Számomra is egyértelműen a gyártó cserélhette össze dobozoláskor az egereket, mert nem életszerű, hogy én cseréltem az egeret. Lottó ötöst lehet hamarabb nyerem meg, míg egy olyan egeret találok, aminek az S/N számában egy szám eltérés van és az az egy szám is egymást követő két szám.

    Ahogy írtam, így jártam a Logitech G900 egérrel is. Ott sokkal több volt az eltérés, de mint kiderült a Logitechnél így mennek a dolgok, nem foglalkonak vele, beveszik gariba és kész. Azért ezt bekértem tőlük e-mailben és meg is erősítették.

    Részemről egyértelmű, hogy nem hibáztam, persze ez csak az én álláspontom és tuti Békéltető Testülethez viszem (aminek kb semmi értelme, mert csak javaslatot adhatnak, nincs jogkörűk), csak érdekelne az itt lévő okosabb emberek véleménye is, mert ilyen tekintetben a tudásom közel sem olyan mély, mint akik itt osztogatják a tanácsokat.

    Itt jön képbe az is, hogy ha kiderül az igazság (ami felől amúgy semmi kétségem sincs, csak az elhúzódó ügyintézés idegel ki teljesen és szerintem 2 hónap várakozás után joggal pörgök rajta), akkor milyen jogaim vannak kártérítés ügyben? Visszaadhatom az egeret azzal a címszóval, hogy már nem kell, mivel hónapokig várattak, vettem közben másikat és semmi szükségem rá? Nyilván, ha kapnék újat, akkor azt el is adnám, hiszen semmi szükségem a G900 mellett egy tartalék egérre, ami ráadásul elég drága ahhoz, hogy porosodjon.

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz ForRedGlory #17013 üzenetére

    Az ügyem megoldódott. Az Ipon a határozottabb e-mailem másnapján küldte is a levelet, hogy sajnos nem javítható az egér, és nem is cserélhető, ezért pénz vissza vagy levásárolhatom.

  • ForRedGlory

    félisten

    Sziasztok!

    Mai napon sikeresen felnyomta az agyvizem az ISTYLE nevű "cég".

    Kettő egész hete tetettem rá az iPhone X-re üveg kijelző védő fóliát. 6000 Ft-ért. A mai napon belevegősödött, vagy elengedte az anyag, amivel rátették. Nem a legszélén, hanem attól kicsit bentebb. A szélén tapad, tehát nem arról van szó, hogy megsérült, mert akkor lifegne és nem tapadna.

    Visszavittem hozzájuk és kb az így jártam választ kaptam, mert hogy 72 órán belül fogadnak el minőségbeli problémát, utána nem.

    A kérdésem az lenne - mert erre nyilván nincs gari, miután 10.000 Ft alatt van -, hogy a szavatosság ilyenre játszik? Rájuk szeretném borítani az asztalt, mert ilyen flegma köcsöggel még életemben nem találkoztam, mint akivel beszéltem. A vevő addig jó, amíg fizet...

    Fogyvéd oldalán ezt találtam, bár itt nyilván nem sok újat mondok vele a profiknak. :)

    "A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra.

    Ha ezen időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a kereskedő köteles azt ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni, a terméket a vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, végső esetben a vételárat visszafizetni. Tehát mind a szavatosság, mind a jótállás időszakában alapvetően szavatossági jogainkat érvényesíthetjük."

    Érdemes ezzel foglalkozni? Marhára nem akarom hagyni magam, mert kabaré az ISTYLE hozzáállása.

  • ForRedGlory

    félisten

    Sziasztok!

    Van esetleg infótok arról - mielőtt hatósághoz fordulok -, hogy az alábbi helyzetben mi a helyzet?

    A Samsung Galaxy S10 és S10+ előrendelés mellé a Samsung előrendelői ajándékként a Galaxy Buds vezetéknélküli fülhallgatót adta, de a promóció feltételeiben ezt írja:

    3.7. A Szervező és a Lebonyolítók a Kedvezmény esetleges hibáiért, hiányosságaiért kizárják a felelősségüket, és a Kedvezmény vonatkozásában szavatossággal, jótállással nem tartoznak felelni, kivéve, ha a felelősség kizárását a magyar jogszabályok kifejezett rendelkezéssel tiltják.

    Már eleve röhejes a megfoglalmazás, mert nem a fogyasztónak kellene tisztában lennie az ide vonatkozó passzusokkal, de én azért végigolvatam a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet és ilyen helyzetre semmit nem ír. (Azt viszont nem tudom, hogy milyen egyéb rendeletekben lehetne még utána olvasni ennek a speciális helyzetnek)

    Létezik az, hogy a gyártó a saját termékére nem ad semmiféle garanciát, ha ajándékként biztosítja? Kissé röhejes, mert mivel ez egy fülhallgató, ha tönkre megy, akkor nem is javítható, hanem cserélné a gyártó a garancia keretein belül... Na most, ha én pl egy hibás darabot kapok vagy 1 héten belül baja van, akkor kukázhatom és csak akkor kapok másikat, ha veszek... ami közel 50.000 Ft.

    Ez így szerintetek ok? Nem tudom elképzelni, hogy semmiféle felelősség nem terheli a gyártót. Nem az utácról jött embereknek osztogatja a sarkon, hanem telefon előrendelés mellé + "szolgáltatásként".

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    Sziasztok! Lenne egy gyors kérdésem. A hétvégén online vettem a MediaMarktban egy monitort, amihez az átvételkor, személyesen vettem 5 év Garancia Plusz Gold biztosítást és hát van rajta egy rakás pixelhiba. 14 napos elállásnál ugye az erre befizetett pénz is visszajár (30.000 Ft)?

    A feltételekben egyébként is csak annyi van, hogy a termék cseréjével a jogviszony megszűnik, szóval ha nem elállnék, hanem cseréltetném, akkor sem lenne érvényes rá a biztosítás, de hát ugye 5 évet előre kicsengettem... Ilyenkor mi van?

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    Lenne egy hülye kérdésem. Van ugye a 14 napos elállás, amivel kapcsolatban az érdekelne, hogy élhetek-e vele az alábbi szituációban?

    Előrendeltem a Samsung Galaxy Z Fold 3-at, de személyesen, amit pár nappal később át is vettem, miután beérkezett az üzletbe és ott helyben kötöttem rá biztosítást. Otthon átfutva volt benne egy nem szimpatikus pont (garanciában cserélt telefonra nem száll át a biztosítás, így megszűnik... na most 130k a biztosítás, ami így bukó lenne, ha mondjuk holnap megadja magát a telefon).

    Gondoltam elállok és megveszem biztosítás nélkül... előrendelésnél számít az előrendelés helye vagy azzal, hogy személyesen rendeltem elő, kizártam magam az elállásból? Gyanítom kizártam, de erősítsetek meg. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    Sziasztok! Segítsetek kérlek, hogy mit tudok tenni, mert az Alza teljesen hülyének néz.

    Pár napja vettem egy Oculus Quest 2-t, de nem magyar régiósat kaptam, hanem angolt (az angolt külön árulják es a megrendelésben egyértelműen nem angol verzió van), amit meg is kaptam.

    Be volt fóliázva, de kibontás után azt vettem észre, hogy nincs benne a töltő, ezért visszavittem 14 napos elállással.

    Jelezték, hogy csak akkor kapom vissza a pénzt, ha leadom a meg sem kapott töltő fejet… :W

    Most vagy a gyártó felejtette ki (kétlem), vagy az Alza bontatlanként árulta a megbontott és hiányos terméket.

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz #24845312 #24253 üzenetére

    Az csak egy példa kép, hogy kétféle terméket árulnak. Én nyilván bontatlant és nem Uk verziót kértem (a megrendelésben sem volt Uk jelzés), de nem azt kaptam, illetve amit kaptam, azt is hiányosan. Most olyat követelnek rajtam, amit nem is kaptam meg. Persze bizonyítani nem tudom én sem, hogy nem volt a dobozban, de miért szopatnám magam? Egyébként a töltő doboz alapján ráadásul csak amerikai verziós töltő lehetett benne eredetileg, mert az UK és a normális EU töltő formája is totál más.

    A felső kép az, amit kaptam (ebbe csak ez az amerikai régiós töltő megy bele), az alsó pedig a szabványos töltő doboz, ami a normál töltő csonk lenne.

    A franc sem gondolta, hogy videózni kell a kibontást, mert fóliás volt. Persze manapság semmiből sem tart fóliázni egy ilyen cégnek… Szóval megszívattak. :W

    Nagyon remélem, hogy nem szeretnének akadékoskodni sokáig, de az biztos, hogy soha nem veszek tőlük semmit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák