-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Van egy Nokia E50 telefonom, ennek a tetején a gumírozott csík csúnyán megkopott, a ragasztása is elengedett. (Ha leesik róla, be sem lehet kapcsolni a telefont, annyira süllyesztett maga a gomb.)
Ezzel a hibával visszavihetem garanciába?
Üdv.:
Balika911 -
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Vettem egy Plantronics Pulsar 590 bluetooth headsetet, de amikor vezeték nélküli módban van, zavaró alapzajt ad. Állítólag zenére is kiváló kell, hogy legyen, ebből kiindulva gondolom nem szabadna így viselkednie.
3 napon belül vagyok még bőven - ha visszaviszem ezzel az indokkal, ugye kötelesek azonnal cserélni, ha van raktáron?Minden tartozékot, cókmókot vissza kell vinnem, vagy elég csak a problémás headsetet?
Elnézést a tudatlanságért, előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz luciferc #1931 üzenetére
Akkor akár már most is beírhatom. QuantumR Kft., ők Plantronics hivatalos magyar disztibútora.
Amúgy ott vannak tőlem egy sarokra, legalább az idő nem fog telni az ügyintézéssel.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Vettem egy LCD TV-t pár hete, szerencsére az eddigi tapasztalatok alapján tökéletesen működik! A kérdésem is csak annyi lenne, hogy a dobozát meg kell-e tartani arra az esetre, ha bármi történne vele.
Legegyszerűbb lenne kidobni, de ha fontos a megléte, akkor valahogy hazacuccolom vidékre.
Illetve csak felmerült még egy kérdés. Az Electro World 1 év teljeskörű garanciát vállalt a terméke, a Samsung gyári garanciája viszont 1 év teljes körű + 2 év korlátozott, csak szervízköltségre, ill. fődarabcserére érvényes.
Így hát mennyi garancia is van a TV-mre? Érvényesíthető a gyártói, ha igazolom, hogy hivatalos forrásból származik a készülék?Ariadne:
Értem, köszönöm! Akkor azt hiszem olyan busszal megyek haza, amelyiken nincsenek sokan, aztán beállítom otthon a padlásra.
Összehajtani nem tudom, mert a hungarocell miatt gyakorlatilag így is ugyanannyi helyet foglalna, anélkül pedig nem lehet normálisan visszacsomagolni a TV-t sem a dobozba.[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Vettem egy műszaki eszközt ami nem vált be, a 14 napos elállással élnék.
A gond az, hogy ünnep ünnep hátán van, a bolt pedig az idén - az eszközzel a kezemben láttam most az ajtójukon - tegnap volt nyitva utoljára. Legközelebb 2-án lesznek, ami már a 15. nap.
Ha jelzem nekik az elállási szándékot mailben, akkor kötelesek visszavenni? Fénykép van, hogy itt az eszköz munkanapon a bolt előtt, én megtettem ami tőlem telt.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz #72042496 #18159 üzenetére
Köszönöm még egyszer, megoldódott.
A mailt megírtam 28-án, de nemigen kellett magyaráznom a dolgot. Végtelenül korrektek voltak, szó nélkül visszavették ma a terméket. (A sat.hu a webáruház, és egy 60 ezer forintos beltériről van szó, amit az ünnepek miatt csak a 15. napon tudtam visszavinni.)
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok!
Ez egy hosszú és cifra, egyelőre befejezetlen történet lesz. Köszönöm, akinek van türelme hozzá.
- 2016.03.25-én vettem a Media Marktban (West-End) egy Galaxy S7 típusú telefont, amire kötöttem két év Garancia Plusz biztosítást sérülések ellen (Cardif a biztosító). Ez 224 ezer + 35 ezer forint volt.
- 2018.03.25-én visszavittem a telefont (utolsó nap, de használni akartam, amíg csak lehetett). Ami hibát kiemelek, hogy hamar merült, illetve egy esés után megpattant a kijelző alatt egy kis részen az üveg. Utóbbi miatt a biztosítóhoz került. Azt mondták a Media Marktban, két hét alatt átfut a dolog.A harmadik héten háromszor telefonáltam, hogy mi a helyzet, és háromszor ígértek visszahívást. A negyedik alkalommal az ügyintéző utánanézett azt mondta, látja már, csere lesz, a biztosító majd értesít.
- 2018.04.17-én értesített levélben a biztosító, hogy gazdaságtalan a javítás. Csereutalványt ajánlottak fel 77 100 forint értékben. A Media Marktba aznap elmenve megerősítették, ami a levélben is szerepelt, hogy az számla is kell ahhoz, hogy ezt érvényesítsem. Csakhogy én úgy emlékeztem, a Media Markt ezt a telefonnal együtt elkérte. Ők azt állították, kizárt, nálam kéne lennie. Ha el is kérték (amit elmondásuk szerint nem tettek), kérdezzem meg a biztosítót, mert akkor hozzájuk továbbították. A csereutalványt mindenestre nem tudom érvényesíteni, nem tudnak vele így mit kezdeni. Azért elkérték, és nem is adták vissza. Mikor szóltam, hogy akkor mi alapján érdeklődjek ha konkrétan semmi papír nincs nálam, a szállítólevél (hogy szervizbe küldték a telefont) másolatát adták oda.
- 2018.04.18-én megkérdeztem a biztosítót, náluk van-e a számla. Nem volt náluk.
- 2018.04.19-én jeleztem a biztosító felé, hogy szeretném visszakérni a telefont a leadott állapotában és tartozékaival. Ahogy megítéltem, más választásom nem is maradt. A kérést egy írásos nyilatkozatban küldtem el nekik, amit elfogadtak. Hogy meddig tart mire a készülék visszajut, azt írták, pár nap, de a Media Markt majd értesít.
- 2018.05.04-én elmentem a Media Marktba, mert két hét alatt sem értesítettek. Nem hallottak semmit a készülékről, az utolsó bejegyzés a rendszerükben az, hogy 2018.04.17-én ott jártam.
- 2018.05.07-én megkérdeztem a biztosítót mindez hogy lehet, amire azt válaszolták, 2018.04.19-én visszaküldték az áruházba a készüléket, érdeklődjek a Media Marktnál.
- 2018.05.10-én beloopoltam a Media Marktot is a mailbe, kérdezve, mi a helyzet, mert mást állítanak ők és a biztosító.
- 2018.05.11-én hívtak a Media Marktból, hogy vázoljam a pontos helyzetet, hogy akkor most se utalvány, se készülék? Megerősítettem, ez volt a helyzet majdnem két hónap után. Se papírok, nem mellesleg. Megígérték, hogy azonnal utánanéznek, és rögtön visszahívnak. Nem hívtak.
- 2018.05.14-én gondoltam, elmegyek személyesen a Media Marktba érdeklődni.A szokásosnál hosszasabb kutakodás után az ügyintéző előhozta a készüléket. Elnézést kért, azt mondta, csak a doboz volt meg, magát a telefont csak a hétvégén találták meg. A legnagyobb természetességgel odaadta mellé a számlát is, ami ezek szerint bizony náluk volt, pedig anno nem találták, sőt, letagadták, emiatt nem tudtam igénybe venni a csereutalványt sem. A helyszínen kértem a panaszkönyvet és írtam egy panaszt.
Nincs vége, mert a készüléket kipróbálva az nem kapcsolt be, 10-15 perc töltés után sem. Azt mondták, akkuhibával adtam le, közben nem volt töltés alatt, és az akkunak így lehet, vége. Adjam oda a csereutalványt, megnézik mit tehetnek. A csereutalvány persze nem volt nálam, mert 2018.04.17-én leadtam a Media Marktban. A kolléga, aki átvette, már nem volt benn, így elnézést, de nem tudnak a helyszínen mit tenni. Ma (2018.05.15) elvileg beszélnek a biztosítóval, és majd hívnak.
Éppen azért vettem a Media Marktban külön biztosítással a készüléket, hogy ne járjak pórul. Az, hogy az ügyintézés közben tönkremegy azt gondolom, nem az én felelősségem. Főleg, hogy a biztosítótól írásban azt kértem, hogy a leadott állapotban juttassák vissza, ami után a Media Markt még heteket ült rajta, miután korábban egy súlyosat mulasztottak a papírokkal. Enélkül már három hete vége lehetett volna egy csereutalvánnyal az egésznek.
A kérdésem, hogy mit tudok a fenti esetben tenni? Köszönöm előre is a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Lackooo84 #18821 üzenetére
Biztosítás vonatkozik rá, a biztosító pedig értékcsökkenéssel és amortizációval számol. Ez alapján kalkulálták a 77 ezer forintot.
Ma hívtak a Media Marktból. Elmondták, ha garancia plusz van rá, akkor alapból a biztosítón keresztül megy a szervizelés. Nálam ráadásul az üveg is megpattant. A papírok pedig a szervizben voltak, később kapta vissza a Media Markt, mint én a csereutalványt. Várnom kellett volna, most azt mondják. Csak ez számomra nem derült ki semmiből sem.
Próbálják most a csereutalványt újra kiállítani. Ha összejön, veszek belőle egy telefont ami leginkább megéri, aztán eladom. Ha ez így összejön, akkor valamennyire még mérséklődött a kár. De hogy ez a 35 ezer forintos garancia plusz toplistás szívás, az mindenképpen biztos. (Azóta már más a partnerük, lehet, változtak a feltételek is. Én mindenesetre megjártam.)
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Lackooo84 #18825 üzenetére
Regisztráltam, persze, de ha van rá garancia plusz, akkor azt mondta a MM, hogy nem tudom igénybevenni a sima garanciát. (Nem is akartam akkor, most meg már késő. A megpattant kijelző miatt el is utasíthatták volna az igényt, ez a Samsung szerint a szerviz belátásán múlik.)
(#18824) chopin42: Jól ráfaragtam vele én is. Általában nem tudok nyilatkozni, de erre konkrétan kidobtam az ablakon egy adag pénzt, és ami sokkal fájóbb, egy csomó idő, idegeskedés és nyűg volt az egésszel már eddig is. Ennyit az egész telefon sem ér talán, de már a végére akarok járni.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Így tényleg zéró értelme volt. Akkor érte volna meg esetleg, ha viszonylag új korában (amikor magas az értéke) betörik a kijelző, vagy más miatt totálkáros lesz.
Lehet, ránézek a Vodára én is, bár nekem csak készülék kell majd - majd ha újra csúcstelefont veszek, ami az S7 után azért azért hiányzik -, az előfizum céges. Biztosítást pedig csak előfizetés mellé adnak, ha nem tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
-
#72042496
törölt tag
-
#72042496
törölt tag
válasz chazseisyll #18834 üzenetére
Vannak képernyőmentéseim és fórumos posztjaim arról, hogy a törés (egy kis helyen megpattant előlapi üveg) előtt megvoltak ezek a hibák. De az igaz, hogy a sérülés miatt a biztosítással voltam kénytelen élni, így ez lényegtelen is.
Közben hivatalos útra tereltem (Fogyasztóvédelem), meglátjuk, mi lesz.
Nem tudok azonosulni a gondolattal, hogy nekem kellene méltányossági kérelmet írnom csak mert nem tetszik, hogy anno 35 ezer forintot kifizetve most leadhattam egy működő telefont, hogy két hónap után visszakapjak egy leváló hátlapú téglát.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz #72042496 #18837 üzenetére
A héten végül sikeresen zárult, amiről itt korábban írtam:
A Media Markt írásban válaszolt a panaszomra, kérte, vegyem fel a kapcsolatot a Cardif biztosítóval. A biztosítóval megbeszéltek szerint újra leadtam a Media Marktban a telefont. Pár nappal ezután hívtak a Cardiftól, kiállították a csereutalványt, elküldték egyszerre mailben, én pedig annyival olcsóbban vettem egy másik készüléket a Media Marktban.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Sziasztok,
Szeptember 7-én (péntek) netes rendeléssel vettem két merevlemezt (IronWolf Pro 10 TB, darabonként olyan 120 ezer forint) az Oázisban. Ezek közül az egyiket vissza kellett vinnem már 10-én hétfőn, mert mikor adatot másoltam volna rá, elromlott. Se a NAS, se a PC nem ismerte fel, csak a fej kattogott. Elküldték garanciába, azt mondták olyan két hét szokott lenni, de talán hamarabb is meglesz, mert egyértelmű a hiba. Külsérelmi nyom nem volt rajta.
Bátortalanul érdeklődtem, a 14 napos elállás nem működik-e, mert azért csak mielőbb használni szeretném. De azt mondták, nem. Azóta sincs hír, összességében több, mint 3 hete. A múlt heti telefonos érdeklődésemre azt mondták, hívnak majd ha jelzett a szerviz, egyelőre várnom kell még.
Közben olvastam a 3 napos elállást is - kérdésem, ha már belementem a garanciába és így kijött a tehénből a lepény, mit tehetek? Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz Gyuri27 #19406 üzenetére
Nem céges, magánemberként vettem.
Arra gondoltam, megírom nekik hogy ha letelik az egy hónap, akkor vagy adjanak újat, vagy jelentős kellemetlenségre hivatkozva elállok a szerződéstől.
Nem akarok szívózni velük, venni most egy harmadikat, majd elállni ha a szúkség úgy hozza. Ugyanakkor azt érzem, velem bizony kicsesztek, közben meg nagyon kéne a tárhely.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Köszi srácok, ha a 3 napon belüli csere nem egy opció hanem kötelező, akkor más a helyzet.
Megírom nekik szépen emailben hogy legyen nyoma, azután lépniük kell.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz TheProb #19470 üzenetére
"Nem úgy van a 3 napos jogszabály, hogy ilyenkor azonnali csere?"
De igen. Épp a napokban volt hasonló ügyem ha visszakeresel itt a hozzászólásaimra. De nézd meg a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 7. paragrafusát.
Itt az lehet a kérdés, a kontroller hibája a rendeltetésszerű használatot akadályozza-e. De ha garanciába elküldték volna, akkor szerintem nehéz utólag azzal érvelni, hogy jól van az úgy.
Ha egy tételként szerepel a számlán, akkor szerintem az egész pakk cserés (vagy pénz vissza, ha ez nem lehetséges), a bolt persze lehet rugalmasabb. De ezt csak tippelem.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz TheProb #19472 üzenetére
Igen, az emailnek működnie kell. Itt a 14 napos elállásból csúsztam volna ki, de gondolom, a logika analóg a te eseteddel.
Bennem is felmerült már, de hogy a három munkanap pontosan 72 órát jelent-e, azt nem tudom sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
-
#72042496
törölt tag
válasz TheProb #19478 üzenetére
Ha a bolttal nem születne kézenfekvő megoldás és olyan zavaró a hiba, szerintem megfontolhatod hogy veszel egy új kontrollert, ezt meg a hibát leírva eladod az aprón. Párezer forint mínusz és talán bántja az ember lelkét, de a megspórolt vesződség miatt megérheti.
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz #54715584 #19575 üzenetére
Milyen típusú tévé? Az, hogy a DD+ formátumot támogatja, szerintem csak arra vonatkozik, hogy képes dekódolni, a saját hangszóróin megszólaltatni, illetve talán HDMI ARC-on kiküldeni. Ha az erősítőd támogatja, plusz szerencséd van és normálisan működik, akkor az ARC lehet egy megoldás. (Az ARC egy különösen problémás technológia, az én rendszeremen most éppen meg-megakad vele a hang, én is Netflixen küldtem volna ki DD+ streamet.)
Tudtommal, illetve a Technical Paper szerint a DD+ nem megy S/PDIF-en, nézd meg a Blu-ray Disc Player Connector/Signal Types fejezetet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
válasz #54715584 #19579 üzenetére
A rosszul működő ARC miatt lehet, én is optikára kényszerülök, de csak a jövő héten kísérletezek, mert le kell szednem a tévét a falról, hogy hozzáférjek. Így te előbb ki tudod próbálni. Én sajnos arra számítok, hogy PC-n se működik, nálam pedig DD-be kódolja majd át a tévé.
Számomra az látszik, hogy a DD+ amolyan senkiföldje. Technikailag nem HD hang, mert akkor ARC-on se menne, a leírás szerint viszont mégis HDMI kell hozzá.
"Nem kötözködni akarok, csak nem azt kaptam, mint ami várható volt a leírások alapján."
A modern szórakoztatóelektronikában a hangformátumokkal kavarás, illetve maga a HDMI CEC/ARC egy métely. Remélem, hogy az eARC hamarosan végre rendet tesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen