-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sipos3311
újonc
Sziasztok!
A házhoz rendeléssel, illetve az interneten megrendelt termék személyes átvételével kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
1. Számos webshopon kiírják, hogy a házhoz szállításkor a futár jelenlétében bontsuk ki a terméket, győződjünk meg arról, hogy a nem sérült meg és hiánytalan, és ha sérült vegyünk fel jegyzőkönyvet, különben nem cserélik a sérült terméket. Ez jogos elvárás? Van olyan futár, amelyik ezt meg sem várja.
Nem erről szól a kellékszavatosság? Azaz ha átvettem és kifizettem a futárnak, utána kibontom és azt látom, hogy a csomagolás sértetlen volt, de belül mondjuk a monitor sérült, akkor ezt köteles a bolt cserélni vagy visszavenni és a pénzt visszaadni?
Példa webshop: PCX.hu, az alábbi képen levő "szolgáltatásnak" mi értelme, ha a kellékszavatosság úgy van, ahogy fent írtam?
2. Ugyanígy személyes átvétel iPonban. Mindenhol ki van cetlizve, hogy a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el. Ilyet lehet? Pl. ha ott veszek át monitort vagy bármi értékeset és törékenyt, akkor ott neki kéne állnom meggyőződni róla, hogy sértetlen a termék a dobozban? Ha simán csak hazaviszem és otthon kicsomagolás után derül ki, megszívtam?
-
Sipos3311
újonc
Sziasztok!
Amennyiben egy webshopból házhozrendelve a vevő nem magánszemély (fogyasztó), hanem egy egyéni vállalkozás vagy KFT, akkor a kellékszavatosság joga nem él? Tehát ha pl. sértetlen csomagolással átveszem, de kibontás után kiderül, hogy a műszaki cikk sérült, ez esetben is a bolt cseréli vagy visszafizeti a pénzt?
Előre is köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs