Új hozzászólás Aktív témák

  • mate1396

    tag

    válasz mate1396 #322 üzenetére

    Google Store telefon garanciáztatása

    Nálam így ment a folyamat:
    1. Adott egy Pixel 6a kamera hibával. Csináltam több videót a hiba jelenségéről, feltöltöttem privát videóként a YouTube-ra.
    2. Itt tudod megnézni meddig garanciális a telefon: [link] De sajnos a választható opciók után nem lehetett tovább lépni.
    3. Kapcsolatba kell lépni a Google Support-al. [link] Adatok megadása majd részletesen, szájbarágósan le kell írni a hibát németül. (Google fordítóval írtam) A végére belinkeltem a videót is. Végén vagy telefonon vagy chat-et lehet velük beszélgetni én az utobbi mellett dönöttem.
    4. Chaten várni kellett egy kicsit. Elsőnek végig fog mondani egy csomó lehetőséget, amit próbálj ki. Aztán nekem egyszer írta, hogy köszöni a videót megnézi. Utána még mondott pár dolog aztán látta nem jutunk előrébb.És megkérdezte indítsunk egy garanciáztatási folyamatot? Én mondtam neki igen. (végig németül google fordítóval)
    5. Jött egy e-mail ott a linkre kell kattintani és be lehet fejezni a javítási folyamatot. Na és itt jön a bonyodalom. A Google nem fogja elszállítani Magyarországról, csak olyan országból ahol hivatalosan jelen vannak.
    Itt jön képbe a Mailboxde, ők biztosítják a köztes állomást. Regisztrálni kell, majd kapsz egy címet. Én kértem tőlük e-mailbe telefonszámot is. Ezeket az adatokat adtam meg a google felületén. (A címhez és a névhez is beírtam a mailboxde ID-mat biztos ami biztos alapon)
    6. Kapsz e-mailbe két PDF-et. Ebből az egyiket bele kell rakni a csomagba a másikat meg majd el kell küldeni a mailboxdenek. (Ez az UPS futár papírja)
    7. (2023.10.10.) GLS oldalán megrendelem a szállítást, majd elvittem az automatába. (6580 Ft) (Csak a telefont szabad elküldeni, semmilyen tartozékot, SIM kártyát nem!)
    8. (2023.10.16.) Jön az e-mail, hogy megérkezett Mailboxde-hez a csomag. Gyorsan töltöttem fel 5 EUR-t. Írtam nekik egy e-mail, hogy tovább kellene küldeni és mellékeltem a googletől kapott PDF-et. Jött a válasz rendben még mai napon el lesz küldve.
    (Itt egy picit lehet pánikolni, mert a mailboxde rendszeréből eltűnik a csomag és addíg amig a UPS futár fel nem veszi nem tudsz róla) Szerencsére én délután már láttam a követési kód alapján, hogy felvette a futár.
    9. (2023.10.17.) Kaptam e-mail a GS-tól, hogy megjött a telefon hamarosan megnézik.
    10. (2023.10.18.) Szombaton kaptam az e-mail, hogy igazolták tényleg rossz a telefon. A javítási folyamat 2-3 munkanap.
    11. (2023.10.22.) Jön az e-mail a GS-tól, hogy elkészült a javítás még ma feladják a telefon. Küldtek kódot is, amin nyomon lehet követni.
    12. (2023.10.24.) Megérkezik Mailboxdehez, töltöttem fel pénzt és irány vissza Magyarország. (Nagyon gyorsak, nekem még aznap át is adták a GLS-nek) (13,17 EUR)
    13. (2023.10.28) Ismét a kezembe a telefon.

    Összegzés
    Én kaptam egy másik Pixel 6a telefont, legalábbis IMEI szám más. Karcmentes, elején rajta volt a fehér papír is. (Lehet új?, de 2022-es gyártású) Garancia addig érvényes, amíg az előző tartott. Lekopogom, de eddig szüperül működik.
    Csomagolási folyamatot levideóztam, felírtam a telefon két IMEI számát is. De szerencsére nem volt rá szükség. (Illetve igen, mert így láttam, hogy másik telefont kaptam)
    Én nekem végig német levél jött a Google-től és németül is válaszoltam ahol kellett.
    A Mailboxde-vel pedig angolul leveleztem.

    Viszont érdemes elolvasni ellenpéldát is: [link]

    Köszönet farla80 fórumtársnak, aki segített elindítani a folyamatot, nekem úgy néz ki jobb vége lett. :R

    Ha kérdés van írjátok nyugodtan.

Új hozzászólás Aktív témák