-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Kornel #22950 üzenetére
A választott autótól is függ majd; ha vmi kommersz méret, akkor Michelin. Viszont van olyan autó is még a listáján, ami gyárilag 175/60R16-ot kap. WTF. Ehhez pl. alig van választék, az is vicces áron.
Szvsz a direkt jeladós, kötelező TPMS is a 4évszakos irányába tereli a népeket.
(#22952) Qru: Ha lesz mindkettő - és normális a méret - akkor a puhábbik (CC) a célszerű esetünkben.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #22951 üzenetére
De, valószínű.
Írtam is a saját havas / jeges tapasztalataimnál, ha olvastadAlazogyik: lehet.
Majd a következő tesztek megmutatják.Focvis: mik vannak abban a méretben?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #22967 üzenetére
16"-os.
Komám, ma nem vagy formában. -
veterán
válasz molnarpeter #22970 üzenetére
Téliben igen. Igazad van.
-
csocs
tag
Én pontosan az ilyen ügyek miatt vettem CC+ -t. Az előző autónál amikor megtudtam ezt a TPMS mizériát... majdnem felrobbantam. Megfogadtam, hogy a következő autó 4 évszakosokon fog futni. A gumisok meg a tpms-esesek szépen jól.... hatják. Ha gány idő van, amúgy is óvatosan vezetek. A jégen a Conti TS 860 is megcsúszik. Innentől kezdve nincs varázslat. Az összes létező hazai és külföldi netes tesztet és videót megnézve úgy gondolom, hogy felelősségteljesen döntöttem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #22971 üzenetére
Nézegetem, hogy mit lehetne....
A gyári alufelni 5" széles, gumimeret 175/60 r16 (Suzuki Ignis GL+ 2017).
- Négyévszakos kizárólag a Falken van, kb. 32 ezerért.
- Váltóméretként beleférhet a 185/55 r16, ebből is korlátozott a választék: Vredestein Quatrac5 30-32 K, Maxxis és Toyo 20-22 K.
Egyikben sincs nagy bizodalmam, talán a Vredestein... de az eleve nem gyári méret, ill. húzós az ára az idióta méret miatt.A GL felszereltségű Ignis 175/65 r15-t kap.
Ebben a méretben bagóért venni téli gumit (Hankook 14, Michelin 20, Barum, Firestone 13...). A "gyárias" lemezfelni 8500 Ft. [link]Apámnak a 4evszakos tökéletes lenne, de most a külön 15" téli jobbnak tűnik. A TPMS-t kell csak ignorálni. Legjobb lenne kikötni a fenébe. Valaki ismer rá megoldást?
-
Qru
MODERÁTOR
-
blakey
titán
-
nemcso
senior tag
Céges S-Cross 1.0 GL-ekbe a téli gumi szettekbe sikerült olyan tpms szenzorokat szerezni, amit jelen pillanatig senki sem tud összehangolni a Suzuki rendszerével. (A fehérvári Suzuki márkaszervíz készüléke sem ismeri fel) Még én jártam a legjobban, mert nálam annyira jutott a gumis cég egy pótlólagos 15 perces munkával, hogy "csak" egy-két naponta világít narancssárgán 1-2 percig a kijelző közepén a "Service TPMS" felirat. A kollégáknál állandóan ez világít. 😕
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
kunberci
senior tag
válasz nemcso #22988 üzenetére
Azt azért nem értem, hogy egy 4-5 millás autóba miért nem lehet megvenni a gyári TPMS szenzorokat az autó árához képest bagóért, ráadásul ezeket programozni sem kell.
-" sikerült olyan tpms szenzorokat szerezni", ez azt jelenti, hogy ingyen volt?
-programozásért mennyit kellett fizetni?
-vagy többe került a leves, mint a hús?[ Szerkesztve ]
-
kunberci
senior tag
válasz Kornel #22990 üzenetére
Nálam már bejelzett egyszer a nyári és a téli szettnél is a TPMS rendszer. Mind a kétszer 0.2-0.3 bar-ral kevesebb volt a nyomás a beállítottnál, ami nálam 2.5 bar. Azért egy hátsó defektnél, amit nem veszel észre megment legrosszabb esetben 2 gumi vásárlásától.
-Azt elismerem, hogy ezt a rendszert én is kihagynám az autómból.
Szomszéd volvós úgy legyalulta a hátsó gumiját, hogy öröm volt nézni. 2 gumi volt 90, és nem volt az ő kocsijában TPMS rendszer.[ Szerkesztve ]
-
-
kunberci
senior tag
-
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Szerintetek egy 5209 DOT számú gumi, ami 6mm-es profilmélységű, 1 szezont használták, azóta padláson, napfénytől védve tárolták lehet még jó?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
nemcso
senior tag
válasz kunberci #22994 üzenetére
A cégem külön gépjármű osztály tart fenn a több száz céges személyautó (min. 10 típus) kezelésére. Ők sem ingyen vásárolták egy gumis cégtől, mely az összes kocsi "gumizását" végzi, de biztosan "megérte" valakinek ez a vacak, amit abban a 4 db Suzukiba vettek, melyek idén tavasszal lettek beszerezve és most volt a téli gumiváltásuk.
(A fehérvári Suzuki Barta ingyen állította volna be a szenzorokat, de azok olyan típusúak, melyeket ők sem tudnak beállítani).
Azt azért megjegyzem, hogy autó témában az EU inkább választhatott volna más kötelezővé tételt, mint a TPMS. 20 éve használok céges autót ennél a cégnél, de nekem soha sem hiányzott ez a rendszer...Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
kunberci
senior tag
válasz nemcso #22998 üzenetére
Mivel céges autó, tulajdonképpen mindegy mennyibe kerül a móka. Azért ha működésbe szeretné hozni a TPMS rendszert a gépjármű osztály, akkor még egyszer meg kell vásárolni az új szenzorokat, és még egyszer gumi le gumi fel-t kell csinálni. Saját magadnak ezt már kevésbé engedhetnéd meg.
-Abban azonban nincs vita köztünk, hogy ez egy olyan rendszer, amelyet kötelezően akarnak lenyomni a torkunkon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen