-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz robertka #48606 üzenetére
Legyen ez, valakinek be kell töltenie a kísérleti nyúl szerepét, mert szükség van a tapasztalatokra.
……………………………Kár, hogy 185/55R15-ben nincs, viszont a 16-os váltóméretében, 195/45R16-ban igen. De az meg nem kompatibilis a műszaki vizsgával/rendőrrel/biztosítóval.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz robertka #50026 üzenetére
A kötött forgásirányos gumiknál tilos, a többinél lehet.
Én mondjuk nem szoktam soha forgásirányt váltani, ha egy irányba megnyúltak a gumiban a szálak azt nem tartom szerencsésnek aztán az ellenkező irányba terhelni (elvileg szélsőséges esetben okozhat szálszakadást).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz robertka #50073 üzenetére
Pótkeréknél két megoldásod van:
1.: A többi néggyel tökéletesen megegyező a kerék - ez esetben ez inkább cserekerék. Értelemszerűen csak úgy játszik, ha nem kötött forgásirányú az adott gumi. Ez azonban főleg téliguminál nem igazán létező dolog.
2.: Mankókerék, ez eltérhet a többi négy keréktől, de tényleg csak arra szolgál, hogy elbicegj vele haza - vagy egyből a gumishoz. A legegyszerűbb a gyári pótkerék. De tényleg csak addig használható, amíg az autószerelőhöz vagy gumishoz eljutsz. Adott esetben megteheted, hogy például a másik szettből (téli v. nyári) egy kereket raksz be erre a célra.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz robertka #50078 üzenetére
Simán megteheted. Évek óta teljesértékű pótkereket használok és nem volt eddig gond vele. Persze ésszel kell menni, tehát a 2centis követési távolság meg a rövid féktáv nem az ideális, de simán lehet veretni 110-120-al vele.
Én pontosan azt tettem amit írtál, mivel az enyémhez gyárilag defektjavító készlet van és ha fizettem volna se adnak csak mankókereket. Szóval rendeltem egy utángyári lemezfelnit és a legolcsóbb nem kötött forgásirányú 4S-t ami a méretemben elérhető volt:Én itthon is megcsinálom, hogy feldobom a pótkereket és napokig úgy járok a városban mire lesz érkezésem elmenni a megjavított kerékért/elmenni a gumishoz. Városban letakarított utakon, autópályán sík helyen simán elmegy. Persze olyankor a 40-re táblázott felhajtóba nem esek be 60-al, mint úgy általában, de nem is 80-al "csettegek" az autópályán. Vegyél egyszer a kezedbe egy ilyen mankókereket, hát az tényleg mankó, mert egy életveszély amikor azt a virsli valamit felteszed. Eskü egy akármilyen vacak állapotú teljesértékű jobb annál, és ha kipróbálod mindkettőt, rögtön érezni fogod miről beszélek.
Vagy van az a megoldás hogy a téliből is 5-t veszel meg a nyáriból is cserélgeted a pótkereket is, na akkor ugyanazon mintán marad a verda defekt esetén, de lássuk be, ez kicsit már a túllihegés kategória, mert akkor felmerül az hogy valahol van egy 6mm-es abroncsod a többi hármon meg 4mm például... Szóval az sem egy életbiztosítás, mert akkor is megváltozik a tapadásod az egyik keréken.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz robertka #50089 üzenetére
Nem vagyok orákulum sem szakértő, csak leírtam én mire jutottam. Mivel ugyanabban a cipőben jársz mint én 4S abroncs+lemezfelni+szerelés gumiszeleppel ára~= mankókerék ára, így gondoltam megspórolok neked pár kört.
Én a teljesértékű pótkerékre esküszöm, még akkoris ha ezzel nem mindenki ért egyet. Eláruljam hogy miért? Mert jöttem már haza éjjel Krk-ről Délegyházáig mankókeréken... tudod hány gumis van ezen az útvonalon nyitva este 8 és hajnal 6 között? Igen, pont annyi. És a mankókerékre "max. 80 km/h" volt írva, értelemszerűleg a semmi közepén egy defekt után nem vonod kétségbe ezt, szép hosszú út volt mondhatom... A kocsi minden egyes kanyarban úgy imbolygott vele mint egy lovasszekér (insignia kombi), 3db 225/55R17 az alufelnin meg egy virsli hátul a plafonig pakolt kombin, szerinted? Képzelj el egy autópálya felhajtót... Tudod milyen érzés amikor az összes kamion megelőz az autópályán!? Nem kívánom neked, voltak pillanatok amikor azt hittem nem érünk haza egy darabban... Szóval annál a vacaknál majdnem minden jobb, még az is ha a gumisnál kérsz egyet a selejtes kupac tetejéről... A defektjavító ugyanez. A defektjavítóhoz szokott képet most nem osztanám meg... Ezeknél az is jobb ha a legolcsóbb 4S abroncsot veszed meg. De próbáld ki mindkettőt, nem kell hozzá defekt. Tedd fel a mankókereket és menj a háztömb körül egy kört, aztán tedd fel az egyiket a másik szettből és úgy is menj egy kört, rögtön meg fogod érteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rendon
tag
válasz robertka #50186 üzenetére
4 kerék csere lenne, és minden évben legalább kétszer. És ha hozzáadom hogy évi 20.000ft plusz cipekedés, akkor inkább magam csinálnám. Ma is megpróbáltam az autó gyári kerékkulcsal, de nem bírta a kikézpzét picit meg is hajolt. Rendesen ráhúzta a gumis.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz robertka #50337 üzenetére
Én ilyet használok:
Xiaomi Portable Air PumpKijelez (bar, psi) (nagyon pontos, több más kézi mérővel hasonlítva), pumpál (persze nem 4 full lapos kereket, de utána állítani a nyomást bőőőőőven jó), vannak különböző profilok (pl motorkerékpár is), kompakt, könnyü, tölthető akksis. Nagyon szuper kis találmány.
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz robertka #50337 üzenetére
Én egy sima homasitás digitális mérővel szoktam lecsekkolni, az mindig az autóban van.
Amúgy egy 10 bar-os Einhell kompresszorral szoktam fújni ha kell, illetve ellenőrizni a nyomást.
A benzinkutas megoldást szerintem is felejtős, pontatlan és iszonyat kényelmetlen is a használata.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz robertka #51213 üzenetére
Szia!
Ezzel a kettővel jó tapasztalatot szereztem:
Centrumgumi
DeWheelsNem lesz olcsó.*
Ha csak a peremen vannak a sérülések, a DeWheels tudja csak azt javítani (= olcsóbb).*Amennyiben nem egy ritka vagy különösebben értékes szett, megérheti venni helyette másikat, például egy jó állapotú használtat.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
válasz robertka #51755 üzenetére
Sajnos a két tapaszos javítás után is eresztett vissza kellett vinnem a gumit, hétfőn kapott egy 3mm-es gombát azután is eresztett 2 napra rá mikor elhoztam és ma kapott egy 6mm eset. 4. alkalommal javítják
Elvileg nem ereszt azt mondták létezik az hogy egy adott gumihoz nem tapad a ragasztó vagy mi lehet a gond ilyenkor a gumival?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Diablo IV
- Hardcore café
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen