-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Szerintem mindegy melyik jónevű cég gumiját veszed. Anno nekem több gumis is mást ajánlott mint amit az aktuális adac toplista élvonalában találok. És ez gondolkodtatott el. Megvehettem volna a drágábbat is, sőt azt is akartam, de nem ajánlották.
Amúgy meg, 3-4 év, és mind elkezd keményedni. Plusz volt anno az az adac botrány is, ahol kiderült, hogy egyes cégek elég jó pénzeket fizettek egy egy jó helyezésért. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Zsombe #40925 üzenetére
Magyarul egy nem túl eco eco gumi kell, vagyis egy keményebb keverékű túraabroncs. Akkor neked pont az a jó, amit az előző kollégának nem ajánlottam (mert ő mást keres): GoodYear Efficientgrip Perf. és ebből van peremvédős verzió. És ez a gumi kimondottan halk is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
-
Csabroncka
addikt
válasz Zsombe #40925 üzenetére
Van egy közel 7 vagy 8 milliós (vagy több) autód és a gumin szeretnél spórolni Ha a sarki közértbe használod még csak-csak, de vegyél rá egy normális prémium gumit... (itt most a sztár a tapasztalatok alapján a michelin primacy 4)
szabonagyur: sztem nem "csak" erő alapján vesz az ember gumit, a felhasználás még fontosabb
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Saccco
nagyúr
válasz Zsombe #40925 üzenetére
Ha a nedves tapadás az érdekes, akkor Continental PremiumContact 6, Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 4, Maxxis Victra Sport 5, Goodyear Eagle F1 Asymetric 5, Kumho Ecsta PS71.
Ha a zaj is számít, akkor Maxxis, bár fogyasztásban a fent említett társaságból ez a második leggyengébb a P Zero után. A legzajosabb a Conti, majd a Kumho.
A Potenza nem szerepelt jól 2020-ban nedves úton. A fent említett gumik mindegyike jobb tőle.
Szerintem ezek közül bármelyiket választod nem nyúlsz mellé.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Qru
MODERÁTOR
-
Csabroncka
addikt
válasz Zsombe #40950 üzenetére
Felőlem azt veszel amit akarsz, főleg annak tudatában ahogyan reagálsz egy hozzászólásra!
(#40951) Anaren91: nem szeretnék ebből vitát generálni, nem is érdekel - sztem gumit nem lóerők meg nyomaték alapján veszünk (elsősorban), hanem felhasználás alapján. Márpedig ha valaki autópályán, vagy úgy általában nagy sebességen való közlekedés esetén (#40952) Saccco, vagy focvis iránymutatása alapján tökéletesen lehet menni.
Miért? Nedves tapadás volt a kérdés! Gondolom (-tam) a kérdezőt nem a 60 km/h-ról történő fékezés, vagy nedves tapadás érdekli!
Egyébként olcsó húsnak híg a leve, ez a guminál is igaz! Az is fontos viszont, hogy adott kategórián belül mindig meglehet találni a legoptimálisabb választást (erre van ez a fórum is, és sok fórumtárs kellő tapasztalata).
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
raziel01
veterán
válasz Zsombe #43058 üzenetére
"A Borbet magas minőségi színvonalú alufelnik gyártója. Európai vállalat, amely több autógyártó első szerelésű felniket beszállító partnere. Az optimális végtermék eléréséhez minden tárcsát tesztelnek. A Borbet azon van, hogy minden termékük, mely a gyártócsarnokot elhagyja, tökéletes legyen. A keréktárcsákra 2 év festési és teljesítményszavatosságot ad a cég."
Pont az az alufelnik lényege, hogy tartósak, nem rozsdálnak. Nekem is 10 éves gyári alufelnim van. Köszöni szépen jól van.
-
rbalint88
addikt
válasz Zsombe #43178 üzenetére
Palyan ugyanugy 130-cal mesz ezzel is, mint egy erogeppel, szoval az nem kifogas
en a ket premium kozul valasztanek. Az auto arahoz kepest a jobb gumi felara ugyis elenyeszo, egy kedes fenyszoro viszont qva draga, ugyhogy ne a gumin sporolj
ha sokat mesz, akkor a michelin alpin6/pilot alpin vonalat is erdemes megnezni, mert altalaban a misik a leginkabb kopasalloak. -
Zsombe
senior tag
válasz Zsombe #43178 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! GoodYeart elvetettem, több helyről hallottam, hogy rossz példányokat is ki lehet fogni, aztán csak a garanciás ügyintézés marad, az pedig macera.
Bridgestone-tól a kopás és öregedés miatt félek. Ugyanakkor a Firestone Winterhawk 4-ről jókat olvasni, hallani és az idei Autonavigátor teszt alapján majdnem jobb teljesítményt nyújtott, mint a Bridgestone LM005. Tényleg jobb gumi, vagy inkább Bridgestone?
Tudom hülye vagyok, de az Uniroyal mintázata nagyon megfogott. De gondolom az rossz választás lenne.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
zolee3000
tag
válasz Zsombe #43190 üzenetére
Mi a baj a GY gumikkal? Milyen "rossz" példányokról hallottál?
Azért kérdezem mert én is most rendelnék UltraGrip Performance+t (215/55 R17). Alternatíva még a WinterContact TS 860, de abból csak 225/50 van, drágább is, plusz úgy tudom hóban (ami itthon nem nagyon lesz) jobb, vizes úton (ami annál inkább előfordul) gyengébb.
(Alpin 6 nem játszik, mert abból nincs peremvédős. ) -
MPowerPH
félisten
válasz Zsombe #43482 üzenetére
Lehet veszek Conti TS 860 -ast... £40 -el kerulne tobbe egy helyen, mint a Hankook. Igaz DOT 2017 -esek, de zsir uj szett, gondolom beragadt raktarkeszlet. Nem hiszem, hogy sokat oregedett...
Gordulesi ellenallast neztem, Hankook -e eleg gatya, Conti meg ott van az elejen abban is. Azert fogyasztasban biztosan meglatszik...Don't Tread On Me
-
TFSi
őstag
válasz Zsombe #44011 üzenetére
Eltérő autó, eltérő méret, és lehetséges az időközbeni összetétel javítás. 2014-2017 között használtam ezzel a kocsit.
Fishor: szinte biztosan jobb lesz. Nézd meg a Goodyear Vectros 4Seasons Gen-3-at, vagy ha van már a méretedben, akkor az új Vredestein Quatrac-ot (szám nélkül).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
válasz Zsombe #44364 üzenetére
Korábbit, vagy 2 EVO vagy 3-as, 2014-2015ben volt 2(vagy 3?) éves mikor mentem vele (a többi Focuson más abroncs volt). Szárazon is csúszott (úthibákon szerpentinen szinte odébbdobálta a seggét, és az orrát is tolta), vizesen nagyon csúszott, havon so-so kezelhető volt de gyenge, jegesen mintha nem is téli gumi lenne. Össze is törték vele télen az autót, 35el irányíthatatlanul nekimentek vele a szembejövőnek.
Újonnan jobb volt, de nagyon gyorsan (mint pár Lauffen, Falken és Toyo amivel volt hasonló tapasztalat) öregedett.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Zsombe #44741 üzenetére
Ha olcsón téli akkor Kleber vagy Hankook, a Polaris 5öt hagyjuk. Winterhawk meg az ellenségemnek, ha ugyanúgy öregszik mint a 3.
Rainsport felénk nem egy túl hasznos választás, K125 élhető, de akkor inkább Nokianból a WetProof, ha nem fér bele GY.De ezek helyett inkább felsőpolcos 4S.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Zsombe #45368 üzenetére
Meg az Apollo/Kleber 4 évszakost, meg a Barum akármit meg Proxes-eket is, mégis ... olyanok, amilyenek. 1 teszt nem teszt, de 3-4ből már kb lehet látni mi milyen.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Asbee
veterán
válasz Zsombe #45810 üzenetére
Héten már az ep2 vel megyek, próbálgattam én megvagyok vele maximálisan elégedve. Igaz eső még nem volt. Havernak a Fuldája ami nagy meglepetés. Nem biztos kifizetném megint a jó 6000 ezres felárat a goodyearért hozzá képest. Persze az sem mindegy melyik hogy öregszik, kopik.
-
Tikakukac
titán
válasz Zsombe #45830 üzenetére
Akkor jó hírem van, az energy saverek még ennyi idő után sem okoznak gondot. Bőven azon a határon lehet velük kocsikázni, ahol már nagyon nem szabadna. Az, hogy kakucson mit tudnak meg... részletkérdés. Egy olyan autón aminek a mutatója a 100-at alig hagyja el évente 1-szer, oda nem lesz semi-slick felrakva
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Zsombe #45833 üzenetére
Persze, hogy nem az. De az a kijelentés, hogy esőben életveszélyes
Szerintem itt is az a baj, hogy nem megy át az üzenet: az autó konkrétan 200m-eket áll arrébb a falun belül az esetek 80%-ban. Egy energy saver is akkora túlzás volt már anno is, csak, hogy érzékeltessem ismét: 16 éves lesz az autó és 3 alkalommal látott autópályát ezalatt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Zsombe #45835 üzenetére
Volt egy qrva jó TC cikk, abban írta le a manus, hogy igen, akkor neki 22 garnitúra gumit kell magával vinnie, mert mindig lesz olyan szitu, ahol gyorsan le kell dobni az aktuálisat, mert nyersz vele 15 centit vagy épp még elfordul a verda 89,456km/h-val is, 88 helyett.
Erre alapozva betyáros lenne a világ
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Asbee
veterán
válasz Zsombe #45842 üzenetére
Családban toyotán hankook kinergy eco van. Igaz nem egy sportautó sima 1,6 szívó benzin, de sportosan vezetek. Soha nem volt életveszélyes vagy durva élményem vele, pedig volt 1-2 eset... Sokat mentem vele egy időben, hidegben melegben , esőben, erdélyi hegyes úton , stb stb. Mindezt 4 évesen. Most lesz cserélve 6 évesen.
-
veterán
válasz Zsombe #45842 üzenetére
Két szezont (2012 és 2013) használtam Michelin Energy Savert 205/55r16-ban, nem volt gondom vele; bármikor inkább ez, mint a Nexen 4S. Pedig utóbbit is sokan megelégedéssel használják.
(Igazán fosch gumikkal szerencsére kevés és rövid távú tapasztalatom van, de azért sejtem, hogy milyen az [bérautót kaptam egyszer vmi távol-keleti bakelit rettenettel]).
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Zsombe #45842 üzenetére
Hujujujuj, de erős szavak ezek. Akkor kérem a topiktársakat, hogy meséljék el nekem, mitől nem biztonságos, az emlékeim szerint váráslásakor konkrétan ADAC nyertes gumi az autón
Semmit nem forgatok ki, te mész el a kegyetlen radikális irányba. Leírtam, hogy mi a helyzet. Lehet jobb tapadású, "biztonságosabb" abroncsot vásárolni, ugyanennyiért vagy olcsóbban? Lehet. Van értelme? Zero, mondom, én vezetem ezt a kocsit és nem te, ezeken a gumikon is már szakad rólad a víz olyan szitukat kell generálni, hogy a gumi kezdjen sikítani.
A másik gond, hogy a futásteljesítményt kifelejted a képletből. Az a gumi, amiből 2 garnitúrát kell vennem, amíg ebből egyet, az messze nem ugyanannyiba kerül vagy olcsóbb.Én leírtam, elfogadod, elfogadod, nem, nem. Te tudod Szerintem kezen állva, tapsolva sz0pná le magát mindenki, ha olyan irgalmatlan közveszélyes gumikon futna a fél ország verdája, mint egy michelin energy saver
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Építő/felújító topik
- Videós, mozgóképes topik
- Kupon kunyeráló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Samsung LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest