-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
A gyari defektjavito spry csak ideiglenes megoldas, a SEAL viszont permanens megoldas a futofeluleten keletkezo aprobb lyukak ellen.
A defektjavito spry ellen szol, hogy sok gumis nem is vallalja a kezeles utani gumijavitast (idoigenyes kipucolni a trutyit belole).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha sietnél időre, vagy az éjszaka közepén kapsz defektet távol az úti célodtól akkor nem annyira fog vigasztalni, hogy 1,5 óra múlva majd odaér a "sárgaanygal".
Persze a seal sem csodafegyver, ha egy kátyú kivágja a kerék oldalát akkor se a seal, se a csoda gyári hab nem ment meg.Szóval vannak érvek/ellenérvek lehet mérlegelni.
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Na ma lefotóztam, valóban határon van, de ha ez a németeknek jó, akkor ide is jó kell legyen. Hátul is benyúltam a sárvédőív mögé, nem fog hozzáérni. Amúgy nagyon leterhelni se tudom, volt már benne 7 ember, nem ült annyira, hogy brutál lent lett volna. Na de majd látjuk.
Tudom, nem elég egzakt a "szemléltető eszköz", de ez volt kéznél.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
addikt
Ez, ha leérne a kerékig, akkor a sárvédőív belseje már a gumit enné. Persze, ha megpakolva sem ér oda, akkor nem gond. De azért 7 személy + cuccok + vonóhorgon függesztett biciklitartó 3 biciklivel kombót ne próbáld ki
Enyém is hasonló, csak az én kocsim nem munkaeszköz, ahogy te fogalmaztál erről, hanem félig hobbi. Játul nem is ül szinte soha senki. Így belefér. -
-
molnarpeter
nagyúr
Csak hogy klasszikust idézzek: furcsa szögben állt Volt pár oldalfal hibánk (kiszúrt kerék, parkolva sérült külső réteg), de egyikről sem leltem képet. Egyszer bicska nyomát vulkanizálták meg, hát a levegőt nem engedte ki, de lett egy kis pukli, azok ki lettek dobva. Máskor padka kapta le a szövetről a gumit oldalt, de épp csak annyira, hogy lifegjen egy pici darab - strukturálisan ép maradt a gumi, most dobtuk le (s jött a VP3).
[ Szerkesztve ]
-
-
belaazallat
addikt
Nézd, nem vagyok egy Schumacher. Évi szinten 9000km-t megyek autóval. Ürülök, hogy veled nem történt olyan, hogy derékszögű kanyarban megszűnik a tapadás a kormányzott keréken, álló helyzetből lassan indulva, addig nem volt baj, amíg el nem fordítottam a kormányt. Se kormányzás, fékezés, mély hóba érve tudtam újra uralni a járművet.
Másik, te mivel többet használod az autót, gondolom télen téli szettet használsz, én nyári keverékű 4 évszakossal közlekedtem, mivel ilyen eseteket el akarom kerülni, ezért is cserélek más mintázatú, keverékű gumit."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
sutszi
veterán
Nem mondanám, hogy értek hozzá... De itt valami nem oké. Beállítás után minden értéknek zöldnek kéne lennie. Ott a gyári érték és a tűrés határ... én nem értem, hogy miért nem tudták jó értékre hozni. Nálam 1 hónapja volt és ami piros volt az zöld lett.. .ha nagyon konyha nyelven akarom megfogalmazni.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sumsang
aktív tag
Hát azért én ezt a témát közel sem úgy gondolom, ahogy Te.
Nézd meg pl. ezt a két 225/45*17-es prémium gumi márkát (Michelin 9,29 kg/db vs Continental 12,75 kg/db) Tehát "csak" a gumi súlykülönbsége 3,46 kg/db x 4 db = 13,84 kg !!! és ugye a felninél is lehet hasonló eltérés. és ugye egy rugózatlan tömeg esetén a plusz 20 - 25 kg súlytöbblet sztem nagyon nem mindegy mondjuk egy alsó közép, vagy középkategóriás 100 KW-os autónál.
Sztem meg legalább annyira fontos lenne az abroncs súlya, mint a menetzaj, vagy fogyasztás feltüntetése.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
A tesztek sajnos sokszor félrevezetőek is tudnak lenni. Meg nem adnak átfogó képet a gumi élettartamára annak videlkedéséről.
Eddig Contipremiumcontact 5-öt használtam, ami igaz is a tesztekből, hogy baromi jól tapad szárazon, igen megbízható és kiszámítható vizen. Azt még egy-egy helyről lehet sejteni, hogy zajos, de azt, milyen elképesztően gyorsan kopik, azt már nem. Sajnos 30k után cserés, már ezt a szezont se tudom vele lefutni. Még egy körömnyivel a kopásjelző fölött van, de elég durván dobálja a víz, szárazon is rengeteget veszített a tapadásból, meg még zajosabb lett. Gyanítom a futófelület külső rétege puhább, más keverék, most teljesen másképp viselkedik, mint újonnan. Persze a gyors kopásban bennevan a sok autópálya, de összeségében így inkább váltanák.
A tesztek alapján viszont elég jó gumi, szóval itt már nehéz belőni, mi lehetne jobb. A két típus ezért érdekelt, van-e tapasztalat kevésbé leírt kellemetlen tulajdonságaikról.
A Primacy4 elég új minta, ami jelentősen eltér a megszokottól, pl nincs benne a közepén összefüggő vezetőrész. Amit ugye eddig a jobb irányíthatóság miatt mondtak, hogy kell.
Nem, nem versenyzek, közúton pláne. De sokat megyek és a gyakorlat már bizonyította, hogy a passzív biztonsági elemek, mint pl a tartalék tapadásban, manőverezhetőségben és fékútban sokkal többet ér, mint a légzsákok. -
Kornel
veterán
Ilyen tudással elmehetnél gumifejlesztő mérnöknek.
Viccet félretéve, biztosan lehet általánosítani, de például a Michelin csoport négyévszakosai V mintára hajaznak, kicsit persze hajlamosak a fűrészfogas kopásra hajtott keréken, de immár 40.000 km-t használva hátul még 6 mm felett van, elől is 4-5 között, most megcserélem, és megyek tovább, hangosnak nem hangos továbbra sem, szárazon sokkal jobb lett, mint újan, egyelőre vizen sem gyenge, kérdés hogy bírja majd a harmadik telet, már ha lesz. Volt már korábban V mintás gumim, azok tényleg hangosodtak idővel, remélem ebben még van pár tízezer km -
konyi79
addikt
Pedig innen nézve nagyon úgy tűnik kevés az alapja annak, amit beszélsz.
Csak hogy képben legyél, hogy is néz ki - igaz lekopva- a ContiPremiumContact5
Hol is látod a nyitott vállövet, ami miatt zajos lehet? Melyik blokkok nincsenek lezárva? A gumisoknak az örökérvényű mintázati ismereteik a korszerű 3D vágású profiljainál, a futófelület szélességében változó összetétele mellett elégé keveset érnek.
A túrós hasonlatod is köszi, az ilyen affektálást kár leírni. A Treadwear 280 azért nem 30k alatti hasznos futásteljesítményt kellene jelentsen nálam. Csak valami tényszerű is legyen, ennek a guminak az ellensége az autópálya. Pályán iszonyat mód melegszik, lágyul, és ledarálja. Stabil marad, iszonyat mód, talán a PS4-hez mérten is remekül tapad, de annál is jobban kopik. Nem, mielőtt kitalálnád semmi baja a futóműnek, de ha lendületesen autózol kb ennyivel a gumi kívül jobban megkopik a végére, mint a képen látod. A Conti is ezért úszta meg így, mert a külső vállöv keményebb.
Egy hasonló mód használt Uniroyalból a szélén ekkorra körömnyi darabok szakadnak ki, egy Kumho olyan, mint amit lereszelnek, a Kleber meg nekem túl kemény volt.
Szóval ha a Continak ennek a gumijával is van bajom, akkor felesleges a középkategóriás gumikat ajánlanod helyette. Ez legalább a hasznos profilmélység 60-70%-a lekopásáig jó volt.
A Treadwear indexének kicsit ha utánanézel, egyébként se egy egzakt adat, sokkal inkább a gyártón belüli termékpozícionálás, mint bármi más összehasonlítható adat. -
mycso
veterán
16-17K, azok milyen gumik voltak?
2017-ben vettem 225/45 R18 Laufenn S fit EQ darabját 21,5K-ért.
2020-ban, pedig Kléber krisalp hp3 - 38,5K / dbEgyébként ami gyakoribb és olcsóbb az a 225/40 R18 (renaultosok körében voltak sokan, akik az ár miatt átmentek erre a méretre a gyári helyett)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
veterán
225/45 R18 szerintem teljesen komfortos, mondom ezt úgy, hogy a laguna 3 futóműve alapból nagyon kemény. Ez még pont az a méret, amire nagyon figyelni sem kell, hogy min mész át - mibe mész bele, de lehet vele kanyarogni is.
Most a másikon 245/45 R18 van ez már nekem "imbolygós" érzést nyújt.
A nyári 245/35 R20, természetesen ehhez képest is komfortosabb a 225/45 R18.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
Azaz növeled a rugózatlan tömeget, rugó ugyanolyan lesz, de az elpattogás rosszabb.
Én ezért is ragaszkodtam a rövid verzióhoz.
Én komfortosabb, halkabb irányba mentem inkább, Primacy 4 lett (205/55R17ben a gyári kerékre). Az 5 éves XL-esekhez képest mintha ledobott volna pár mázsát az autó ezekkel a papucsokkal .
Vannak még zajcsillapító habos gumik is, ami ekkora méretben megfontolandó lehet (nyilván zajosabb, plusz a Sportcontact még hangosabb mint a PC).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Teasüti
nagyúr
Gyárilag specifikált méret. Nem tudom a "keskenyebbet" honnan veszed. Csak átmérőben kisebb a felni. Szélesség, ET mind stimmel.
A gyárilag szerelt 205/50R17 6.5Jx17 ET20, valamint a 205/55R16 6.5Jx16 ET20 is OE méret katalógus szerint.
Elvileg ez így fasza kell legyen.#56771Qru
Van ennél könnyebb konfiguráció?
Talán a kovácsolt 15"-os alu 65 magas gumikkal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ha lehet hinni annak, hogy a forgó tömegen van egy 1,3-3x szorzó az inercia miatt; függően a kerék tömegének eloszlása szerint, ahol a 3x a külső kerületen van (nehezebb gumi, könnyebb gumi), az 1,3 állítólag az átlaga az egész kerékre nézve (nehezebb felni, könnyebb felni)... Akkor azért a cirka 20 kg könnyítés a forgó tömegen már lehet meglátszik a fogyasztásban is. Talán nem egészen ér fel annyival, mintha beültetnék egy 150 centis csajt magam mellé (A Covid időszak nagyon meglátszik a lányokon, lol), de a sok szemetet biztos ellensúlyozza a csomagtartóban.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt nem tudom mi a szokás. Nem hiszem, hogy megkülönböztetik az acélt és alut a méretszabvány szerint. Én felcsaptam a katalógust, megnéztem milyen méret kell nekem és rendeltem egy olyat. Mellesleg a rendelt felnit is Citroen C3-C4 Cactus kerékként árulják, ha a méretszabványnak ne hinne vki.
Használtan sajnos nem találtam semmi jót; így arról letettem. Vannak 6.5J széles felnik, elég sok is. Viszont ET20 az nagyon új. Az nincs használtan. Pláne acél, amivel már nem is szerelnek, csak munkás autókat. ET28 az relatíve gyakori. Ezek esnek le a Citroen és Peugeot többségéről. ET18 is még jó lenne egy az egyben (régi Citroen kerekek), de az meg nagyon ritka és megette a rozsda az összeset. De amúgy a 6.5J szélesség ami nekem kell, az elég általánosan elérhető a piacon. Nem értem mi okozza a zavart.Menet közben nem csak inercia hat a kerékre, hanem a giroszkopikus hatás is.
Miközben a kocsi egyenes vonalon egyenletesen halad és megtesz közben adott utat, addig a kerék kerületének egy tetszőleges pontja nem párhuzamosan halad ezzel az úttal, hanem közben van egy merőleges irányú komponense is, amin oszcillál le-fel.
Emiatt a kerék egy adott pontja hosszabb utat tesz meg, mint a kocsi kasztnija. Ez energiába kerül - nem csak gyorsítás közben -, amin van egy szorzó a nem forgó tömeghez képest. Innen ered az az ökölszabály, hogy a forgó tömeg nehezebb, mint a "normál" tömeg.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Katalógus szerint semmilyen méret nem változik az átmérőn kívül.
Szélességre ugyanakkora kell 15-től 18-ig erre a kocsira.Gumiméret változik csak számottevően. 16 és 17 ugyanolyan széles ugyan, csak a magasság más. Kalkulátor szerint van kb 5 mm diffi átmérőben. Ez durván 3-4% eltérés. Ennyivel több kerül az órába, na bumm.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen