- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Sziasztok,
Nemrég vettem egy Lexus CT200h-t és a 6-7mm profil ellenére nem igazán tetszik a DOT 4309 a gumik oldalfalán szóval nyári vagy 4 évszakos gumira lenne szükségem 205/55 R16 méretben, gyári Lexus felnire.
Mivel nálunk (Finnország) közelező télen a téli gumi, szóval adná magát a nyári, viszont nem annyira egyszerű a helyzet az itteni törvények miatt.
Dióhélyban:
- December 1-től február 28/29-ig kötelező a 4 évszak/téli (normál vagy szöges, hópehely legyen annyi)
- November 1-től a “húsvét utáni első vasárnapig” (ne kérdezzétek, ők se értik) vannak engedélyezve a szögesek.Mivel itt inkább a tömör jég jellemző az utakon, télen esélytelen vagy a szögesek nélkül, mindenkinek az van. Aztán felmerült bennem, hogy tavaly októberben a legmagasabb napi hőmérséklet (szóval nem középhőmérséklet) 1 fok volt, de inkább a hőmérő negatív oldalán vagyunk. Ezt már a nyárik annyira nem kedvelik, de a szögest nem rakhatom fel mert akkor kapnám vissza a rendszámot ha befizettem a havi fizetésem büntire. (Olvastam a 7 fokról szóló cikket, de még mindig kicsit össze vagyok zavarodva.)
Szóval fogalmam sincs mi legyen...
Ami biztos, hogy most “diszkont áron” tudnám beszerezni a következőket (Az ár 4 darabra, szereléssel együtt értendő):
- Michelin Primacy 4 - 370€
- Conti Premium Contact 5 - 330€
- Pirelli P7 - 300€
- Hankook Ventus Prime 3 - 280€If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #33577 üzenetére
20-30 fok között mozog a hőmérő általában, júliusban 30-hoz közelebb, előtte és utána inkább a 20-hoz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Lényegében itt meg lehet találni mindennek az árát. (Finn nyelvtudás annyi kell, hogy kiválaszd a legördülőből a gumit.)
Nastarenkaat - szöges téli
Kesärenkaat- nyári
Ympärivuotiset - 4S
Talvirenkaat - téli
Kitkarenkaat - FrictionAz utolsó félkövér szekció kicsit érdekes. A talvirenkaat 100% téli (talvi = tél), az Ympärivuotiset pedig szó szerint azt jelenti, hogy egész éves. Eddig tiszta. Viszont a kitkarenkaat az angolra fordítva "friction tyre" vagy "all season", (ez esetben miben más mint az ympärivuotiset) viszont hivatalos definíció szerint egy téli gumi fajta (viszont akkor meg miben más mint a talvirenkaat)? A furcsa az, hogy tutira téli a cucc, mégis nagyon sok ember ezt használja nyárinak (nem azért mert spórol), télre meg szöges van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #33582 üzenetére
+Qru
Ez az All Season vs All Weather magyarazat kicsit helyrebillentette nalam a dolgokat. Plakett szerint 205/55 R16 91V az elöiras, de a CC+-ert azert a 60€ plusz a szettre kicsit erös. Az A005 azert baratibban hangzik.
Abbol a szempontbol nem tudom mi legyen, hogy egy A005 szett a legjobb esetben is 460-bol van fent (kb 100€ a felrakasi költseg), amiket linkeltem azok meg felrakassal egyutt kerulnek annyiba (lenyegeben ha ott veszed a gumit, ingyen feldobjak).
Szoval megy a filozas, hogy megeri-e akar 50% felar, vagy nezelödjek körbe hol/milyen akciok vannak es valogassak azokbol (ha egyaltalan talalok ilyen akcio keretein belul 4S-t).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Na beszéltem itt pár emberrel és mindenki nyári/szöges kombóval nyomja. Azt mondják nagyon hamar el lehet koptatni a 4S-t, és mindenki akkor cserél télire mikor már esti fagyok vannak. (Azt tudni kell, hogy nálunk téli éd nyari sebességlimit va, télen pálya 110, nyáron 120) és a rendőr se azzal foglalkozik, hogy van-e már november, hanem azt nézi, hogy indokolt volt-e a nyári lecserélése.
Így viszont eléggé elgondolkodtatott a Primacy 4 (DOT 0119) 370€-ért szereléssel együtt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Melotol fugg mennyit megyek. Volt, hogy ket het alatt 2000km-t mentem, utana masfel honapig napi 2x3-at. Jövö hetem megint olyan 800km lesz vegig palyan 120-al. (En hulye meg HSD-t vettem. )
Fel is hivom a gumist, megkerdem, hogy mizujsag.
Ne is mondd... 70-el 60-as tablanal 170€-t kaptam. Ez a total legalja es exponencialisan nö. (Nem engem kaptak le, hanem a kereskedöt mikor hozta a kocsit, de mondta is, meg fizette is.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Itt sem maradsz életben 4S-el télen. Csak itt a tavasz eleje és az ősz vége olyan mint Magyarországon a tél. Nálunk 7km/h a limit sebességhatártól függetlenül. 30-as táblánál 37,1-nél, 120-asnál 127,1-nél villan a vaku. De legalább itt kocsiból nem mérnek sosem, kizárólag a telepített kamerák vannak amik ki is vannak táblázva előre mindenhol. Szóval ha bátor vagy lehet menni, csak készülj mindig nagy fékre. Pár hete láttam egy M5-öt és egy Passatot a pályán 180-190 környékével. Az addig mögöttem 120-125-el békésen autózó AMG Merga ahogy elmentek mellettünk úgy eredt utánuk mint a huzat.
És, hogy ON is legyek:
Michelin Primacy 4-ek fent (205/55 R16 91V). Mentem értük oda-vissza 35km-t, de csak 370€-ba fájt felrakással együtt, ami baráti ahhoz képest, hogy itt a városban 370€ csak a gumi, a munkadíj meg olyan 100€. 15:00-kor gurultam az emelőre, 15:15-kor már úton voltam haza. Mire végeztünk elkezdett szakadni az eső, de legalább megállapítottam, hogy esőben jóval jobb mint a 10 éves Bridgestone Blizzak. Bár ezen gondolom senki nem lepődik meg. Na meg halkabb is sokkal. Jövő héten lesz kb 800km-em ismerkedni vele.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #33599 üzenetére
+ HussarF
Jövő hétfőn lesz egy 160km-es köröm pályán/autóúton, pénteken meg egy 250km-es végig pályán, meglátjuk hogy alakul. Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Neked is Qru a korábbi helpet!
sutszi: Előre félek, hogy ha én is hozzászokok mi lesz majd ha télen felmennek a szögesek.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz konyi79 #33783 üzenetére
Én csak a Primacy 4-ről tudok nyilatkozni, szerintem iszonyatosan halk (1-2 hete van fent), főleg esőben lepett meg. A garázsban (kb mint ha üvegen mennél annyira sima) pár napja majdnem rá kellett dudálnom egy nénire, hogy észrevegyen de aztán pont kifogytam az akksiból mert EV-ben mentem hazáig, beindult a belsőégésű, aztán egyből feltűnt neki, hogy hoppá van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Gondolom esélytelen kategória, de hátha van valaki elvetemült aki tud segíteni.
Lexus CT 200h ala keresnék 205/55 R16-os szöges téli gumit. Néztem a téli teszteket és 1-2 gyártónál ugyanazok a szögesek mint a rendes télik, viszont az esetek nagy részében a szögesek más névvel, más profillal vannak.
Ötlet, ajánlás?
Előre is köszi!
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #35002 üzenetére
Az a baj, hogy nem nagyon talalok ertelmes tesztet sehol...
A gumis oldalakon a Nokian Hakkapeliitta 9, a Continental Icecontact 2 es a Michelin X-Ice North 4 a nagy favoritok. Arban sincs nagy kulönbseg közöttuk, viszont a Continal most jelent meg az Icecontact 3 amiröl meg semmit nem tudunk...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz sutszi #35080 üzenetére
Azt mondjuk a mai napig nem értem, hogy leesik 3 centi hó és meghal az egész ország, mert sosincsenek felkészülve. Aztán lekommunikálják, hogy meglepetésként érte őket a havazás....
Én a külváros szélén lakok egy zsákutcában, tavaly elkezdett havazni reggel 7:10-kor. Mikor keltem még semmi nem volt, rá 10 percre kezdett rá. 7:50-kor indultam melóba, addigra le volt túrva még a bicikliút és a járda is. Tudom, külföld, de akkor se értem, hogy lehetséges az, hogy Magyarországon minden évben megállítja az országot a legelső nagyobb hóesés...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz K Norbi #35180 üzenetére
Nekem se nezett ki szarabbul a 10 eves Michelin Blizzak Nordic amivel vettem az autot. Kicsit fajt a szivem, hogy 6mm mintazattal ment a kukaba, de a gumi tipikusan azok köze tartozik amin sose sporolok. Eg es föld volt a kulönbseg mikor felmentek a Primacy 4-ek.
Mas: Van döntes teli gumi es felni ugyben.
Megneztem a teliket amik jöttek az autoval, es ugy döntöttem, hogy megy eladasra es jön hleyette az uj Nokian Hakkapeliitta 9. Szerelessel egyutt ~200k-bol megvan a szett (205/55 R16 94T XL), az megy fel a mostani felnikre, tavaszig meg ha nem sikerul gyari felniszettet talalnom, akkor vagy kicsengetem a 862€-t a Lexusnak a 2019-es felnikert, vagy pedig OZ Superturismo GT.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Rávettem végre magam és csináltam pár képet a gumikról amik az autóval jöttek.
Szerintetek mennyiért lehetne meghirdetni őket ha azt nézzük, hogy nálunk mindeni sz.rik a DOT-ra és egy új szett ennek az új vátozatából (Hakkapeliitta 9) 550-600€? Minta olyan 5.5-6mm között van. Piacot nézni itt esélytelen, mert a finnek rohadtul nem tudják beárazni a cuccaikat...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Nézegetem most a szögesgumi teszteket aztán találtam valami érdekeset.
Vizes úton féktáv +3 fok hőmérsékletben 80-5 km/h.
A tesztelt gumik, fentről lefelé:
Välikelin rengas/4S: Michelin Cross Climate+
Keski-Euroopan kitkarengas/Közép-európai téli: Goodyear Ultra Grip 9
Kesärengas/Nyári: Dunlop Sport Bluresponse
Nastarengas/szöges: Nokian Hakkapeliitta 9
Pohjoismainen kitkarengas/Északi téli: Continental Conti Viking Contact 7Épp filóztam, hogy felrakjam-e már a szögeseket, mert már nagyon stabilan 2-5 fok között mozgunk, de jó lesz nekem a nyári, amíg nincs hó meg jég.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Itt halott vagy szöges nélkül. Most hirdetem azokat amiket kaptam az autóhoz (150€-ért már vinnék többen is), én meg majd még eldöntöm, hogy mi legyen. Az új Nokian-t akartam eredetileg, de teszteken elvileg a Michelin X-Ice North 4 odab.szott mindennek. A Hakka eddig mindig top2-es volt, de most leszorult a negyedik helyig.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz dethroner #35483 üzenetére
Arra figyelj, hogy a terhelési indexet mindenképpen tartsd be, sebességindex nem parás (hacsak nem akarod télen 240-el veretni valahol). Nekem a plakett szerint 205/55 R16 91V vagy 215/45 R17 87W kell. Ehhez képest most váltok 205/55R16 94T XL-re, mert az ide való téli gumikból kizárólag T-s indexű van. (Mondjuk csak a 2019-es teszt első 10 helyezettjét néztem, de nem gondolnám, hogy a YoSima-nál lesz akár H is...)
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #35377 üzenetére
Na el is vitték 160€-ért az 5 éves téliket. Viszont mivel eladtam így most már tényleg gumit kell vennem inkább előbb mint utóbb. Hétfőre mondják a havat és beesik az átlaghőmérséklet is 0 alá, szóval ideje ledobni a nyárikat végre így hát gumikeresés vol.2
Tudom, hogy azzal ami nekem kell senkinek nincs itt tapasztalata , viszont ha valaki nálam tapasztaltabb csak így minta alapján vagy amiatt mert ő is olyan helyen él ahol a szöges a normális téli gumi és emiatt van tapasztalata tud mondani valami okosat azt szívesen venném.
A következő gumik indulnak a közbeszerzésen (árban csökkenő sorrendben):
- Michelin X-Ice North 4
- Continental IceContact 3
- Nokian Hakkapeliitta 9Az Conti idei fejlesztés, a másik kettő tavalyi. Elvileg ez a három legjobb ami kapható a piacon, illetve van, még egy Hankook ami a teszteken jól szerepelt, de valamiért azzal kapcsolatban azt érzem, hogy csak az ár/érték arány miatt (Michelin majdnem 2x annyit kóstál). Michelin állítólag vizes aszfalton teljesít gyengébben viszont hóba/jégre (utóbbiból van rohadt sok) az a legjobb illetve a Nokian. Conti halkabb a többinél (már amennyire egy ilyen gumi lehet halk), és jobb vizes aszfalton, viszont a Michelin és a Nokian jobb tőle hóban/jégen kicsivel.
Amire nekem kell: Elég sok külváros, havi 1-3 alkalommmal autópálya (110-es korlát télen), rohadt sok hó, még több jég. Az egész ország egy nagy alföld, ami nem város az nyílegyenes autópálya.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Kornel #35496 üzenetére
Tudom, de vannak azért a fórumon akik éltek/élnek külföldiában, aztán gondoltam hátha
Igazából nem ott van a gond, hogy 30 fok van otthon, hanem az, hogy Magyarországon a szöges gumiért helyszínen tarkón lő a rendőr és még a hulládat is meggyalázza, emiatt nem igazán van tapasztalata senkinek.
molnarpeter: Rákerestem most, de ő csak normál "északi stílusú" télit használ közép-európai téli helyett, de nem szögeset. A keverék szinte ugyanaz, de más a minta általában meg ugye nem szöges, szóval... tök más.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Kollektív válasz mindenkinek:
Nálam is kb hasonló a sorrend és szerintem Michelin megy majd fel. Igazából az árak kicsit csalókák mert gumis függő hol mennyire jön ki a vége. Ahol a nyárit rakták fel nekem ott például 540€ a Michelin szerelve, 560€ a Nokian.
Kerestem amúgy itteni fórumokat de egyrészt nem találtam, másrészt ahol az emberek 5-10 éves gumikkal flangálnak (nem fillérb.szás miatt hanem mert szerintük az rendben van) ott nem feltétlenül tartanám relevánsnak a véleményeket.
nesa: Conti VikingContact 7 tavaly is és idén is tarolt a teszteken a nem szögesek között.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #35495 üzenetére
Michelin X-Ice North 4 fent (DOT 1919). Ma még 12 fok volt, érezem is, hogy ez nem ide való, de hétfőre már a hőmérő negatív oldalán leszünk egész nap. A legfurcsább az, mikor autópályán olyan hangokat hallassz, mint ha murván mennél.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz FireFox1996 #35573 üzenetére
Finnország. Magyarországon nem is engedélyezettek.
Hétfőre már mondják a havat és itt-ott már jégpálya lesz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz K Norbi #35599 üzenetére
Szép munka! Nagyon átérzem mennyi meló lehetett mert én is ma csináltam, csak nálam kimaradtak az ilyen jó képek meg a felni mosás, de nyáron már nem úszom meg....
Ilyet sikerült szereznem végül és ilyen lett. F.s kép de se hely se fény nem volt, ennek kell örülni.
Szépen elcsomagolva várják a nyarat a légvédelmi bunkerben.
Qru: Ha én mobilnetről képes voltam feltölteni akkor másnak se okozzon gondot a letöltés.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Helyi autósbolt. Nem tudom Magyarországon kapható-e. Bahco BWB néven rá tudsz keresni.
Amúgy jó kis cucc. Jó anyaga van, tépőzáras, van rajta zseb ahol lehet tárolni az anyákat és egy fül, hogy lehessen cipelni. A tépőzár mondjuk méretre állításra annyira nem alkalmas, mert a legkisebbre állítva is nagy egy picit a 16"-es gumira sokkal inkább arra van szerintem, hogy a 18"-es gumi mellé beférjen még a kerékanya szépen.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Bazsee71 #35614 üzenetére
Ha Nordic akkor az teljesen más keverék ergó tök más gumi.
Gyártó függő, hogy mennyire megtévesztő a név. Bridgestone-nál van Blizzak és Blizzak Nordic, Conti meg VikingContact-ot használ az északi gumikra (a rendeset nem tudom hirtelen hogy hívják).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Kornel #36134 üzenetére
A teli azert mar jobban muködik közel a nullahoz es kiszamithatobb is. Nemreg linkeltem pont egy összehasonlio kepet, (meg valaszoltal is ra). Röviden annyi volt a lenyeg, hogy 80-5-re fekezes +3 fokban, vizes uton.
Gyakorlatilag a közep-europai gumik között alig van kulonbseg. 4S, teli, nyari a sorrend, de 3,2m a kulönbseg csak fekutban (CC+ es Dunlop Sport Bluesresponse).
Viszont az eszaki gumik amikkel mi jarunk azok csunyan hasalnak ebben a tartomanyban mert kb 12m-el több a fekut ilyen körulmenyek között.
Viszont leesett ma reggelre az elso 4-5 centi ho, es szavak nincsenek ra, hogy mennyire behalkult a szöges. Ahogy erzem fog is rendesen, de azert nem duhalykodtam. Meg kell tisztelni a havat azert, na.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Motion_Blur #36176 üzenetére
Plakett alapján egyértelmű. Első tengelyen 2.2-2.7 hátsón 2.7-3.2 attól függően mennyire van terhelve. Mondjuk a használati tartományt is érdemes figyelembe venni.
Az enyémen pl nincs megkülönböztetve a terhelés (csak 5 fő + csomagra van megadva) 2.4 van javasolva 160km/h-ig, tartósan 160 felett pedig 2.2 mindenhol. Mivel vagy egyedül vagyok vele, vagy max ketten és max 120 játszik 2.2-n mindenhol nekem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz kenguru99 #36629 üzenetére
Tegyuk akkor tisztaba a dolgot "lehet" es "szerintem" nelkul.
Casco eseten a biztosito elöirhat neked azt amit akar es az hacsak nem utközik konkretan a jogszabalyba akkornem felulirja, hanem kiegesziti azt. Ilyen peldaul a teligumi. Magyarorszagon nem kötelezö, de a biztositoja elöirhatja barmikor, hogy köteles vagy november es marcius között teli gumival jarni es ha decemberben 4S-el (tehat nem teljesen telivel) keveredsz balesetbe, megtagadhatja, es meg is fogja tagadni a fizetest.
Kötelezönel kicsit mas a helyzet, de barmikor gond nelkul megtehetik, hogy hivnak egy szakertöt es ha ö azt mondja, hogy szar volt a gumi az autodon es az is közrejatszott a balesetben akkor bevasalhatja rajtad amit kifizetett. Igen, ebbe beletartozik az is, hogy 10 eves 6mm-es nyarival közlekedsz nyaron, de akar az is, hogy ha valami nagyon gagyi de majdnem uj 6mm-es gumival caplatsz. A lenyeg ott van, hogy a szakertö mit mond. Egy legolcsobb de megis uj es jo profilu gumira nyilvan nem fogja azt mondani egyik sem, hogy emiatt volt, de egy 10 eves gumival, vagy egy kopott nyarival telen okozott balesetnel 10-böl 9 szakertö azt fogja mondani, hogy lehetett köze hozza, aztan lehet tejelni...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Azzal egyutt teljes a törtenet amit dj79 irt, csak sokszor fogalmaztam at. Szoval helyesen "ha decemberben nyari gumival, vagy 3hegycsucshopihe es m+s jelöles nelkuli 4S-el keveredsz balesetbe"
Anyukam egy kat labon jaro jogtar csak hajlamos tulfogalmazni a dolgokat, aztan igyekeztem emberi nyelvre leforditani.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Nem nagyon jellemzö mostanaban, de nem is az most a lenyeg szerintem.
Csak meglepödtem az olyan kijelenteseken, hogy "nem mentesülhet a biztosító a kötelezettsége alól akkor se , ha ahogy írtam feljebb is 1.7mm-re kopott nyári gumival rongyolok a kocsidba 20 centi hóban".
Ilyen esetben a biztosito kifizeti a masiknak a karat, rajtad szepen bevasalja a kifizetett összeget, te meg kapsz a gumi miatt pluszba egy penzbirsagot es par buntetöpontot... (A "te" csak amiatt van, mert igy egyszerubb.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #36696 üzenetére
Hoppá, jó hogy mondod a jóváhagyási számot. Nem is figyeltem.
Így viszont problem solved, kupakcserés Dezent TF17.
Google is dobja szépen a találtatokat.Ha ezt tényleg az Audiba vette 500k-ért akkor az kifejezetten szomorú.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #36713 üzenetére
Gondolom kifizettettek vele a gyari felni arat, a szervizben felraktak neki a Dezent-et, a gyari meg meglett szepen hirdetve neten. Uj koraban 120k volt a szett, szoval eleg szepen kerestek rajta... Utolso ismert ar az arukereson 28.990Ft.
Amugy ha ugyanott veszi akkor raprobalnak a helyeben. Hatha kap megint egy replika felnit akkor meg ugy be lehet öket perelni mint a huzat...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz 2ozzmexy #36851 üzenetére
Lefordítottam kollégámnak finnre, kiköpte a kávét úgy röhögött.
Csináltam egy képet tegnap este, ilyenek az utak most nálunk takarítás után és mindenki úgy közlekedik mint ha nyár lenne. Kicsit nagyobb a féktáv, de a szöges gumik fognak.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz HussarF #36878 üzenetére
Igazabol teljesen mindegy, hogy 1 vagy 5 centi jegen autozol. Mindenkepp megmarad, csak max kevesebb. Amugy kijarjak az autok szepen az utat es csak közepen marad meg a jeg, emiatt kell nyomvonalon autozni es akkor nincs baj. Mondjuk felkanyarodni egy gyorsforgalmira kb olyan mint ha fekvördendörökön caplatnal keresztul.
2ozzmexy: Ahogy mondod. Itt az egesz orszag szögessel jar, Magyarorszagon meg mar az is kerdes, hogy 4S vagy teli. Mas eghajlat, mas követelmenyek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #36952 üzenetére
Piac függő mit hova mivel gyártanak. CT csoportban például többen belefutottak, hogy a gyári 15"-es CT könnyűfém felni nem megy fel némelyik CT-re. Aztán meg lett fejtve, hogy a fapados modelleket 15"-es felnivel adták, viszont emiatt kisebb féknyerget kellett szerelni rájuk. Szóval a full fapadosra felmegy a 15", a magasabb felszereltségűekre csak 16"+. Pedig tök ugyanaz a hajtáslánc mindegyikben.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz ArthurShelby #37425 üzenetére
Egy kérdésem van csak. Ilyen "hejjesirásall" honnan a picsából szed olyan szavakat, hogy eventuálisan?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #37453 üzenetére
Kövezz meg de ez a felni undorító.
Nem "tél kompatibilisek" amúgy? Nekem a gyári felni 8 évet töltött télen tökik sóban Svédországban és 3-nak totálisan semmi baja, az egyikről a csavaroknál kezdett lekopni a lakk, de azt se a só rovására írnám. Annyi, hogy nincs rajta egy minimális sérülés sem, szóval gondolom az is segített.
Meg amúgy is 1 év alatt nem lesz baja, utána meg úgy is eladod.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen