- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Windows 10
- Milyen routert?
- Mobilinternet
- ASUS routerek
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
őstag
Jó reggelt, sziasztok!!
Szerintetek mi okozhatja a gumim kagylós kopását??
Nagyon mérges vagyok. Az idén cseréltem le az új Conti gumigarnitúrát, ami olyan 50%-os volt még de muszáj volt újat vennem, annyira búgott, h nem lehetett a kocsi hangját hallani. Vettem egy új Garnitúrát, mentem vele 15e km-t majd mintha ismét hallanám a búgást. Az hátsókat előre raktam, akkor megnéztem, végigsimítottam a fekületét és érezhető, h kagylósra kopott. Ezt megerősítve az ismét jelentkező búgó hang, amihez még párosul az is, h alacsony sebességen berezonál tőle a Passat CC. Autószerelőm az új gumi vásárlásakor megnézte a kerékagycsapágyakat, akkor azt mondta rendben vannak, ez úgy szeptember közepén volt.
Most feltettem az új téli szettet, ezzel semmi gond, de félő, h ezt is "megeszi" a kocsi. Az alig használt nyári szettet kidobhatom, ez nem kicsit bosszant. De mi lehet a gond??? Az abroncsokat az előírt 2,4 bar helyett 2,5-re szoktam tankolni, az egy tized miatt lehet esetleg??
Még a lengéscsillapítókra gondoltam, de tanácstalan vagyok.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz stickermajom #29404 üzenetére
...szerinted műszaki vizsgán nem jön ki a teleszkóp hiba?, igaz májusban voltam vizsgáztatni, de mindent rendben találtak rajta. Első körben veszek 4 gyári teleszkópot az egyébként sem árt a lassan 10 éves autónak.
Majd keresek egy rendes futóművest, ami szerintem nem lesz 1xű.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz yodamastah #29407 üzenetére
Attól is búgna a gumi?? Határozottan tapintható bemélyedések vannak a felületén.
Az előző gumi egy Conti SportContact 5 volt, most egy Barum Bravuris 3HM-et kapott. Nem vagyunk a nejemmel őrült autósok, nyugodtan, de sokat megyünk, főleg hosszú utakra.
A futómű állapota már kérdéses a közel 10 éves autónál, azt gondolom ebbe az irányba kell mozdulnom.(#29408) Ummon: csak megerősítesz, így teszek első körben.
(#29410) rbalint88: köszönöm a tippet, ha lement a szezon gumiőrülete, keresek egy ilyen szervizet, de ennek ellenére mint írtam a teleszkópokat kicseréltetem, azzal kárt csak nem csinálok.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz focvis #29413 üzenetére
ááá, ez még a fatengelyes kivitel , fix. Azt hiszem, h a Barum nem forgásirányos. Ez azt jelenti, h keresztbe is lehet cserélni? Bár annak talán feltétele a szimmetrikus mintázat, ez a gumi meg nem az. Vagy az?? Majd megnézem, már letakartam a tartón a garázsban.
[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Mennyire "illik" eltérni, pontosabban mi az a nyomáskülönbség pozitív irányban ami még nem okoz gondot?
A lényeg az, h a gyári 2,4 helyett én 2,7-re fújtam állandóan (ne kérdezzétek miért, valahogy ez kattant be) és a jobb oldala a kocsinak szarul kopik így búg az autó, ami igen kellemetlen.
Ennek okán több dolgot megcsináltattam, új lengéscsillapítókat kapott, voltam futómű állításon is, kerékagy csapágyak rendben vannak. Majd tegnap a szerelőmmel konzultálva említette azt, h az esetleges túlfújás okozhatja a bajt. Mivel az utak nagy része a szélein erősen amortizáltak, így az autó "pattoghat" ott, és ezzel magyarázható a rendellenes kopás. Az abroncsokban 15k lehet.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz sutszi #33176 üzenetére
Köszi!!
..minden tankolásnál láttam, a szemem majd ki verte, ott a felirat a nyílás ajtaján. A szerelő kérdezte meg, h mennyire nyomom az abroncsokat, majd amikor mondtam, h 2,7 csak pislogott és azt mondta, h az sok. Én meg magamban okoskodtam, h jobban tudom, hisz az én autóm. Még jó, h nem pampogtam, mert égés lett volna. Lám neki volt igaza.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Ma beszéltem a Continental Helpdesk-es muksójával és meglepő dolgot mondott. A rendellenes kopás az én autótípusomnál ismert. Könnyű a hátulja, így azért kopik ilyen módon. Két megoldás létezik erre. Vagy teszek a csomagtartóba 100-150 kg-nyi terhet, vagy 7500-10000 km-enkét cserélem a gumikat, nem is akárhogy, keresztben. Ezen teljesen megdöbbentem. Azt mondta, h ma már ez nem okoz problémát nyugodtan cserélhetem így, sőt! Már ez egy bevett szokás.
Szerintetek??
Olvasgatok most ez után itt a neten, de elég megosztó a vélemény.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz Kornel #33182 üzenetére
köszi!
Egy Passat CC, megtaláltam a javítási utasításában. Van kifejezetten erre vonatkozó utasítás abban.
Mondjuk az továbbra is kérdéses, h miként tudom megállapítani az abroncsról a kötött, vagy nem kötött forgásirányt. A télin van forgásirányt mutató piktogram, akkor az kötött forgásirányú, ez világos. De, a nyárin nincs erre utaló jelzés.Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Mennyit futhatnak a mostani korszerű abroncsok? Kicsivel több mint két éve vettem BARUM Bravuris 3HM 97Y XL abroncsot a Passat-ra, 70k az eddigi futás, a profilmélység még bőven jó 5mm köröl mind a négyen, de már annyira búg, h vállalhatatlan. Szóval csere lesz, már megrendeltem az újakat, csak nemtom hova tenni, h csupán ennyit lehet vele menni.Joe
-
simonjoe
őstag
Ha 70e km szerintetek is jó futásteljesítmény akkor megnyugodtam.
Sajnos a búgás az első szezon után cc 20k után, de erre nem mernék megesküdni, az viszont tuti, h nem ment sokat csendben.
A hordozó egy 2009-es Passat CC, Barum-ra esett a választás, mert sok jót(is) olvastam róla, és talán nem annyira vészes az ára. Sokat megyünk a kocsival, de sem én sem a Zasszony nem egy száguldozó típus, így nem akartunk vagyonokat kifizetni egy garnitúráért. A Barum a Conti csoport tagja, ezzel a búgással megkerestem a Continental-t. Felhívtak és elmondták, h az autónak könnyű a "segge" így ha egy-két ember utazik az autóval akkor hajlamos a kagylósodásra a két hátsó, mert pattog az úton. Megoldásnak javasoltak egy mázsás vaslapot a csomagtartóba. (és ezt halál komolyan mondta a faxi ) Vagy részmegoldás, h keresztbe cseréljem a két hátsót olyan 5-7 ezrenként. Szimmetrikus az abroncs, nincs forgásiránya, így nyugodtan megejthetem azt a cserét. Így is tettem, de nagy javulás az első hang megjelenésétől nem volt tapasztalható. Mára eljutottam odáig, h kifejezetten zavar a hangja, nagyon erős, nincs mese, cserélnem kell.
#47488szabonagyur:
Nem fut 12 hónapot, azért van téli igénybevétel is a hozzá illő garnitúrával, ami 4-5 hónap. 1ébként volt olyan hetem, amikor 7 nap alatt mentünk 7k-t, így nem olyan nehéz összeszedni egy év alatt 30k-![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz szabonagyur #47490 üzenetére
Azt írja a Barum erre a típusra, h extra kopásállóság. Ennek ellenére kopik, csak nem jól! Az jutott elsőre eszembe, h lefényképezem nektek a profilt, a "mércével", de a futást nem tudom bizonyítani.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz szabonagyur #47492 üzenetére
...szerintem nem rossz guma, talán van itt más is aki ezt használja, és alá tudja támasztani a tapasztalataim. Közben megkerestem a vásárlás idejét és a pontos futást. 2018 jún. 01-e a vásárlás dátuma. Abban az évben 4-5 hónap alatt futott 21400km-t. 2019-ben 23048-at, tavaly csak 16687km-t az idén pedig a téli csere óta 5105-öt. Szóval több mint három éves és csupán 66240km van benne. Na, ezek már pontos adatok!!
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz 2ozzmexy #47513 üzenetére
Szia(sztok)!!
Igen igazad-igazatok van, tényleg fűrészfogasodásnak nevezte a Conti mérnöke is. Öregszem, elfelejtettem.
Az a helyzet, h valami köztes, számunkra elfogadható megoldás kellett, ezt a típust én kerestem, a tartóssága és az ára miatt. Sport Contact volt az előd, de a jelenség ugyan ez volt, annyi különbséggel, h Q...va drága/db (15eHUF-al), és már 40k körüli futásnál kuka. Mivel tényleg sokat megyünk (ma átugrottunk Zágrábba, de előtte még Pécsen tízóraiztunk, így lett 822km) Nagyon nem mindegy, h mennyi időnkét mekkora összeg megy a kútba. Nem száguldozunk, nem vezetünk extrém módon, szóval nem lenne rossz erre a felhasználási módra ez a guma. Ne is érts félre, szívesen adnék többet érte, ha valóban megérné. A bringámon is Continental van, 47eHUF egy garnitúra belőle, de cserébe kapok egy jó defekttűrést és extra kopásállóságot, 12-15k-t tudok velük gurulni. A felcserélésben igazad lehet, idáig nem figyeltem a futást, valszeg már akkor cserélgettem amikor már késő volt. A nyomásról is írtatok, a Conti-s emberke azt javasolta, h semmi esetre sem toljam a nyomást az előírt érték fölé, mert az is nagyban hozzájárul ehhez a fajta kopáshoz.
Most nem rakatom még fel az új papucsokat addig míg egy futóműves át nem nézi. Tartok attól, h az itthoni utak tettek abban is kárt.Joe
-
simonjoe
őstag
...igen, azt.
Jó reggelt!!
De, tényleg ezt találom közhelyesen ár-értékarányában a legjobbnak. Persze ha tudtok ajánlani más konkrét típust szívesen veszem. Azt is láttam már, h pl. az új Octávia RS, vagy a Superb-eken is ez a papucs van gyárilag. Gondolom a hazai gyártás miatt, meg ha annyira szar lenne, csak nem tennék ezekre a "nagyobb" típusokra.
Végtére is neten rendeltem nem kötelező átvennem, csak legyen valami elfogadható alternatíva ebben az árfekvésben. Q...vára nem akarok 46eHUF/db áras (SportContact) gumikat koptatni. Mint írtam, h a mi vezetési stílusunknak ez nem annyira rossz, az autós sem egy rakéta, ami igényelne top gumikat. Vagy nem jól látom??Joe
-
simonjoe
őstag
köszi!
Igen, ezt rendeltem, 26318HUF/db.
Barum BRAVURIS 5HM 235/45 R17 XL FR 97YSajnos Goodyear-t nem találtam a méretemben, Semperit van, de 7eHUF-al drágább mint a Barum. A Skodákat ezzel a gumikkal láttam, igaz tavaly, Budaörsön a Lagermax telephelyén! Nem hallottam, nem urban-legend, ezt én magam láttam.
Na, jól belevertétek a csúfot ebbe a Barum-ba , már nem mondom vissza, a következő más lesz, feltettem a listába ezt a két típust amit írtál, mindkettő szimmetrikus, lehet cserélgetni őket, bár a Semperit is Conti csoportos gumi. A Goodyear-al felpiszkáltál, de tényleg nem találok sehol a méretemben!Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Rendelt már valaki a gumik.hu-ról?? Úgy látom a giga-gumik.hu egy és ugyanaz cég. Olyan bizalmatlan az oldal.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz focvis #47597 üzenetére
Olyan régóta regnálnak?? Ez 1kicsit megnyugtató, akkor utalok. THX!! (a bakjaid várják a polcon, h valamilyen formában eljussanak hozzád!! )
#47598rbalint88:
Az a helyzet, h a Marso-tól rendeltem négy gumát, több mint egy hete, de semmi sem történt azóta. Egyik ismerősöm egy ilyen szervizponton dolgozik, utánanézett a rendelésemnek, kiderült, h szállítás közbeni ponton eladták másnak. Na, tőlük sem veszek többet. Az Automax-ot ismerem, többször vásároltam már náluk, való igaz, h Q...va nagy raktárral, készlettel rendelkeznek. Mindezek okán 1x sem sikerült "friss" gumikat beszerezni tőlük, 8-14 hónapos. A AKH szerintem nem olcsó, és most alig van készletük az én méretemben.Joe
-
simonjoe
őstag
Barum BRAVURIS 5HM 235/45 R17 XL FR 97Y
Igen, arra megy! Most egy kicsit el is vagyok keseredve, nem keveset költöttem rá, és még nincs vége.
#47603focvis:
....nem tudom, remélem nem a luftba utaltam. Egy Román temesvári cég adatait találtam, de az ottani oldal meg tényleg német website-ra irányít.
Nem tudunk menni, későn is eszméltem fel, meg megyünk egy Norvég útra, szárazföldön, és ez pont keresztezi 1mást.Joe
-
simonjoe
őstag
Egy kis adalék a Marso Kft.-ről.
E hó másodikán rendeltem négy gumát Tőlük. Annak rendje módja szerint vissza is igazolták. Sajnos a megrendelt áru nem érkezett meg. Egyik ismerősöm egy Marso ponton dolgozik, megkértem, h a rendelési szám alapján nézzen már utána. Azt a választ kaptam tőle, h "szállítás közben eladták" . Írtam a cégnek is, kérdeztem, h most akkor mi van a rendeléssel. Semmi válasz!
Az biztos, h én a büdös életben nem rendelek tőlük!! Nagyon korrekt cég!Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Ma tettem fel a téli gumákat, meglepődtem, h 2015-ös a szett. Igaz 16-ban vettem, de ez a lényegen nem számít. Még teljesen jó a profilmélység közel 6mm. Mi az igaz abból, h Ausztriában, Németországban büntetnek az öt évnél idősebb téli abroncsok miatt? Márciusban megyünk ki egy hosszabb útra, bevállaljam, vagy indulás előtt új papucsok??Joe
-
simonjoe
őstag
Használok egy pár Parkside terméket, azokból is csak a Performance szériát. Vettem egy ütve csavarozót ebből :
[link]
nem volt még olyan csavar amit nem tudtam vele leszedni. Brutál erős, 1356Nm írnak max-nak.Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Nem tudok döntést hozni. A jelnlegi téli prémium gumiaim 9évesek. Mintázatuk még több mint tökéletes, de már keményebb mint a váltó nyári, vagy a fagyott kutya lába. Mindenképpen cserés az idén. A kérdés csak az, h meddig hagyhatom fent. Azon kívül, h nő a féktávolsága nyáron, más problémáról nincs tudomásom. A csere "kitolásának" két oka van. Az egyik és talán a legfontosabb, h minél fiatalabb legyen, külföldön, főleg nyugaton már egy-egy ellenörzés során problémás lehet az öt évnél idősebb abroncs. A másik, h ezzel a túlfutással is kímélem a nyári szettet.
Nem tudom, h nyári nagy melegben amikor az aszfalt 50°C-vagy annál magasabb, hogyan viselkedne. Nem szeretném ha esetleg a nagy hőterhelés miatt lerobbanna a felniről.
Szerintetek??Joe
-
simonjoe
őstag
Az optimális jó télire igaz, de az enyém 9 éves! Persze nem vagyok rá büszke, tavaly vettem észre. Amikor megnyomkodtam, éreztem h atom kemény, ránéztem a DOT-ra és dobtam egy hátast. Na mindegy, ha lesz valami komolyabb külhoni út, oda nem fogok legyalázott gumákkal menni, nekem szerintem ez lesz a csere ideje.
Joe
-
simonjoe
őstag
Megértelek, de pont erre találták ki. Nálunk a Splash-en van, (Goodyear 4seasons vector) az többet fut, ennek ellenére teljesen rendben van. Egy felsőkategóriás 4évszakossal nem lehet melléfogni. Mindenképpen jobb mint az alsópolcos szettek. Nagyon sokan használják már, a mostani négyévszakosok már messze túlteljesítenek. Persze ha igény van a váltóra, akkor azt kell tenni-venni.
Joe
-
simonjoe
őstag
"azt nem mondom, hogy ez gyakori eset lenne :-)"
Aki évi ötezer km-körül autózik, ott vajmi kevés az esélye annak, h a nyarat a Spanyolország déli részén, a telet meg a Finn Lapföldön tölti.
Na, szóval maradjunk a realitás talaján!
Egyébként meg a felsőpolcos nényévszakos gumik nem teljesítenek rosszul extrém körülmények között sem. (Novemberben a Tátrában egy GLE 53 AMG-n is Bridgestone négyévszakost láttam egy parkolóban, mellé parkoltam be)
Ez nem rábeszélés, ne érts félre, én így gondolom. Mindenki azt és úgy tesz ahogy akar!Joe
-
simonjoe
őstag
-
simonjoe
őstag
Ha Ti gumát vásároltok, a fizikai méreteken túl nézitek a terhelhetőséget és a speed indexet is? Azt az autó tömegéhez sebességéhez igazítva??
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz focvis #61891 üzenetére
Igen a fizikai mérete az ott van, ennyire egy bites nem vagyok, h ne tudjam mekkora papucsok vannak a felniken. Még a váltóméreteket us megtaláltam. A terhelhetősége és a sebességindexe sehol sincs feltünteve, na én ezeket keresem! Sőt, a mostani abroncsokon is rajta van. DE, MI A GYÁRI ÉRTÉK??
Joe
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Adott már le valaki valahol használt abroncsokat??
Érdekelne, h mi a menete, vagy hogy hol lehet leadni, mert itt sem a gumis(Azt mondja vegyek tőle, és akkor ott hagyhatom a régit. Nesze neked kormányrendelet! ), sem a szeméttelep nem veszi át.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62628 üzenetére
Én anno ezt kerékpárhoz vettem, arra tejesen tökéletes, a nyomásmérője is pontos. Egyszerűbb használni és kisebb helyet is foglal, mint egy műhelypumpa. 8-10 bar-t játszva teljesít. Az autóhoz csak levegőpótlásra elég, pár tized nyomás utántöltésére. Egy teljes abroncs felfújása már fáj neki. Az akkuja sem bírja, szóval nem arra találták ki. Ráaádásul hosszú használat során rohadtul melegszik. Én egy 17"-os gumát 0,5-bar-ról nyomtam fel vele 2,4-re próbából. Sajnos az időt nem mértem, de egy örokkévalóság volt, mire végzett le is merült és mindenhol forró volt. Ha valaki arra alapoz, h ezt egy defektes abroncs felfújására használja, halott ügy! Nagyobb kompresszor kell ahhoz. Én ilyet használok az autóhoz:
[link]
Ennek nem okoz gondot még egy teherautó kerék sem.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62636 üzenetére
..oké-oké! Én csak a tapasztalataim írtam egy kb. féléves használat után. Viszont jó áron vetted, én valami 20+ ra emléxem, h annyiért vettem.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62641 üzenetére
..na, az a fél tízed bár tudod mennyit jelet!? Nekem van két mérőeszközöm, egy extol az autóban:
[link]
egy pedig a bringához:
[link]
Mindkettővel azonos értéket mutat. A 2-3 bar tartományban, és a 8-10 bar-nal is, századra megegyező. Az Osram nagyobb villanypumpa beállított értékével szintén pariban van. Valszeg szerencsém van, mert négy technika együtt fut.Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Xbox Series X|S
- SONY LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen